Tegnap ezt a választ kaptam a MÁV részéről. (nem nem MÁV-Start) Nem fűzök hozzás semmit!
Tisztelt Zsibrita György Úr!
A vasúttársaság sajtóosztálya a videofelvételre az alábbiakat válaszolja.
A Budapest-Kelebia vasútvonalon tavasszal több ezer vasbetonaljon történt úgynevezett furatjavítás. Ennek az a lényege, hogy a vasbetonaljak korhadt fabetétjei helyett műanyagbetétet helyeznek el, az eredetileg vékony átmérőjű és korrodált síncsavar helyére pedig vastagabb, az igénybevételeknek sokkal jobban ellenálló új síncsavart hajtanak be. A kidolgozott technológia lehetővé teszi, hogy egy alátétlemezen az erősebb síncsavarból átlósan elhelyezve kettő darab is elegendő és biztonságos. Ugyanis a két masszívabb síncsavar, illetve az időjárásnak, valamint a mechanikai igénybevételeknek jobban ellenálló műanyagbetét ugyanolyan stabil kapcsolatot ad a sín és az alj között, mint az eredeti négy síncsavaros, fabetétes megoldás.
A videofelvételen - amelynek időpontja nem ismeretes - három darab laza síncsavar (az alátétlemezt rögzítik az aljhoz) és három darab laza Geo csavar (a sín talpát szorítják az alátétlemezhez) látható. A síncsavarok egyike fehér festékkel megjelölt, ami azt jelenti, hogy ezt ki kell cserélni. A videofelvétel csupán azt bizonyítja, hogy három darab síncsavar - a cserélt több ezerből - laza, ami úgy gondoljuk, az elfogadható hibahatáron belül van.
Természetesen a karbantartások alkalmával ezeket a rögzítik. A furatjavítások jövőre a pénzügyi lehetőségektől függően folytatódnak.
A vonal sajnos elavult, de a MÁV ebben a helyzetben is mindent megtesz a vonatforgalom biztonsága érdekében. Ebből kiindulva a karbantartási-felújítási munkák előre tervezettek. Azokon a szakaszokon, ahol a beavatkozás valamilyen okokból nem lehetséges - a biztonság érdekében - a felújításig a szükséges sebességkorlátozásokat bevezetjük.
Végül, köszönjük fáradozásukat, hogy jelzik a hibákat, de a jól felépített pálya-felügyeleti rendszerünkön az ellenőrzéseket a vasúttársaság is megteszi, a pályaromlások megfelelő és időbeni észlelése megtörténik. Ugyanakkor felhívjuk szíves figyelmüket, hogy vasútüzemi területen - a biztonság érdekében - ilyen jellegű felvételek csak engedéllyel és kísérővel készíthetők. Tudomásunk szerint ilyen jellegű belépési- és felvétel-készítési engedélyt nem kértek.
Üdvözlettel: MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság Sajtóosztály