MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

IC helyjegy katyvasz

2007. december 11. - georgejr
13-as sokaknak szerencseszám, már ha van ilyen szám egyáltalán. Külhonban ezek szerint nincs...


Sziasztok!
 
Budapesten dolgozom, vidéken lakom, így hetente átlag két alkalommal van szerencsém a MAV-val utazni a Bp-Miskolc vonalon.
 
Történet 1: A Keletiben jó szokás szerint már kedden megvettem a pénteki utazáshoz a jegyet és az IC-pótjegyet. Nem is volt gond, kaptam is a 17:35-ös IC-re jegyet. Péntek, irany a vonat. Felszálltam a vonatra, de ülnek a "helyemen". Rovid jegyvizsgálat utan kiderült, hogy én szerdára kaptam a jegyet. Értitek? Kedden vettem, es nem tudom miért, de szerdára kaptam. Azota sem értem, hogy mért nem csütörtökre, vagy a vásárlás napjára, keddre? Mindegy, jön a kaller, vazolom a szitut, mutatom a jegyet, de nem tudom megyőzni, büntetest kell fizetnem. Közben megnyugtat, hogy latja, a jegyről kértem szamlát, kerjek erről is, és majd a munkáltatóm fizeti a büntetést is. Normális? Persze a hibás én vagyok, mért nem ellenőriztem a jegyet vásárláskor?
 
Történet 2: Egy héttel később, 16:35-ös IC. Kocsiszámra nem emlékszem, de a helyre igen. 13-as szék. Igen ám, csak nincs 13-as. Mindegy, van hely bőven, leülök egy szabad helyre. Jön a kaller, kérdem, hogy akkor hol is a helyem. Erre mosolyogva közli, hogy ez külföldi kocsi, a jegy meg magyar (még szép, hiszen Magyar Államvasutak), így megesik az ilyen. Puff neki, max szív az utas, ha nincs helye, mert büntetni csak a szolgáltatónak szabad.
 
Ez már csak megjegyzes. Mivel a munkáltatóm fizeti az utazásomat, rendszeresen kérek számlát a jegypénztárakban. Az esetek 50%-ában, nem képes a pénztáros szabályosan, hiba, vagy javítás nélkül kitölteni egy számlát. No comment...
 
Üdv:
Laci

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr46259209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi79 2007.12.11. 22:00:51

1. történet És kifizette a munkáltató a büntetést? Ha igen, akkor szerencséd van, hiszen ő tehet a legkevesebbet az egészről.
Sajnos valószínűleg olyan a program, hogy könnyen elüti a pénztáros a napot, és ha nem veszed észre azonnal, szívás... nem tudod a kalauznak bebizonyítani, hogy nem te gondoltad meg magad, és utaznál két nappal később.
2. történet Ebben az esetben viszont, ha nem találtál volna helyet, úgy hiszem, kártérítést követelhettél volna a MÁV-tól (a kalauz igazolásával, hogy nem tudtál leülni, pedig érvényes helyjegyed volt).

tomi79 2007.12.11. 22:18:35

"A vasúttársaság köteles megtéríteni az utas kárát, ha az utas az ülőhelyét helyjegy váltásával vagy más módon biztosította és a biztosított ülőhelyet a vasúttársaság ismétel-ten értékesítette, illetve a helybiztosításban megjelölt kocsit nem állította ki és az utas helybiztosításának megfelelő elhelyezéséről nem tudott gondoskodni. A kártérítés összege a helybiztosítás díjának az ötszöröse." (MÁV-Start Üzletszabályzat I. rész 21. paragrafus)
Jó tudni!
Ja de bocsánat: "Nemzetközi vonattal történő utazás esetében a vasút a helybiztosítás elmaradása esetében nem fizet kártérítést." Akkor lehet, hogy mégis ilyenkor az utas szív?

tomi79 2007.12.11. 22:24:11

Bocsánat, tévedtem.
A fent említett IC belföldi vonat lehet, csak a kocsi volt külföldi, nem? mert nemzetközi vonatokra helybiztosítás nélküli IC pótjegyet adnak belföldi forgalomban. Akkor viszont a kártérítési kötelezettség fennáll (de csak ha nem tudnak leültetni + ezt a kalauz igazolja).

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.12. 12:43:41

én is kerültem már figyelmetlen pénztáros (és én is figyelmetlen voltam) miatt izzasztó helyzetbe.

retur jegyet kértem egy olyan vonalon ahol az életben nem utaztam még. visszaúton nézem a vonaton a jegyet, és nem retur volt.

mák, hogy nem jött kaller. (bár figyeltem az állomásokat, és elmentünk olyanok mellett ahol nem volt jegypénztár ránézésre, tehát tudtam volna jegyet venni).

más. ha már messziről óbégatok a kallernek hogy ugyanmár nála szeretnék jegyet venni, akkor miért nem mindegy hogy hol kezdtem meg az utazást? miért kell büntit fizetni ha olyan helyen szállok fel ahol van pénztár? előfordult már olyan hogy az állomáson ahol felszálltam nem tudtak jegyet adni mert nem ment a gép áramszünet miatt. a vonatra fel kellett szállnom, és jól rámverték a büntit...

mildi 2007.12.12. 14:36:43

torpedo,
na ne! ha rossz a gép, az nem az utas hibája, ilyenkor ír a pénztáros egy űrjegyet, amin utasítja a kallert a pótdíj nélküli elszámolásra...ha mégse, a többi ott felszálló, jegyet váltani szintén nem tudó utassal együtt panaszt kell tenni a jogtalan pótdíjazás miatt

arra van a pénztár, hogy ott válts jegyet, a kallernek alapvetően nem ez a dolga, ha te pusztán úri passzióból, vagy mert majdnem lekésted a vonatot nem vettél jegyet a pénztárnál, az a te hibád-és az biza +2000

timla 2007.12.12. 20:01:56

Sziasztok!

Én vagyok a levelíró, es gondoltam valasyolok pár felmerülő kérdésre.

A munkáltató termeszetesen nem fizette a büntetésemet, sőt nem is kértem, hogy fizesse. Egyrészt számlát csak utólag kérhettem volna, másrészt ez a büntetés a szabályok szerint tényleg az én saram.

Olyn a progrom? Nem a program PONTOSAN olyan, amilyet a megrendelő kér.

A vonat amire a nem letező helyjegyet kaptam egy Bp-Miskolc IC, ami gondolom egy nemzetközi szerelveny állásidejébe pont belefer, de ez egyertelműen belföldi járat. Ezt támasztja alá az is, hogy a szerelveny a Miskolcra érkezése után egy órával indul is vissza Bp-re.

tomi79 2007.12.13. 22:30:40

Akkor az egyértelműen belföldi járat, és a vasút hibája lett volna, ha nem tudtál volna leülni. De előfordulhat az is, hogy van olyan számú hely, amelyet viszont a rendszer nem ismer, és oda ülhet a nemlétező helyre kiadott jegy tulajdonosa :)
A program pontosan olyan, amilyet a megrendelő kér? nem tudom, de szinte biztos vagyok benne, hogy eleve valami ócska, olcsó programot vett a MÁV, ami azóta már el is avult, és a dátumot könnyű elnéznie a pénztárosnak. Velem is előfordult, hogy elütötte a dátumot; Sopron felé utaztam, tehát három jegyet kaptam az IC-re, és az egyik jegyen (a GYSEV-es szakasz menetjegyén) volt rossz a dátum. Szerencsére még a pályaudvaron megnéztem a jegyet, visszamentem szólni, és nyilván szó nélkül kicserélte.
süti beállítások módosítása