MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mikor lesz végre felelősségrevonás?

2007. november 04. - georgejr
Hát ideje lenne, ha végre valaki tenne is a kedvenc polipunk háza körül valamit...


Tisztelt MÁV Illetékes!

Mindenszentekkor akartam Zuglóból Szegedre utazni az első esti gyorsvonattal (Nyugatiból: 19 45) – bár ne tettem volna. Kiértem az ocsmány zuglói állomásra, vártam, vártam, vártam. És még vártam egy kicsit. A MÁV egyetlen munkatársát sem érdekelték a hülye kis utasok, akik a jegyért fizetnek. Egy Nyugati felé menő vonatról leszálló utas szánt meg végül, és mondta, hogy a szegedi vonat rengeteget késik egy baleset miatt. Ezúton is köszönöm neki; legalább mi, hülye utasok tartsunk össze. Bementem a rendkívül otthonos váróterembe, ahol egy szerencsétlen pénztáros képviselte A Céget. A kedves hölgy bevallotta, hogy fogalma sincs, miért késnek a vonatok, hiszen, ha történik is valami, neki nem szól senki, mert ő itt a legkisebb ember. Logikus felfogás ez egy cégnél, hiszen ez a legkisebb ember áll kapcsolatban az ügyfelekkel. A kedvemért azért telefonált a Városligeti elágazás nevű állomásra, ahol elmondták, hogy egy baleset miatt össze-vissza járnak a vonatok. Ennyi. Hogy mikor, mi jön, azt senki sem tudja. Mivel a zuglói fűtetlen, mocskos váróteremben még egy pad sincs, bementem villamossal a Nyugatiba.


Közben családom telefonált, hogy ők megkérdezték a telefonos MÁV információt, ahol azt mondták, hogy a 20 45-ös vonat már menetrend szerint elindul.

A Nyugatiban ugyan van utastájékoztató technika, de sajnos vasutasokra van bízva. Szokás szerint semmit nem lehet tudni. A vonatokra olyan késések vannak kiírva, amelyek már rég lejártak. Kalauz, nem kalapácsos vagy takarító kinézetű MÁV-os a környéken sincs, érdeklődni reménytelen.

A 19 45-ös vonatra 30 perc induló késés volt kiírva, és 20 30-kor még ott állt a 12. vágányon, a végén álló kocsijai üresek, sötétek, kalauz sehol. Gondoltam, megnézem a 20 45-öst, ami a 14. vágányra volt kiírva. Ahogy elindultam két vágánnyal odébb, mindenféle bemondás, figyelmeztetés, fütyülés nélkül meglódult a 19 45-ös vonat 20 35-kor. Köszönöm MÁV! Egy bemondás mibe került volna?

Maradt az információ szerint pontosan induló 20 45-ös, amelyhez 20 45-kor még a mozdonyt kezdték el előkotorni valahonnan. Senki sem kapkodott, a vasutasok jóízűen beszélgettek. Kilenc óra körül már némi meleget is érezni lehetett a fűtőtestekből, és a vonat is elindult. Sőt, ezt már be is mondták, hogy indul. Zuglót másfél órával az ottani kalandjaim után újra viszontláthattam. Fél éjfélkor hulla fáradtan érkeztem meg Szegedre.

Kérdéseim:

   1. Zuglóban miért nem lehet bemondani, hogy késnek a vonatok?
   2. A pénztáros miért nem tud semmit?
   3. Az utasoknak miért kell mindent utoljára megtudni? Tudják-e a vasutasok, hogy az áruszállítás meg az utasszállítás az más hozzáállást igényel? A sódert nem kell informálni az utazásáról…
   4. Miért nem lehet emberi körülmények között várni a vonatot Zuglón?
   5. Miért kell egy délutáni balesetnek még este is órás késéseket okozni?
   6. Miért nem lehet a Nyugati elektronikus tábláján valós adatokat mutatni? Vagy odaírni, hogy baleset történt, és szokás szerint nem urai a helyzetnek…
   7. Miért nincs egyetlen vasutas sem a környéken, hogy kérdezni lehessen? Elbújnak, ha balhé van?
   8. Miért indítanak el egy vonatot mindenféle vakkantás nélkül?
   9. Egy lezárt, sötét kocsikból álló vonatról honnan kellene kitalálni, hogy egy perc múlva indul? Hol a kaller ilyenkor?
  10. Ha az információ azt mondja, a 20 45-ös vonat pontosan indul, akkor ő szimplán hülye vagy örök optimista?
  11. Miért nem csipkedik magukat, ha késésben van a vonat?
  12. Miért nem adnak valamilyen kártérítést ilyen brutál késés esetén? Legalább egy ingyen utazást ajánlanának fel, ha már tönkreteszik az ember estéjét?
  13. Egyáltalán: képes a MÁV szolgálatban lévő csapata egy ilyen helyzetet levezényelni, vagy csak rögtönöznek? Biztos, hogy egy balesetnek ilyen súlyos hatásai vannak?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr43217985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sura md 2007.11.04. 18:23:25

