MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Óránként 30 km

2007. december 13. - georgejr
Rekordok éve lehet a 2007-es év. 5 óra alatt összesen 152 km nem semmi.

Szeretnék beszámolni a az utóbbi néhány napban és hétben ért élményeimről. Kezdeném a legfrissebbel:

A tegnapi nap folyamán (2007. december 9. vasárnap) öt kerek órámba került  Budapest Keleti pályaudvarból Kunszentmártonba megtennem (a jegyem szerint) 152 km-es utat. Kezdődött azzal, hogy a 17.15-ös nemzetközi gyorsvonatot céloztam meg hazautazásom járművéül. A pályaudvarra természetesen nagyon jó időben, a tervezett indulás előtt 45 perccel, azaz 16.30-kor értem ki. Ekkor beálltam a 10 pénztár közül működő 3 pénztár egyik "kilóméteres" (a valóságban "csak" az aluljáró lépcsőjéig érő) sorába, majd vártam a soromra.... vártam és vártam. 35 percbe telt, mire sikerült megvennem a menetjegyemet, mialatt több ízben is megtörtént hogy néhány "intelligens" utastársam a sor elején álló egyénekhez fordulva megvetette velük a jegyét (ez nem kicsit volt bosszantó). Este öt órakor még a kijelzőkön nem lehetett olvasni, hogy ugyan honnan indul az én vonatom. Mire megvettem a jegyem, már láthattam is, öt óra tíz perckor meg is találtam az én vonatomat, és meglepődve tapasztaltam, hogy öt perccel indulás előtt takarítják a vonatot (no de legyek optimista, legalább takarítják valamennyire) erre aggódva megkérdeztem a kedves segítőkész kalauz nénitől, hogy biztosan ez lesz-e az én vonatom, ugyanis nekem gyanús hogy ezt most takarítják.... Persz - válaszolt - nyugodjak meg, biztosan ez lesz, de időben már nem fog elindulni, ugyanis még most tolják be a többi szerelvényt (vagy mit) hozzá. Hurrá- gondoltam akkor ez sem lesz egy nyugodt hazautazás. Nem is lett az. A vonat 17 óra 33 perckor indult el, majd kisebb nagyobb várakozásokkal (miközben Szolnok lenne az első megálló) be is futott Szolnokra negyed nyockor! Persze a csatlakozásomat lekéstem bő húsz perccel, így még 1 óra 40 percet dekkolhattam a hideg és huzatos szolnoki pályaudvaron.
De sebaj, legalább volt bőven időm a panaszkönyvbe bejegyzetelni néhány oldalt, amit meg is tettem, nem mintha lenne valami eredménye is, de az én lelkem egy kicsit vígasztalódott rajta. Ezek után a 20.55-ös mindenbokorbanmegálló személyvonatra felszállva este tíz után meg is érkeztem oda, ahová este nyolckor kellett volna. Tudom, hogy nem az én késésem a leghosszabb a világon, de iszonyatosan bosszant, hogy ez rendszeres (oda- vissza Budapest és Kunszentmárton között).
Ezúton buzdítok mindenkit arra, hogy írjon be bátran a panaszkönyvbe (tudom nem sok eredménye van) de legalább nyoma van a dolgoknak.... és talán egyszer eredménye is.

A múlt hét első munkanapján az ömlő esőben, munka után ugyanezen a vonalon, csak Homok állomáson kellett 20 percet állnom és várnom a késő vonatra. 10 perc után megelégeltem és felhívtam a közeli MÁV állomást, hogy ugyan legyenek már szivesek megmondani hogy hol jár a vonat, mert én itt állok a Homoki megállóban és szakad az eső és már bőrig eláztam. Az uriember kedvesen megkérdezte, hogy hát miért nem állok én be a váróterembe? Nos azért nem álltam be a jó szellős váróterembe, mert igaz hogy jó huzatos és szellős, de a húgyszag (elnézést) valahogy mindig ottmarad- és nincs gyomrom hozzá ott benn állni, ráadásul tele van háztartási szeméttel (ugyan honnan???). Erre megkaptam válaszul, hogy "Kitartás hölgyem, kitartás, a vonat hamarosan megérkezik" .....

És az apróbb észrevételem:
A munkába járós bérletemet ma, december 10-én látta először kalauz. Utazás közben volt amelyik rápillantott és ezzel el volt intézve a dolog, volt amelyik úgy húzott el mellettem hogy csak a szele csapott meg.... ÉS azért 10 ezer forintos bérletnél elvárom hogy ő is elvégezze a munkáját.... Egyébként a kalauzokat rendszeresen a mozdonyvezető mellett látom üldögélni.... vagy egyszerűen meg sem nézi a jegyeket...

Az utóbbi időben egyre inkább azt érzem és tapasztalom, hogy ez a társaság megbízhatatlan, nem lehet rá számítani, nem azt nyújta amit én megfizetek és a kocsik tisztasági állapota is rendszeresen kritikán aluli.

Olyan lesz ez már mint egy repülőút, ahová órákkal indulás előtt ki kell menned elintézni a menetjegyed megvételét és az utazás is órákba telik.... csak nem mindegy hogy milyen távolságot hagysz magad után...

Borzasztó és nagyon bosszant, hogy a sok sok panasz ellenére sem képesek változtatni dolgokon, és mindig a pénzhhiánnyal, vis maior-al és olyan szöveggel, hogy ez és az felkészületlenül érte őket, ilyenekkel takaróznak....
Sokszor már elég lenne ha apróbb dolgokon változtatnak, például azon hogy ne három pénztár szolgáljon ki vasárnap csúcsidőben több száz embert.... erre már minek felkészülni amikor józan paraszti logikával megáldott ember is tudja hogy vasárnap este "mindenki" megy vissza, haza iskolába, stb... tehát forgalom van és tömeg... erre betesznek három pénztárost??? Röhej...

Bízom benne hogy néhány nálam sokkal okosabb és műveltebb ember (emberek) egyszer talán pert!? indít vagy netán egy pertársaságot hoz létre, hogy történjen már valami precedens értékű dolog, intézkedés, hogy végre azok, akiknek legtöbbször nem telik autóra hogy utazni tudjanak, azok is nyugodtan és biztosan felülhessenek egy tiszta, útidőben kiszámítható vonatra!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr42261923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.12.13. 06:26:29

elso-e csutortok 13-an?
egyebkent meg mi mar 20 eve is masFel orakat vartunk ujszaszon a vamosgyorki csatlakozasra ha a nagyanyamekhoz mentunk jaszkiserre, csak akkor piasokkal es bagosokkal volt tele a varo, ja es utana 6 km gyalogoltunk meg a tanyaig hoban-fagyban mert a busz se vart. mindez gyerekkent eleg mely nyomot hagyott bennem ahhoz, hogy mindent elkovetve autozzak. ettol fuggetlenul szoktam vonatozni, mert a fiam Imadja, de kizarolag a plorinc-zuglo viszonylaton, igaz itt egy fel ora keses az alap/nap
süti beállítások módosítása