Ingyen szauna, télen-nyáron.... Ezt eddig is tudtuk, de így télvíz idejéj a só jóbarát!
Szia georgejr!
Még 2007.12.05-én 13:56-kor született egy 2007.12.01-i utazással kapcsolatban ez a levél, alatta pedig a most érkezett válasz olvasható:
"
2007.12.01-én Aszódról utaztunk Bécsbe. Utazásunkhoz a járataikat vettük igénybe, nevezetesen a következőket:
- 5019: a vonat nem késett, a jegyvizsgáló végezte a munkáját, viszont: elviselhetetlenül meleg volt a kocsikban, olyannyira, hogy levetett kabát mellett is le kell húznunk néhány ablakot, mert majd megsültünk. Ez a vonat nem régi Bhv kocsikkal közlekedett kérdés, hogy mégis miért nem lehet egy elviselhető hőfokot beállítani az utastérben? Nem gondoltak a felújításkor arra, hogy valami olyan termosztátot szereljenek fel, ami a kocsik kapcsolószekrényéből vezérelhető, ugyanakkor érzékelője az utastérben van (akár több helyen is)?
Ennél nagyobb gondot jelentenek a következők:
- Aszód vasútállomáson hajnali 3:45 körül a peronon a vágányok mellett nem végeztek síkosságmentesítést (lehet éppen sztrájk volt a síkosságmentesítő főmérnökségen, vagy éppen sztrájk nem volt, de senki sem ellenőrizte a kedves munkatársat, hogy dolgozik-e a pénzéért vagy csak szunnyad valahol), a pára le volt fagyva ezáltal a vonatok megközelítése a szokásosnál is baleset veszélyesebb volt, amelyhez hozzájárul még, hogy
- Aszód vasútállomáson (és általában minden más vasútállomáson) a kültéri világítás gondolom a MÁV szabvány által megengedett minimális megvilágításra van méretezve, ami minden bizonnyal elég is feltéve, hogy a lámpa működik, viszont megfigyeléseim szerint Aszódon a 4-5 vágánynál az egyik lámpa már több, mint egy hónapja nem működik sem hajnalban, sem reggel sem este. Arról a lámpáról van szó, ami az állomástól távolabb esik és az állomás felé világítja meg a peront. Meg kellene javítani, lehet csak fényforrást kell benne cserélni.
(De gondolom az állomás dolgozói már munkaköri kötelességük keretében jelezték a hibát az illetékeseknek és a hiba javítása folyamatban van. Vagy túl naiv vagyok?)
Ha csúszik a peron és nincs is megfelelően megvilágítva, akkor valószínűleg a balesetek kockázata is megnő.
- 739: Semmilyen különösebb gond nem volt a vonaton, igaz késett 30 percet Békéscsaba felől, majd késve is indult, de ezt már megszoktuk. Az érdekes az a MÁV-Start és az OBB közti mentalitásbeli különbségben rejlik. Ha egy MÁV kocsiban elromlik az olvasólámpa, akkor azt nem megjavítják, hanem valami undormány, általában eltérő színű fémlappal burkolják, OBB-nél megjavítják. Az OBB kocsijában elektromos kézszárító van, a magyarok meg veszekedjenek a papírtörlőért, ami hosszú távon drágább, környezetterhelőbb és nem is annyira higénikus (kiváncsi leszek az új IC kocsikban gondolt-e erre valaki a színszavazáson kívül, ami szerintem a legkevésbé fontos..., bár lehet nem gondolt és majd a gyártás után tetetik bele, ami nem is fog annyira jól illeszkedni és még drágább is lesz, vagy marad a papírtörlő (hiánya)). A magyar szakaszon nem mondták be a megállókat, aztán amikor átértünk Ausztriába, akkor meg már minden megjavult és tájékoztatták az utasokat, hogy éppen merre jár a vonat, amikor pedig Bécsbe érkeztünk kellemes időtöltést kívántak németül, pedig talán minket magyarokat nem a legnagyobb lelkesedéssel fogadnak a sógorok határnyitás közeledtével és mégis... Érdekes. Biztosan többet keres az osztrák jegyvizsgáló, biztosan jobb neki a megítélése, nagyobb tekintélye is van talán, de attól még a magyar kollégája is használhatná az utastájékoztató berendezést, még akkor is, ha nem IC-n hanem egy nemzetközi gyorsvonaton teljesít szolgálatot és adottak a technikai feltételek.
Az osztrák pályaudvaron zuhanyzási lehetőség volt kérem szépen. 3â0AC fejében. Nem próbáltam és talán nem is merném magyar tapasztalataim alapján, de hol álmodhat ilyenről a magyar, hogy 750-800 Ft-ért zuhanyozhat fél órán át (pl. nyáron a nagy melegben)?
Jah, és a pénztáraknál? Tessenek már kimenni Bécs Wbh.-ra és megnézni, hogy mi van ott a pénztárak előtt és tessék megnézni, hogy mi van nálunk a Keletiben vagy a Nyugatiban. Ingyen jeggyel kimehetnek, menjenek el oda és nézzék meg, gyűjtsenek tapasztalatot és honosítsák a jó ötleteket, mert nagyon sok minden nem pénz és még csak nem is idő kérdése, hanem a hozzáálláson múlik.
Még szerencse, hogy eddig nem utaztam vonattal külföldre mert talán többet panaszkodnék, pedig ott sincs kolbászból a kerítés, de legalább látszik, hogy próbálkoznak.
Intézkedésüket előre is köszönöm a lámpák nevében is.
"
A válasz: 2007.12.18. 10:23-kor érkezett:
"
Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a MÁV-START Zrt részére megküldött észrevételét. Azzal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
A vasúti kocsik fűtő berendezése a vonat közlekedése során meghibásodhat. A felújított kocsik esetében ez lehet az Ön által is említett túlfűtés. Menetközben felmerülő műszaki meghibásodások esetén azok kijavítására csak a célállomásra történő érkezés után van lehetőség.
Aszód állomás világításával és a síkosság mentesítéssel kapcsolatos észrevételét a szükséges intézkedések megtétele céljából a MÁV ZRt illetékes szervezeti egysége részére továbbítottuk.
Biztosítani szeretnénk, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk szolgáltatási színvonalunk növelése érdekében. Ennek érdekében többek között folyamatosan szerzünk be új járműveket, valamint a meglevőket felújítjuk. Ezek során igyekszünk a kor elvárásainak megfelelő kialakításokat eszközölni. Bízunk benne, hogy törekvéseink eredménye hamarosan az Ön számára is tapasztalhatóvá válik.
Megkeresését köszönve, Ügyfélszolgálatunk nevében kívánunk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Önnek és minden Kedves Hozzátartozójának!
Üdvözlettel:
M. Z.
ügyfélszolgálati szakelőadó
"
Megjegyzés1: A hibás lámpát azóta megjavították.
Megjegyzés2: Dec. 1-én még nagyon kultúrált körülmények között lehetett Bécsbe utazni, nem a most tapasztalható leszállítós jelenséget tapasztaltuk. A levél még ennek fényében született.