MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sebesen mint a csiga

2007. november 05. - georgejr
Engem mérhetetlenül bosszantanak, az olyan esetek, amit Gábor írt. Logisztika, gondolkodás, igényfelmérés megoldana sok dolgot....


Tisztelt MÁV-START Zrt!

 

2007.10.03.-án szombaton utaztam párommal és kutyánkkal a Püspökladányból Budapest-Nyugati pályaudvarra a címben említett 6203. sz. gyorsvonattal.  Ami persze csak nevében gyorsvonat.

 

Az út 177 km, a menetidő 2ó 39p, könnyen kiszámolható az átlagsebesség: 66.792 km/h. Ez egy fővonalnak nevezett pályán eléggé alacsony sebesség.

Összehasonlítva a 6009. sz.  (Püspökladány - Budapest-Nyugati pu.) személyvonattal: 2ó 47 p menetidő, átlagsebesség: 63,593 km/h! a különbség mindössze 3 km/h!

A vonat Bmx ( +Amx) típusú kocsikkal közlekedett. ezeken a kocsikon az üléstávolság meglehetősen kicsi. még a normál termetű emberek lába is összeér szemben ülve, ami hosszútávon eléggé kényelmetlen, kellemetlen. Mi kutyával utaztunk, még szerencse, hogy kistermetű a kutya, mert csak az ölünkben fért el, az ülések közt nem!
 

A vonat Szolnok után is megállt több helyen, fogalmam sincs miért. A menetrend tartalmazza a megállókat, csak a logikát nem értem. hiszen két vonalon 4 irányban (Cegléd, illetve Újszász érintésével) közlekednek  zónázó, ütemes járatok. Persze a „gyorsvonat” hamarabb ér Budapestre, így a nagy tömeg mellé még felpréselődnek a Budapestre igyekvők Abony, Cegléd, Albertirsa, Monor állomásokon, megállóhelyeken.

 

Utolsóként említeném a késést (most csak 10 perc), ami napjainkban már megszokott jelenség. Illetve a mellékhelység állapotát, ez esetben világítás és víz hiányában öblítés nélküli WC.
 

Felmerült bennem pár kérdés, amire konkrét választ szeretnék kapni!

 
1.       A MÁV-START Zrt. értelmezése szerint ilyen sebesség nevezhető gyorsvonatnak? A fent említett két gyors- és személyvonat sebességazonossága mivel magyarázható?  6 megálló különbsége már gyorsvonati tényező?

 
2.       Miért kis üléstávolságú kocsikat soroznak be hosszú útvonalakra. Lehet hogy kényelmes, de nem hosszútávon.

 
3.       Miért kell megállnia Szolnok után, ha onnan szinte félóránként járnak a vonatok Budapest irányába?

 
4.       A mellékhelység világítása és a víz feltöltése mekkora a költsége, hogy nem lehet megjavítani, feltölteni? Ha mégis volt víz, akkor viszont műszaki hiba volt, aminek elhárítása mekkora költségű lehet? Az ÁNTSZ véleménye mi lehet erről?


5.       Mi történik akkor ha valaki nagytestű kutyával száll vonatra, ami nem fél el ölben?

  

 Tisztelettel: MG.
 

A levelet másolatként megkapja a MÁV - Megint Állunk Vazze weboldal,  illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45218821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.11.05. 10:41:33

Gyorsvonat: Ez a szó mára új értelmet kapott. A szolnoki pályaudvaron többször is hallani a bemondást, h gyorsvonat indul Bcsabára, majd a végén, a vonat minden állomásoné s megállóhelyen megáll. Mit is mondott Ford Fairlane? Na nekem pont az jutott eszembe mikor először meghallottam. Tudomásom szerint a minden bokornál megálló vonatokat személynek nevezik ,a gyors meg attó gyors, h csak a nagyobb állomásokon áll meg. Miért jó a MÁV-nak több 100 tonnát lefékezni majd újra felgyorsítani egy 10-01 fős telepüés kedvéért, ahol utascsere 100 esetből 99-ben nincs ( Csugar, Pusztapó).

Kismanó 2007.11.05. 11:04:21

Igazad van, bár Cegléd határozottan gyorsvonati megállóhelynek számít. Forgalmasság és átszállási lehetőség tekintetében is.

Mirko 2007.11.05. 12:34:12

Lehet, hogy nem is gyorsvonat volt az, hanem sebesvonat: t.i. úgy megsebezték, hogy már csak vonszolni tudta magát...

