MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Egy reggel Rákosrendezőn (2007 október 17. szerda)

2007. október 17. - georgejr
G csipkelődik.

Mostanában, hogy sokat lehet olvasni a tisztelt magyar kormány grandiózus elképzeléseiről (értsd: kormánynegyed - így csupa kisbetűvel), meg a Nyugati pu. Rákosrendezőre költöztetéséről (agyrém!), gondoltam, hát csak megnézem, mi újság van arrafelé, mert ugye a vonatablakból azér' minden más...
Több időm volt ma reggel, hát leugrottam Rákosrendezőn. Úgy elképzelem, amikor reggelente beér ide az összes vonat Szob, Esztergom, Veresegyháza felől, hogy Szeged, meg Cegléd irányából hogyan kanyarodik ide, azt most ne firtassuk, mert a ligeti elágazás ugye arrébb van, na de majd csak megoldják ezt is a derék japán-magyar tervező urak.
 
A vonat lépcsője előtt heveny és meleg (friss) kutyaszar fogad, nagyobbat kell lépnem, de sebaj. Egykoron a viakorlort szépen lerakták ide, csak éppen előtte nem gyomirtózták le, ezért mindenütt, mindent kiver a gaz. Az állomásépületen a salétrom fut fel, mint odahaza a trombitafolyondár. Bent a kora reggeli órák ellenére két részeg támasztja a falat, a sorompókat eszi a rozsda, 2 autó dudál, mert a Szegedi útról negyedórája nem tudnak átjutni, a sorompó konstans zárva van. Ökölrázás, anyázás, gúdmórning hungari.
 
Kérdezgetek embereket, de csak a vállukat vonogatják(félnek tőlem, tán újságíró lennék? - mondom, nem, nem), aztán megtudom, hogy nem is olyan régen öltönyös-nyakkendős urak jelentek meg terepet szemlélni. (Te jósszagú ég, lehet, hogy mégis komolyan gondolják?)
 
Pedig be lehetne vinni a vágányokat a föld alá (persze arra vigyázni kell, hogy a 260 milliárd forintos tervező úr által odarittyentett bevásárlóközpont össze ne dőljön), vagy arrébb lehetne vinni az egész nagy kormánypalotát, de nem, valakinek az agyában (aki feltehetőleg soha nem ült vonaton!) megfogant az ötlet: Rákosrendező. Amely Budapest talán legszennyezettebb területe, a vasövezet, ahol érdemes lenne talán egy talajmintát is venni, s bár ebben (sem) vagyok szakértő, sejtésem azért van, hogy mit lehetne ott találni. Menjetek kis és nézzétek meg, vagy tudjátok mit, mégsem. Az egészség többet ér.
 
Mivel a belvárosban a Kálvin tér mellett dolgozom, ez a Nyugatiból 4 megálló a szovjet időkből ittmaradt metrókocsikkal (10 perc), felsejlik egy lehetőség az agyamban, hogy kivezetnek egy mellékvágányt a Nyugatitól  egészen idáig, de ezt el is vetem, mert egyfelől jelenleg a Bocskorboros fúrópajzs éppen Kelenföldön halad hetente 14 centit. Másfelől a magyar metrón szocializálódott utasok biztosan elkeverednének, aki Újpestre menne, az kikötne Rendezőn, de ez csak álom. Bár kikötne.
 
A lehetőségek tárháza amúgy végtelen: ki lehet gyalogolni a BVSC uszodához, ott áll meg a 74-es troli (tudjátok, még Sztálin miatt volt a számozás), vagy 1,5 km séta és máris ott a 32-es busz, elképzelem, leszáll a vonatról 500 ember és nekivág, a buszok ajtaja előtt heveny verekedés, ki ért oda előbb, miközben a tisztelt miniszter urak odabent, az egykori pályaudvar helyén éppen kávéjukat kortyolgatják, és elégedetten szemlélik a garantáltan vonat- és prolimentes övezetet.
 
A baj ezzel csak az, hogy ezek a prolik segítették őket a hatalomhoz. Akik most Rákosrendezőn keresik a buszt, a trolit, a lassan teljesen eltűnő országukat és egy kicsit önmagukat is.
 
