Amikor az utas a híradóból értesül, hogy gebasz van és késik a vonat, amin ül. Ideje lenne beiratkozni kedves kallerek egy kommunikációs tréningre. A MÁV meg nyögjön már valamit a többi cégének is. Ne mutogasson, hogy Te nem kommunikálsz jól stb, stb, stb...
Először is szeretnék boldog új évet kívánni mindenkinek.Az én történetem kb. két hónapos,de a mai napra kivetített aktualitása van.Történt az,hogy szerettem volna egy napon reggel hazaérni a munkából késés nélkül.Akkoriban még sebes vonatként Záhonyi végállomásig közlekedő,ócska,undorító,hiperretkes kocsikkal utazhattam (MÁV-Murphy:minél messzebb megy a vonat,annál retkesebb).
Felszállok Zuglónál,a vonaton jéghideg.Bejön a kalauz és közli,hogy bekapcsolta a fűtést és nemsokára meleg lesz (ez a gyakorlatban azt jelenti,hogy jégcsapokkal az utasfülkében fut ki a vonat,néhányszor tíz kilométert megtéve pedig már meggyullad és leég az emberről a ruha).Odateszem a lyukakhoz a kezem.Tényleg áramlik ki valamiféle majdnem langyos levegő.Kőbánya-Kispestre érkezünk.Eltelik 5 perc,10,15,25..,melegebb nem lesz,a hangosbemondó néma,a kalauz eltünt és kezdek ideges lenni.Egyszer csak kattan a telefonom.Sms érkezett.Hugi írt."Szia Tesó!Pestszentlőrincnél felsővezeték-szakadás van,a vonatok 25-30 percet késnek."..Üzenek vissza."Honnan tudod?".Válasz:"most mondták be az ertéelen a híradóban"..Padlót fogok.A televízióból kell megtudnom,hogy miért áll a vonat,amin ülök?Amit a máv nem tud,azt tudja az ertéel?Kisvártatva elindulunk.Megjelenik a kalauz."Sajnos ebben a kocsiban mégsem lesz fűtés.A hátsóbb kocsikban melegebb van.."Semmi elnézést vagy késés sorry,jegyek lekezel,elmegy.Ezek után még 10 perceket álltunk két állomásonként és itt-ott (nem minden megállónál!) valamilyen megfontolásból megállították a vonatot (ott fel-le szálltak az emberek,pedig a következő személyvonat szorosan mögöttünk jött).Hazaérek,aztán pedig nyomás vissza,mert dolgom adódik.Tortúra ugyanaz,de ez a kalauz minden megállónál tájékoztatja az utasokat.Akkor tudom meg,hogy a pestszentlőrinci pályaudvarrendező brancs (akik teherautóval már kétszer mentek neki vonatnak és emiatt jelentős késéseket okoztak a vonatközlekedésben) kidöntötte az egyik oszlopot,ami aztán vitt magával mindent..
Itt térjünk át a "ma szombat van" című blogbejegyzéshez.Reggel munkába indultam,mikor bemondták az állomáson,hogy "ma nem közlekednek a Monorról induló személyvonatok".Jó,rendben.Még reggel megnéztem az elvirán,hogy milyen vonatokkal tudnék hazajönni-nagyszerű,egy órában van négy vonat is.Robogok a Nyugatiba délután..,a négy vonatból lett egy.Elkezdek számolgatni..,ha kiiktatják a monori vonatokat visszafelé is (erről szó sem volt),akkor nyilván a sebesekből csinálnak Ceglédig személyt.Az óránként két vonat (lenne).Na ebből még egyet lekapott a máv.Nézem a menetrendet a Nyugatiban,ma hétfői munkarend szerint közlekednek a vonatok.Mi van?-kérdezem magamtól és felszállok a 20 perc múlva induló,de nem létező vonat helyett az 50 perc múlva indulóra.Két megálló után teljesen megtelik az egész,a többi állomáson felszállók egymást préselik az utastérbe meg a szemközti oldal ajtóüvegének;az ülőhelyekért a közelemben kishíján verekedés tört ki.Monornál átrepülök a folyosói tömegen.Hazaérek,elmesélem mi történt velem.Hugi közli,hogy tegnap este bemondták a híradóban,hogy kimarad néhány vonat a hó miatt..Én pedig fejcsóválva megjegyzem,hogy megint a híradó és hogy a mávnál az új év ellenére is minden maradt a régiben..
Ui: Az elvira ebben a pillanatban is vidáman hirdeti az óránkénti 4 vonatot a monoriakkal együtt..
Kérdéseim a máv-stophoz:
- Mire való a hangosbemondó?
- Ha meg akarom tudni,hogy miért késnek/nem járnak a vonatok vigyek magammal tévét?
- Hogy lehet azt a kivitelezőt továbbra is alkalmazni,amely ilyen felelőtlen (többször okozott balesetet),nem tartja be a biztonságos munkavégzéshez szükséges előírásokat?
További jó blogolást!Üdvözlettel: Nrike (ezt elküldöm a máv-stopnak is)