MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tájékoztatás Ohne...

2007. november 06. - georgejr



Szia Georgejr!
Végre megtudtam, miért késnek a vonatok a 120-as vonalon. De ciki, hogy ezt nem tudják bemondani....


P. vagyok.

A Bp-Szolnok vonalon - mint gondolom Te is értesültél - október vége óta pályafelújítási munkálatokat végeznek. Született egy menetrend, amit persze NEM tartanak be, vagy Nagykátán, vagy Tápiószecsőn menetrendtől eltérően 20-50 percet áll a legtöbb (személy) vonat (ezen a vonalon az átlagos minimális késés munkálatok nélkül is 15 perc).


Tegnap este a 3323-as vonat állt Nagykátán csaknem 30-40 percet, tájékoztatás nem volt (csupán annyit mondott be párszor a hangosbemondó 20 perc állás után, hogy kb. 20 perc múlva indul tovább a személy Pest fele). Állítólag tegnap felsővezetékszakadás volt az említett szakaszon, de ezt csak zárójelesen jegyzem meg, mivel ezt csak pletyka szinten hallottam.
Az utasok továbbra sincsenek megfelelően tájékoztatva, az egyik 50-es hölgy fejétrázva csak azt kérdezte ismerősétől, hogy "mi lesz itt télen?". Mi lenne? Ugyanaz, mint most: káosz. Gondolom ő is, sok utastársammal együtt elkésett a munkahelyéről (nehéz a több műszakban dolgozó élete, és ezt a MÁV még nehezebbé teszi az ÁLLANDÓ késésekkel).

Ma reggel a 3330-as vonat állt 30 percet Tápiószecsőn. A diákok örültek, mert Nagykátára így 8 körül értünk be 7.25 helyett. Mellettem gimis diákok ültek, a beszélgetésüket ha nem is akartam volna, akkor is hallottam: az egyik leányzó mesélte társainak, hogy az osztályfőnöke már be sem írja hiányzónak, mert minden reggel elkésik az iskolából, holott reggel időben elindul.

Kérdem én: miért nem lehet úgy felújítási munkálatokat végezni, hogy az utasok a lehető legkevesebbet észleljenek ebből? Tudom, hogy 1 sínpár járható, és emiatt forgalmi dugó keletkezik (ez egyértelmű, nem is ezzel van itt a gond), de ezt normálisan megszervezett menetrenddel és megfelelő utastájékoztatással ki tudnák védeni, vagy minimálisra tudnák csökkenteni. A pályafelújítási munkálatokra létrehozott menetrend rossz, a menetrendben szereplő menetidőhöz 30-40 percet simán hozzá lehet ehhez adni.

Mivel a blog hozzászólásaiból jól látszik, hogy sokan utaznak ezen a vonalon, szerintem ez is megérne egy külön hírt.

Szia,

P.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr59219976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.06. 11:06:41

Köszi a postot! Én is ezen a vonalon lakom, és valóban felháborító a mindennapos késés, az átlag valóban 15 perc, ez alá nem adja a MÁV. Semmi kisstilűség!

Azt viszont továbbra sem értem, hogy az M0 építésekor (Ecser és Maglód között) is voltak vasúti minkálatok - ezen a szakaszon a vonat egy felüljárón halad át az autópálya fölött, tehát nem egyszerű munkáról volt szó-, ide-oda tették a hidat, síneket cseréltek, stb stb, de az egyetlen érezhető hatás egy kisebb sebességkorlátozás volt, és ebből jelentős késés soha nem adódott!

Akkor Káta és Szecső között miért nem bírják megoldani ugyanezt?

És ki fogja visszaadni nekünk azt a rengeteg időt, amivel a MÁV megrövidített minket?

petya.bacsi 2007.11.06. 15:15:46

Átlag csak negatív véleményt írok a MÁV-ról, a ma reggeli utazásom azonban pozitívan zárult, tehát egy picurka mezei pirospötty feljegyezve.
A post-ban emlegetett 3330-as vonattal jöttem reggel hazafelé álmosan a munkából, és mivel mindegyik vonat késik, ideges voltam, hogy kora reggel is késni fog 30-45 percet. azonban valami történt ma reggel: pontosan (!) értem haza, nem is lehetett észlelni, hogy pályafelújítási munkák zajlanak.

buta utasként csak annyit kérdeznék: ha egyszer sikerül, akkor ugye sikerül majd legközelebb, és utána is? nem értem, hogy ha egyszer meg tudják csinálni, hogy menetrend szerint mennek (megy) a feltúrás ellenére is, akkor minek heccelik az utasokat? remélem, hogy több ilyenről is be tudok / tudunk majd számolni... össze-vissza ingázóként nagyon örülnék ennek.

titan 2007.11.07. 14:19:07

Én is elég sokat utazok a Budapest-Szolnok vonalon, valahogy mégis az van, hogy 5percnél nagyobb késést még alig tapasztaltam (nem, nem vagyok MÁV-dolgozó)

szabiaki (törölt) 2007.11.07. 14:50:30

Titan, naponta utazom a budapest-cegléd vonalon ami a szolnoki része, szinte nincs olyan nap, hogy ne lenne több mint 5 perces késés, igazából 10 perc alatt be sem mondják, legutóbbi normális munka napon vagyis tegnap előtt az én vonatom előtt olyan 30 perccel induló személy nem érkezett meg aminek következtében az én vonatomon a szokottnál is kevesebb hely volt.

Attis__ 2007.11.07. 15:01:27

titan, szabiaki: Bp és Szolnok között két vonal is van. Az egyik Cegléden keresztül, a másik pedig Nagykátán és Újszászon kereszül. Ez esetben az utóbbiról van szó, ott vannak a pályafelújítási munkák. (A másikon nem tudom, mi a helyzet.)
egyébként itt nem csak a személyek szoktak késni, hanem a gyorsok is. Kb. két hete a Transbalkannal jöttem fel Pestre Békéscsabáról, ami ugye Nagykátán nem áll meg menetrend szerint. Ezért aztán kiraktak minket egy oldalsó vágányra a semmibe, és ott vártunk vagy 15-20 percet. Legutóbb meg olyannal jöttem, ami megáll, azt meg a peron mellett várakoztatták kb. ugyanannyi ideig.

petya.bacsi 2007.11.07. 15:40:04

Titan: 5 percnél nem késtél még többet? bocs, ezt nem tudom elhinni... a levél a Budapest-Sülysáp-Nagykáta-Újszász-Szolnok vonalról szól.

a másik vonalon (Bp-Cegléd-Szolnok) is több, mint 5 perc késés van, ezt meg ismerőstől tudom...
süti beállítások módosítása