MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Boldog Mikulást Te büdös paraszt...

2007. december 07. - georgejr
Karámőr büdös parasztozik, és még hazudik az azonosítójáról is... Remélem fegyelmit kap.

Szervusz GeorgeJr!

Szeretném megosztani veled és az olvasókkal is legfrissebb karámos élményemet. Alább a mávstartnak imént küldött e-mailemet olvashatjátok. Gondolom a válaszukból majd ki fog derülni, hogy jegy/bérlet nélkül erőszakoskodtam át magamat a karámon, ráadásul becsmérlő szavakkal illettem a munkájukat makulátlanul végző karámőröket. Utalva a múltkori karámos sztorimra: sajnos már megint nem volt nálam csőre töltött fényképezőgép/hangrögzítő.

Üdv.:

Fedup Sári



Ma, 2007. december 6-án este 17:53 körül a Nyugati 7. vágányáról 17:55-kor induló vonat megközelítése érdekében az említett vágányhoz legközelebbi nyitott kapun keresztül kívántam átjutni a karámon. Mire a mozgólépcsőtől odaértem, kb. 10 főből álló csoportosulás alakult ki ott. Bár két karámőr is állt ennél a kapunál, mégis elég lassan haladtunk, amire talán az volt a magyarázat, hogy a kapunak csak az egyik szárnya volt kinyitva, és csak egyikük pecsételgette a jegyeket. Miután a bal oldalon álló hölgynek megmutattam a bérletemet, feltettem a kérdést, hogy miért nem nyitnak ki annyi kaput, hogy ne torlódjanak fel az utasok. Erre azt válaszolta, hogy ez most egy csoport volt, mire én modtam, hogy igen, éppen ezért kellene több kaput nyitva tartani.

Úgy emlékszem, körülbelül itt kapcsolódott be a beszélgetésbe jobb oldalon álló fiatal férfi karámőr (a beszélgetést, amennyire csak lehet, megpróbálom pontosan felidézni):
- Nem lehet több kaput kinyitni.
- Hogy-hogy nem lehet? Akkor legalább ennek a kapunak nyitnák ki mind a két szárnyát!
- Miért nem megy másik kapuhoz?
- Mert innen, a 7. vágányról indul a vonatom - mondtam, és közben már elindultam a vonat felé.
- Át kell mászni!
Visszafordultam.
- Tessék?
- Át kell mászni!
- Írásba adná ezt nekem?
- Másszon át, ha nem tetszik.
- Mutassa az azonosítószámát!
- 526 - mondta.
Közelebb hajoltam a kitűzőjéhez, és leolvastam a kb. 10 pontos betűvel feltüntetett számot, ami persze nem 526, hanem 471 volt, majd ismét elindultam a vonat felé.
- És maga nem mutatkozik be, nem mondja meg a nevét? - kiabálta utánam emberük, majd így folytatta:
- Büdös paraszt!
Ismét visszafordultam:
- Megismételné ezt?
- Hallottad, amit mondtam, nem?
- Igen, hallottam, hogy bemutatkozott.
- Különben is, a jegyét sem mutatta meg. Mutassa meg a jegyét!
- A kolléganője már látta, beszélje meg vele, ha akar valamit.
- Most meg én kérem a jegyét, ha nem mutatja meg, akkor rendőrt hívok.
- Parancsoljon, hívjon rendőrt.
Majd most már véglegesen a vonat felé indulva még láttam, ahogy a előveszi a telefonját, és olyan hangerővel beszél bele, hogy még méterekkel odébb is hallottam:
- ...a 7. vágányhoz kérem... egy copfos...

Bár a korábbi e-mailes megkereséseim -- pontosabban az azokra adott válaszaik -- alapján tisztában vagyok vele, hogy semmi értelme, de elsősorban ismét emlékeztetem magukat arra, hogy a karám létesítésekor médiaszerte ígéretet tettek arra, hogy az nem fog szűk keresztmetszetet képezni az utasok áramlása szempontjából. Ez sajnos csak vonat- és utasmentes időben van így; érkező vonatnál minden esetben meglassítja az utasok távozását, de akkor is kicsi a nyitva tartott kapuk áteresztőképessége, ha egyszerre 5-10-nél több induló utas próbál meg átjutni, ami a Nyugatiban egyelőre nem ritka jelenség.