Ps: Amikor kedvesem és leendő feleségem meghallotta ezt az egész tervet, azt mondta: ha ezt megvalósítják, elmegyünk ebből az országból. Örökre. És nem vonattal. Elkézelését támogatom.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr16199024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.10.17. 13:21:36

Ez egy jó írás :)
Rákosrendező egy rozsdatemető, a múlt maradéka, stb stb. A bejegyzés olvasása közben végigpörgettem a fejemben a lehetőségeket, és arra a megállapításra jutottam, hogy a Nyugati biztos eldózerolásával számolva a legnormálisabb megoldás a váci vonal alagúton való összekötése a Déli (Kelenföldi) pu-val, a Nyugati helyén egy nagyobb földalatti állomással. Így a Vácról /Szobról / Veresegyházáról/ Éreskújvárról érkező vonatok szinte megállás nélkül mehetnének tovább Székesfehérvárra, Pusztaszabolcsra, Dunaújvárosba, neadjisten Győrbe, Hegyeshalomba, Veszrémbe, Balatonra.
Ha már a Nyugati tárolónak és egyéb vágányainak is menniük kell, ki lehetne költöztetni az egészet Rákosrendezőre (van ott hely bőven), ráadásul egy köpésre van onnan az Istvántelki járműjavító is (a körvasúton pedig kicsit macerásan ugyan, de el lehet érni az Északi járműjavítót is (na meg az ország többi részét)).

Természetesen tudom, hogy a fentiekkel nem találtam fel a spanyolviaszt, ezeket nálam jobban képzett emberek is írták már, viszont a bejegyzés témájához némiképp passzol.

2007.10.17. 13:32:55

Idáig jutottunk... :(

magocska 2007.10.17. 14:08:26

Ugyan nem ez az elsődleges szempont, de vannak akik csak átutaznak Budapesten. Keleti, nyugati, déli, mind metro vonalon van. Viszonylag könnyű eljutni egyikből a másikba. Még...

king_one 2007.10.17. 14:12:18

nem tudom, hogy jött ki erre a 32-es buszra a másfél kilométer. csak 400 méter a szegedi-reitter sarok.

persze ezis karcsú, de túl van drámázva a cikk. a rozsdás sorompó meg a kutyaszar nagyon költői kép, de nem hiszem h változtatás és átépítés nélkül csakugy "idetennék" a nyugatit. szar meg csöves meg ott is van, szennyezett talaj dettó, stb stb... csak a metró 4/6 szól igazán a nyugati mellett meg hogy belváros.

Világutazók Oldala (törölt) 2007.10.17. 14:36:34

persze, csöves ott is van
de kedves king one: téged biztosan nem érint a nap nap utáni bejárás, amelynek a végállomása a nyugati.
Plusz: Európa összes valamirevaló városában a központban, vagy ahhoz nagyon közel vannak a pályaudvarok. De ha nem, akkor megfelelő a tömegközlekedés.
Amúgy szerintem egyáltalán nincs túldrámázva. A dráma az, hogy valakinek ez eszébe juthat, hogy a Nyugatit kiviszi a külvárosba, ahol a kutyák is rozsdásan ugatnak.

Girhes macska 2007.10.17. 17:41:52

Kedves king_one, azért lecaplatni azt a 400 métert naponta 2x azért, hogy a XIII. kerület sötét bugyrába juthass, ahol még 10-15 percet szopkorászhatsz (plusz fekete 32-es megállójában ácsorgási idő), mire eljutsz az Árpád-hídhoz, az azért durva lenne.
A mostani állapotok mellett vonat+metro 25 perc alatt beérek a melóhelyre. Rákosrendezői végállomással számolva felkúszna 40-45 percre, ha nem többre. Abban a percben eldobnám a BEB-bérletemet és többet nem szállnék vonatra!

Gobbihilda 2007.10.17. 20:04:13

Első, és legfontosabb kérdésem: mi a p...ának a kormányzati negyed? Kik, és mit kormányoznának onnan? Már mindent eladtak. Kormányzásról meg ne is beszéljünk. Akkor?
Ennyit a politikáról, de azt hiszem e kérdés körüljárásakor ennyire mindenképp kell erről az oldalról is megvilágítani a dolgot.
Szerintem tökéletesen jó helyen vannak a minisztériumok, ott ahol most vannak. Nem hiszem, hogy annak idején véletlenül kerültek oda, ahová kerültek. Néhány minisztérium átköltöztetése meg kifejezetten drágább, mint az épületért remélt összeg.
Ez az egész kormányzatinegyed-beruházás arra jó, hogy néhány f...kalap, aki a tűz közelében van, nagyot szakítson az ingatlanokon. Amit persze mi fogunk megfizetni, legalább háromszor, mint Ludas Matyi.
Ha netán mégis oda kerülne a fejpályaudvar Rákosrendezőre, akkor demszkáj (szándékosan kisbetűvel) oda is fúrna metrót? Mikorra? 5000-re?
A Nyugati-pu. meg maradjon meg annak, aminek épült: PÁLYAUDVARNAK!
Az a gyanúm, az ingatlanpanamázók nincsenek tisztában azzal, hogy egy ipartörténeti műemlék az épület. A vasszerkezetet annak idején Gustave Eiffel tervezte, és az ő cégénél is készültek el az elemek.
Bár itt Bantusztánban már semmin nem csodálkozom. Szegény Podmaniczki biztosan forog a sírjában.
Igaz, ők már egy n+1-ik plázát biztosan terveztek a helyére.
A Mc-fost azért biztosan meghagyják, legyen hol megenni az egyenkaját az egyenhülyítetteknek.
Az nem terrorveszélyes.
A végső kérdésem az lenne: hová kerülne Rákosrendező?

