Karámőr büdös parasztozik, és még hazudik az azonosítójáról is... Remélem fegyelmit kap.
Szervusz GeorgeJr!
Szeretném megosztani veled és az olvasókkal is legfrissebb karámos élményemet. Alább a mávstartnak imént küldött e-mailemet olvashatjátok. Gondolom a válaszukból majd ki fog derülni, hogy jegy/bérlet nélkül erőszakoskodtam át magamat a karámon, ráadásul becsmérlő szavakkal illettem a munkájukat makulátlanul végző karámőröket. Utalva a múltkori karámos sztorimra: sajnos már megint nem volt nálam csőre töltött fényképezőgép/hangrögzítő.
Üdv.:
Fedup Sári
Ma, 2007. december 6-án este 17:53 körül a Nyugati 7. vágányáról 17:55-kor induló vonat megközelítése érdekében az említett vágányhoz legközelebbi nyitott kapun keresztül kívántam átjutni a karámon. Mire a mozgólépcsőtől odaértem, kb. 10 főből álló csoportosulás alakult ki ott. Bár két karámőr is állt ennél a kapunál, mégis elég lassan haladtunk, amire talán az volt a magyarázat, hogy a kapunak csak az egyik szárnya volt kinyitva, és csak egyikük pecsételgette a jegyeket. Miután a bal oldalon álló hölgynek megmutattam a bérletemet, feltettem a kérdést, hogy miért nem nyitnak ki annyi kaput, hogy ne torlódjanak fel az utasok. Erre azt válaszolta, hogy ez most egy csoport volt, mire én modtam, hogy igen, éppen ezért kellene több kaput nyitva tartani.
Úgy emlékszem, körülbelül itt kapcsolódott be a beszélgetésbe jobb oldalon álló fiatal férfi karámőr (a beszélgetést, amennyire csak lehet, megpróbálom pontosan felidézni):
- Nem lehet több kaput kinyitni.
- Hogy-hogy nem lehet? Akkor legalább ennek a kapunak nyitnák ki mind a két szárnyát!
- Miért nem megy másik kapuhoz?
- Mert innen, a 7. vágányról indul a vonatom - mondtam, és közben már elindultam a vonat felé.
- Át kell mászni!
Visszafordultam.
- Tessék?
- Át kell mászni!
- Írásba adná ezt nekem?
- Másszon át, ha nem tetszik.
- Mutassa az azonosítószámát!
- 526 - mondta.
Közelebb hajoltam a kitűzőjéhez, és leolvastam a kb. 10 pontos betűvel feltüntetett számot, ami persze nem 526, hanem 471 volt, majd ismét elindultam a vonat felé.
- És maga nem mutatkozik be, nem mondja meg a nevét? - kiabálta utánam emberük, majd így folytatta:
- Büdös paraszt!
Ismét visszafordultam:
- Megismételné ezt?
- Hallottad, amit mondtam, nem?
- Igen, hallottam, hogy bemutatkozott.
- Különben is, a jegyét sem mutatta meg. Mutassa meg a jegyét!
- A kolléganője már látta, beszélje meg vele, ha akar valamit.
- Most meg én kérem a jegyét, ha nem mutatja meg, akkor rendőrt hívok.
- Parancsoljon, hívjon rendőrt.
Majd most már véglegesen a vonat felé indulva még láttam, ahogy a előveszi a telefonját, és olyan hangerővel beszél bele, hogy még méterekkel odébb is hallottam:
- ...a 7. vágányhoz kérem... egy copfos...
Bár a korábbi e-mailes megkereséseim -- pontosabban az azokra adott válaszaik -- alapján tisztában vagyok vele, hogy semmi értelme, de elsősorban ismét emlékeztetem magukat arra, hogy a karám létesítésekor médiaszerte ígéretet tettek arra, hogy az nem fog szűk keresztmetszetet képezni az utasok áramlása szempontjából. Ez sajnos csak vonat- és utasmentes időben van így; érkező vonatnál minden esetben meglassítja az utasok távozását, de akkor is kicsi a nyitva tartott kapuk áteresztőképessége, ha egyszerre 5-10-nél több induló utas próbál meg átjutni, ami a Nyugatiban egyelőre nem ritka jelenség.
Másodsorban szeretnék gratulálni a jegyellenőrzést végző személyek kiválasztása, betanítása és ellenőrzése terén végzett magas színvonalú munkájukhoz.
Válaszukban mellőzzék az "kedves/tisztelt utasunk" megszólítást, mert utálom, ha a képembe hazudnak. Abbeli reményüket sem kell kifejezniük, hogy továbbra is utasaik között üdvözölhetnek, sőt az összes panelszöveget hagyják el, és helyette panaszomra adjanak érdemi választ. Annak közlésére sincs szükség, hogy a karám őrzését külső cég végzi, ez a maguk és én köztem fenálló szerződéses jogviszonyra nincs hatással, és a sajtóból egyébként is ismert, hogy ennek a munkának a kiszervezése többek között azzal jár, hogy évi 230 millió forintot lehet így a máv volt marketingigazgatója cégének kifizetni; ennél több magyarázatra ezzel kapcsolatban, azt hiszem, nincs szükség.
A köztünk fennálló személyszállítási szerződés valószínűsítése érdekében közlöm, hogy havibérletem sorszáma 00061774.