MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pótjegy horror

2007. november 06. - georgejr
Csatlakozás, és egyéb fétis.


Már régóta olvasom ezt a blogot, és úgy gondoltam, most már én is idevések némi "kellemes" élményt. Ezelőtt 3 évvel történt a kedvenc MÁV-os esetem. Előzményként leszögezném, hogy Veszprém és Nyíregyháza között ingázom főiskolásként immár 4., és hála a magasságosnak, utolsó éve. További egy évet szerintem már nem bírnék ki ennyi szopatással.
 
Nos: történt, hogy Veszprémben megvettem a menetjegyem Nyíregyházáig + egy helyjegyet arra az IC-re, amivel utazni szándékoztam Budapestről. (Vp-Bp között gyorsvonattal mentem, hogy olcsóbb legyen ez a kis utazás.) Ez még kb. tanév eleje felé történhetett, így nem voltam elég rutinos, és naivan azt gondoltam, nem fog késni a gyorsvonat. Tévedtem. Összeszedett egy nem túl durva késést, de ahhoz éppen elég volt, hogy veszélybe kerüljön az IC-m elérése. A Déliből rohantam metróval a Keletibe, de már a szerelvényen rájöttem, hogy nem fogom elérni a 17.05-ös IC-t. Azért a Keletiben még kétségbeesetten felrohantam a lépcsőn, és pont láttam kigördülni a vonatomat a csarnokból. "Kicsit" mérges és depis lettem, mert hopp, ugrott 520 Ft-om, ami számomra jelentős összeg. Pár percig tanácstalanul magam elé meredtem, majd elmásztam az információhoz érdeklődni, hogy most mi legyen. Onnan az ügyeletes tiszthez irányítottak. Ott elregéltam, hogy jártam (Vp-Bp gyorsvonat késett, emiatt lekéstem az IC-t, volt rá helyjegyem, most mi legyen stb.) Rezzenéstelen arccal közölték, hogy a Szombathely-Budapest vonalon vágányzár miatt késett a gyorsvonatom, amit nekem tudnom kellett volna (!). Nyilván úgy gondolták, minden hülye utas gondolatolvasó + röntgenszemekkel rendelkezik, és látja a messzi távolban lévő vágányzárat... Mivel erre vonatkozón tájékoztatás Veszprémben természetesen nem hangzott el. Egy szó, mint száz, ők nem tehetnek semmit, nem kapom vissza az 520 Ft-omat, stb. stb.
 
Na erre előhozakodtam a számomra normálisnak tűnő ötletemmel: mi lenne, ha a 17.05-ös IC-re szóló helyjegyemmel felszállnék a soron következő, 18.05-ös IC-re, és ha valakinek pont arra az ülésre szólna a jegye, ahol én ülök, akkor természetesen átadnám a helyem. (Ha pedig senki nem akarna oda ülni, akkor ugye minden szép és jó.) A rendkívül "szimpatikus" arcú, empátiában tobzódó ügyeletes tiszt közölte: 4 000 Ft-os pótdíj ellenében bármit megtehetek. Így aztán fogtam magam, beálltam a szokás szerint "rövid" sorba a pénztárnál, és vehettem egy újabb helyjegyet a 18.05-ös IC-re. A nőnek pedig szidtam a jó édes anyját és az egész rohadt bagázst, de ezen kívül sok mindent nem tehettem.
 
Így utólag is köszönöm a "megértést", amit egy 400 km-t ingázó, nem túl jól eleresztett főiskolás diák iránt tanúsítottak, aki önhibáján kívül került ilyen helyzetbe. Hozzátenném, lassan 3,5 éve, hogy hetente-kéthetente megteszem ezt a 400 km-t, pontosabban 2x400 ugyebár, és hadd ne mondjam, mennyi pénzt hagytam már a MÁV-nál. Jobb, ha meg se kísérlem összeszámolni, mert valószínűleg a szívem is kihagyna egy-két pillanatra. Ilyen horribilis összegért cserébe igazán szívderítő dolog elviselni a sorozatos megaláztatásokat, a tűrhetetlen körülményeket. Júniusban diplomázom, és utána a lábam sem teszem fel egy vonatra, az tuti

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr85218843

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Download 2019.01.28. 08:13:27

Bbc compacta class 12 english solutions pdf - greenubresep

Trackback: Download 2019.01.15. 18:53:31

Download driver epson tm-u220d windows 7 - epadalus

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prez (törölt) 2007.11.06. 12:25:30

Igazad van, barátom, kerüld el messzire. csak az a baj, hogy ezt a kelést akkor el is fogod tartani, de míg most a jegyet veszed meg, később majd az adód egy részét kapja meg a MÁV.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.06. 13:19:21

Elég naiv gondolat volt érvénytelen pótjeggyel felszállni az IC-re.

Ha csatlakozásmulasztás miatt lekésed az IC-t, azért a MÁV elvileg vállalja a felelősséget.
Budapesten átutazva viszont nem garantálják a csatlakozást. Nyilván azért, mert nem kívánnak azzal foglalkozni, hogy az utas miként téved el a két pályaudvar között.

(Szerintem le lehetne ezt értelmesen szabályozni. Mondjuk: akkor vállalják a felelősséget, ha menetrend szerint legalább egy óra volt átszállni a két vonat között, és a valóságban ez pl. fél óra alá csökkent.)

A vágányzári menetrendekhez: azt a MÁV elvileg meghirdeti, ami általában szakadt A4-es fecniket jelent, a legretkesebb sarokba kiragasztva.

Ami ilyen esetben talán működhet: az elégtelen tájékoztatásra hivatkozva kéred, hogy méltányosságból térítsék vissza a pótjegyet.... de nem a pénztárnál, hanem mondjuk a területi igazgatóságon.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.06. 15:47:58

Nekem volt egyszer olyan, hogy véletlenül rossz IC-re vettem helyjegyet, és ezt 10 perccel indulás előtt vettem észre, mikor valaki más is le akart ülni a helyemre. Aztán nem szálltam le, hisz 10 perc alatt nem tudnám kicserélni. Mikor jött a kaller, odaadtam a jegyem, mondtam mi van, azt mondta, hogy 820 Ft-ért (520+300 bünti) ad egy jó helyjegyet, aztán mikor odaadtam neki a pénzt, meggondolta magát, visszaadta a pénzt, és elment :)

Balage85 2007.11.06. 15:54:15

Én egyszer véletlen az egy héttel korábbi kezeletlen jegyemet adtam oda a kallernak, fel se tűnt neki a dátum. :D
Amúgy volt érvényes jegyem is, de csak másnap vettem észre, hogy jéé ez nincs aláírva :)

magocska 2007.11.08. 17:05:52

Soha nem járok IC-vel, mert túl drágának találom. Ha meg csatlakozás is van az utazásban, akkor meg végképp nem. A MÁV-nál sose lehet tudni... (Persze ez nem megoldás)
süti beállítások módosítása