Másodsorban szeretnék gratulálni a jegyellenőrzést végző személyek kiválasztása, betanítása és ellenőrzése terén végzett magas színvonalú munkájukhoz.

Válaszukban mellőzzék az "kedves/tisztelt utasunk" megszólítást, mert utálom, ha a képembe hazudnak. Abbeli reményüket sem kell kifejezniük, hogy továbbra is utasaik között üdvözölhetnek, sőt az összes panelszöveget hagyják el, és helyette panaszomra adjanak érdemi választ. Annak közlésére sincs szükség, hogy a karám őrzését külső cég végzi, ez a maguk és én köztem fenálló szerződéses jogviszonyra nincs hatással, és a sajtóból egyébként is ismert, hogy ennek a munkának a kiszervezése többek között azzal jár, hogy évi 230 millió forintot lehet így a máv volt marketingigazgatója cégének kifizetni; ennél több magyarázatra ezzel kapcsolatban, azt hiszem, nincs szükség.

A köztünk fennálló személyszállítási szerződés valószínűsítése érdekében közlöm, hogy havibérletem sorszáma 00061774.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr32255313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.07. 10:17:22

Fedup Sári: Ez döbbenet! Kíváncsi vagyok a válaszlevélre, bár, nagyjából tudom, hogy mit fognak írni (Erre is biztos van sablonjuk Ctrl+C Ctrl+V).

Lehet, hogy megérné ezt a Fókusznak, Aktívnak is elküldeni (csak nehogy az legyen, amit a bevezetődben is írtál...).

Ez is bizonyítja: a MÁV-nál néhány ember azt hiszi, hogy az utasok vannak értük... pedig nem!

m.ico 2007.12.07. 11:01:10

semmi értelme annak a rohadt karámnak, aki csal, az elég ha bármilyen bérletnek látszó tárgyat felmutat. leszálláskor még egyszerűbb, mert a vonaton talál ott hagyott jegyeket is, vagy (pl a nyugatinál) elsétálhat a másik irányba (ferdinánd híd) ahol kijuthat akár a lehel tér felé vagy megkerülheti a karámot (sokan csinálják). ezzel csak azokat szívatják akik rendesen fizetnek, feltartják őket, meg szívóznak ha valaki véletlenül kidobja a vonaton a jegyét. múltkor ott hagytam a vonaton a jegyet, á mondom nekem ez most nem hiányzik újra, mutattam nekik "valamit", mondta köszönöm, mentem tovább..

sztrelnyikov 2007.12.07. 11:18:35

A kormány ezt az egész problémát megoldja: bezárják a Nyugatit, aztán bumlizhattok a Rákosrendezőről.
Visszasírjátok még a karámokat és a karámőrőket!

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.12.07. 11:30:54

utána kell járni kié a 471es azonosító és jól meg kell veretni. kész.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.12.07. 11:50:53

Sári, jól léptél fel.
"- Hallottad, amit mondtam, nem?
- Igen, hallottam, hogy bemutatkozott."

Ez nagyon jó :))

mickrobi 2007.12.07. 11:53:46

Nem értem mi a probléma! Karámot azért épít az ember, hogy az állatokat egy helyen tartsa, vagy terelje valamelyik irányba. Örülni kell, hogy a jegyedet nézik, nem pedig egy billogot az orrodban. Különben is ennyi erővel lehetne ott máv-osztag, akik segítenének csönben maradnod. Ezaz!
Sokkolót és gumibotot minden a karámőrnek!

mickrobi 2007.12.07. 11:58:25

Az új máv szlogen:Mi fejlesztjük személyiségét! Szóljon be karámőrünknek! Azonnal megtudja, honnan jött...

