MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A másik oldal

2007. december 18. - georgejr
Ma ezt a levelet kaptam. És igen van igazságalapja. Sokszor mi utasok is tahók vagyunk. Sajnos hazánkban még nem alakult ki az utazási kultúra, de remélem ki fog.

Üdv!
Lehetetlen jegyváltás, bunkó jegyvizsgáló... Lehetetlen, bunkó utas?
Igen ilyen is van.Velem is előfordult, hogy jópofaságom kellős közepén egy utas az anyámat szidták, mert csak 2 kezem van, amiről nem tehetek. Sorolhatok történeteket:

nem tudja eldönteni, hogy hova akar menni;
vagy éppen nem veszi észre, hogy már huszadjára kérdezem meg tőle,hogy hova utazik;
ráébred a menetjegy kinyomtatása után, hogy ő más kedvezményre jogosult.
Sajnos a legnagyobb probléma ott kezdődik, hogy mindenki csak a jogait hangoztatja, pedig, ha ön menetjegyet vált akkor kötelességei is vannak.Mivel szerződést köt.
Ebben a rohanó világban nem csak a jegyvizsgálókat, pénztárosokat kell hibáztatni, ha már valami nem stimmel, hanem magukban, utasokban is lehetne keresni.Egyetlen ember sem képes arra, hogy 12-16 órás szolgálatban folyamatosan mosolyogjon, kedves... legyen, főleg meg ezért a pénzért.
Ja, és a kedves goromba hallgatóknak üzenem, hogy az észt nem az iskolában osztják, ott csak csiszolnak rajta, ha van min.(Elég sok péntárosnak van diplomája:gyógypedagógus,műszaki, tanárképzős...).Mi is emberek vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr36267997

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.18. 11:55:54

Ezzel a hozzászólással nem tudok vitatkozni, igaza van (szerintem mi, utasok is tudnánk "poénos" utastársakról sztorikat mesélni).

andreasue (törölt) 2007.12.18. 12:35:18

Én csak a magam élményeit tudom idézni.
Hogy eddig kétszer büntettek meg azért, mert a pénztáros rossz jegyet adott. Hogy volt olyan, hogy valakivel vitatkozott a pénztáros és utána rajtam töltötte ki a bosszúját, dohányzóba adott jegyet és azt hazudta a féligüres nemdohányzóra, hogy oda nincs hely. Hogy legutóbb, két hete este 9 tájban érdeklődtem a Déli-pu. pénztárában, hogy mikor indul a csatlakozás és a pénztáros ba..ott segíteni, csak azt ismételgette, hogy melyik vonattal akar mennni...
Tirpák, faszkalap banda. Nem vitatom az okát, szarul keresnek, de attól még a tény, tény marad.

hivatásos naplopó 2007.12.18. 12:59:53

nekem még mindig az az a problémám, hogy a pénz hiányára fogják a bunkóságukat. ugyan már, ha nem tetszik a kereseted, ne az utasokon töltsd ki, hanem keress magadnak egy rendes munkahelyet...

hbe 2007.12.18. 14:16:30

"Egyetlen ember sem képes arra, hogy 12-16 órás szolgálatban folyamatosan mosolyogjon, kedves... legyen"

Érdekes, Ausztriában tudnak 12 óra munka után is az éjszaka közepén köszönni még a benzinkutasok is, megköszönni, hogy ott tankoltál, és jó hétvégét kívánni, még akkor is, ha érezhetően töröd a németet. Ha öt helyre mész be, akkor öt helyen ugyanúgy. Ha Münchenben hárman vagytok, de láthatóan együtt, és vennétek külön jegyet a reptéren az S-Bahn-ra, a pénztáros magától mondja, hogy ha együtt utaztok, van háromemberes jegy kétharmad áron. Nem várja meg, hogy ketten megvegyétek külön, és mikor a harmadik venne, akkor mondja, hogy hát ez van, de sajna már nem lehet lestornózni, hogy több bevétele legyen a vasútnak.

Az utasnak semmi köze ahhoz, hogy mennyi a fizetésed. Egyszerűen viselkedj vele emberi módon. Ez szolgáltatás, aki nem képes arra, hogy mosolyogjon, az ne dolgozzon a szolgáltatóiparban.