Nem tudom láttál-e baleseti helyszínelést, de itt nem mecsbokszokat kell arrébb rakni, hogy elférj a gyerekszobában. 40-80tonnákról van szó. Ehhez darut kell hozni (Szolnok vagy Ferencváros). Rengeteg papír munka van vele. Jegyzőkönyvek, Kihallgatás a regiszterszallag ellenőrzése. A másik pedig, hogy Városliget-Elágazás nem megállóhely, hanem szolgálatihely. Nem mindegy, mert 6000 forint, ha ott szállsz fel. Az, hogy Zugló olyan amilyen pedig bizonyos mértékig a helyiek hibája (nem (csak) utasok, a helyike (hajléktalanok stb)) Elhiheted, hogy a jegykiadó hölgy sem viccből ül ott, szívesen lenne a Nyugati főpénztárban dirigáló ember. Száz szónak is egy a vége, sajnos nem tartom jogosnak a problémádat.

cowkie 2007.11.04. 19:04:27

Máté, ha ezek a problemak neked nem jogosak, akkor neked sulyos, egyeb problemaid lehetnek. Kivanom, hogy tolts el egy ejszakat a zugloi "allomason".

kalauznéni 2007.11.04. 19:51:58

Mivel én szakmabeli vagyok igaz kis ember a nagy egységben de megpróbálok váloszni a kérdéseidre.Szóval:
1.Zuglóba vagy nics hangosbemondó rendszer vagy ha van (és ezt köszönd a magyar polgárságnak tisztelet a kivételnek) szétberhelték.
2.A pénztáros valószínű azért nem tud semmit mert az ő munkaköre a jegykiadás és azon információk kiadása amit a gépen megkap (ha megkapja).Csak sajnos ez a rendszer erőteljes felújításra szorul ami sajnos azért nem megy mert a bliccelőkből származó hiányt senki nem fedezi így nincs minől fedezni ezeket a másodlagos eszközöket (az első ugyanis hogy fusson a vonat tehát a géppark).
3.Miért kell mindent az utasoknak utoljára megtudni?Nos valószínű azért mert mire végigmegy a redszeren egy informácó akkor a lánc végén mindig az utas áll.Amúgy sokszor az utasok jobban informáltak mint a kalauzok.
A MÁV tudja hogy az utasok és az áruk más hozzáállást igényelnek, de vajon tudják ezt az utasok is mikor alanyi jogon járónak gondolják hogy ingyen utazzanak? Az áru megváltja a fuvardíját.
4-es és 5-ös kérdésedre Máté megadta a választ.
6.Az elektronikus táblának is vannak korlátai és azon is csak az előre beprogramozott adatok/mondatok jeleníthetők meg.
A vasút mindig ura a baleseti helyzeteknek.Erre konkrét előírások vonatkoznak amit be kell tartani. Képzeld csak el hogy egy rokonod aláugrik a vonatnak elcsapják majd nem is lassít a vonat csak szól a hullaszállítóknak hogy egy paciens itt meg itt rendel egy taxit aztán meg azt csináltok amit akartok. Van a világon kegyelet is meg vizsgálat hogy ki hibázott és ki nem.
7.A vasutasok nem bújnak el ha ahogy te fogalmazol "balhé" van csak mindenkinek meg van a saját feladata és mindenki csak a saját vonatjáról tud információt adni mivel arról kap.Azt például nem fogják a szegediek orrára kötni hogy szolnokon baleset van.Erre van az információs pult.
8.Az utazószemélyzet sem az állomási személyzet nem kutya hogy vakkantson. Az induló vonatot nem köteles öt percenként bemondani a hangos.Ezért oda kell menni a vonat mellé (és ha épp nem látod a kalllert annak valószínű oka van) odamész a mozdony mellé és megkérded a mozdonyvezetőt vagy egy piroskalapos vasutast(őt forgalmi szolgálattevőnek hívják).
9.Egy kicsit ütközik a kérdésed és amit írtál.Írni azt írtad hogy a szerelvény utolsó kocsijain nem égett a lámpa kérdésedben pedig már az egész vonaton.Akkor hogyis van ez?És hogy hol van a kaller ilyenkor?Lehet hogy pont a villanyt kapcsolgatta.
10.Sem nem örök optmista aem nem hülye.Van egy gép ami adott időben bemond egy adott szöveget.Az ettől eltérő információt mindig élőszóval mondják a hangosba.Nem tűnt még fel a kettő közötti külömbség?
11.Hiába csipkeded magad ha késésben vagy is.Mindennek előírása van amit be kell tartani így ahhoz hogy a vonat egyáltalán elindulhasson csak a vonat mellet 4 embernek kell egymással konzultálni plussz a paírmunkát elvégezni és azokról már nem is beszélek akiket nem látsz a vonat mellett de engedélyt kell kérni a vonat indítására.
12.Az ingyen utazást és a kártérítést attól kérd aki a balesetet okozta. A vasútnak sem költségmentes egy egy baleset főleg ha tréler és daru is kell hozzá.
13. kérdésedre a válasz pedig a máv csapata képes egy ilyen helyzetet levezényelni és nem rögtönöznek.Egy kissebb balesetnek is nagyon súlyos következményei lehetnek.

