MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Közelgő tél, hideg kocsik....

2007. november 17. - georgejr
Sajnos továbbra is az a tapasztalat, hogy a kocsik vagy irgalmatlan hidegek, vagy ingyér szauna van.

Kedves Blogszerző,
 
az alábbi eset nyilván mindennapos a MÁV történetében, de gondoltam Önnel is megosztom azt a levelet, amit az imént küldtem el nekik.
 
Üdvözlettel,
 
DH
 
 
Tisztelt Szolgáltató,
 
2007. november 10-én szombaton utaztam Budapest Keleti pályaudvarról Fertőszentmiklósra a 10 óra 45 perckor induló gyorsvonattal.
A fülkében egyáltalán nem volt fűtés, ami az időjárásra és az út hosszúságára való tekintettel azt hiszem meglehetősen nagy felelőtlenség az utazóközönséggel szemben.
A 3090 Ft-os jegyért cserébe jogosan várhatom el, hogy a kocsik tiszták legyenek, működjön bennük a fűtés, és ha már egyszer nemdohányzó szerelvényről van szó, ne kelljen cigarettacsikkeket találnom az utasfülkében.
Másnap, 2007. november 11-én a Fertőszentmiklósról 14 óra 49 perckor induló gyorsvonattal érkeztem vissza a fővárosba, amikor is szintén nem működött megfelelően a fűtés a vonaton. A gyorsvonat közel 40 percet állt Győrben. Ilyen alapon nem igazán értem, hogyan nevezhető ez a szerelvény gyorsvonatnak... Tatabányától ráadásul mindenhol megállt, gyakorlatilag átvedlett személyvonattá - egyik pillanatról a másikra. Budapestig többször álltunk 10 perceket a nyílt pályán. Győr után már egyáltalán nem találkoztam kalauzzal, így meg sem tudtam kérdezni tőle, vajon mi az oka annak, hogy közel egy órás késéssel érkeztünk meg a Keleti pályaudvarra.
 
Arra már ki sem térek, hogy 6180 Ft-ból kényelmesen megjárja az ember mondjuk Bécset, oda vissza, kulturált, tiszta és pontosan közlekedő vonatokkal.
 
Az már eszembe sem jutott, hogy a Keleti pályaudvaron reklamáljak, esetleg kártérítést követeljek, hiszen nagy valószínűséggel semmiféle érdemi magyarázattal nem tudtak volna szolgálni.
 
Bízom abban, hogy idővel képesek lesznek javítani a szolgáltatások színvonalán.
 
Üdvözlettel,
DH

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr34231877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seabeast 2007.11.17. 10:50:06

Ismerős. És még ők sztrájkolnak...

efi 2007.11.17. 11:07:15

A gyors azért áll Győrben 40 percet, hogy ne átszállni kelljen. Soprontól Győrig ez hivatásforgalmú vonat (S i 14.30), sajnos ahhoz, hogy elérje a Győrből ütem szerint félkor közlekedő gyorsokat 14.00-kor kéne indulnia (lásd 991,995), ami - nem kell magyaráznom - miért nem jó a hiv. forgalomban.
Azt egyébként kétlem, hogy az egész vonaton nem volt fűtés, a GYSEV-kocsikban mindig van, igaz azok csak Győrig mennek.
Ha vígasztal, jövőre is állni fog sokat Győrben...:(
Csak nem az NSB-n utaztál Bécsbe?

trolipotlo 2007.11.17. 11:30:59

Nna, ez így működik Németországban:
Tegnap sztrájk volt, nekem mégis vonattal kellett Stuttgartból Nürnbergbe menni. Az IC törölve, így gyorsvonattal kellett würzburgi csatlakozással (13 perc) átmásznom. És akkor elromlott a fűtés is, 35 perc alatt tudták csak megjavítani - csatlakozás lekésve.
Ekkor jött a kalauznő, mindenkit megkérdezett, hogy lett volna-e csatlakozása Würzurgban.
-Igen, Nürnbergbe.
-Semmi baj, elérek egy ICE-t (ez olyan, mint Mo-n az IC Rapid, pici különbséggel, hogy 300 a végsebessége :)))) ).
-Akkor vegyek külön jegyet rá? (50%-kal drágább, mint a gyorsvonat.)
-Nem, ráírja a jegyem hátára, hogy az xxx számú gyorsvonatunk +35 percet késett, ezért nem kell új jegy. Ha akadékoskodnának, HÍVJÁK FEL TELEFONON, majd ő elrendezi az ügyet.