Mirko 2007.12.18. 14:42:39

Az elmúlt néhány vonatozós évemben még nem volt direkt összetűzésem a pénztárosokkal, sőt, tapasztalatom szerint a legtöbb kifejezetten rokonszenves és normális, azért egyetértek az előttem szólókkal, kiváltképp hbe-vel.
Ilyen ez a popszakma, ha nem tetszik, el lehet menni birkapásztornak Új-Zélandra (vagy a Nagyalföld közepére), ahol hónapszámra nem kell emberrel érintkezni...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.18. 15:02:14

nem értem, 2007 végén miért van még mindig életben az a hozzállás, hogy 'Egyetlen ember sem képes arra, hogy 12-16 órás szolgálatban folyamatosan mosolyogjon, kedves... legyen, főleg meg ezért a pénzért.'.

Dehogyisnem. Akik a versenyszférában dolgoznak, azok bizony gyakrabban kedvesek, előzékenyek, napi 12 órán át. Aki pedig becsülettel, jól végzi a munkáját, annak sokkal könnyebb kedvesnek, mosolygósnak maradni. Ellenkező esetben jön az unott pofa, a hanyagság, a beszólogatások, a visszaélések.

Vegyétek már észre, hogy szolgáltattok. Elvárjuk tőletek, hogy ezt ne undorodott arccal tegyétek!

A tahó utas szintjére pedig nem kötelező leereszkedni, ha méltósággal túlteszed magad rajta, te vagy a nyertese a helyzetnek.

Kismanó 2007.12.18. 15:06:49

Hm... Hát az biztos hogy sok bunkó utas van. Meg határozatlan. Meg tájékozatlan.

De. Amikor felszolgálóként dolgoztam, nem csak 12, de 24 óra után is mosolyogni kellett és minden körülmények között udvariasnak maradni a részeg, bunkó és kötözködő vendéggel is. Akármennyi is a fizetésed, ezt a munkát vállaltad érte. Ha nem megy, tovább kell lépni, olyan munkahelyet keresni, ahol nem kell emberekkel (vagy nem ilyen emberekkel) foglalkozni. Annak idején én is megtettem. Egy első osztályú -kötözködő újgazdagokból álló vendégkörrel rendelkező- étteremből egy cukrászdába mentem dolgozni. Szakmailag visszalépés volt, meg kevesebb pénz, de kevesebb idegeskedés is.

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.18. 16:46:43

Gyakran nem egyszerűen nem kedvesek, hanem sértően viselkednek! Megjegyzést tesznek az útbaigazítást kérőre, vagy pénztárzárás előtt húsz perccel eltűnnek a helyükről, s csak annyira érnek vissza, hogy rácsapják az emberre az ablakot, nem válaszolva a többször feltett kérdésre, hogy hol található a legközelebbi jegypénztár.

aranyhaj.blogspot.com

PTibor (törölt) 2007.12.18. 17:03:20

Baszki, utálom ezt a hozzáállást! Amikor este 9kor átjön az ügyfél hozzánk, és én hulla fáradt vagyok, akkor sem küldöm el az anyjába, mert abból élek, hogy kvázi neki dolgozom.

Szóval vegyék már észre a kedves Mávos kollégák, hogy ha én egy kisebb vagyont leszurkolok azért, hogy A-ból B-be eljussak, vannak minimális szolgáltatásbeli elvárásaim. Szerintem a kedves kalauz is, ha civilben utazik, akkor fázik ha nincs fűtés.

Sajnos ezzel a mentalitással egyre több embert "kényszerítenek" autóba.. ami ugye megint nem jó a vasútnak...

Turmion Kätilöt 2007.12.18. 17:26:50

Amikor a szlovákoknál voltunk, ott a vonaton a kaller még sörünket is segített kinyitni. A vonat nem volt egy mai darab, dea wc-ben és akézmosó fülkében is volt szappan és víz (!) Mindez Komárom - Érsekújvár között.

oiduft 2007.12.18. 18:30:14

Tök mindegy, hogy utas vagy pénztáros. Emberek vagyunk, kutya kötelességünk emberként viselkedni egymással, kedvesen, udvariasan és segítőkészen, még akkor is, ha 12 órát dolgoztunk már előtte. Egy ember sem érdemli meg, hogy a frusztrációt, idegességet, fáradtságot rajta töltsék ki: sem az utas, sem a mávos. Ez alapvető kellene, hogy legyen, nem pedig ujjal mutogatni egymásra, hogy "neked kellene udvariasabbnak lenni, mert te szolgálsz ki engem, nem pedig fordítva..."

subotei 2007.12.19. 09:45:16

Az a helyzet, hogy nem is várom el a jegyvizsgálótól, hogy megkérdezze, hogy vagyok, mosolyogjon, ha agresszív vagyok, bocsánatot kérjen, ha kötözködök.
De.
Ne viselkedjen úgy, mint egy koronaherceg, akinek szart kell lapátolnia, ha a jegyemet kezeli. Ne rajtam töltse ki a dühét, ha felbosszantották. Ne beszéljen úgy velem, mint Laczfi nádor Toldi Miklóssal. És ha problémám van, ne vegye személyes sértésnek, tárgyaljon, ne leugasson.
Nekem ennyi elég.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.19. 10:07:34

Azért néhány ponttal nem értek egyet. Például miért bunkó az utas, ha a jegy kinyomtatása után jön rá, hogy más kedvezményre jogosult?

