No comment:)
Szia! Újabb rövid történetek az 1-es vonal aktájához.
1.) MÁV-mutyi mindenfelé:
a) 10:25-ös vonattal jöttem (Déli pu. 10:25 - Oroszlány) haza, és több rendellenes dologgal is találkoztam. Kezdjük szép sorban. A motorvonat második szerelvényében (kettő volt összekapcsolva) tartózkodó kalauz (középkorú nő, hosszú, barna, egyenes haj) Törökbálint megállóhelyig el sem kezdte a munkáját, holott mindenki tudja, hogy Budaörsnél vannak még felszállók, utána már lehet ellenőrizni, mert onnantól mindenki leszáll. Na, kalauzunk kényelmesen elterpeszkedett az ülésen, aztán valami ismerős is felszállt Budaörsön. Beszélgettek, amíg Törökbálintra értünk, majd elkezdte ellenőrizni a jegyeket. Mivel közvetlenül mellettem voltak, így jól láttam, hoyg kalauz néni kiállít egy jegyet az ismerősnek, ám nem fizetett érte az ismerős, se a menetjegy árát, se a pótdíjat nem egyenlítette ki. Protekció.
b) Budaörsön láttam, hogy valamiféle pályamunkákat végeznek öten. Egy állítgatta, talán pucolta a váltót, a másik négy egy korlátnak támaszkodva cigizett és köpködtek, mind kukásmellényben feszített. Kérdezem én, ők a bezárt szárnyvonalak elbocsátott dolgozói, akik mégsem lettek elbocsátva?
c) Reggel láttam Szárligeten álldogálni egy tehervonatot. sok sárgára festett, lapos vagon volt rajta, a végén pedig konténerek. Amikor ma leszálltam Tatabányán (6 órával később), na, az a vonat akkor állt Tatabányán. Elég lassan halad szegény.
d) Tatabányán sétáltam hazafelé, sínek mellett, dettó Budaörsi mutyi. Egy váltót baszogat, másik hét (!) köpköd és dumál, cigizik. Miért fizeti őket az állam, a sok dolgozó polgár adója?
2.) A reggeli Győrtől Budapest Déliig közlekedő, Tatabányáról 6:27kor induló vonat az igazi marhavagon. Tényleg állnak az emberek a kerékpártárolóban, az előtereken, ami a nem becsukható ajtókkal több, mint balesetveszélyes. A vonat koszos, graffitis, büdös. Miért? Hogy lehet, hogy reggel Győr felé a 6:04-es személyen miért van 8 kocsi, a Déli felő közlekedőn meg miért csak 4? Előbbi teljesen üres, a másikon mindig nyomorogni kell. Miért nem lehet mondjuk két kocsit Tatabányán hozzácsatolni? Idő lenne rá, mert az oroszlányi csatlakozás sose jön be fél előtt, pedig 23-ra van kiírva...
3.) Egyik reggel szemtanúja voltam, hogy egy erős V63-as gép egyetlenegy barnára festett marhavagont továbbított nagy sebesen Bp. felé. Egyetlenegyet! Még ha ez a híres zsidó emlékvagon is lett volna (állítólag Tatán volt), akkor miért nem lehet egy másik szerelvényre tenni? Miért kell egy erős mozdonyt lefoglalni ehhez? Miért késsen emiatt az Oroszlányi vonat beengedése?!
4.) Ma valamiért egy InterPici kocsi zúzott végig Bp.-től nemtommeddig. Érdekes jelenség. Mondjuk ez nem baj, de mit kereshetett erre? Egyelőre ennyi. Biztos kell még írnom erről a vonalról...