Melinda panaszai...
Kedves Szerkesztő!
Nagy örömömre szolgált, hogy rátaláltam egy olyan oldalra, ahol kiírhatjuk magunkból a MÁV-nál ért sérelmeinket, történetünket és panaszkodhatunk is - úgy gondolom jogosan. Egy dolgot nagyon bánok, hogy a MÁV Start-nak nincs egy olyan hivatalos oldala, ahol ugyanezen panaszokat meg lehet tenni - nyilvánosan, és erre "neadjisten" reagál is egy illetékes személy... (kérlek javíts ki ha tévedek!).
Minden nap utazok vonattal, hétköznap munkába - kisvárosomtól mindösszesen 12 km-re, illetve hétvégente a kedvesemhez kisvárosomtól 152 vasúti km-re a Budapest Nyugati pályaudvarig. Nagy történeteket és kalandokat nem tudok írni, de a sok kis apró bosszantó dolgon már nem tudok túljutni, mérgelődök, bosszankodok rajta és értetlenkedem: hogy törétnhetnek ilyen dolgok a 21. században, amikor gyakorlatilag a technika forradalmát éljük ismét, amikor a technika segítségével sok alapvető problémát és sérelmet meg lehetne oldani illetve kiküszöbölni??
Két kezemen meg tudom számolni azon eseteket, amikor a munkahelyemről időben (ha nem is percre pontosan, de a 2-3-4 perces késéseket már észre sem veszem) hazaértem. Ahol dolgozom, abban a vasúti megállóban állomás gyanánt van egy szép, terebélyes gesztenyefa és egy telepisilt, háztartási szemetes, huzatos, büdös váróterem, ahova értelmes lény a lábát nem teszi be! Szeirnted hol várakozok a vonatra? Persze hogy a gesztenyafa alatt. És ez a dolog télen még jobban kiéleződik, amikor hóviharban, fagyban, fagyos szélben!, esőben rendszeresen fél órákat kell várni arra a nyomorult vonatra. Ezért fizetek havonta 9900 Ft-ot, egy 15 km-es teljesárú bérletet. Legutóbb azért késett 30 percet a vonat, mert mint kiderült, még Szolnokon, elindulás előtt az illetékes személy rájött, hogy az egyik kocsi nem tudja elhúzni a másikat, ezért valahogy helyet kell cserélniük, hogy a másik húzza az egyiket (elnézést, de nem tudom jobban kifejezni magam, nem értek a vasutas zsargonhoz). Na most kérdem én, miért az utolsó pillanatban kell erre rájönni, miért fizetik azokat a személyeket, akik ilyen dolgokért felelősek???? Mert engem a munkámért fizetnek, azért amit elvégzek!!! Ezt megkoronázva, voltam olyan pofátlan és megkérdeztem a kalauzt, aki röhögve mesélte el a fenti esetet, majd kedvesen kérte a jegyemet/bérletemet! Fél órás késés után még ezt is merte!!
Majd egy fárasztó hét után végre jön a hétvége, mehetek a kedvesemhez a "messzi távolba". Sajnos így kell jellemeznem, mert egy 150 km-es utat egy átszállással 3 óra alatt vagyok képes megtenni vonattal. Úgy hogy eleve késve érkezik az állomásra a Szolnok felé tartó vonat, így izgulhatok, hogy Szajolban elérem-e a Záhonyból érkező csatlakozást! Miközben 10 kényelmes perc maradna az átszállásra. Nem egyszer lekéstem már ezt a csatlakozást. Baromira bosszantó, hogy ez rendszeres!!!
Ám meg kell jegyeznem, hogy viszonylag civilizált MÁV vasútvonal mentén lakom, ezért naponta egy vonat indul esténként (17 óra) haza úgy, hogy nem kell átszállnom! Üröm az örömben, hogy ezt az utat majdhogynem döcögve tesszük meg és rendszeresen 3 óra feletti utazási idővel térek haza, miközben ez az Elvira információs szolgálat szerint 2 óra 39 perc. Soha nem értem még haza az este nyolckor kezdődő filmre!!! És emelett minden egyes vonatot elengedünk magunk mellett menet közben, tízperceket rostokolunk az állomásokon, netalán a nyílt pályákon is, mert gondolom az állomásra már be sem férünk....
Az utazás körülményeiről is szeretnék néhány szót írni, olyanokat amiket már gondolom sokan leírtak előttem is. A wc-k állapota minden esetben hagy kívánnivalót maga után, én már nem is megyek el inkább fizetek a mekiben egy ötvenest ha pisilni kell. Soha nem lehet leöblíteni a wc-ket így látható az előző utas produkciója - gusztustalan, tocsogni lehet a vizeletben, és ha nem hányom el magam a látványtól és a szagtól akkor az étvágyam megy el garantáltan jó pár órára.
Gyakran nem lehet kilátni az ablakokon - nem a téli sötétségtől, hanem a kosztól.
Az állomáson dolgozó pénztáros mindig undok és flegma, amikor reggel megpróbálok bérletet venni. Szerintem jogom van hozzá. Talán nem neki kéne tíz perccel indulás előtt kapkodnia és a kígyózó sor láttán ablakot nyitnia. Idén 3 hónapig nem kaptam 15-km-es bérletet, csak úgy hogy egy 10 km-es bérletet kaptam, plusz valami nagy lepedős kiegészítőt amit kész tortúra volt kiállítani - persze ebből is voltak viták, mert pofátlanul reggelente kértem a bérletemet. A másik dolog pedig, hogy volt rá példa, meghosszabbították néhány nappal a bérlet érvényességét, mivel nem volt új kitölthető bérletük. Persze ezzel akkor szembesültem amikor munkáltatómnak leadtam az aktuális havit, így járhattam két hétig jeggyel, persze senki nem fizette csak én. És miért volt ez? Mert bérletes vagyok és havonta egyszer megyek be az állomás épületébe vásárolni ezért nem láthatom hogy mi van kitűzve a pénztárablak mellé egy félbevágott papírra. És persze a kalauzok is tesznek az egészre, holott nem hiszem el hogy nem tudják ezeket az információkat. Miért nem tájékoztatnak minket rendesen???
Úgy gondolom, hogy alapvetően itt az információ áramlásával vannak a problémák, pedig tényleg a technikai újdonságok világát éljük, hát miért nem alkalmazzuk? Azért mert nincs rá pénz? Kifogás.... nyilvánvaló hogy sok lényegtelenebb dologra költenek, stb... talán itt kellene meghúzni azt a gatyaszíjat és nem a tájékoztatás, nomeg az utazási körülmények terén. De ez csak az én véleményem. Mindenestre a sok apró dolog nagyon bosszantó tud lenni.
Köszönöm, hogy végig olvastad panaszos levelem, bár jobban örültem volna ha valami pozitív dologról tudnék beszámolni.
Üdv: egy mindig bosszankodó utas