És cowkiejelentkezz vasutasnak és nézd meg belülről a rendszert.Aztán majd rájössz hogy kinek vannak egyéb problémái.Senki nem kötelez hogy zuglón tölts egy éjszakát mint ahogy a panaszt író személy is be tudott menni a nyugatiba neked sem okozna nagy problémát gondolom.Ha pedig nem tetszik a zuglói megálló akkor hajtsd be azokon a felújítás költségeit akik brahiból meg unalomból összegányolták, de hidd el hogy a vasutaoknak sem tetszik ahogy kinéz egynémelyik megállóhely.Viszont ehhez az utasoknak kéne változtatni a moráljukon és akkor tisztábbak lennének mint a megállóhelyek mint a vonatok. Mert abban ugye egyetérthetünk hogy nem a vasutasok szaggatják fel az üléseket és firkálják össze a vonatokat amin nap mint nap dolgozniuk kell.

flimo13 2007.11.04. 20:26:28

"5. Miért kell egy délutáni balesetnek még este is órás késéseket okozni?"

Ez egy elég balfasz kérdés volt, színvonalban a "miért nem nyomtatnak több pénzt, hogy a szegénynek is jusson"-hoz tudnám hasonlítani.

efi 2007.11.04. 21:26:55

Na-na azért ennyire ne szépítsük.
A pénztáros néni igen is nézzen körül, hogy mi újság! A technikája meg van hozzá, most is bírt telefonálni, más kérdés, hogy előtte nem tette, mert NEM ÉRDEKLI.
Nem kell elmaszatolni a késéskiírás kérdését sem. Ha egy vomat 60 percet fog késni, ne figyegjen 30 perccel a menetrendszerű érkezés után kinnt egy 20 perces késés. Ez nem a tábla korlátja, hanem hanyagság.
A gépi szövegbemondásnál állítható az egyes vonathoz tartozó késés (ismerem a rendszert). Onnan kell tudni az automatának, hogy mit kell mondania. Más kérdés, hogy ezt sem kezelik rendesen (lásd tábla).
Az utastájékoztatás általában véve egy nagy nulla, mind a vonatokon, mind az állomásokon. Különösen ha borul a menetrend, pedig ilyenkor kéne leginkább.