Attus Germanicus · http://attus.hu 2007.12.07. 12:03:19

Jó voltál :-)

Egyébként érdekes módon a Déliben soha nem volt velük semmi bajom. Az ott szolgálatot teljesítők sem okosabbak, mint egy 5.-es, de kedvesek - legalábbis, akikkel én szoktam találkozni.
És azok nem is erőszakoskodnak, aki zsebretett kézzel sétál ki, azt sem állítják meg (egy utastársam, akinek bérlete van, demonstratíve zsebredugott kézzel szokott átmenni a kapun, még csak utána sem szóltak sosem).

Atika!!! 2007.12.07. 12:03:52

Érdekes, hogy ilyen nem minden vonatozóval esik meg. Asszem ehhez kell egy alap viselkedés is.

hubert36 2007.12.07. 12:04:33

Ebben az országban minden furcsán működik. Kéne az rtlklubra celebrity deathmatch jelleggel paraszt-jogtudatos-fogyasztó vs paraszt-bármilyen-szolgáltató.

báró Csekonics 2007.12.07. 12:10:31

petya.bacsi 2007.12.07. 10:17:22

Ez az egész 'karám' Lajtától nyugatra (Londonban konkrétan a Victoria pályaudvaron) úgy néz ki, hogy a sok városban metróban is megtalálható automata kapu enged a peronra (a jegy egy kis mágnescsíkos kis izé).
Vagyis csak a járást illető képességeiden múlik, hogy milyen gyors.
(Természetesen mozgássérülteknek van egy külön kapu.)
Vannak humanoidok is, ők csak szépen álldogálnak, kb. 2-3 per karám a Victorián, ha nem boldogulsz a jeggyel, mint én első alkalommal, akkor odaugrik, mosolyog és segít.
(Meg persze ha valaki átmászóst próbálna, gondolom azt is ők csapják arcon.)

És a legszebb, hogy ezt is csinálhatná akár a volt-töktudjamilyen igazgató cége, soksok pénzért, csak ez legalább lehet hogy használható lenne.

báró Csekonics 2007.12.07. 12:12:42

...mondjuk persze ha Sári beszól a karámőrnek, akkor várható volt hogy ő sem a frizuráját fogja dícsérni.
(Még ha nem is szabadna, mert ugye szolgáltató, meg ügyfél, stb.)

midrovertalt 2007.12.07. 12:14:56

Ez vicc. Erről forgatni kellene egy kisfilmet. Benne van valaki? :D

mickrobi 2007.12.07. 12:17:48

A film címe pedig: "A búcsú hosszabb is lehet!"

Bit Rot 2007.12.07. 12:18:26

"A kormány ezt az egész problémát megoldja: bezárják a Nyugatit, aztán bumlizhattok a Rákosrendezőről."

Hát igen, és a kuss is nagy, ez ellen bezzeg nem sztrájkol senki.

Amúgy külföldön hogyhogy működnek karám nélkül is a pályaudvarok?
Mert működnek!

mickrobi 2007.12.07. 12:26:16

Nekem a Rákosrendező is jó! A Nyugati és Zugló között van. Csak a patinás épületet sajnálom. de milyen jó lesz, ha bevásárlóközpont lesz belőle...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.07. 12:45:10

ezeknek is az kéne (meg bkv ellenőröknek is), mint ahogy a mesébe mátyáskirály fjesek bevegyülnek a tömegbe, és ilyen apróságokon elkezdenek dikurálni az ellenőrjeikkel. aztán ha az ellenőr bunkózik, akkor azt lehet mondani, hogy:
szia! belső ellenőrzés. kérem az iratadidat, munkaruhát, és viszont látásra.

