MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

SAJTÓKÖZLEMÉNY

2008. január 16. - georgejr
A MÁV-START Zrt. számára rendkívül fontos, hogy szolgáltatásai színvonalával elégedettek legyenek utasai, ezért a személyszállító vasúttársaság üzleti területe egy korábbi még 2007-es döntése alapján, januártól termékmenedzser munkatársakkal ellenőrizteti a szolgáltatások színvonalát. A több éves vasutas szakmai tapasztalatokkal rendelkező munkatársak az utasok elvárásai alapján vizsgálják többek között a mellékhelyiségek és utasterek tisztaságát, a fűtés és légkondicionáló berendezések működését, a vonatkésések okait, a vasútállomások állapotát, az utas tájékoztatást, a komfort és kényelmi szolgáltatások minőségét.

A naponta 2700 személyvonat közlekedését 20 termékmenedzser ellenőrizni, éjjel-nappali szolgálatban. Az ellenőrzés kiterjed a forgalmas, frekventált vonalakra, illetve a kisebb utasforgalmat bonyolító járatokra is. Munkatársaink folyamatosan kapcsolatban állnak a MÁV Zrt. illetékes szakembereivel, illetve a vasúti szolgáltató cégekkel. Az utazások során tapasztalt bármilyen probléma esetén a termékmenedzser munkatársak azonnal jelzik a hibát, és a probléma jellegétől függően a lehető leggyorsabban intézkednek.

Az általános utazási tapasztalatok mellett a termékmenedzser munkatársak folyamatosan kapcsolatban állnak a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatával, a szolgáltatásokkal kapcsolatban beérkező utas panaszokat személyesen vizsgálják meg, és tesznek kezdeményező intézkedést a probléma megszüntetésére.

A most bevezetett intézkedésektől a MÁV-START Zrt. szeretné érzékelhetően növelni a szolgáltatásai színvonalát.


A MÁV-START Zrt. elnök, vezérigazgatója dr. Mosóczi László, a beérkezett utas panaszok, valamint saját tapasztalatai alapján vizsgálatot rendelt el, hogy az egyes vasúti személyszállító kocsik miért nincsenek fűtve, és ez által miért nem biztosítják az elvárható komfort érzetet.


MÁV-START Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr98300200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi79 2008.01.16. 22:28:33

Szépen hangzik, de hiszem, ha látom...

NGabor 2008.01.16. 22:56:54

Adjunk bizalmat, háha mégis történik valami!
Ezt persze én sem hiszem, de a remény hal meg utoljára, a többiek meg megfagynak.

gery · http://gery.blog.hu 2008.01.16. 23:22:29

termékmenedzserek? :D lolz. hát... üsse kő, bizalmat szavazok a kezdeményezésnek. volt még jó sok felhasználatlan bizalmam, belefér.

Nudli80 2008.01.16. 23:40:10

A 70-es vonalra hozzanak hőmérőt meg huzatmérőt is (ha van olyan szerkentyű). Érdekes dolgokat fognak tapasztalni!
Azért kíváncsi lennék dr. Mosóczi Lászlónak milyen "saját tapasztalatai" vannak....

petya.bacsi 2008.01.17. 01:50:30

Termékmenedzser! Anyám! Ismét egy felesleges kör, parasztvakítás. (És a kedvenc tííííímem megint dolgozott :)...)

Kedves MÁV Start Zrt.! Az utasoknál jobb termékmenedzser nincs, hiszen ők NAPONTA tapasztalják a színvonalat, ami persze nincs. És persze fizetni sem kell nekik. Igaz, ők VALÓS panaszokat jelentenek, amivel persze nem vagy alig történik valami.

Külön gratulálok a Keletiben lévő információs táblához, ami egy sort 15 másodperc alatt pörget ki. Többet ért volna 20 termékmenedzser helyett 1 normális táblát beszerezni.

A termékmenedzsereknek ajánlom (2700 vonatot 20 ember... LOL!), hogy a Bp-Újszász-Szolnok vonalon is nézelődjenek, mert szinte mindig mocskos az összes vonat, leülni is veszélyes (minden nap lehet mosni a szag miatt az ember ruháját...), az ablakok is elég piszkosak, és ez csak 1 említett vonal... Ha ténylegesen dolgozni fognak, nem lesz idejük még WC-re sem menni.

petya.bacsi 2008.01.17. 02:22:11

Puszedly kérdésére én is szeretnék választ kapni. Tényleg van a vezérigazgatónak személyes tapasztalata? Kötve hiszem, de ez így jól mutat a közleményben.