Sura md 2007.11.04. 23:02:29

Nyilván nem mentség az, hogy emberhez nem méltó környezetben kell húzni a belét szerencsétlen hölgynek az állomás lakói miatt, de ami egyértelműen az utas (mondom ezt utasként és dolgozóként egyaránt) hibája, azt ne próbáljuk a cég talicskájára dobni. Szerencsére mozdonyvezetőként nem találkozom annyi problémás utassal, de bárkinek egy kérdése van igyekszem kultúrált és érthető választ adni. Ha nem tudok, akkor azt mondom meg neki. Szerintem egyetlen olyan mv sincs, aki egy kérdés miatt elküldte volna az utast... Megjegyzem egy 1900 tonnás szénvonatnál Komárom előtt engem sem érdekel, hogy milyen baleset van Győr-Rendezőben, mert tudom, hogy ott vannak a szakik erre. Egyszerűen nem az én dolgom.

Sura md 2007.11.04. 23:13:12

Ja és utasként örüljetek, hogy csak 20 percet kell sorban állnotok a pénztáraknál. Ahhoz, hogy kihozzak egy mozdonyt fel kell vennem a menetigazolványt, alá kell írnom a parancskönyvet, meg kell keresnem ki mondja meg a napi feladatomat (igen, a személy forduló nem mindig pontos esetleg MOI szabadteher (kollégák értik:-) ). A 12 órás szolgálatból kb 1,5 óra az adminisztráció úgy, hogy nem is láttam a napi munkahelyemet. Ezenkívül az állomásokon is van. Az említett piroskalapos illető minden féle papírokkal birizgál (írásbeli rendelkezés, néha akár fél méter hosszú papír is lehet) Aztán vicces emberek köveket raknak a sínkoronára, ami nem csak ránézve veszélyes a kilövődés miatt, de a munkavégzőre, az utasokra stb-re. Múltkor sikerült megállni, és elkapni a vicces fiúkat... Higyjétek el, a vasutasok az utasokért, az áruért az értékek védelméért vannak. Még akkor is, ha flegma, káromkodik vagy dohányzik tilosban. Ha rászorulsz segíteni fognak, egy balesetben az életed múlhat a szolgálatban levőkön.

Mirko 2007.11.04. 23:14:59

"Egyszerűen nem az én dolgom."

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.04. 23:46:42

Mindjárt sírva fakadok. Rögtön kiderül, hogy a MÁV-nál csupa hősies, munkája iránt végtelenül elkötelezett sztahanovista dolgozik, akik éjt nappallá téve azon fáradoznak, hogy a Tisztelt Utasnak minél jobb legyen.

Biztosan az én hibám, hogy ebből a világon semmit nem érzek. Az utastájékoztató rendszer mindent csinál, csak nem tájékoztat akkor, amikor szükség lenne rá, pl, ilyen helyzetekben ne a beprogramozott dolgokat szajkózza, hanem fáradjon oda egy, a fent említett sztahanovista kollégák közül és nyögje be a mikrofonba, hogy mivan. Az a pénztáros kisasszony pedig igenis emelje fel a telefont és érdeklődje meg, amit tud, mert ugye mindent az utasért, ahogy a ti hsz-okból is kitűnik. A keze gondolom nem szakad le, ha valaminek utána kell nézni és épp meghaladja a jegykiadás feladatát.

'Az utazószemélyzet sem az állomási személyzet nem kutya hogy vakkantson. Az induló vonatot nem köteles öt percenként bemondani a hangos.Ezért oda kell menni a vonat mellé'

Nevetséges. Amikor durva késések vannak és a tábla összevissza ír mindent, 2 percenként más vágányon mutatja a vonatot, az ember rohanjon végig minden vonathoz és kérdezze meg, ugyan merre tetszik már indulni és mikor? Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?

Adani 2007.11.04. 23:57:59

Mikor sztrájk volt felszálltam Kecsón a késő IC+gyorsra ( 10:47-es menetrend szerinti +10), előtte azért megkérdeztem a pénztárost, h bevárjas-e Cegléden a csatlakozás Szolnok felé, hát 10 percnél még igen ,de ha összeszed még már nem biztos. Nembaj próba. Befutunk Ceglédre áll ott egy vonat, örülünk ,h csatlakozás és megvárt. Nézzük, sehol semmi nincs kiirva és élő ember nem tudja hol a szolnoki vonat, jön valaki és beszáll a mozdonyba, vki utánamászik bekopog, h bocs, de ez most hová megy. Ő nem tudja. Nem semmi mikor már a vezér sem tudja hová akar menni. Végül bemondják a hangosba, h a szolnoki késik, de jó, nem itthagyott a csatlakozás hanem késik.