. . (tör 2007.12.07. 12:54:32

Atiqua-> 2007.12.07. 12:03:52
Érdekes, hogy ilyen nem minden vonatozóval esik meg. Asszem ehhez kell egy alap viselkedés is.

nagyon értelmes vagy te is, az áldozat a hibás, ja..
nem máv, bkv, és tegnap:
keleti, sietek le a metrónál, mert időre megyek.. forgalomszűkítés van a hetesbusz irányából érkező gyalogosoknak, sietni, lépni nem nagyon lehet.. aluljáróba be, szintet le, ellenőrök, messziről feltartott bérlettel !sétálok! (nem elrohanok, a tömegtől nem is lehet) le a mozgolópcsőhöz, odatartom nekik, már szinte a lépcsőn vagyok, beszól a gané: "mit van olyan nagy arcod" vagy ilyesmi, a tömeg lök tovább

miért? mert megmutattam a bérletem, és mentem tovább.. igen, igen, az én hibám..

átlátó 2007.12.07. 13:31:50

Gyönyörűm! Szellemesen összefoglaltad,a mai nap humora. Biztonságiőrök és mánökenek országa lettünk. :) Meg a pannon puma.

mickrobi 2007.12.07. 13:37:23

Tesztoszteront minden utasnak! Ha nagydarab vagy nem szólnak be neked! Mert ugye utas ököl, vasököl, oda üt, ahová köll!

rp_bubu 2007.12.07. 14:37:27

"ezeknek is az kéne (meg bkv ellenőröknek is), mint ahogy a mesébe mátyáskirály fjesek bevegyülnek a tömegbe, és ilyen apróságokon elkezdenek dikurálni az ellenőrjeikkel. aztán ha az ellenőr bunkózik, akkor azt lehet mondani, hogy:
szia! belső ellenőrzés. kérem az iratadidat, munkaruhát, és viszont látásra. "

Van belső ellenőrzés, de azok így csinálják: felszállnak Ferihegyen csomaggal: "Elnézését kérjük, de nem sikerült jegyet váltanunk, nem találtuk a jegypénztárt, válthatnánk itt jegyet..."
Normálisabb jegyvizsgáló: "Többet ne forduljon elő...", és kiadja mondjuk Szemerétől, ha épp ott nincs pénztár vagy ami épp akad. És többet nem fordűlt elő...

Következő megállótól már nem dolgozott.

Így nevelik a magasan kvalifikált Start vezetők a dolgozóikba az ügyfél központúságot, és szűrik ki a kollégákat.

Ui.: A karámőr egy külön állatfaj sajnos, a vasútőr és a nagypályaudvari takarítók hibride; hosszú évek fejlesztőmunkája. Sajnálatos...

AAAKK 2007.12.08. 09:54:03

ez így, ilyen formában biztosan nem történt meg

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.12.08. 13:31:46

AAAKK: Te, én itt nem kontráznék, inkább pókerarcot vágok én tanulok az esetből..

Fedup Sári 2007.12.08. 15:34:01

AAAKK, ne haragudj, de a kedvedért nem fogok folyton forgó diktafonnal közlekedni a Nyugatiban meg a vonatokon. Amúgy meg ha lenne is hangfelvétel, arra meg azt mondanád, hogy fotosopp.
Egyébként te írod a válaszleveleket az eszrevetel@mav-start.hu-ról? Biztos átvennének arra az osztályra.

AAAKK 2007.12.08. 18:42:52

Bocsi képzelem miket gondolhatsz most. Volt egy ilyen gázos eseted egy ilyen tahóval, mikor meg közreadod a történteket jön egy másik(:D) aki kételkedik a szavahihetőségedben.
Elképzelem az esetet: jössz, jegyet mutatsz, beszólsz a sor miatt. Úgy gondolom, ezzel egyik karámőrnél sem húzod ki a gyufát. Szerintem egy magában elmormolt "na, megint egy hülye"-vel megnyugtatja a pici lelkét.
Az eseted a tipikus "ha nem hallom el sem hiszem" kategória. Én nem hallottam, és nem is hiszem. Talán túl naív vagyok

Adani 2007.12.08. 20:27:12

Karámörökkel ua. a teendő mint a beszóló biztonsági őrből ellenőr BKV-s hülyékkel. Ignorálás és továbbhaladás. Ha sietsz akkor ha utánadszól na reagálj rá, utánad úgysem megy, mert a helyét nem hagyja el.
süti beállítások módosítása