Világutazók Oldala (törölt) 2007.10.17. 20:18:44

Bravó Gobbihilda
Igazat szóltál, minden betűd ül

mechba · http://mechba.blog.hu 2007.10.17. 20:41:11

Hát már megint, jó magyar szokásoknak megfelelően a gombhoz varrjuk a kabátot... Csak nehogy valami eszetlennek felmerüljön a fejecskéjében, hogy a Moszkva téri villamos végállomáson 4-500 vili fordul meg naponta két vágányon, akkor a Nyugatiba/Rendezőre elég 1 is.

faterpolo 2007.10.17. 23:05:32

Jajj már, ti olyan konzervek vagytok!
Hát nem érzitek a "modern" Magyarország megszületésének előszelét?
Nekem szinte sátor emelkedik az ölemben a gyönyörtől, amikor elképzelem a magentaszínűre tatarozott Nyugatit, amin csodás kivilágított embléma hirdeti, hogy WestEnd 2 (ezt az abszolút korszerű trendet ugyebár Buda építészeti és kulturális büszkesége, a Mamut honosította meg). Szívet megelengető látvány lesz, amikor majd a jövő értelmiségi szerelmes párocskája (a kopasz, mű-Baraka ékszert hordó jogásznövendék és a neonzöld-hupilila csíkos hajú, köldökig bevágott dekoltázsú bölcsészlány) kijön a néhai 10-es vágány helyére épített műszaki áruházból (hóna alatt a 99Ft/darab áron vásárolt akciófilm DVD-k), és továbbindulnak ruhát venni a lánynak. Mivel tudják, hogy hol kaphatók a legjobb cuccok ócsóér' a városban, felmennek a várba az egykori Mátyás templom épületében (Matthew Shopping Center) található outlet centerbe. Aztán, a jól végzett ruhavásárlást követi egy kis testmozgás.: nincs is erre alkalmasabb hely a közelben lévő Budavár Fitness Centrum és Wellness Hotelnél (tudjátok, a Sikló végállomására beérve kb. 300 méterre balra...). A kis szerelmesek megéheznek, ezért bemennek a Belvárosba, és beülnek a méltán jóhírű Bazilika Pizzeria & Fast Food Restaurant-ba (az Arany János utcánál).
Aztán irány haza (a Városliget területén emelt New Budapest Home Center lakóparkba), kiöltözni, és nyomás a dizsibe. A város legjobb klubja természetesen a közel 300 tánctermet felvonultató, mintegy 5 000 férőhelyes Parlaclub a pesti alsó rakparton.
Most komolyan, hát nem csodálatos egy jövőkép? Budapest igazi kultúrközponttá növi ki magát, ti meg itt veszitek a bátorságot, és gúnyolódtok rajta?!
Hát, mondhatom...

tomi79 2007.10.17. 23:34:14

"A mostani állapotok mellett vonat+metro 25 perc alatt beérek a melóhelyre. Rákosrendezői végállomással számolva felkúszna 40-45 percre, ha nem többre. Abban a percben eldobnám a BEB-bérletemet és többet nem szállnék vonatra!"
Erről van szó, a Nyugati pályaudvar megszüntetése a tömegközlekedés ellehetetlenítése lenne, sokkal kevesebben utaznának vonaton, több autó szennyezné a levegőt, és okozna dugókat!
Amúgy megmondaná valaki, hogy lehetne mondjuk a Déli/Kelenföldi pályaudvarról Rákosrendezőre eljutni, ha valaki esetleg Budapesten egyik vonatról másikra szállna át? Utazzon egy órán át a városban???

lonelywolf 2007.10.18. 08:04:34

inkább költöztessük a nyugatit ide csepelre. sőt akkor már a keletit meg a délit is. egy helyre mindet! sőt az 5ös metrót is ide és nem lesz gond a közlekedéssel xD