A köveket a sínre tevőknek meg el kell törni a kezét és pont. Egyébként nem lehjetne törvényileg jól rájukhúzni pl. a közlekedésbiztonság veszélyeztetése vagy iylesmit? Akár terrorcselekmény előkészülete is, hiszen ha siklik a vonat emiatt az lehet ennek is hívni. Pl. mikor itt Békés megyében Medgyesegyháza környékén betonaljat tettek a sínre.

Egyébként a sínra tett zúzottkő mennyire veszélyes? Kisiklathatja a vonatot, vagy szimplán letolja a kerék a sínekről?

efi 2007.11.05. 08:51:22

Surányi Máté
Azzal, hogy a vasúton 150 év alatt nem sikerült megoldani, hogy a mv ne másfél órát papírmunkázzon 12 óra alatt én nem dicsekednék. Egyébként megfigyelésem szerint a lejelentkezés akár 5 perc alatt is megy...Mellesleg ennek semmi köze ahhoz a dologhoz, hogy a pénztárnál 20 percet kell sorbaállni.
Hihetetlen rugalmatlan amúgy is az egész vezénylés, emiatt nem csoda, hogy a tervezés semmit sem ér. Bár a munka törvénykönyve lehetőséget ad 7 - sőt talán most már 3 - napos elővezénylésre, a mv-ket 1-2 hónapra előre vezénylik. Órákat utazgatnak a géptől/gépig, ami persze munkaidő. Mindemellett a havi kötelező is kevesebb, mint a mezei halandóké.

Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2007.11.05. 09:14:02

Üdv,

én két bejegyzésben regélem el az ehhez kapcsolódó élményeimet, gyermekkel, feleséggel, információ nélkül, és a végén még csalónak is lettünk minősítve...

Első rész, második rész.

A MÁV illetékeseinek pedig üzenem, hogy számíthatnak rám, hamarosan megkeresem őket!

Sura md 2007.11.05. 11:18:17

Adani: Sebesség és méret függő. Kb 80kmó-nál a gép átmegy rajta aztán kiesik valamerre a kő. Alatta és fölötte nem volna őszinte a mosolyom.

Efi: A havi kötelező alatt a munkaidőt érted? Az hogy jött ki kevesebbre? Nekem az utolsó havi vezénylés alapján 43,5 óra/hét az átlag a normál 40 óra helyett.

efi 2007.11.05. 13:22:22

www.vsz.hu/keret/hirek/hirek2881.htm

IV. pont

A normál nem 40, hanem 38. Neked hetente 5 és fél óra túlóra, amire a munkaidőkeret végén - ha megmarad - túlórapénz fog járni.

Hozzáteszem a vonatkísérőké is kevesebb.
Mi meg majd sztrájkolunk, hogy nekünk miért 40...

kalauznéni 2007.11.05. 15:23:50

Rékuci!
Nem mondom hogy a Máv tökéletes mert ez nem lenne igaz!Mindig van mit rajta javítani fejleszteni és ezt mindenki tudja. De akik a Máv égisze alatt formaruhában dolgoznak ettől függetlenül nem állatok. Ugyanolyan ember mint te vagy bárki más. Csak erről nagyon hajlandóak vagytok elfeletjkezni. Addig ezt meg is tehetitek amíg nem történik valami baj és nem lesz szükség a segítségére. Akkor már ember számba kell hogy vedd és érdekes hogy amikor valakinek "van egy kis gond"-ja akkor rögtön mézes mázos de ha "csak" utazik és semmi baja sincs akkor meg "mit akarsz itt te kis k.cs.g"-című mondattal köszönti az utazószemélyzetet. Ezen is el kéne egy kicsit gondolkodni.

PTibor (törölt) 2007.11.05. 16:13:39

Az a baj, hogy itt mindenki hülyén viselkedik. Eleve nem kéne általánosítani. Egy MÁVos nem a MÁV maga. Ugyanígy nemszeresssem a bunkóutas dolgot sem. Egy ember nem ember. Tudom, hogy sokkal feltünőbb a helyegyerek aki firkál és ülésthasogat, bliccelve. De a többség rendes normális utazni vágyó ember, aki fizet a szolgáltatásért. És itt vannak a kulcsszavak. Fizet, Szolgáltatás.

