MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kalauz vs. Utas

2007. december 18. - georgejr
Nem fázol, csak optikai csalódsz.

Tisztelt Szerkesztő!



Az alábbi dolgot tapasztaltam december 14-én péntek reggel, középpontban a változatosság kedvéért egy kalauzzal.

A 6:15-kor Sopronból induló 919-es Ciklámen IC-vel utaztam Budapest fele. Minden rendben, pontos indulás. Ez a vonat Csornától a 939-es szombathelyi Savaria IC-vel összecsatolva folytatja az útját. Ezzel nincs is semmi gond, csak a csatolás után a 402-es számú GySEV-es kocsiban elment a fűtés (Csornáig volt folyamatosan).
Győr környékén már kezdett elég hideg lenni, volt, aki a kabátját is felvette. Győrben szállt fel a MÁV-os kalauz és több utas is szóvátette a hiányosságot. Néhányan kérték, hogy ha nem tud a problémával mit kezdeni, akkor állítson ki igazolás arra vonatkozóan, hogy visszakapják a helyjegy árát. A kalauzunk semmi együttműködőkészséget nem mutatott és elég modortalanul viselkedett. Utastársaim többször is szóltak a kalauznak, hogy csináljon valamit a fűtéssel, de ő kifejezetten udvariatlan hangnemben (értsd: bunkó módon) közölte többször is, hogy a VONATON VAN FŰTÉS! Nem lehetett meggyőzni az ellenkezőjéről, továbbra is tartotta magát az igazához. Sokan mondták neki, hogy fáznak, de gyorsan elintézte a jegyellenőrzést és kiment a kocsiból.
Komárom tájékán végre beindult a fűtés, még jó, mert már nagyon hideg volt. Én úgy vettem észre, hogy Tata után megint leállt a fűtés, vagy legalábbis minimális szintet működött, bár sokat nem érzékeltem belőle, pedig az ablak mellett ültem, ahonnan a szellőzés is jön.
Az is elég nagy probléma önmagában is, hogy elmegy a fűtés a vonaton (pláne InterCity-n), de a kalauz hozzáállása megmagyarázhatatlan. Nem tudom, hogy hogy jön ahhoz, hogy ilyen lekezelő módon bánjon az utasokkal. Persze megint az utas a hülye, aki valami furcsa, megfejthetetlen okból fázik, a kalauz nem tehet semmiről (és még ha így is van, az sem jogosítja fel ilyen viselkedésre).
Bár sok esélyt nem látok rá, vezetőségi szinten kéne az ilyen, kommunikációra, emberi kapcsolattartásra alkalmatlan dolgozókat elmarasztalni. Igazán a fejükhöz kaphatnának már, hogy egy kis pozitív hozzáállással, néhány kedves szóval mindenkinek kényelmesebbé tennék az utazást (önmaguknak is) és elkerülnék a konfliktusokat is, ugyanis az utas máshogy fog hozzáállni a problémákhoz, ha udvarias kalauzzal kell társalognia.
Persze ezt nem általánosításnak szántam, de igen sokat utazom vonattal és sajnos elég sűrűn találkozon hasonló esetekkel.

Köszönöm a figyelmét!



Üdv.: István

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr71266615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.18. 10:06:57

Úgy látszik a fűtés visszatérő probléma.

Az újabb típusú vonatokon (kék, oldalán piros csík) akad, hogy van fűtés (viszont a legtöbb ülés tiszta mocsok, fejtámlánál fekete (!) a kosztól, esőzés/havazás után nedves a plüss-ülés (nagy barom volt, aki ilyen üléssel kérte a kocsikat), és erőteljesen szaglik.)

A régebbi típusú vonatokon viszont simán süvít a szél a réseken, a hiányzó szigeteléseknél. Ott hiába fűtenek, felesleges. Sőt, láttam olyan kocsit, aminek az ajtaján (az utasteret választja el a külső perontól (?))nem volt ablak (!). Tehát ha nyitva marad felszállás/leszállás után az ajtó, akkor bizony jön be a hideg. Ha nem marad nyitva, akkor is.

De van pozitív oldala: 10 esetből 4-szer volt fűtés, és kellemes volt a hőmérséklet is.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2007.12.18. 12:17:07

December 5-én utaztam fel Szegedről Pestre, majd aznap vissza hajnalban és délután.

Az még nagyjából érthető/elviselhető volt, hogy csak Kiskunfélegyháza környékén ébredtem fel levenni a kabátot, sapkát, kesztyűt, mert nem volt hajnalban felfűtve a vonat (szép, csillogós, jeges éjszaka volt...).
De, a 17:4?-es vonaton visszafelé ugyancsak nem volt fűtés, úgyhogy ismét sapka-kesztyű-kabátban kellett utazni. Sebaj, a cég fizeti, nem én.
A leglédesebb viszont az volt: benéz a kaller bácsi valahol Kecskemét után (a térdem addigra lefagyott), hogy "Hű, itt de hideg van", majd becsukta a kabinajtót, és tovább ment. Fűtés amúgy a kabinban csutkára tekerve, ablakok a folyosón és felhúzva, de a vonat Szegedig frigó maradt.