Kisleányka(MÁV) 2007.12.19. 11:58:02

Nagyon egyetértek oidufttal! Mert nem ujjal kellenne mutogatni egymásra..

krtek24 2007.12.19. 20:30:08

Az a baj, hogy a hozzászólók jó részének fogalma nincs a társadalmi együttélés minimális szabályairól. Az igen magvas "belőlem élsz Te f.sz mávos!" szindróma hangoztatása helyett ahhoz nincs eszük, hogy saját javukra fordítsák a helyzetet. Mert vegyétek már észre: az egésznek nem az a lényege, hogy "én fizetek, Te szolga meg csináld, amit mondok" - hanem a normális társadalmi együttélés.
Látod mondjuk a Déliben sorbanállás közben, hogy kicsit morózus a pénztáros?
Egy "felet kérek Martonba" helyett elég csak azt mondani neki, hogy "Kezét csókolom, egy 50%-os jegyet kérnék szépen Martonvásárig. Köszönöm. Viszontlátásra/további jó munkát stb" (esetleg egy kis mosoly, poén). Biztosra vehető, hogy a pénztáros (az esetek 90%-ában) máris máshogy fog hozzátok állni, mint azokhoz, akik korábban álltak az ablaknál. Leesik a gyűrű a kezetekről, ha így jártok el? Nem hiszem. Viszont mindkettőtöknek lesz egy kellemes perce. Másrészt, ha igazán bunkó, öröm nézni, hogy ezzel az udvarias, "még az utas a kedvesebb" magatartással milyen könnyen lehet kezelni őket, mert megdöbbennek a saját bunkóságuktól, és máris más hangnemben szólnak. Nincs annál élvezetesebb, mikor egy letegező bunkó állatot magázva, és uramozva aláz szét valaki - szükség esetén.

Egyébként meg milyen alapon várható el tőlük a mosoly és a jólneveltség? Megtanította ezt nekik valaki, ezt látták a tv-ben a "kedves elvtársnő" és hasonló megszólítások korában? Ők általában max. érettségizett emberek. Hány öltönyös parasztot láttok egy nap, aki úgy ül be taxiba, megy be üzletbe stb., hogy nem köszön (még vissza sem)?
Az egész országot egy általános illemtanfolyamra kellene beíratni...

Egy nem mávos öltönyös :)

ChGeri 2007.12.20. 03:34:56

krtek24: *****
Igen. Az utasok, sőt a hozzászólók nagy rész lelkileg töksüket. És eleve úgy áll hozzá az utazáshoz, hogy mindent elvár de semmit sem nyújt cserébe. Az a bizonyos "pénz", amit az utazásért kifizetünk, arra elegendő, hogy a mozdony kb. néhány másodpercig vontassa a szerelvényt. Úgyhogy minden panaszkodónak ez a szolgáltatás járna a pénzéért! :) (Demagógia 1:1 állás.)

Kismanó 2007.12.20. 11:46:36

krtek24
A hozzászólások többségének az volt a lényege, hogy senkit nem jogosít fel a bunkó utas és a kevés fizetés arra, hogy ne végezze el tisztességesen a munkáját.

Soha nem gondolkodtam és viselkedtem úgy: "belőlem élsz te f.sz mávos", de bizony ha valaki ilyen munkakörben dolgozik, muszáj tudnia kezelni ezeket a problémákat különben nem alkalmas a munkaköre betöltésére.Hosszú időn keresztül alkalmaztam a módszeredet a túloldalról is. A bunkó , ideges vendéggel is csodát tesz, ha rámosolyognak és udvariasak vele.

