MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:150-es fővonalon nem dolgoznak vonalbejárók?

2007. november 15. - georgejr
Tegnap ezt a választ kaptam a MÁV részéről. (nem nem MÁV-Start) Nem fűzök hozzás semmit!

Tisztelt Zsibrita György Úr!
A vasúttársaság sajtóosztálya a videofelvételre az alábbiakat válaszolja.

A Budapest-Kelebia vasútvonalon tavasszal több ezer vasbetonaljon történt úgynevezett furatjavítás. Ennek az a lényege, hogy a vasbetonaljak korhadt fabetétjei helyett műanyagbetétet helyeznek el, az eredetileg vékony átmérőjű és korrodált síncsavar helyére pedig vastagabb, az igénybevételeknek sokkal jobban ellenálló új síncsavart hajtanak be. A kidolgozott technológia lehetővé teszi, hogy egy alátétlemezen az erősebb síncsavarból átlósan elhelyezve kettő darab is elegendő és biztonságos. Ugyanis a két masszívabb síncsavar, illetve az időjárásnak, valamint a mechanikai igénybevételeknek jobban ellenálló műanyagbetét ugyanolyan stabil kapcsolatot ad a sín és az alj között, mint az eredeti négy síncsavaros, fabetétes megoldás.


A videofelvételen - amelynek időpontja nem ismeretes - három darab laza síncsavar (az alátétlemezt rögzítik az aljhoz) és három darab laza Geo csavar (a sín talpát szorítják az alátétlemezhez) látható. A síncsavarok egyike fehér festékkel megjelölt, ami azt jelenti, hogy ezt ki kell cserélni. A videofelvétel csupán azt bizonyítja, hogy három darab síncsavar - a cserélt több ezerből - laza, ami úgy gondoljuk, az elfogadható hibahatáron belül van.
Természetesen a karbantartások alkalmával ezeket a rögzítik. A furatjavítások jövőre a pénzügyi lehetőségektől függően folytatódnak.

A vonal sajnos elavult, de a MÁV ebben a helyzetben is mindent megtesz a vonatforgalom biztonsága érdekében. Ebből kiindulva a karbantartási-felújítási munkák előre tervezettek. Azokon a szakaszokon, ahol a beavatkozás valamilyen okokból nem lehetséges - a biztonság érdekében - a felújításig a szükséges sebességkorlátozásokat bevezetjük.

Végül, köszönjük fáradozásukat, hogy jelzik a hibákat, de a jól felépített pálya-felügyeleti rendszerünkön az ellenőrzéseket a vasúttársaság is megteszi, a pályaromlások megfelelő és időbeni észlelése megtörténik. Ugyanakkor felhívjuk szíves figyelmüket, hogy vasútüzemi területen - a biztonság érdekében - ilyen jellegű felvételek csak engedéllyel és kísérővel készíthetők. Tudomásunk szerint ilyen jellegű belépési- és felvétel-készítési engedélyt nem kértek.

Üdvözlettel: MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság Sajtóosztály

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr41229744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2007.11.15. 10:53:18

Azt a durva mindenit! Gyakorlatilag elhajtanak a fenébe, hogy "minek szólsz bele a nagyok dolgába, piszkos kölök"! A mi biztonságunkról lenne szó, kérem!

szociologus 2007.11.16. 10:51:59

Hihi... Ezek legközelebb tényleg küldik a szabálysértési csekket, mert filmezni mertél... Szegény fémgyűjtők, emlékszem sokan őket gyanusították. Ehhez képest a MÁV lopta el a saját csavarjait.
A magyarázathoz + annyit (bár nem értek sokat a fizikához)de sztem hiába az erősebb anyag, a kevesebb tartási pont miatt az egész sokkal instabilabb lesz, jobban rázkódik és idővel a vonat szetveri az egészet. De szívesen hallanám erről egy gépész, fizikus, vagy valami nálam autentikusabb véleményét is.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.11.16. 11:25:59

Állítólag még a 80-as években nyilatkozta a TESLA valamelyik főmuftija, hogy ők azért nem használnak félvezetőket a készülékeikben, mert az ő alkatrészeik ennál modernebbek (egész vezetők)...

szóval a vasbeton talpfákban belül korhadt fa van? Jó tudni.
süti beállítások módosítása