Girhes macska 2007.10.18. 15:48:38

Na, már mindenki tudhat mindent a zindex címlapjáról.
Elszomorító, hogy ennyire lexarják a népet akkor, amikor csak pár éve jöttek rá, mennyien járnak az agglomerációból Demszkygrádba és próbált a MÁV és a helyi Volán tenni valamit a tömegközlekedés "felvirágoztatásáért".
Lassan az az érzésem, hogy egy 41 fokos lázban fetrengő ingatlanfejlesztő hagymázas rémálma valósul meg lassan: mindegy, milyen áron, de enyém a profit. Szopassunk meg egy fél várost, de lehet, hogy egy egészet + még az északi agglomerációt is! Előre, elv-társak! Szorgos népünk győzni fog! Hurráááááááááá!

hattyú 2007.10.19. 09:10:25

nem lesz gond! eddig is minden ökörség elfért Magyarhonban és ezután is elfog :D nem itt kellene morgolódni, hanem civil szervezeteknek, politikától mentes szakértőknek stb. kellene a hangjukat hallatni és kritizálni, csakhát ez egy ősközösségi társadalmi renden belül nem műkszik. a négyes metró majd megold mindent majd csinálnak oda egy leágazást :D a BKV meg amúgyis hirdeti magát, hogy minden terhelést kibír. van itt kultúra nagykanállal, lehet, hogy az állatkertet kellene megnövelni és kitolni a határait mondjuk Budapest széléig...

Gobbihilda 2007.10.19. 15:30:48

Faterpolo!
Mondhatom, te is konzervatív vagy a javából!
Már nem trendi az, ha "kopasz, mű-Baraka ékszert hordó jogásznövendék és a neonzöld-hupilila csíkos hajú, köldökig bevágott dekoltázsú bölcsészlány" van együtt.
Ugyan már!
A holnap divatja, amit majd az új kormányzati negyedből diktálnak, teljesen más lesz.
Nem nő és férfi, hanem két - vagy több - férfi, illetve nő fog egymással kéz a kézben, szigorúan a tolerancia jegyében. A nőkből álló párok esetleg még egy p...nyaló kutyát, pontosabban kutyának látszó élőlényt fognak vinni az ölükben.
Mindezt gyermek helyett.
A férfiak meg...?
Talán majd a heterók is rendeznek felvonulást az Andrássy úton - ami addigra valamelyik agyas (van néhány tippem...) nevét fogja viselni -, de nem biztos, hogy engedélyezik, mert az nem eurokonform.
A kormányzati negyed tehát ezért - is - fontos. Az ország dolgai meg le vannak sz...va a kitalálók részéről.
Magasról!
A maradiak, aki nem ültek a húsosfazék mellett, meg keressék csak tovább a Nyugatit.

faterpolo 2007.10.20. 23:16:46

Kedves Gobbihilda!

Szeretném elnézésedet kérni maradiságomért. Hogy is lehetek ilyen ókonzerv?!?! Tök undinak érzem magam, mindjárt öngyi leszek, de frankesz:P.

faterpolo 2007.10.20. 23:27:26

tomi79
"Erről van szó, a Nyugati pályaudvar megszüntetése a tömegközlekedés ellehetetlenítése lenne, sokkal kevesebben utaznának vonaton, több autó szennyezné a levegőt, és okozna dugókat!"
TÉVEDÉS!!! Ez egy új tömegsport-program kezdete!
Első lépés: lerombolják a tömegközlekedést.
Hatása: Egyre több ember ül autóba.
Második lépés: megemelik az energia- és élelmiszer-árakat, hogy ne férjen bele autóval járni. Büdös kis prolijai, nehogymá' méltónak érezzék magukat a honatyák által használt úthálózatot a szánalmas kis Suzuki-kerekeikkel piszkítani! Úgy is kell nekik!
Hatása: A tömegközlekedés használhatatlan, autóm nincs, hát akkor gyalogolok. És így lesz belőle tömegmozgalom. És az emberek egészségesek, kisportoltak, Norbi- és EU-konformok lesznek, és boldogság lesz, mindenki mosolyog majd az égre, és süt le rájuk a nap és örülni fogunk egymásnak, gondtalanság lesz és különben is JAJDECUKÍÍÍÍ.
Mielőtt bárki kérdezné: IGEN, ilyenkor hányok magamtól, még ha valójában a vérem forr is az ilyen kreatív és népet szolgáló ötletektől, nem hogy még viccelődjek rajta:S.
süti beállítások módosítása