Naív Ügyfél 2007.12.20. 14:51:42

Teljesen jogos a hozzászólás, csakhogy aki emberekkel dolgozik, annak el kell fogadnia, hogy néha találkozik olyannal, akit lehet hogy a magánéletben simán elküldene a francba, CSAKHOGY a munkahelyen ezt nem lehet. Én is emberekkel dolgozom, és szívesen megmutatnám némelyik ügyfélnek, hogy milyen irányba induljon a hülyeségeivel, csakhogy nekem abban a pillanatban megköszönné a munkahelyem a részvételt, és mehetnék másik állást keresni. És fontosnak tartom megjegyezni, hogy ez így van rendben!!! Ha egy szolgáltatást nyújtok, akkor azt a megfelelő hangnemben kell tenni, még a hülyékkel is!

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.12.20. 14:58:30

Jó tanács:
ha bunkó a vásárló, akkor is mosolyogni kell, még akkor is, ha túlórában vagy! Ezt a boltban dolgozók is jól tudják, de hát egy állami céggel ne hasonlítsuk össze egy monopol céget, akkor is ott van a közalkalmazottak is. Ott is feszítet a munkatempó, mostanában még túlórázni is kell. Nem is szólva főnökről, aki feleslegesen van, igaz ott is volt valami sztrájk, de az véletlenül sem a közalkalmazottakért volt, hanem a főnök miatt, mert ő csinálja a hisztit, hisz nem jobb oldali a kormány... .
Nem egy munkatárs ott is hülye, tőlük is meg fognak válni, és ezt tényként kell közölni.
Mégis: ha bejön egy ügyfél, akkor mosolyogni kell vele, még akkor is, ha rosszúl mond valamit, illetve akkor is, ha az ügyfélnek semmi keresni valója sincs ott, mégis ott kér segítséget.

krtek24 2007.12.20. 21:57:53

Ilyen emberek vannak ott, erre tekintettel kell hozzáállni. Nem a mávosok miatt, hanem azért, hogy saját magunk ne húzzuk fel az agyunkat. A versenyszférában ugyanilyen tahók vannak (ld. pl. vendéglátás egy része, üzletek stb.), ráadásul a tahóságnál még nagyobb gond, ha nem is ért ahhoz, amit csinál. Szerintem ez fontosabb, mint kiordítani magunkból - illetve azt meg a vonaton kell. Nem ehhez a topickhoz tartozik, de azokat az embereket egy könnycseppet sem érdemelnek, akik itt ezen a blogon válogatott kifejezések mellett leírják 3 oldalban, hogy milyen sérelem érte őket, majd valaki megkérdezi tőlük, hogy ha ilyen jól tudják, akkor miért nem tettek ellene a vonaton/állomáson, illetve valóban hivatalos helyen semmit: néznek, mint egy hülye (persze itt nem a késés, fűtéshiány stb. ügyekről van szó).

Egyébként meg örüljünk, örüljetek, ha a kalauz nem erőszakol meg, és nem fojtogat a vonaton - mert ilyen is volt már...

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.12.20. 22:53:08

krtek24:
Versenyszéfáránál elfelejted azt, hogy ott több üzlet, étterem, meg miegymás szóval ha valahol tahó eladóval, vendéglátossal, (stb.) találkozol, akkor könnyen megtehed azt, hogy egy másik helységbe bemehetsz. Ezt a tömegközlekedési cégekről nem lehet elmondani.
A tahóktól amúgyis próbálnak meg minél hamarabb megválni a versenyszférában, mert ott jól tudják, hogy ki a fontos személy, és annak kedvében kell járni (hiába a fontos személy egy nagyszájú kispénzű ember).
A panaszok kezelése is sokkal másabb. Részben a blogon is leírtaknál, hogy hiába tesznek panaszt a MÁV alkalmazott ellen, ha mégsem válnak meg tőle (hát igen, erre van nekik a jó kis szakszervezetük). Ezek után meg mi a fenének érdemes hivatalosan panaszt tenni, ha semmit sem ér?
Próbáld csak ki, ha az eladó tahó, akkor jelensd fel nyugodtan, és azt fogod látni, hogy tőle nagyon hamar megválnak. Persze ha a boltban nem cselekszenek, akkor fordulhatsz máshova a panaszoddal, met a vásárlók valamilyen formában képviselve vannak, nem úgy, mint az utasok.

rákenrolldetektív 2007.12.20. 22:57:53

a kioktató stílust biztos a tanárképzőn tanulták a MÁV dolgozók...

