Elővárosi helyzetjelentés Ashi-tól.
Na, lássuk, újabb apróságok gyűltek most össze, ozitívumok is, bár sajnos egy-két rossz dolog még mindig becsúszott. Kezdjük ezekkel.
Negatívumok
1.) A fagy, úgy tűnik, eléggé árt az új vonatoknak. Tegnap (2007.11.12.) a Tatabányáról 5:58-kor Budapest-Délibe induló Talent vonat nem indult, előszőr 10, majd 20, végül 30 perc késés lett kiírva, aztán elmentem a 6:27-essel, ami Győrből jött. A 6:27-es meg Bhv kocsikból áll, szokásos darabszámuk 4-5, na, erre akart mindenki felszállni, aki eddig az 5:58-assal és a 6:27-essel akart menni. A problémát az jelenti, hogy a 6:27-es akkor is tele van, ha előtte megy egy másik vonat. Kérdés: a motorvonatok tárolása (fűtőház) megoldott, vagy ezek is szétfagynak valahol és még kapnak pár graffitytit is, mint azt korábban olvashattuk?
2.) Az Oroszlánytól Tatabányáig közlekedő személyvonat elviekben 6:23-kor ér be, sajnos, az elmúlt másfél hónapban sem sikerült megérkeznie fél hét előtt. Gondoltam, nem hagyom annyiban, megkérdeztem a vonat vezetőjét, miért van ez. Ő széttárva a kezeit annyit közölt velem, hogy a tavalyi menetrend életbe léptetése óta megszaporodtak a lassújelek az amúgy is siralmas állapotban lévő pályán, és fizikai képtelenség hozni a menetrendben jelzett időt. A hibákat meg nem javítják ki, egyre csak szaporodnak.
3.) Nemrég egy Stadler Flirt típusú (Delfin, Orka becenevű) motorvonat is szolgálatba állt a vonalon. Ő még csak pár hetes nálunk, mégis működik rajta a vizuális és audiotájékoztató. Habár nem túl pontosan, csak Budapest-Délitől Tatabányáig, Tatabányát végállomásnak mondja be, utána a hangosbemondón a vonatvezető tájékoztatja az utasokat (ha tájékoztatja), hogy Tatabánya NEM végállomás, a vonat továbbközlekedik Oroszlányba. De a Talenteken még mindig nem megy se az audio, se a kijelző! Miért nem? Március óta ezek járnak a vonalon, és még mindig nem sikerült beállítani?!
4.) A Báthory nemzetközi gyorsvonatot akár ki is lehet venni, vagy Magyarországon Budapest-Keletin kívűl máshol nem is kellene megállnia, mert magyar ember erre a vonatra nem épít utazást. A vonat minden áldott nap rendszeresen 100 perc felett késik, esélytelen, hoyg időben jöjjön. A Keletiben úgy mondják be, hogy a vonat a szerelvény külföldi késése miatt késik. Még ha így is van, kérdés, hogy mit lehet-e esetleg ezzel tenni? A lengyel vasút (A vonat Varsóból érkezik) nem ad valamiféle kompenzációt a MÁV-Start Zrt.-nek?
Pozitívumok
1.) Volt négynapos hétvége a közelmúltban. (Nov. 1., csütörtök - Nov. 4. vasárnap) Pénteken, azaz másodikán, reggel 10 óra előtt utazott velem egy 26 év alatti EU állampolgár ismerősöm, de ugye teljesárút akartunk venni, mert a 33% kedvezmény csak 10 óra után él. A tatabányai állomáson a pénztáros néni kedvesen szólt, hogy a vasút a kedvezményt erre a hétvégére kibővítette egész péntekre, elég, ha 33%-os jegyet veszek. A kalauz is tudta, nem állt le rajta. Ez jólesett. (Amúgy az illető pénztáros hölgy, többször láttam már, mindig gyorsan, pontosan végzi a munkáját és rendkívűl udvarias is.)
2.) Ugyanazon napon jöttünk vissza Budapestről, vonaton két kalauz, már végigértek Törökbálintnál. Mögöttünk lévő négyes üléseknél volt egy család, kisgyerek, nagyi és két szülő. Az egyik kalauz megállt egy szóra náluk, végül amúgy zsórakoztatta a családot, főleg a kissrácot. A társa közben még egyszer végigment, aztán ő is még egyszer Tatabányáig, tehát nem is mulasztota el a kötelességét. Mindenesetre a kedves, emberi szót jó volt hallani. Mindegyikük lehetne ilyen.
3.) A "Néma" Talenten van egy vonatvezető, aki mindig bemondja az állomásoka és megállókat. Mivel már harmadszor hallottam a hangját, gondoltam, ha leszállok vonatról Tatabányán, megnézem csak úgy kívűlről, milyen ember lehet. Szerencsém volt, mivel az indulásig Tatabányán általában van 3-4 perc, a vezető kikönyökölt az ablakom, hogy beszélgessen egy MÁV alkalmazottal. 20-as éveiben járó, szőkített hajú srác volt, odaszóltam neki, hogy rendes tőle, hogy bemondja a megállókat, válasz: szerinte ez kötelessége lenne mindenkinek. Megkérdeztem, mikor ávrható változás, válasz: nem tudni, mert egyszerűen nincs, aki beállítsa a rendszert. Ezen kicsit ledöbbentem, aztán még bezséglettünk pár sort az új vonatról, aztán ő is ment, én is mentem.
A pozitívumoknál, mint mindenki láthatja, a hozzáálláson van a hangsúly: az alkalmazottak, a dolgozók hozzállásán. Ha valaki kedves, megértő, figyelmes vagy segítőkész, képes jobbá tenni a napunkat, még ha késik is a vonat, vagy nem megy a kijelző. A negatívumoknál meg leginkább a vezetők hozzáállásával van baj. Ezen meg nem nagyon változtat senki.
Ez a levél megy a MÁVnak is, kíváncsi vagyok, milyen érdemi válaszra számíthatok.