Manapság már mindenki az ár/érték arányokat vizsgálgatja, amiben a MÁV igencsak alulmarad. és ez nem a bunkózó kaller, vagy a tájékozatlan jegypénztárosnéni okozza. Mindenki együtt. Kezdve a vezetéssel.

Az a baj, hogy a dolgozóknak egyszer végre nem a pénzért kéne sztrájkolni, hanem a munkakörülmények miatt. Mi lenne ha egyszer sztrájoklának a MÁVosok a szabályzat újragondolásáért. Nyilván nem csak filléres tételek lennének az elvárt újítások közt, de szerintem sok olyan dolog van, ami minimális ráfordítással, esetleg házon belül megoldható.
Pl a jegyárusítóhelyek információval való ellátása. Ma már rengeteg helyen van elektronikus jegykiadó rendszer. Ez nyilván hálózatba van kötve, hisz honnan tudnák az ICk foglaltsági állapotát.. Nem kéne sokat fejleszteni a programba és máris belekerülhetne az alsó sorba egy hírcsatorna, ahol az épp adott balesetről tájékoztatnák az érintett vonalak állomásait.
De az emberi odafigyelés és a hatáskörök módosításán is el kell gondolkodni. Komolyan.. a pénztáros az utasokkal először érintkező személy. Neki miért nem lehet tudni, hogy Szeged felé baleset történt? Mert ha így lenne akkor ez történne jegyvásárláskor:
- Szegedig kérek egy egészet.
- Szeged felé 3 órás késéssel mennek a vonatok baleset miatt.
- Nembaj, megvárom... / Köszönöm, akkor majd holnap megyek.

Szóval MINDENKINEK kellene változnia..

kalauznéni 2007.11.06. 10:19:15

Tudod nekünk sem leányálom nap mint nap a retkes szutykos vonatok fülkeajtajainak ajtajainak kilincseit,fogóid fogdosni.
Mi ezt folyamatosan közöljük az illetékes szerveknek te is láthatod milyen eredménnyel.

petya.bacsi 2007.11.06. 15:31:39

kalauznéni: igen, tudom, hogy milyen érzés lehet az utasok szeretetét élvezni, mivel hallottam már pár sajnálatos párbeszédet jelentős késéskor utas-kalauz/forgalmista között.

én is a hőzöngő utasok közé tartozom, mert utálom azt, hogy fizetek több tízezer forintot egy szolgáltatásért, és a szolgáltató botrányosan szolgáltat, késünk (fárasztó éjszakázás után, vagy bármikor ezt mindig nagyra értékelem, gondolom nem kell elmagyarázni, hogy miért), büdös lesz a ruhám stb.
én (már) nem kekeckedem a kalauzzal, a forgalmistával, mert nem ők tehetnek a késésről.
a minap az egyik állomás teljesen normális forgalmistájával beszéltem, és a késések miatt pont az egyik (jogosan) durrogó utas hangos monológját volt kénytelen végighallgatni.
az elégedetlen utas annak mondja a panaszát, akit elér: ez a kalauz és a forgalmista. és amíg sajnos ilyen a szolgáltatás, addig továbbra is nektek fogják elmondani változó hangerővel a véleményüket a MÁV-ról.

blr 2007.11.06. 15:35:35

Azon az ominózus napon a párom hívott fel a Kecskeméti állomásról, ahol a vonata mellett a 180 perc késés volt kiírva. mikor megkérdeztem, hogy és mikor ér haza, közölte, hogy fogalma sincs, ugyanis azt nem tudják, hogy mi a késés oka.
Mivel a telefon előtt pár perccel értem csak haza én is, bekapcsoltam a gépet, s láss csodát, az Index nyitóoldalán a címből már tudtam, mi a késések oka.

Kedves "Kalauznéni"! ilyen esetben hogy is van az, hogy az utas azért tudja meg utoljára, mert ő van a lánc végén? Egy híroldalon már lejött, de az utastájékoztatásért felelős személyek még nem tudják?

(Megjegyzem, nem egyedi az eset, volt már példa arra, hogy egy óra "szótlan" állás után a nyílt pályán az okra úgy sikerült fényt derítenünk, hogy a mobilomon megnéztem az Index és az Origo nyitóoldalát, ahol érdekes módon ott már hír volt a baleset. Tehát a láncban elöl szerepelnek a hírügynökségek?)

