Andrisnak válaszoltak... Ő a hülye, legalábbis szerintük.
Tessék átolvasni az előzményt, mert nélküle nem kerek az egész.
Megjött a válasz a Mávtól és a sejtéseim be is igazolódtak. A levél udvarias hangvétele ellenére úgy érzem, hogy én vagyok most is a hülye fogyasztó, és én tehetek mindenről, véletlenül sem a rendszerben van a hiba! Nem győzőm hangsúlyozni, hogy az ügyfél- és u t a s b a r á tságot erősen hangsúlyozó és ezt fokozva, magát már nem kevés pénzért új köntösben reklámozó MÁV-START Zrtről van szó.
“Tisztelt Utasunk
Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasinktól érkezik, ezért köszönettel vettük Budapest-Kelenföld állomás 28-as számú észrevételek lapján tett bejegyzését. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Menetjegyváltás esetén pontos útirány meghatározás szükséges, mert ellenkező esetben munkatársaink a legrövidebb útirányt figyelembe véve szolgáltatják ki az utazási dokumentumokat. Az Ön esetében is ez történt. mivel ott a helyszínen nem került pontosításra, hogy mely útirányon szándékozik utazni, így menetjegye Székesfehérvár érintésével került kiadásra. Igazán sajnáljuk a történteket.
A jövőbeni hasonló kellemetlenség elkerülése érdekében szeretnénk javasolni, hogy menetjegyvásárláskor minden alkalommal határozza meg pontosan, hogy mely állomások érintésével kíván a célállomásra eljutni, amennyiben az több különböző útvonalon is elérhető.
Köszönjük megkeresését. Bízunk abban, hogy a jövőben nem lesz része hasonló kellemetlenségben és Önt is elégdett utasaink között üdvözölhetjük
Budapest, stbstb..”
Kép a levélről.
Továbbra is tartom magam a korábban megfogalmazott állásponthoz, hogy nem a tájékozatlan utasnak kell tudnia, hogy a céljához milyen utakon tud eljutni! Elvégre engem nem maga az út, hanem a kezdő- és végpont érdekel!
A szabály az persze szabály. A MÁV Nagykönyve ezekszerint azt mondja, hogy a mélyen tisztelt utasnak előzetesen fel kell készülnie MÁV beföldi vasúti hálózatok tantárgyból, és tisztában kell lennie a gráfok, javító utak és különböző algoritmusok mikéntjével is!
Elfogadom, hogy ez a szabály, de biztos, hogy ez az eljárás így helyes? A jövőben az ehhez “hasonló kellemetlenségeket” nem lehetne elkerülni annyival, hogy a tisztelt jegykiadó rákérdez, hogy mégis a kedves utas melyik vonatjárattal szeretne utazni, nehogy póruljárjon? Mindezt pusztán az utasbarátság jegyében…