MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

6 órás horror

2007. október 19. - georgejr
Ez a megadurva.

Szia, Gondoltam leírok egy történetet, ha tetszik tedd be. Igazából én már csak röhögök rajta, hátha más is fog... :) A dolog sajnos nem ma történt, ezért pontos dátumot nem tudok mondani hozzá - kb 2006. január-február (esetleg március) magassága - de mivel (szerencsére) 6 órás késést még a MÁV is ritkán csinál 3 órás úton vasárnap esténként, ezért garantálom, h visszakereshető. Történt tehát, hogy Békéscsabáról indultam Budapestre kb. este 7kor (ezt a vonatot folyton pakolgatják, nem tudom hogy eppen akkor mi volt a pontos indulási időpont).

Természetesen már az is kabaréba illő, hogy ha semmi nem jön közbe 200 km-hez 3 óra kell, de ezen a napon sikerült a MÁV-nak az elképzelhetetlen: összeraktak egy csinos 6 órás késést (9 órás út)! Ugye a tapasztalatok alapján a MÁV akkor nem működik jól, ha esik a hó, az eső, ha fúj a szél, ha meleg van, ha hideg van vagy egyszerűen csak van valamilyen idő... Hát volt... Rendesen fújt a szél, ezért sikeresen kaptunk egy felsővezeték-szakadást Szajol előtt... Ezt körülbelül laza 3 óra alatt sikerült is elhárítani és mi már száguldottunk is volna Pest fele... Ha nem megy tönkre a mozdonyunk... A derék kiszolgált eszköz azért még bevonszolta magát és a kocsikat Szajolig, de ott már be kellett várni a segítséget. Természetesen szépen komótosan - nem kell semmit elkapkodni - elő is kerítettek egy mozdonyt, amit az egész vonat elé raktak és ismét elindultunk. Valami fantasztikus okból kifolyólag azonban úgy gondolták, hogy ez a megoldás - mármint az új mozdonyunk - nem lesz jó és MUSZÁJ kicserélni Szolnokon. Nem értek hozzá, biztos volt oka, én nem láttam különösebb különbséget az új és a régi mozdony között... Viszont a szolnoki cseremozdony és az első kisegítő mozdony (a szajoli 2eske) között láttam: a szolnoki mozdonyról ugyanis miután felrakták a vonat elejére kiderült, hogy rossz... Semmi pánik, laza óra alatt megjavították. :) Na most jön a MÁV balf@szságának legszebb megnyilvánulása. Az eddigiekre ugye rá lehet fogni, hogy nem volt szerencsénk. No persze normális karbantartással lehet lett volna, de ez most mindegy. Ugyanis miután volt egy vonatuk, ami testvérek között is kb 8-8.5 órás késést szedett össze valami zsenigyerek - ezúton gratulálok neki és üdvözlöm a kedves anyukáját - kitalálta, hogy milyen jó is lenne, ha minket mostantól személyvonattá minősítenének át. Ennek hatására Szolnok után - ahonnan Pestig SEHOL nem kellett volna megálljunk - minden állomáson és megállóhelyen megálltunk... Természetesen erre a fantomvonatra SENKI nem várt; azt hiszem sikerült összeszedni valahol 3 nénit ezzel a jó kis akcióval és kiszúrni egy vonatnyi (alsó hangon is 5-6 tömött vagonról van szó) szerencsétlennel. Személyes slusszpoénnak még azért megemlítem, hogy a váratlanul hosszú út mellékhatásaként az egyik "kedves" utastársam (az ő anyukáját is üdvözlöm) táskájában lévő fagyasztott eper megolvadt és a vajszínű kabátomra folyt - leszálláskor vettem észre. Tehát nem elég, hogy másnap fáradtan mentem dolgozni - a vonat hajnal 4re ért be - de az ebédszünetemben is tisztítóba rohangáltam... Mind1, kijött a folt... :) Üdv, Enyedi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65201723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

left-dick 2007.10.20. 13:16:19

Mávos-trehányos-sokatkésős-giniszrekordos... szerintem.

zako1 2007.10.20. 13:21:51

NORMÁLIS EMBER NEM UTAZIK MÁVVAL! Értem?!

pacagánycsök 2007.10.20. 13:57:19

9 oras uthoz nekem is volt szerencsem, augusztusban, bp-bcsaba vonalon, picsamasnaposan...

ellensegemnek se.

