Most nem kívánom az index.hu teljes cikkét beidézni, csak szeretnék rávilágítani valamire.
2007. július 1-én megalakult a MÁV-Start Zrt. A MÁV külön cégekbe szervezte a pályafenntartást, a személyszállítást stb. Így a kötöttpályás személyszállítás részfolyamatai szervezetileg külön váltak.
Lássuk, mely szervezet miért felelős.
MÁV Zrt.
Ő a nagy polip, aki megrendeli a menetrendet, megmondja milyen napon milyen menetrend van érvényben. Tegnapi nap folyamán Kavalecz Imre MÁV Zrt. sajtófőnöke nyilatkozott folyamatosan, a MÁV nevében.
MÁV Pálya
Talán az egyik legviccesebb szereplője az egész MÁV komédiának. Jelenleg a váltóhibákért, a pályán keletkező minden problémáért őt terhelné a felelősség. A váltó tisztítás a Pálya feladata lenne, de sajnos az a tapasztalat, hogy nem az igazi a munkamorál.
MÁV-Start
Nevezhetjük egy újszülöttnek, bár régi motorosok alkotják a vezetőséget. Ők felelősek azért, hogy az utast elvigyék A pontból B pontba, ennyi nem több. A menetrendet, a közlekedési rendet a MÁV Zrt. a főpolip határozza meg.
Ennyit a játékosok bemutatásáról. Nézzük mi is folyik itt valójában.
A miniszter, mellesleg joggal- felelősöket keres. Kire is lehetne kenni az egészet? Hát persze a MÁV-Start-ra. Mielőtt valaki megvádolna azzal, hogy védem a vezetőséget, azt mondom ácsi! Már fél éve, hogy belső információkkal rendelkezek arról, hogy a MÁV Zrt-n vagyis a MÁV Csoporton belül milyen a kommunikáció. A MÁV-Start, aki az utasokat szállítja sokszor 40-120 perces késéssel szerez tudomást arról, hogy leszakadt a felsővezeték Anyádnagybajomnál... Akkor most hogy is van ez Heiczinger Úr? Kicsit bagoly mondja érzésem van.
Olyan furcsa ez nem? Hulljanak a fejek nem azt mondom, de ne csak a MÁV-Startnál akkor. Ugyanúgy felelős a kialakult helyzetért a Pálya, és Heiczinger is. Valamint a teljes MÁV Vezérkar. Ideje lenne ott is szétnézni.
Ha a miniszteri döntés kisöpri a MÁV-Start-ot, akkor remélem nem valami sínagyú kerül a korábbi emberek helyére, mert akkor, amit eddig elértünk, kezdhetjük újra.
Jó lenne, ha a MÁV Zrt. nyilvánosságra hozná a vizsgálatuk eredményét, vagy(!), ami még jobb: független vizsgálóbizottság nézné meg a felelősök tényleges kilétét, szívenesen segítenék. Ha tényleg felelősek a startosok repüljenek, de ha a MÁV Zrt-n belül felelős valaki, akkor onnan is repüljenek!
Egy a lényeg, a megfelelő embereket rúgjuk ki, és a helyükre felelősségteljes emberkéket ültessünk.
A MÁV-Start-ot kéretik nem kirakatnak, pajzsnak használni. A fejétől (is) bűzlik a hal....