MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pisi fétis a vonaton

2007. november 26. - georgejr
Valami megmagyarázhatatlan okoból, mi utasok szoktunk pisilni, ne adj isten kakilni a vonaton. Ugye milyen érdekes? Persze ez a fétis akkor a legizgibb, amikor mondjuk egy istenes megkönnyebbülés utén jövünk rá, hogy nincs papír, vagy csak szimplán sötét van.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Pénteken este a Tisza nemzetközi gyorsvonattal utaztunk a párommal Bp. Keleti pu-ról Kisvárdára. Péntek lévén nem a pótjegy nélküli szakadt kocsikat vettük igénybe a vonat végén, hanem még 3 nappal előtte pótjegyet rendeltünk interneten, kicsit körülményes módon, mert az internetes jegyrendelő űrlapon a 628-as vonat nem szerepelt, így a megrendelést csak e-mailben tudtuk leadni, amelynek visszaigazolásakor felhívták a figyelmet, hogy interneten is leadhatjuk, de hát nem.


A fő gond nem is az volt, hogy nem lehet interneten normálisan rendelni, vannak kicsit égetőbb problémák is, amik 2007.11.23-án elő is fordultak. Amikor felszálltunk a vonatra, akkor kiderült, hogy az egyszerre rendelt és átvett 2 pótjegy nem egymás mellé szól. Igaz ilyen opció nincs is a webes jegyrendelő űrlapon és e-mailben külön elfelejtettünk minden részletre kitérni, de ezt a problémát könnyen orvosoltuk.
A gond akkor kezdődött, amikor Debrecen környékén ránk jött a szükség és ki kellett volna menni a mosdóba. Először a párom ment el - felderíteni a terepet, majd a következő eredménnyel tért vissza:

Abban a kocsiban, ahol ülünk (17-es kocsiszám, 50 55 31 55-004 2 sorszám) a WC-ben nincs világítás, a WC nincs lezárva és nincs kiírva, hogy valami hiba lenne, annak ellenére, hogy a vonaton nem csak jegyvizsgáló, hanem ellenőr is tartózkodott. Kérdés, hogy az ellenőr az csak utasellenőrzésre van, vagy esetleg arra is, hogy a nem megfelelő műszaki körülményeket dokumentálja és megpróbálja elhárítani.

Ezen a ponton vált világossá, hogy úgy tudok csak elmenni a mosdóba, hogy a párom elkisér egy másik kocsiba (nagy választásunk nem volt, mert hátra felé ukrán és orosz kocsik vannak, amik az utasok felé zártak, előre meg csak 1 db kocsi volt) én viszont egyedül két kocsi között nem tudok közlekedni, mert 40 kg és 160 cm vagyok, ami még nem lenne kizáró ok, de a Byee (és altípusai) kocsikban a lehető legrosszabb közlekedni, mert az ajtók szorulnak és egyszerűen nem bírom kinyitni és úgy érzem magam mint valamilyen mozgássérült, akinek minden nehezebben csukódó ajtónál segítséget kell kérni.

Igen ám, elkísér, de addik ki vigyáz a csomagokra? Ezt is megoldottuk félretéve minden józan érvet, megkértünk több utastársat is, hogy legyenek szívesek vigyázni a poggyászainkra, mert a WC két emberes. Szerencsére normális utastársak voltak és csomagunk nem tűnt el a nagy kaland során.

Itt még nincs vége a történetnek: A párom felhívta a 0640494949-es kék számot, hogy mi a gondunk. A reklámszövegek után meglett a vonattisztasággal foglalkozó panasz menüpont, ami leglogikusabbnak tűnt. A hölgy, akivel sikerült beszélni, vonatszám, kiindulási állomás és vonat név alapján alig tudta beazonosítani a TISZA-t, majd mikor a párom elmonda, hogy mi a bajunk, akkor közölte, hogy ő nem tud panaszt felvenni, majd átkapcsolt máshová.

Kérdéseim a következők:

- Az adott mellékhelyiségben a világítás az utazás folyamán hibásodott meg vagy a vonatot már így engedték el? Ha utóbbi, akkor ki adta és vette át ilyen műszaki körülmények között a vonatot?
- Ki felelős a Byee kocsik beszerzéséért és karbantartásáért? Miért olyanok ezek a kocsik, hogy egy gyerek vagy egy hozzám hasonló gyengébb nő nem tudja kinyitni a kocsik belsejében található ajtókat és a férfiaknak is igencsak neki kell feszülni, hogy kinyíljon az ajtó?
- Ha a vonaton a jegyvizsgálón kívül ellenőr is tartózkodott, akkor ha a munkájukat megfelelően végezték, biztosan benyitottak a sötét WC-be is, hogy nincs-e ott valaki, aki a potyautas szerepét tölti be. Miért nem tudták kiírni, hogy nincs világítás és miért nem zárták le a WC-t majd tájékoztatták az utasokat abban a 17-es kocsiban, hogy menet közben elromlott a villany, vagy egyátlalán nem is volt jó ezért használják a másik kocsiban lévő mosdót? Így aki sötétben próbálkozott, az még a takarítóknak is csinált munkát, gondolom.
- A call centerülben a tisztasággal kapcsolatos panasz gombot megnyomva a vonal másik végén ülő alkalmazottjuk miért nem képes vonatszám alapján beazonosítani a vonatot és miért esik nehezére vonat név, menetrendi indulási időpont, tényleges indulási időpont (mert ütemesen késve indult) és indító állomás adatainak birtokában beazonosítani a vonatot és miért mondja azt, hogy nem tud panaszt felvenni?
Miért nem tudnak arra a kérdésre válaszolni az alkalmazottak, hogy beosztás szinten ki miért felelős egy vonaton?