Ariadne12 2007.11.17. 11:50:14

Ismerős, a Bp - Lökösháza vonalon ez rendszeres télen, ráadásul a pótjegyes Traianuson is ugyanúgy, 200 kilométeren és majd három órán át. Amikor megjegyeztem a kalauznak, hogy nincs fűtés, sőt rettentő hideg fúj az ablak alatti rácson át, akkor annyit mondott flegmán, hogy menjünk át másik kocsiba... Azok tele voltak, de a pluszpénzemért ugyebár egy hátsófélnyi (fűtött) ülőhelyre jogosult lennék. Nem hogy eleve szóltak volna, hogy nem működik, vagy legalább egy "elnézést, sajnos nem működik, visszaadjuk a pótjegy árát", nem, helyette még én voltam a kukacoskodó utas. :( Ez a magyar Ugar...

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.11.17. 11:53:25

troli! ez a beszed! asszem rossz helyre szulettem.
egyebkent a kocsimba is 300 km van irva, de 220nal Tobbet sosem tudtam kicsikarni belole, leheT a magyar vonatba 120 van, azert mEgy csak 45-tel :D

2007.11.17. 12:27:33

Ugyanez Tatabányán is. A 6:28-as győri vonaton van vagy fűtés ami a lábunkra megy (mert a zárt ablakon jön be a hideg), vagy nincs. Budapestről pedig a Flirt/Talent vonatokon pedig nem lehet kibírni az utat, egy szál pólóban is többen rosszul lettek Tatabányáig...

Rwindx 2007.11.17. 13:05:26

seabeast: Ennek semmi köze a sztrájkokhoz. A két dolgot külön kellene értékelni. Az ott dolgozók a cég (azaz a menedzsment) elvárásai alapján dolgoznak. Ha a cég megfelelő hozzáállást követelne meg, megfelelő embereket alkalmazna, akkor vélhetőleg az utasok is elégedettebbek lehetnének. De ez a menedzsmentet ez sem mint ahogyan sok más sem (a pénzen kívül) nem érdekli. Nekünk potenciális utasoknak az lenne a legjobb ha a MÁV vezetése úgy "bosszulná" meg a sztrájkot, ha növelné minőségi elvárások szintjét az alkalmazottaival szemben. Mondjuk ennek az esélye minimális, konkrétan nulla. Ettől függetlenül az ott dolgozóknak joguk van sztrájkolni.

mxplanet 2007.11.17. 13:22:56

a fűtést én eddig mindig saját kezüleg tudtam állítani a fülkében, nem értem hol a gond.

efi 2007.11.17. 13:31:47

A gond ott van, hogyha egyáltalán nincs bekapcsolva v. rossz a fűtés az egész kocsiban, akkor nincs mit állítani.

Fantomasz 2007.11.17. 14:29:07

De én még mindig nem értem, hogy a fűtésnek mi köze a sztrájkhoz:-(

steelhand 2007.11.17. 14:45:42

mxplanet - jah nyáron! Én 4 éven keresztül jártam Bajára mááávval. Szinte mindig az első osztályon utaztam és rendszerint nem volt fűtés, amikor már végképpen nem bírtam átmentem a II oszt-ra. Ott meg rettenetes mocsok fogadott... No comment. Tudom, akkor járjak busszal, de akkor minek a máv

amos 2007.11.17. 15:03:16

A MÁV RT.egy komplett lehúzás!Pontatlan,koszos,igénytelen vonatok,barátságtalan személyzet.Még mindig azt hiszi néhány seggfej,hogy az utasok vannak (vagyunk) értük,nem fordítva.Nekem nem szívességet tesznek,hanem egy szolgáltatást megfizetek!Még meg annyit,amennyit ők meghatároznak,nincs alku.Zsarolják az egész országot.Szervezetlenség a csúcson:egyik vonalon tök üresek,másik vonalon túl zsúfolt szerelvények.Bármelyik szomszédos országban különbek a vonatok!A vezéreket,beleértve a nagyszerű szakszervezeti vezetőiket is,kizárólag a vonatjaikon engedném toalettre menni!Egyszerűen a korrektség hiányzik.Genetikailag.