Gondolom a sajtó-vonatozás szerepel csak a listán, mert több vonaton, amin az utasok közlekednek ő biztos nem fordult elő, tehát fogalma sincs, hogy milyen körülmények között utaznak az adófizető, jeggyel/bérlettel rendelkező utasok (=a MÁV főszponzorai)...

Úgy néz ki a vasutasok mellett (akikkel nap mint nap találkozik az utas) a MÁV székházban csak a kommunikációs csapat dolgozik.

Fedup Sári 2008.01.17. 09:10:00

Ha más előre lépés nem is történik, legalább már nem a sikerpropaganda dúl; persze, ha úgy tetszik, ez a B típusú sikerpropaganda. Reményt a változáshoz fűzni nemigen lehet, hiszen soha nem javítottak semmin még akkor sem, ha plusz pénz nélkül is lehetett volna, a hibát meg bárki észlelhette, akinek van szeme, stb., illetve visszajelzést is kaptak az utasoktól, csak szartak rá nagy ívben.

Én pl. azt nem fogom javulásnak értékelni, ha arra az öt percre, amíg a "termékmenedzser" ott tartózkodik, a karámőrök elnyomják a cigit.

efi 2008.01.17. 09:45:13

Szerintem nem rossz az ötlet.
Az ember elgondolkodik viszont, hogy az elmúlt 25 évben akkor mi alapján tájékozódtak. (Valószínűleg: "háát 82 február 4-én jó volt a kocsi fűtése és tista az ülése, gondolom akkor tegnap, 2008 jan 16-án is. Vagy ? ")

winston01 2008.01.17. 11:57:13

Puszedly: az történt, hogy valami véletlen folytán a vezér vonatra szállt, tapasztalta az állapotokat, majd ennek hatására meghozta a megfelelő látszatintézkedést.

A húsz ellenőr fizetéséből felvehettek volna 40 takarítót. Annak talán lenne valami hatása.


"több éves vasutas szakmai tapasztalatokkal rendelkező munkatársak"

Aha, felveszik azt a kettőt, akiket az újévi balhé miatt kirúgtak, meg átirányítanak 18-at azok közül, akik eddig is tétlenül nézték, milyenek az állapotok.

úrilány 2008.01.17. 14:26:27

azért én örülnék, ha egyszer végre nem úgy kellene téi(es) időszakban Pécsre utaznom, hogy amikor felszállok a Keletiben a vonatra (IC!) meleg van, mint kb a pokolban, mire a helyemre találok leizzadok három kilót, "ingujjra" vetkőzöm, fuildoklom a melegben, de már mire kb Érdre érünk furamód elkezdek fázni, mert kikapcsolták a fűtést, s aztán mire Pécsen vagyunk már össze is szedtem a jó kis megfázást a MÁV roppant eredeti fűtési módszerei következtében (arról a kis kellemetlenségről nem is beszélve, de hát ez igazán nem nagy ügy, meg lehet szokni,hogy fele úton kabátban és kesztűben vacogok a fűtetlen kocsiban)

winston01 2008.01.17. 14:52:11

úrilány · johazbolvalo.blogspot.com 2008.01.17. 14:26:27

A hülye utasnak semmi se jó! Ha fűtünk, az a baj, ha nem fűtünk, az a baj! Ki a fene érti ezt?

NGabor 2008.01.17. 15:17:39

A Keletiben szaunára fűtötték villamos fűtéssel amíg beállították a mozdonyt, aztán Érdre kihűlt, mert a mozdony felől nem jött semmi.

petya.bacsi 2008.01.17. 17:02:31

"A több éves vasutas szakmai tapasztalatokkal rendelkező munkatársak (...) a vonatkésések okait"

Jaj: hát műszaki ok, forgalmi ok meg vis maior.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.17. 17:11:53

kövezzetek meg, de én nem értem ezt a bohóckodást... ha komolyan akarna a MÁV javítani a minőségen, akkor most kb. 1500 embert kéne kirúgni az igazgatóságról első körben (fölöslegesen vannak ott annyian), aztán kell helyükre kb. 250 takarító pluszban, valamint minimum 100 izomból megfizetett ellenőr, akinek van büntetési joga is a MÁV Holding alkalmazottjai felé.