T. bátya 2007.11.05. 15:14:07

Tavasszal többször volt szerencsém a Cegléd-Nyíregyháza viszonylatban a 6106-os gyorsvonathoz. Aranyos volt, ahogy bemondták, hogy "Gyorsvonat érkezik Bp. Nyugati pu-ról a ... vágányra, továbbindul Nyíregyházára, Bartapuszta-Szakállas megállóhely kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll."
Bár lehet, hogy Ceglédig borzasztóan gyors volt és így átlagban még jó lett...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.05. 15:38:02

1. Igen, jól látod: Szolnok és Debrecen között a gyorsok és a személyek menetideje azonos. Ugyanis felváltva járnak, s így adják ki az órás ütemet. (A gyorsak annyiban különbek, hogy Pestig közlekednek, Ceglédtől már kevesebb megállással.)
De nem tökmindegy neked, hogy a vonatot minek hívják? A menetrend nyilvános. Ha pedig sietsz, akkor ott az IC, ami -felárért- tényleg gyorsabb.

2. Az baromi jó kérdés, hogy miért hiszi a MÁV, hogy jó poén elővárosi kocsikat rendszeresen gyorsvonatba sorozni. Szólt már IC helyjegyem is Bmx-be...

3. Az eredeti menetrendben Ceglédtől asszem nem nagyon áll meg, de amióta bevezették a menetrendet, folyamatos kavarások vannak vagy azon a vonalon, vagy a szegedin, vagy az újszászin, és ezért egy hónapot leszámítva sosem működött az eredeti menetrend...

4,5. költői kérdések, asszem... MÁV... kutya a folyosón, peronon.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.11.05. 16:15:09

Kedves Comandante en Jefe!

Nem sietség kérdése. De akkor a korrektség kedvéért ne hivják már gyorsnak.
Igazad van hogy ott az IC, de arra kutyát nem lehet!
A kutya ne már a folyosón, illetve peronon utazzon, neki is ki van fizetve a jegye!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.05. 16:34:35

Mehelke:

Szerintem negyvenhatodrendű kérdés, hogy mi a vonat neve. Engem legalábbis sokkal jobban érdekel, hogy mennyi idő alatt ér oda, milyen sűrűn jár, milyen kényelmes, mennyire koszos stb., és mennyit kell érte fizetnem. Aztán felőlem lehet a vonatnem Intermucsa vagy Bokorexpressz...

Ja, a kutyára megfizeted a viteldíjat, de attól még ülés nem jár neki. Egyelőre ott tartunk, hogy neked sem, csak örülj, ha van :( .
De, mint le is írtam, nem értek egyet az elővárosi vonatok távolsági közlekedtetésével. (Bizonyos eseteket kivéve, amikor a célszerűség úgy kívánja.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.05. 16:37:27

Adalék:
Ha mindenáron logikát akarunk keresni az elnevezésben: talán annyi van, hogy MÁV úgy döntött, hogy ne legyen 200 féle vonatnem, és eltörölt egy csomót, pl. nem indítanak expresszt, ICR-t és sebesvonatot. Igy aztán minden, ami a személynél gyorsabb, de nem feláras (vagy nem zónázó), az gyorsvonat.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.11.05. 17:25:13

Nem ülés kell a kutyának: "Mi kutyával utaztunk, még szerencse, hogy kistermetű a kutya, mert csak az ölünkben fért el, az ülések közt nem!"

...csak hely, ahol elfér.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.05. 17:37:04

Vágom, képletesen írtam. Arra céloztam, hogy jelenleg a MÁV (Start) által nem megfelelően kielégített jogos igények között finoman szólva nem a kényelmes kutyaszállítás van első helyen...

petya.bacsi 2007.11.05. 17:44:59

a gond az, hogy mindenki a forgalmistának, a kalauznak mondja vérmérséklettül függően, hogy mennyire elégedett a MÁV-val.

a MÁV vezetésének kellene azonnal távoznia, mert alkalmatlanok és nem tudják uralni a káoszt...

Vasútbarát 2008.02.23. 18:43:37

"Szólt már IC helyjegyem is Bmx-be..." -> A Bmx illetve Amx kocsik régebben IC kocsik voltak. Ezeket a kocsikat az idő megette, jöttek az újabb IC kocsik. Persze még ma is előfordul, hogy ilyen kocsikat soroznak be IC-be.
süti beállítások módosítása