MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jegy mizéria

2008. január 07. - georgejr
A szabály az szabály. Még ha ugyanannyit is fizettem érte, akkor sem mehetek 2 km-vel tovább... Hát ez megalol. Van ám értelme az állomások felírásának a menettáv helyett.

Üdv!

Igazából nem is annyira inzultus, kedvesen elbeszélgettek velem, s sokmindent megtudtam, de mindenesetre a logikátlanság kicsi csíráját véltem felfedezni a "nagy rendszerben".


Nemrég nagy sietve úgy döntöttem, hogy péntek lévén nem Kelenföldre busszal igyekszem a Szombathely felé tartó gyorsvonatra, hanem a Déliben szállok fel, ha már egyszer piros metró kéznél van (a 4-es meg nem.) Felszínre érve tudatosult bennem a peronzár (nem szoktam még meg), s hogy most bizony megnézik a jegyem. A kedves hölgy rögtön kiszúrta (persze miután lebélyegezte zölddel), hogy bizony nekem nem Délitől hanem Kelenföldtől szól a jegyem, s hogy nem engedhet át. Arra a kérésre, hogy most így vonat indulás előtt negyed órával mit célszerű tenni, javasolta, hogy vegyek egy jegyet Déli és Kelenföld közé, hiába győzködtem, hogy a jegy amit felmutattam neki, pontosan ugyanannyiba kerül, mintha a Déliből szólna.
Kicsit még elbeszélgettünk, de mivel hajthatatlan volt végül is szereztem kiegészítő jegyet.
Hozzáteszem az utóbbi néhány évben egyszer volt, hogy a jegyemet Kelenföl és Keleti között ellenőrizték a vonaton, pedig eléggé sokszor tettem meg a távot.

A következőket tudtam meg tőle:
   - A viszonylati jegyrendszert az utasok különös kérésére, majdhogynem nyomására vezették be.
   - Statisztikai célokat is szolgál ez a rendszer. (Arra a kérdésemre, hogy akkor a szárnyvonalakat miért zárják be, annyit mondott, hogy tudna válaszolni, de hadd ne tegye ...)

Amit nem értek:
   - Milyen módon használható a statisztika, ha én veszek egy jegyet Déli és Kelenföld közé, megy Kelenföld és Szombathely közé stb.? (Vagy például körbeutazok.)
   - Hogy lehet ezt vonatspecifikusan kihasználni?
   - Mi a helyzet azokkal az megállóhelyekkel, ahol nincs elektronikus jegykiadás?
   - Felhasználják-e a vonatjegy alapján képzett információkat például a menetrendek képzésénél, átszállási lehetőségeknél? (A minap azt mondták nekem Sárvár állomáson, hogy a csatlakozó vonat fogalma megszűnt, magyarán a vonat nem vár ... (Egyébként nekem úgy tűnik mégis ...))
   - Ha Budapest-Szombathely viszonylatot IC vonattal teszem meg. Az Győr-Csorna felé történik, ahol a Győr-Csorna szakasz GYSEV tulajdon. Nem teljesen világos, hogy miért kell vegyek 35 km-es és (ha jól emlékszem) 200 km-es jegyet (ami összesen drágább, mint egy 240-es jegy). Emlékeim szerint ezt hajdanán még meg lehetett oldani egy darab jeggyel. Egyáltalán nem kell átszállni, nem kell másik vagonba menni stb., csak annyi, hogy az adott szakaszon a sínszál és a felsővezeték a GYSEV-é. Ezt csakis az utas kárára lehet megoldani? (Nem zavarna annyira, ha pl a IC késések esetén is következetes és szigorú volna a kedves MÁV-START. Ha 15 perc, akkor vállalják! Hallottam olyan esetet, hogy Kelenföldre 20 percett késett, ott visszváltották, továbbérkezve Keletibe, úgy döntöttek, hogy mégsem, a vonat nem késett.
   - A peronzár hatására miben csökkent a bliccelők száma. (Pl. továbbutazik, mint a jegye szól.)
   - Megéri a plusz pár forintért a hajcihőt (munkaidő, menetjegy kiadása stb.). Mind a jegykiadó pénztáros, mind a kalauz csak nevetett mikor előadtam a történetet.

A legfontosabb kérdés:
   - Miért késik a vonat? (Elvégre a MÁV találja ki a menetrendet is.) ;)
   - Múltkor gyorsvonattal mentem Celldömölkről Kaposvárra. A vonat pontos volt! De: utólag összeszámoltam a teljes út során közel egy órát vesztegelt, menetrend szerint! Miért? (Nem, nem cseréltek mozdonyt. Nem kapcsoltak extra kocsikat. Egyszerűen ilyen a menetrend a szembejövő, stb miatt.)


Minden jót!

   Kami
:)

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr87288502

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ecommerce website builder 2018.04.02. 05:29:19

Capoeirából MMA : Murilo Chacal - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.07. 22:22:44

mert az utasok "szükséges rossz"-nak vannak nézve..viszont a peronzáron dolgozók is fejlett kommunikációs készséggel rendelkeznek, vagy legalábbis hatásos agymosáson mentek át..érdekes ez utóbbi

Bit Rot 2008.01.07. 23:50:17

Nem tudom, járt-e közületek valaki a Keletiben.

De a peronzár már ott is készül. Sőt, már majdnem készen is van a karám! Szerintem heteken belül élesítik. És gyakorlatilag bármelyik peront le tudják zárni.

A kényelmes parkolós oldalsó bejárattól gondolom majd nem lehet besétálni, csak ha a főbejárathoz megyek?

Valahogy nyugaton, pl. Németországban, Franciaországban nem nagyon láttam ilyet!

NGabor 2008.01.08. 10:59:25

Angliában láttam ilyen rendszert, ugyanígy működött, csak nem pecsételtek. Viszont tisztaság volt, és a vonatkisérő minden állomás után bemutatkozott, bemodta, hogy hol fogunk még megállni, a következő állomásra kb. mikor érünk. Az állomás előtt kb egy perccel mégeszer bemondta, hogy mindjárt megérkezünk.

winston01 2008.01.08. 11:35:45

"Ha Budapest-Szombathely viszonylatot IC vonattal teszem meg..."

Ezt már megoldották, csak egy jegyet kapsz (hurrá! persze az elmúlt néhány év kivételével mindig így működött).
süti beállítások módosítása