A nagy felhördülést megelőzendő : azért kell az ellenőröket agyonfizetni, hogy a mutyizás ne működhessen. Sőt : hivatalosan ki kell hirdetni az ellenőri
fizetéseket. Aztán amikor Gaskó picsog hogy most miért keresnek 10x annyit mint egy "tisztességes dolgozó", akkor lehet neki nyitni, hogy azért mert még így is kevesebb a kiadott pénz, mint :

1. amit az igazgatóságról kirúgott emberek miatt spóroltak.
2. ami kárt a vdszsz okoz minden évben.
3. ami kárt a többi vasúti dolgozó okoz minden évben.

Továbbá : az OMSZ-szel teljes körű szerződést kell kötni, mert még mindig olcsóbb mint egy-egy okos "hófrász" amikor hó a közelbe se nincs.

Továbbá : a hófrász ügyében tetszik, nem tetszik, ki kell rúgni a döntési lánc összes tagját. Indoklás : ijedelem az van részükről, csak szemük nincs. Tudomásom szerint a MÁV nem jótékonysági szervezet, akik a döntési láncban voltak, egytől egyig bizonyították alkalmatlanságukat. Azaz nekik azonnali hesspics. Az igazgatóság tagjait ügyvezetői minőségben is el kell takarítani azonnal. Én speciel egyre kevésbé akarok valaha még vonatra szállni ha ilyenek az ügyvezetők, akiknek sokszor másodpercek alatt kéne dönteni stratégiai kérdésekben.

Továbbá : rendben, nincs pénz szép új pályára, szép új vonatokra. DE : esetleg
újításként a MÁV kipróbálhatná az egyenes beszéd és a jómodor modulokat.
Tudomásom szerint nem kerül még egy fél lélegeztetőgép árába se, türelem kellene, abból rengeteg.

Kicsit a felvételi követelményeken is változtatni kéne, talán legalább az új kalauzoknak kötelező lenne a pszichikai alkalmassági vizsgálat is. Sokszor tömegben kell szolgálatot teljesíteniük, így ha nem garantált az erre való alkalmasságuk, akkor csak a jó szerencsének köszönhető hogy nem hallottunk lincselésekről...

Lehet kissé antiszociális és drasztikus csomag ez, de sokat segítene a MÁV Holding életképességén.

Ha ezek megvannak, akkor már lehet szó a termékmenedzserekről. Először az alapokat kéne átszabni rendesen.

petya.bacsi 2008.01.17. 17:36:15

Ylion: ha bekerülök a MÁV vezérkarba, kapsz egy meghívót helyettes pozicióba :)

mildi 2008.01.17. 18:15:37

petya bá'!
én is én is én is! én legalább már láttam sínt közelről...
fűtés meg...múltnap reggel szóltam a vezérnek a pesti gyorson (csörgő húzta), hogy ugyan fűtsé má lécci! aszonta, vagy fűtök, vagy megyünk, de a kettő együtt sajna nem megy..olyan fasza volt a csörgő :(

petya.bacsi 2008.01.17. 18:21:59

:) :) Hát, szerintem utasokból lett vezetők lenne a tuti recept...

mildi 2008.01.17. 18:45:09

:D nem akarok én vezető lenni (azokat szokták kirakni), de tanácsadó..., na..:)
bár tökmindegy lenne, a mostaniak helyett szinte bárki

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.17. 23:46:18

Höhö petya bá' köszi :)

Csak nagyvonalakban leírtam, szerintem mi LENNE az ALAP, ahogy egy szolgáltató cégnek működnie kell. Jah, és nem csak pofázok erről, így is dolgozok.

Épp most ugyan nyugi van, de ha akad valami gebasz, akkor nem érek rá felettest kérni, azonnal döntenem kell, és helyesen. Jah, és még valami. Nem vagyok főnöki pozícióban, csak mezeien mint éjszakásnak, döntési jogköröm és felelősségem van...