Ezek után nem értem, miért perelte be a MÁV Sajt a Magyar Kétfarkú Kutyapártot rágalmazás miatt. Max azért, mert az általuk kitett plakátok csupán koszos és késő vonatokról szóltak, és kimaradt a téli extra légkondis járatok méltatása...

tpt 2007.12.18. 13:20:30

December 16, vasárnap délután Szegedről Budapest felé Hírös IC-n utaztam, és saját bőrömön tapasztalhattam sok utastársammal együtt, milyen is az, ha a MÁV az elégséges szolgáltatás mértékét teszteli.

Az egy dolog, hogy Kiskunfélegyházán kivették a kocsinkat a vonatból, bennünket elirányítva egyéb kocsik szabad helyeire (a kocsit azért kellett kikapcsolni a szerelvényből - mint azt Cegléd után megtudhattuk - mert a szomszédos kocsival összeillesztése annyira szikrázott, hogy a kalauz diszkrét pánikba esett tőle).

Az alábbiakból választhattunk: az előttünk levő kocsiban világítás volt, fűtés azonban nem, míg a mögöttünk levőben fűtés volt, ellenben sötét.

A kalauz hölgy kedves volt, de ez nem segített sem az elfoglalt ülésekre utóbb érkezőkkel adódó kellemetlen helyzeteken, sem a röpke 30 perces késésen, amivel beértünk.

tpt

tommm 2007.12.18. 13:21:29

Kecskemét-BP vonaton is többször volt már velem is ilye. Ceglédig van fűtés, aztán nuku.
Igaz, másodosztályon, ott el sem várható..LOL

petya.bacsi 2007.12.18. 14:19:36

Tommm: Cegléden leszáll a fűtő. :)

2007.12.18. 14:35:39

sirdavegd,
sztem ezért tartunk itt, ahol (együtt a MÁV-al), mert sokan mondják, amit Te: 'sebaj, a cég fizeti, nem én'
Azt gondolod, hogy ez felmentés, vagy magyarázat?
A 'cég' Te vagy , meg én, meg mindenki.

Adani 2007.12.18. 14:49:33

Még szerencs, h én mindig csak Ceglédig utazom Kecsóról, és ált. van fűtés, még ha nem is vmi acélos, de hát végülis nekem az csak egy 20 perces etap, annyit fűtés nélkül is ki lehet bírni. Az máér rosszabb ha a Szolnok-Békéscsaba távon nincs. Régebben hétfő reggelente jártam be a koliba a Transbalkan vonattal, ahol mindig a CFR-es kocsikba ültünk, na ott mindig volt fűtés, de olyan, h kabátot pulóvert le kellett venni, mert kész szaunát csináltak, de legalább volt.

Perillustris 2007.12.18. 16:28:07

A MAV gondol az utasok egeszsegere. Klimaszakertojuk a nyari aranyigazsagot veszi figyelembe, miszerint a benti es a kinti homerseklet kozotti kulonbseg nem lehet tobb 5 foknal.

Telen ez azt jelenti, hogy ha kinn -6 fok van, a kocsiban max. -1 lesz.

Roltii 2007.12.18. 16:33:15

Eccer vótam Villach-ban vonattal...Bécsig a magyar kabinos vonat f@sz@ volt, lepukkant,mocskos, de volt hely meg meleg volt. Bécstől az osztrák vonattal Villachig nem volt fűtés (kinnt hidegebb mint mínusz 20 volt). Úgyhogy nem csak itthon van ilyen.

krtek24 2007.12.19. 20:32:25

Szombathely/Sopron-Budapest IC-n sosincs fűtés Csorna után, ez már évek óta visszatérő probléma. Nyilván valami műszaki oka lehet, ami a mozdonycserében/vonategyesítésben keresendő. Nem hiszem, hogy nagy kunszt lenne orvosolni végre...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2007.12.22. 21:52:32

méhészborz:
a 'sebaj, a cég fizeti, nem én'
az egy unalmas helykitöltő közhely, mely szinoníma az alábbi gondolatokhoz hasonlóan a sötét tájba kibambuló utas részéről, aki igyekszik nem a nyelvénél fogva ráragadni az ablakra tavaszig:

- 'sebaj, jobb, mintha gyalogolni kellene'
- 'sebaj, jobb, mintha tolni kellene'
- 'sebaj, legalább nem 6 órán át tart az út, mint április 13-án'
- 'sebaj, ha még egyszer beszól a kaller, hogy "de hideg van", majd ráfagyasztom a nyelvét az ablakra'
- 'sebaj, legfeljebb a következő napokban sántít a térdem'
- 'sebaj, otthon vár a finom meleg pizza'
- 'sebaj, addig se kell dolgozni'
- 'sebaj, tuti nem kapok így hőgutát'
- 'sebaj, így nem romlik meg a mentolos cukokra a zsebemben'
- 'sebaj, legalább együtt érezhetek Szibéria népeivel'
- 'sebaj, legalább most működik a légkondi a fapados másodosztályon is'
- 'sebaj, jobb, mintha itt kellene dolgozni'
- 'sebaj, %!+()'

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2007.12.22. 22:11:19

Másfelől: végre, életemben először a cég fizette az utamat és nem én. Erre tessék...

Fedup Sári 2007.12.23. 20:59:46

sirdavegd, a mentolos cukorkás tetszett a legjobban. Majd legközelebb erre fogok gondolni, ha nem lesz fűtés. :))
süti beállítások módosítása