rákenrolldetektív 2007.12.20. 23:04:10

én nem sokat vonatozom, de a jegykiadónál pl nem voltak velem bunkók sosem, gyakran kifejezetten kedvesek voltak...
amikor a legközelebb induló vonat helyett egy 20 perccel későbbit javasoltak aminek köszönhetően 45 perccel hamarabb értem Pestre
Ok...van olyan is, hogy unott, vagy nincs kedve, mert amugy tényleg unalmas egész nap ott ülni, de: nem kell beszélgetni vele...
vegyél jegyet szevasz, lehet menni a vonathoz

krtek24 2007.12.21. 01:19:39

Labzo:

Épp az a baj, hogy hiába van több: érdemi választásod sok esetben ott sincs, mert nem fogsz mindig jobbra-balra rohangálni, ugyanis nincs rá ésszerű lehetőséged. Az udvariatlanság pedig általános jelenség (bár szerencsére egyértelműen csökkenő tendenciát mutat), és nyilván egy nem túlságosan képzett emberhadból álló cégnél ez még jobban kiütközhet.
A versenyszférában pedig a leggázosabb területeken nem probál megválni tőlük senki, mert a főnököt vagy nem érdekli, vagy ami a legvalószínűbb: ő még nagyobb tahó. Nem egy bankfiókkal vannak ugyanis a gondok, mert oda eleve nem veszik fel a tahót (illetve olyan tahót vesznek fel, aki az ügyfél kiröhögését és alázását vissza tudja tartani addig, amíg az kisétál az ajtón...).
A vásárlók pedig semmilyen szinten nincsenek képviselve ebben a kérdésben, hasonlóan az utasokhoz. De nem is elsősorban képviselni kell őket, át kell alakítani szép lassan a hozzáállást.

ARK-9 (törölt) 2007.12.21. 04:46:41

"egy utas az anyámat szidták"

No comment! Látszik, mávos a lelkem...:-)

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.12.21. 12:04:23

krtek24:
de igenis van érdemi választásod. Na jó, a szuper/hipermarketekbe szinte mindenkit felvesznek, és ott az alkalmazottak szinte úgy viselkednek, mintha egy monopolcégnél dolgoznak, mert a nagyvárosok kivételével, nem igazán található egy, vagy kettőnél több árúház.
A kisebb üzletekben azért sokkal másabb a helyzet, ott az eleadók többnyire igyekeznek a vásárlók kedvében járni. Ezt onnan tudom, hogys nem rég tapasztaltam is ezt. Vásároltunk valamit, és ami nem volt benne a termékben, annyival olcsóbban adták(és még akciós termékről volt szó). A felelősségvállalásuk még arra is kiterjedt, hogy a dolgozótól szinte egyből megváltak, mert nekik nem érdemük az, hogy valaki olyant írjon a termékről, ami nem igazán felel meg a valóságnak.
A bankfiókkal kapcsán én nem értem, hogy mire akarsz kilyukadni, mert ahogyan én értelmezem az írásodat, az jön le belőle, hogy ott max. az ügyfelet a háta mögött röhögik ki - de erről az ügyfél nem igazán tudhat róla (bár bevallom, engem csak annyiban érdekel, hogy amíg tart az ügyintézés, addig legyenek normálisak velem, és kész).
A vásárlók meg igenis képviselve vannak, sokkal jobban, minthogy hinnéd, annyira, hogy nem egy üzletben, vendéglátóhelyen ki is írják, hogy hova mehetsz még a panaszoddal, ha ott nem érsz el vele semmit sem.
Azt én is belátom, hogy a vásárlókat nem igazán világosítják fel a jogaikról, és aki nem igazán néz utána, akkor kiszúrhatnak vele, de hát a mai világban nem igazán tudják azt, hogy melyik a bamba vásráló, vagy a bamba vásárlónak tetett ember, aki a pénztártól visszafordúlva már intézkedik a bolt sorsáról, mert ő letszteli az üzletet.

gphilip · http://search-download.com 2007.12.21. 17:20:24

Persze, vannak taplók, sőt, többségben vannak. De sosem, SOSEM lesz mellérendeltségi viszony egy pénztáros és egy utas között. Őt ezért fizetik, én ezért fizetek. Egy szolgáltatást veszek igénybe, nem is kevés pénzért. Tehát neki kutya kötelessége, hogy jól végezze a munkáját, már csak azért is, mert az általunk megváltott jegyből él, illetve az általunk befizetett adóforintokból.

Gondolkodjon el minden vasutas, hogy egy piaci versenyre épülő profitorientált szférában megmaradhatna-e, mert szorgalmasan végzi a munkáját és kedves az ügyfelekkel, vagy kirúgnák a cégtől, mert rontja a vállalat PR törkevéseit és megítélését.