ErösPista 2007.10.20. 13:59:57

Nem volt az annyi. 20 percnél egészen biztosan nem volt több a késés, ezt a MÁV is megmondhatja. ;P

Czigler Zsolt 2007.10.20. 18:13:49

Nehéz esés.Marahavagon.Kerékpáron és még páron.Várta.Költők kölségei és hatszáz halál.Hátha vár a MÁV,hamár a vár rég omlós.Folytsd,s haladj,soul...

Czigler Zsolt 2007.10.20. 18:15:11

Nehéz esés.Marahavagon.Kerékpáron és még páron.Várta.Költők kölségei és hatszáz halál.Hátha vár a MÁV,hamár a vár rég omlós.Folytsd,s haladj,soul...

Roppenytublogger 2007.10.20. 18:58:34

Nekem is volt hasonl,csak az ic 3óra 40 fok légkondi ohne. Hát igen. Volt szerencsém hollandiában vonattal utazni, ahol palmtoppal járnak-kelnek a földalattimin.10 vágyányos reptéri pályaudvaron a kallerek, és segítenek, valamint tiszta 2 emeletes vonatok várják az utasokat. Még azt is kiíírja a tábla(tudjátok ami úgy flattyog váltásnál:)) hogy melyik vonat NEm áll meg amsterdamban. Angolul is. Késis na az nincs. Enyit arról hogy új máv-start stb.

Mocsár 2007.10.20. 19:20:57

Egyszer nekem is volt egy ilyen megahosszú utazásom, még főiskolás koromban, csak a Budapest-Miskolc vonalon. Mivel Fehérváron tanultam, péntek esténként mindig azzal a gyorsvonattal jártam haza, ami Balatonföldvárról, Keszthelyből, vagy honnan jött, és Sátoraljaújhelyig ment: tehát nem kellett Pesten az átszállással bajlódni, ha haza akartam jutni Miskolcra.

Igen ám, de mikor ez velünk megesett, szintén olyan előre nem látható tényező került képbe, mint az aktuális tél, tehát sejthető, hogy mi okból értünk haza hajnali fél kettőre kb. 22.35 helyett... Ahogy elhagytuk Pestet, azonnal belassultunk, és Rákos után meg is álltunk.... És csak álltunk. Mivel a vonat nem mozgott, a fűtés is leállt, az emberek meg kezdtek fázni, és akkor még finoman is fogalmaztam. A leheletünket lehetett látni. Kisvártatva arra lettünk figyelmesek, hogy a folyosón, a fülkék előtt valami víz folydogál, és hogy a folyosó végéről valami csobogás-csepegés hallatszik. Ki-kinéztünk, és láttuk, hogy a WC melletti kézmosóból jön a víz: beszakadhatott annak a teteje (ugyanis idővel még erősebben ömlött be az olvadó hó), vagy beázhatott, és az folyt végig az egész vagonon. Másfél órás álldogálás után otthagytam a barátnőimet, akikkel utaztunk, hogy felkutassam valamelyik szájbavert kalauzt, hogy mi a fene van már. Megtaláltam őket az első vagonban, az első osztályon, ahol csodák csodájára VOLT FŰTÉS, és nevetve mondták, hogy lefagyott a váltó, nem tudunk tovább menni, csak ha majd felolvad.

A barátnők sírva röhögtek a kifogáson, de örültünk a lehetőségnek, hogy elmenekülhettünk a jégverem másodosztályról a fűtött elsőre. Valamikor aztán csak útnak indultunk, mint kiderült, valamiért letereltek minket egy Szolnok felé vezető vonalra, és onnan kanyarodtunk később újra vissza a miskolcira, szóval ez még hozzájárult a késéshez.

Máv-Start ide vagy oda, mivel fejek sose hullanak a cégnél az ilyen mulasztások miatt, a helyzet sose fog megváltozni.

brown · http://magyarbeteg.info 2007.11.11. 19:58:04

Jó cikk, ilyet én is megéltem egy párat Bp-Békéscsaba vonalon. Nemrég volt egy szakasz építés alatt is.