13-as sokaknak szerencseszám, már ha van ilyen szám egyáltalán. Külhonban ezek szerint nincs...
Sziasztok!
Sziasztok!
Budapesten dolgozom, vidéken lakom, így hetente átlag két alkalommal van szerencsém a MAV-val utazni a Bp-Miskolc vonalon.
Történet 1: A Keletiben jó szokás szerint már kedden megvettem a pénteki utazáshoz a jegyet és az IC-pótjegyet. Nem is volt gond, kaptam is a 17:35-ös IC-re jegyet. Péntek, irany a vonat. Felszálltam a vonatra, de ülnek a "helyemen". Rovid jegyvizsgálat utan kiderült, hogy én szerdára kaptam a jegyet. Értitek? Kedden vettem, es nem tudom miért, de szerdára kaptam. Azota sem értem, hogy mért nem csütörtökre, vagy a vásárlás napjára, keddre? Mindegy, jön a kaller, vazolom a szitut, mutatom a jegyet, de nem tudom megyőzni, büntetest kell fizetnem. Közben megnyugtat, hogy latja, a jegyről kértem szamlát, kerjek erről is, és majd a munkáltatóm fizeti a büntetést is. Normális? Persze a hibás én vagyok, mért nem ellenőriztem a jegyet vásárláskor?
Történet 2: Egy héttel később, 16:35-ös IC. Kocsiszámra nem emlékszem, de a helyre igen. 13-as szék. Igen ám, csak nincs 13-as. Mindegy, van hely bőven, leülök egy szabad helyre. Jön a kaller, kérdem, hogy akkor hol is a helyem. Erre mosolyogva közli, hogy ez külföldi kocsi, a jegy meg magyar (még szép, hiszen Magyar Államvasutak), így megesik az ilyen. Puff neki, max szív az utas, ha nincs helye, mert büntetni csak a szolgáltatónak szabad.
Ez már csak megjegyzes. Mivel a munkáltatóm fizeti az utazásomat, rendszeresen kérek számlát a jegypénztárakban. Az esetek 50%-ában, nem képes a pénztáros szabályosan, hiba, vagy javítás nélkül kitölteni egy számlát. No comment...
Üdv:
Laci