Ha a válasz az, hogy maradhatna, akkor rendben. Ha nem, akkor pedig változtasson ezen, mert a MÁV monopol helyzete és a vasutasok bebetonozottsága nem lehet felmentés semmire.

Sheldrake (törölt) 2007.12.21. 23:27:01

Labzo · biciklista.cwi.hu/ 2007.12.21. 12:04:23
---------------------------------
"
A vásárlók meg igenis képviselve vannak, sokkal jobban, minthogy hinnéd, annyira, hogy nem egy üzletben, vendéglátóhelyen ki is írják, hogy hova mehetsz még a panaszoddal, ha ott nem érsz el vele semmit sem.
"

Te Labzo! Próbáltál már panaszt tenni az NFH-nál? 99%-ban le fognak passzolni valami más hatóságnak vagy adnak egy ködös választ, mint a MÁV-Start ÜFI az utasnak.

A kiskereskedőket csak azért nézem kritikus szemmel, mert sokszor csesznek nyugtát adni, vagy két pénztárgépet működtetnek vagy egy rendes pénztárgépet, amire rá van fogva, hogy rossz, meg egy szalagos számológépet. És ez szerintem akkor sem változna, ha kevesebb adóterhük lenne, max. akkor érne valamit az adócsökkentés, ha az adócsalókat akkor sokkalta nagyobb büntetéssel szankcionálnák.

Természetesen köztük több becsületes van, mint a hipermarketek között és a szakértelmük is általában megalapozott, főleg egy olyan helyen, ahol tudom, hogy a tulaj nagyapja is órás volt már vagy ékszerész vagy barkácsárut árult.

Szerintem a fogyasztók egyéni szinten egyre rosszabbul vannak képviselve. A GVH gyakorlatilag az egyéni panaszt lepattintja, az NFH alig csinál valamit és a törvénymódosítások is olyanok, hogy pl. ha 3 napon belül visszaviszel valamit mert nem jó vagy rendelsz egy csomagot és 8 napon belül visszaküldöd, mert nem tetszik vagy nem jó, akkor elvileg a pénzt is visszakérhetnéd, de csak elvileg, mert általában levásároltatják veled, ami ellen egyik fogyasztóvédő hatóságnál sem reklamálhatsz érdemben, mert megmondják, hogy menj bíróságra, ha kell a pénzed.

És ha intézkedsz is a bolt sorsáról, akkor mi van? Kap néhány százezer Ft-os bírságot, amit hatszor megfellebbez 2 éven át? Egy nap alatt több adót csal.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.12.22. 15:16:15

Sheldrake:
Az NFH-es intézkedést azért nem kommentálom, mert nekem még nem kelletett odáig elmennem - idáig a boltban mindig sikerült megoldani a problémát (egy rossz terméket sem hagytak nálam).
Nem állítom én azt hogy a kiskereskedelem teljesen tiszta, mert szerintem az egy hazugság, de mégis, az ellenőrzések, és a vásárlót felvilágosítói kampányok miatt is kell törekedniük a normális, vagy annál (valamennyire) jobb munkavégzésre. Pedig egy ellenőrzés nem csak azt jelenti, hogy a bolt tulaja kicsebget némi aprót, hanem akár még be is záratathatják, ami tarthat heteken, vagy hónapokon át is.
Egy monopolcégnél nem igazán ellenőriznek, pedig ott is másabbak lennének az arányok, ha rájuk is úgy rászállnának, mint a kiskereskedőkre.

Fedup Sári 2007.12.23. 20:52:03

gphilippel egyetértek; egyébként meg hiába köszönök a pénztárosnak, attól még ugyanúgy késik a vonat, mocskos, hideg, sötét, szar és húgyszag van a Nyugatiban, nem adnak információt késés esetén, plusz még lebüdösparasztoz a karámőr. Na most akkor mi van? És nem mehetek másik mávhoz, csak ez van.

Annak, aki szerint a fentiek nagy részéről az utasok tehetnek -- mert ez mindig előjön --, feltenném a kérdést, hogy a Nyugatival fizikailag összenőtt vesztend cikicenterben vajon miért nincs ugyanúgy mocsok stb., pedig ott még csak karám sincs, hogy ne mehess be, ha nincs ott dolgod?

Tusko Blog Admin 2007.12.25. 05:26:44

Vagy menj el biztonsági őrnek, bányát őrizni, cigányokkal verekedni hóban-fagyban, 24 órát 10000 forintért. Liba!
süti beállítások módosítása