Darrick 2007.11.17. 15:38:26

Sztrájkoljunk mi is!
Egy nap senki ne üljön vonatra! (Persze ezt országos szinten kéne megszervezni.)

gt 2007.11.17. 15:56:37

Én 10 percenként meghúznám a vészféket, mert fázok.

efi 2007.11.17. 15:58:07

Sokra mész vele!
Ők majd akkor is azt mondják, ha egyetlen fizető utas sem lesz, hogy tojnak bele honnan de legyen nagyobb fizetés, hamarabb a nyugdíj és állam bácsi fizessen mindent. A források megmutatása nem az ő dolguk, az ő dolguk a sztrájk. A problémát oldja meg más.

kiscyca 2007.11.17. 22:52:58

Ja eza legkönyneb szidnia másikat ..azt se tuggyátok mért van a sztrájk csak egyből pofáztok hogy "egyen nagyobb fizetés, hamarabb a nyugdíj és állam bácsi fizessen mindent. A források megmutatása nem az ő dolguk, az ő dolguk a sztrájk. A problémát oldja meg más" .... csak úgy felvilágositanálak titeket hogy nem azért sztájkolnak mert több fizetést akarnak hanem hogy ne szüntessenek meg vasutvonalakt..de ezt a legkönyebb..pofázni mikor azt se tuggyátok miről van szó..jah és mocskosak a vonatok? nem a mávosok baszták szét őket hanem a szerencsétlen utasok..amúgy ha megvennék a jegyet és nem csalnának talán lenne is pénz minden héten újrafesteni őket meg új vonatokra..

efi 2007.11.18. 10:46:19

"legyen nagyobb fizetés, hamarabb a nyugdíj és állam bácsi fizessen mindent"
Legyen nagyobb fizetés: erre majd visszatérünk, ha azért sztrájkolnak.
hamarabb a nyugdíj: korengedmény, nem? Mert az ő munkájok nehéz, másé gyerekjáték.
Állam bácsi: talán ha volnál szíves utánanézni, hogy az elmúlt 20-30 évben évenként hány milliárdot pumpáltak a vasútba! Hova lett? Nem lehet ám mindent ráfogni a mostani vezetőkre/kormányra/menetrendre.

winston01 2007.11.19. 11:32:47

kiscyca

Idézet a szakszervezetek közleményéből:

"A november 13-i VÉT-en bejelentettük a bérrel és KSZ-szel kapcsolatos minimumköveteléseinket, melyek az alábbiak: A heti munkaidő a MÁV ZRt-nél a korábbi 37 órára csökken, a jelenlegi személyi alapbérek változatlanul hagyása mellett. Az így megmaradt alapbéren kell végrehajtani az átlagosan legalább 8 százalékos alapbér-fejlesztést – természetesen, annak vonzataival együtt. A Kollektív Szerződésben szereplő tételeket legalább 8 százalékkal kell megemelni, a Választható Béren Kívüli Juttatások keretösszegét pedig minimum 8-10 százalékkal."

Hát mi a lóf@szt akarnak, ha nem nagyobb fizetést???

Fedup Sári 2007.11.21. 13:01:28

Trolipótló, kösz a beszámolót. Itthon soha nem lesz ilyen: egyrészt a menedzsment teljes alkalmatlansága, nemtörődömsége, másrészt a mezei vasutasok 80%-ának béka segge alatti hozzáállása miatt. Minden szinten teljes közöny, felelősséghárítás, sokszor kifejezett rosszindulat tapasztalható. Sajnos az utasok -- teljesen érthető okokból -- egyesével képtelenek érdekeiket érvényesíteni, olyan szervezet pedig nincs, amelyik "hivatásszerűen" szurkálná perekkel a mávstartot.