Engem mérhetetlenül bosszantanak, az olyan esetek, amit Gábor írt. Logisztika, gondolkodás, igényfelmérés megoldana sok dolgot....
Tisztelt MÁV-START Zrt!
2007.10.03.-án szombaton utaztam párommal és kutyánkkal a Püspökladányból Budapest-Nyugati pályaudvarra a címben említett 6203. sz. gyorsvonattal. Ami persze csak nevében gyorsvonat.
Az út 177 km, a menetidő 2ó 39p, könnyen kiszámolható az átlagsebesség: 66.792 km/h. Ez egy fővonalnak nevezett pályán eléggé alacsony sebesség.
Összehasonlítva a 6009. sz. (Püspökladány - Budapest-Nyugati pu.) személyvonattal: 2ó 47 p menetidő, átlagsebesség: 63,593 km/h! a különbség mindössze 3 km/h!
A vonat Bmx ( +Amx) típusú kocsikkal közlekedett. ezeken a kocsikon az üléstávolság meglehetősen kicsi. még a normál termetű emberek lába is összeér szemben ülve, ami hosszútávon eléggé kényelmetlen, kellemetlen. Mi kutyával utaztunk, még szerencse, hogy kistermetű a kutya, mert csak az ölünkben fért el, az ülések közt nem!
A vonat Szolnok után is megállt több helyen, fogalmam sincs miért. A menetrend tartalmazza a megállókat, csak a logikát nem értem. hiszen két vonalon 4 irányban (Cegléd, illetve Újszász érintésével) közlekednek zónázó, ütemes járatok. Persze a „gyorsvonat” hamarabb ér Budapestre, így a nagy tömeg mellé még felpréselődnek a Budapestre igyekvők Abony, Cegléd, Albertirsa, Monor állomásokon, megállóhelyeken.
Utolsóként említeném a késést (most csak 10 perc), ami napjainkban már megszokott jelenség. Illetve a mellékhelység állapotát, ez esetben világítás és víz hiányában öblítés nélküli WC.
Felmerült bennem pár kérdés, amire konkrét választ szeretnék kapni!
1. A MÁV-START Zrt. értelmezése szerint ilyen sebesség nevezhető gyorsvonatnak? A fent említett két gyors- és személyvonat sebességazonossága mivel magyarázható? 6 megálló különbsége már gyorsvonati tényező?
2. Miért kis üléstávolságú kocsikat soroznak be hosszú útvonalakra. Lehet hogy kényelmes, de nem hosszútávon.
3. Miért kell megállnia Szolnok után, ha onnan szinte félóránként járnak a vonatok Budapest irányába?
4. A mellékhelység világítása és a víz feltöltése mekkora a költsége, hogy nem lehet megjavítani, feltölteni? Ha mégis volt víz, akkor viszont műszaki hiba volt, aminek elhárítása mekkora költségű lehet? Az ÁNTSZ véleménye mi lehet erről?
5. Mi történik akkor ha valaki nagytestű kutyával száll vonatra, ami nem fél el ölben?
Tisztelettel: MG.
A levelet másolatként megkapja a MÁV - Megint Állunk Vazze weboldal, illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is!