MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Új év, új kérdések

2008. január 09. - georgejr
Trolipótló kérdései

Az újévvel hirtelen ezek jutottak az eszembe:

-Ha beélesítik a kerítéseket a Keletiben, a nemzetközi jegypénztárat hogy lehet majd elérni? A parkolón át?

-Ha a www.db.de meg tudja mondani, hogy Stuttgartból Budapestre (vagy akár Pusztaszabolcsra!) hogy jutok el vonattal, akkor az elvira.hu miért nem?

-Január 2-án miért nem vette fel a nemzetközi tudakozó (0640494949) egész délután? Ha nincs ott senki, miért nem azt mondja az automata, hogy ne várjak, ahelyett, hogy igen? Vagy az egész ország külföldre akart utazni?

-Január 1-én ugyanez az IC tudakozóval egész nap?

-A Keletiben a pörgetőstábla miért írja minden külföldi célállomású vonahoz, hogy "Hova: Hamburg" (asszem, a Körös IC-n akadt meg a szemem, Át: Szolnok, Hova: Hamburg, de a 20:20-as müncheni is oda ment)?

-Vajon mennyivel nőne a MÁV forgalma, ha a droidokat lecserélnék automatákra? A nemzetközi jegypénztárban min. 10 perc, míg a biorobot rajzol egy jegyet Budapest-München-Stuttgartba, tőlünk nyugatra ugyanez 20 gombnyomás és <1 perc (najó, a hitelkártyás fizetés és jegynyomtatás +20mp).

-Ha a havi átlagbér 100e Ft (órabér: 600 ft, 1 perc 10Ft), a 10-15 perces sorbanállás (najó, legyen 5 perc) leesne 2 percre, akkor napi 30e távolsági utassal számolva (forrás: http://www.uvt.bme.hu/manager/epalap/LN_6_sz.pdf) - ezek azok, akik jegyet vesznek, az elővárosi közlekedő sztem inkább bérlettel utazik - naponta, durván alulbecsülve is kb. 1M forint lenne az időprofit. És ha átlag 8 pénztár van nyitva, akkor ezt 8 ilyen géppel meg lehetne oldani. Mennyibe fáj egy ilyen automata? 10 millió Ft? 3 hónap alatt behozná az árát.



Üdv:

trolipotlo

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr98288557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2008.01.09. 11:19:22

Nos, a kérdés jó, csak teljesen elszállt szempont alapján teszed fel. Az a feltétlezés alapja, hogy a máv vezetésének érdeke, hogy igénybe vedd a szolgáltatását. Pedig...

Ashi Valkoinen 2008.01.09. 11:36:23

Taurusz,

tetszik a cinizmusod, ami mostanság az egész blogon megfigyelehtő. Leszar minket a MÁV, nem érdeke, hogy javuljon a szolgáltatás, ami a legszarabb, hogy igazatok is van...

Gexxx 2008.01.09. 12:28:11

Én is elgondolkodtam a kerítésen, csak én a 6. vágány melletti automaták kapcsán...
Akkor azok ott teljesen feleslegesek... Vajon lesz eszük, hogy akkor eltegyék onnan?
A kerítéssel együtt a posta melletti kijárat is megszűnik? Meg a 13. vágány végénél lévő is? (Szerintem igen...)

magocska 2008.01.09. 12:53:12

Szerintem az elővárosi vonatoknál OK a kerítés, de én Bp és Békéscsaba között szoktam utazni. A vonat legelőször Nagykátán áll meg. A kalauz addig csak végigér (ha akar), tehát meg tudja büntetni a bliccelőket -> semmi értelme a karámnak.
Másik: volt már olyan, hogy éppen elértük a vonatot. Most meg még a kerítésnél is szenvedni kell majd. Tuti lekésés, 1-3 óra várakozás.

Fedup Sári 2008.01.09. 18:40:49

Magocska, félreértésben vagy, a karámokat pont azért kellett megépíteni, mert a kalauzzal le lehet boltolni a "nincsjegyemet", ezt a pénzt akarja a mávstart beszedni. Csakhogy ehhez nem a kalauzokat ellenőrzi és rúgja seggbe az első bukásnál, hanem inkább azt a 90%-nyi utast szivatják a plusz ellenőrzéssel, akinek van jegyebérlete.

Ráadásul a karám+élőmunka nem hatékony, át lehet jutni jegy nélkül, és ugyanúgy adhatod a 200 pénzt a kalauzbácsi zsebébe, mint korábban + a karámőrök (na jó, legalább egy részük) alkalmatlan a feladat betöltésére (füstfelhőt generálva várná, hogy elővegyük neki a jegyet, az elvárható emberi normák szerinti szóbeli érintkezésre képtelen (azaz bunkó),...).