Mielőbbi válaszukat előre is köszönöm,
Tisztelettel: N.E.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr15242019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabex 2007.11.26. 11:05:58

Hát ez elég elszomorító! Mondjuk én találkoztam olyan kocsival is ahol mindkét oldalon be volt szorulva az ajtó! (nem volt bezárva mert a kaller is próbálta kinyitni)

pepe_81 2007.11.26. 11:29:38

Személyvonatoknál is előfordul, hogy eleve úgy engedik el a vonatot, hogy sehol, vagy csak néhány helyen nyílik ki az ajtó gombnyomásra, zárt ajtón keresztül azért elég nehéz felszállni egy vonatra, nem?

Persze ez sem gond, mert kit érdekel az utas, hiszen mindig mindenen problémázik.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.11.26. 11:55:06

El se merek képzeln egy balesetet. Mi van akkor, ha egy fél vagonnyi ember nyomul az ajtó felé, ami nem nyílik. Persze nem tudják, hogy mi van, csak nyomulnak, és nem hallják az ajtónál állót, hogy nem nyílik, és vissza kellene fordulni.
Gondolom megállapítanák a végén, hogy emberi múlasztás történt, mert a vezető nem állt meg/megállt/akármi. Amúgy MÁV részéről minden teljesen szabályos. Egyébként meg akik bent égtek, hát mélységes gyászunkban részesülnek.

Manyizga (törölt) 2007.11.26. 12:18:33

Ahmet, ugyanmááá... eleve nem lenne szabad olyan ajtókat csinálni, pont ilyen esetek miatt, amelyek BEFELÉ nyílnak. Mégis, a "piros csíkos "(Bombardier, asszem) elővárosi vonatokban a közlekedőfolyosókon levő összes ajtó BEFELÉ nyílik... EZT hogyan engedélyezhették??

Fedup Sári 2007.11.26. 18:06:40

Kedves N. E.! Teljesen mindennaposak a leírt jelenségek, és a jelek szerint a mávstart szerint ezek a normális körülmények. Gondolom, az Andrássy és a Kerepesi úti palotákban is ilyen körülmények uralkodnak.
Kérdésedre még annyit válaszolnék a mávstart helyett, hogy a leírtakért természetesen senki nem felelős, és egyébként sincs pénzük arra, hogy bármit megváltoztassanak. Vagy esetleg majd azt hazudják, hogy a felelősöket felelősségre vonták, ami persze nem lesz igaz, vagy hallott már valaki olyanról, hogy bárkit rendkívüli felmondással elbocsátottak a mávstarttól bármilyen indokkal?? Ja igen, és a kellemetlenségekért majd elnézést kér valaki, akinek semmi köze nincs az egészhez; ez a jól ismert nesze semmi, fogd meg jól.
Esetleg kapsz pár száz forint értékben utazási utalványt, amivel kapcsolatban hangsúlyozzák majd, hogy az nem teremt alapot arra, hogy legközelebb bármilyen károd megtérítését kérd.

petya.bacsi 2007.11.26. 18:15:18

Fedup Sári: neked a kommunikációs osztályon a helyed! :)

Sheldrake (törölt) 2007.11.26. 18:17:19

Ez aranyos! Azzal a TISZA IC-vel nekem is volt már alkalmam utazni. IC, ami nem IC, hanem nemzetközi gyors, megáll Újszászon is titokban a vasutasoknak (hiába jár kb. óránként vonat Újszászra) és az elején van 2 Bye akármi kocsi, amit másutt gyorsvonatként közlekedik, de ezen elkérnek 350 Ft-ot úgy, hogy nem is jól adják ki rá a helyjegyeket általában, vagy a kocsiszám, vagy az ülésszám nem stimmel. Persze nem kötelező igénybe venni, lehet az orosz kocsik mögött is ülni a Bhv-kban, amikben olykor-olykor a nemhogy a WC-ben, de a kocsiban sincs világosság. Egyszer kb. 2 éve télen utaztam úgy 4 órát, hogy Pesttől Záhonyig az út nagy részén sötét volt.

Amúgy minden ilyen Bye piroska gyors IC nem IC kocsinak nehezen nyílik az ajtaja. A kocsikon belül még csak-csak, de két vagon között tényleg meg kell ragadni. Valószínűleg a múltkor egy ilyen szoruló ajtó kiverte valamelyik kúltúrdisznónál a biztosítót és kiverte az ajtó üvegét vagy plexijét, gondolom, mert nem nyílott. Máskor azért ritkán látok kivert belső kocsiajtókat.

magocska 2007.12.14. 07:46:27

Én egy román CFR kocsiban próbáltam ablakot nyitni. Nem sikerült. Rákapaszkodtam, lógtam rajta, de így sem sikerült. Aztán ketten lógtunk rajta barátnőmmel. Sikerült:)
süti beállítások módosítása