Sura md 2007.11.07. 19:35:09

Elnézést a késői válaszért, most pótolnám:
Efi: én a kiadott személyzeti forduló alapján írtam össze a munkaidőt. Előfordul, hogy havi eltérés legyen, bár a belinkelt szerződéshez képest furcsa volna bármilyen eltérés. A ~38 órás munkaidő "norma" azért lett bevezetve, mert a közlekedés biztonság megkövetelte felülről. Nehéz fizikai munkának minősítették a mozdonyvezetői munkakört és az utazószemélyzet munkáját is (kivéve a vagyonőrökét, de ebben nem vagyok biztos hirtelen).

kalauznéni 2007.11.08. 14:14:03

petya.bácsi: na erre szoktunk homokórát játszani. :-) (egy helyben állva mosolyogva húzogatjuk a vállunkat)
blr:a hírügynökségekről annyit hogy amikor kigyulladt a vonatomon a mozdony a tűzoltósággal eggyütt kijött a helyi újság pedig a kutya nem hívta őket. Ők nem ránk vannak ránkállva hanem a tűzoltóságra, rendőrségre és a mentőkre. Tehát azt biztosra veheted hogy nem a máv szólt nekik.

kinaisas 2008.03.19. 09:17:31

Ez az a helyzet amikor a máv vezetése csak mosolyog azon, hogy az utasok és az aktív dolgozók veszekednek, vitatkoznak egymással, közben pedig a lényegi kérdések elsikkadnak. Gyakorló (19 év)vasutasként mondhatom, az általunk jelzett problémákra a vezetés rá se bagózik. Elhihetitek, nem egyszer jelentettem már dolgokat amin változtatni kellene, és semmi válasz nincs. Hozzám jön oda a kedves utas és mondja, hogy így, meg úgy, miért késik a vonat. Én megpróbálom lehetőleg nem teljesen szakmai nyelven elmondani, hogy miért késtünk. Ilyenkor csak néznek az emberek. És hiába mondom nekik, hogy írjanak be a panaszkönyvbe az állomáson, írjanak levelet az igazgatóságra, mert különben semmi sem fog változni, nem teszik meg. Ha mindenki meg tette volna, akinek eddig mondtam, már megváltoztak volna a dolgok. Csak egy példa. A Kunszentmiklósról Kökire közlekedő vonattal egészen Ferencvárosig pontosan közlekedem. Majd ott előttem, a pontos személyvonat előtt keresztbe elindítanak egy gyorsan romló üres kocsikból álló tehervonatot. Ezzel tönkrevágták a menetrendszerűséget, ill. a kökiről induló személyt is megkésleltették. Kérdem én, nem várhatott volna az a tehervonat 5 percet amíg elmegy mindkét irányban a személy? Utána ráadásul majd 1 óra múlva megy arra személyvonat ismét. Természetesen Murphy törvénye szerint ilyenkor halmozódnak a dolgok. A tehervonat mozdonyának vonatbefolyásoló berendezése téves jelzést vesz fel, és megállítja a tehervonatot, így az csak jó 2-3 perc után tud tovább menni, növelve a személyek késését.
Szóval ilyen és ehhez hasonló dolgok is vannak a késés okai között. A felsővezeték szakadás meg nem mindig karbantartás hiánya miatt következik be. A legutóbb az erős szél miatt következett be ilyen. Az már más lapra tartozik, hogy miért állt kint a nyílt vonalon a nemzetközi gyors 6 órát. Sajnos az irányítás nincs mindig toppon. De elhihetitek, hogy azok a dolgozók, akikkel leálltok vitatkozni, veszekedni, tehetnek a legkevésbé a késésről. Sőt!

