MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pénztáros gyöngyszemek

2007. december 10. - georgejr
Az egyik sztori a töketlen pénztárosról szól, aki miatt a vonatot lekésték, a másik pedig a visszafizetésiu mutyiról. Élvezzétek így hétfőn eme egyperceseket:


2007.11.29-én lányom barátja Tiszalucról Debrecenbe akart utazni, ezért időben elindult a vasutállomásra. Odaért 16.43-ra, néhány perces várakozás után, több kopogást követően megjelent a pénztáros hölgy, tőle kért Nyiregyházáig retur diákjegyet, majd Nyiregyházától Debrecenig retur egészjegyet. Ez a kivánság annyira meghaladta a pénztáros szellemi erejét és szakmai felkészültségét, hogy a 16.57-kor induló vonattal nem tudott elutazni, mert a kilométer dijszabás valamint a kérés komplikáltsága hosszu időtartamu erőfeszitésre késztette a vasut jegykiadásra alkalmazott képviselőjét. A panaszkönyv kiadását a kedves hölgy azért nem tartotta lehetségesnek és fontosnak, mert a következő 17.57-kor induló vonattal ugyis tovább tud menni és a jegyet is megkapta, akkor mit akar beleirni?


Szia!
Barátnőm múlt hétvégén utazott a Budapest-Szeged vonalon, IC pótjeggyel. Miután a vonat kereken 45 percet késett, gondolta visszaváltja a pótjegyet a megérkezése után a szegedi pénztárban, mivel ugye a 30 percet túllépte a késés. A hölgy az ablak mögött a kérésre eltűnt, majd kb. 10 perc múlva visszajött azzal, hogy nem tudja elérni azt a személyt telefonon, aki engedélyt adhatna a pótdíj visszafizetésére, jöjjünk vissza holnap (nem tudunk), akkor talán elérhető lesz. Holott egyértelmű a 45 perces késés, ők maguk is elismerték, a saját információs táblájukon még akkor is ki volt írva. Mi egyértelműbb ennél? Miért kell ehhez egy magas beosztású személy, és egyáltalán, mi az hogy nem lehet elérni valakit munkaidőben? Az egész járatnak vissza kellett volna fizetniük a pótdíjat, de elcsalták, a hangosbemondó sem közölte a leszálló utasokkal, holott visszajárt volna. Nem az a 350 forint a bosszantó, hanem ez a hozzáállás. Hogy egyszerűnek hülyének nézik az embert. Még mindig.
 kt

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1258824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmore 2007.12.10. 11:14:03

Sztem a MÁV még soha senkinek nem fizetett vissza IC pótdíjat.

Manyizga (törölt) 2007.12.10. 13:16:38

Budapest-Szeged vonalon olyan IC-k járnak, amelyeken van olyan kocsi (jellemzően az első 4-6), amelyre nem kell helyjegyet váltani.
(Így a MÁV-Start KÉT vonatot "közlekedtet le" egy időben, egy mozdonnyal. A gyorsat és az IC-t)
Úgyhogy pótjegyet csak a sznobok vesznek rá... :)

Adani 2007.12.10. 16:46:21

Jaja, ezek az öszvér vonatok, a gyorsvonati kocsik mindig televannak az IC-n meg bőven van hely, akinek nem drága a dolog és kényelmesen akar utazni az vesz helyjegyet.

kátaitamás 2007.12.10. 18:23:09

Nekem már fizettek vissza pótjegyet, ez benne van a szerződésben, nincs mese.

Persze, hogy van olyan kocsi az öszvérjáraton, ahová nem kell IC pótjegy, viszont az nem is IC kocsi, hanem sima gyorsvonati erős balkáni hangulattal.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.10. 21:15:45

Tegnap óta nincs öszvérjárat csak IC Szeged felé, úgyhogy most már nem csak a sznobok vesznek helyjegyet :))

Fedup Sári 2007.12.11. 10:55:56

Tudod, az a baj a mávos panaszkönyvvel, hogy az még csak nem is olyan panaszkönyv, mint amilyet a kereskedőknek "jogszabályilag" tartaniuk kell. A mávos panaszkönyv egyszerűen egy notesz, aminek az egyik indigózott lapját továbbítják az ügyfélszolgálatra.

Ugyanazt eléred egyébként is, ha írsz az eszrevetel@mav-start.hu címre. Ugyanazt, azaz semmit. Legfeljebb kicsit megnyugtatod magad, és 10 percnyi munkát adsz az ügyfélszolgálatos mávosnak, hogy kiválassza a helyzetre leginkább illő panelszöveget.

Azzal, hogy ide megírod a dolgot, sokkal többet elérhetsz, mert valószínűleg kapsz néhány együttérző hozzászólást.

Adani 2007.12.11. 11:57:08

Elvileg még van öszvér járat, az Elvira is írja ha ráklikklesz a vonatszámra, h a kijelölt kocsik helyjegy nékül igénybevehetők.

tomi79 2007.12.11. 22:51:33

Az IC pótjegy árát csak akkor fizeti vissza a pénztáros, ha engedélyt kapott rá. Viszont ha írsz a MÁV Start Ügyfélszolgálatra e-mailt, hogy nem tudtad visszaváltani a pótjegyet, küldenek postán egy engedélyt, amellyel bármely pénztárban visszaválthatod (legalábbis velem ezt csinálták, amikor egyszer megírtam, hogy nem tudtam visszaváltani, mert különben lekéstem volna a csatlakozást).

levej 2007.12.12. 22:12:43

A pénztárosokról annyit, hogy az egyikük egyszer be akarta bizonyítani nekem, hogy márpedig Badacsonyörs állomás nincs. Odáig kértem a jegyet, ez nagy-nagy fejtörést, majd keresgélést okozott, aztán pedig közölte velem, hogy ilyen település nincs. Mondtam, hogy ez azért érdekes, mert mi meg oda megyünk nyaralni, tuti, mert ebbe és ebbe a hotelbe van foglalásunk. Márpedig ilyen település nincsen, van Badacsony, meg Badacsonytomaj, döntsem el végre, melyikre utazom, Örs nincsen. A többszöri győzködés után azt hiszem, ennél a ponnál már csak nevetni bírtam. Meg ismételten kértem jegyet Badacsonyörsig. Az intelligens megoldás a pénztáros részéről az erődemonstáricó egy következő módja volt: lehúzta a rolót.
Természetesen volt megállóhely Örsön, ja, és egy másik pénzárostól kaptunk jegyet...

tomi79 2007.12.13. 22:41:53

Település tényleg nincs, mert Badacsonytomajhoz tartozik :) hogy megállóhelye azért van, az meg nem érdekel egy ilyen határozott pénztárost... no ez jó sztori, azért ezen a felettesei is mulattak volna, ha esetleg bepanaszolod, biztos büntetésből be kellett volna bifláznia az összes magyarországi állomásnevet :P
süti beállítások módosítása