kinaisas 2008.03.19. 09:24:57

A rongálásokról meg csak annyit, tény hogy az utasok maguknak teszik tönkre a környezetet. Attól, hogy valami elavult még nem kell hányadékul kinéznie. Az is tény hogy a rongálást az "utasok" 1-2%-a csinálja. De! Ha valaki lát ilyesmit nem meri szóvá tenni, mert mások nem fognak mellé állni. Ha valaki mégis szóvá teszi, akkor a többieknek nem kellene fülét-farkát behúzva oda sem nézni. Ha többen összefognak le lehet szerelni ezeket az embereket.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.19. 09:36:08

kinaisas igazad van. a blog azért készült és azért üzemel, hogy a vezetés ne tudja a homokba dugni a fejét. és lám lassan kezdik kihúzni...
a rongálásról pedig nézd a rongálós postot:)

petya.bacsi 2008.03.19. 11:26:55

Kinaisas: tudod, az a gond, hogy sok olyan utastársunk van, akik nyavalyognak meg siránkoznak, hogy megint késik, meg hogy elegük van, de ott el is akad a hőbörgés - max. felcseszi a többi utas agyát.

Nem tudom mikor fogják elérni az utasok azt, hogy minden panaszukat leírják, és jelentik. Késett a vonat 20 percet? Zutty, panasz megy az ügyfélszolgálatnak. Modortalan és szemtelenül beszélt a kalauz? Zutty, még egy panasz. Sokszor késik a vonat? Zutty, megy a panasz még egyszer, meg még egyszer.

Nem hiszem el, hogy a beérkezett leveleket nem ellenőrzi pl. a Vasúti Hivatal vagy a Közlekedési Minisztérium. Ha jól gondolom minden beérkezett panaszt iktatni kell.

petya.bacsi 2008.03.19. 11:39:38

"De elhihetitek, hogy azok a dolgozók, akikkel leálltok vitatkozni, veszekedni, tehetnek a legkevésbé a késésről. "

Ez így van. De hát ugye felindulásában a legelső vasutast kapja el az utas - sajnos, ahelyett, hogy billentyűzetet ragadna, és írna egy mailt az ügyfélszolgálatra és a blogra.

Johnnyboy025 (törölt) 2008.03.23. 19:57:01

Mindenkinek joga van elmondani a panaszát a kalauznak, de van egy határ.
ha pl én normális hangnemben beszélek az utassal akkor ugyanezt a hangnemet én is elvárom.
én is szoktam idegeskedni ha késünk, mégsem üvöltöm le az utas fejét.
pl ha engem le kurvaanyáz az utas, (és én nem adtam rá okot), akkor ne várja el hogy mosolyogva kedvesen beszéljek vele.
anno pár évvel ezelőtt, még csak diákként utazgattam még Szeged-Pest között, külön jártak az IC-k és a gyorsvonatok.
egy nyári nap a kalauz hölgy közölte hogy több mint egy órás késéssel ér be a vonat pestre, mert Szolnok felé kell kerülni mivel elloptak kábeleket a földből.
mondanom sem kell egy tényleg elegáns jól öltözött hölgy utas (akiről nem gondoltam volna), olyan minősíthetetlen szavakkal illette a kalauz hölgyet és olyan hisztitt csapott hogy feljelenti a Mávot, hogy az én pofámról sült le a bőr.
Gratulálok a hölgynek.
valyon a kalauz lopta el a kábeleket? vagy a máv? vagy ha felsővezeték szakadás van akkor a kalauz tépkedi puszta kézzel a vezetékeket?
Az ilyenekre mondom magamban hogy ész nuku, de pofa az van. (elnézést kérek ezért a mondatért)
mindenkinek joga van a nemtetszését kinyílvánítani, da ha valakit okolni kell, akkor talán azokat kellene akik a kábelt ellopták.
és nem szerencsétlen kalauzt lealázni mindenki előtt.
a felsővezetékszakadásról pedig senki nem tehet.
egyszerű fizika.
csak mielőtt a másikat leamortizáljuk, kicsit gondolkodni is kellene.
ez persze csak ritka alkalom, és szerencsére az utasok többsége kultúráltan tudja a gondját közölni a kalauzzal, ez nem is róluk szól.
csak sajnos akad egy-két kivétel.
hozzáteszem. akinek nem inge, ne vegye magára.
de én is csak azt tudom mondani sok embernek, el kell ide jönni dolgozni, mindenki más szemmel tekintene a dolgokra utána.
az a késett vonat ami elindult kivilágítatlanul, nem lehet hogy szerelvénymenetként ment, lehet hogy törölték azt a vonatot.
bár ezt nem tudom mert nem voltam ott, csak kérdezem.
egyébként mindenkinek kelemes ünnepeket!
süti beállítások módosítása