MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV-START Mutyi 1-es vonalon

2007. október 12. - georgejr
No comment:)
MÁV-START Mutyi 1-es vonalon
Szia! Újabb rövid történetek az 1-es vonal aktájához.
1.) MÁV-mutyi mindenfelé:
a) 10:25-ös vonattal jöttem (Déli pu. 10:25 - Oroszlány) haza, és több rendellenes dologgal is találkoztam. Kezdjük szép sorban. A motorvonat második szerelvényében (kettő volt összekapcsolva) tartózkodó kalauz (középkorú nő, hosszú, barna, egyenes haj) Törökbálint megállóhelyig el sem kezdte a munkáját, holott mindenki tudja, hogy Budaörsnél vannak még felszállók, utána már lehet ellenőrizni, mert onnantól mindenki leszáll. Na, kalauzunk kényelmesen elterpeszkedett az ülésen, aztán valami ismerős is felszállt Budaörsön. Beszélgettek, amíg Törökbálintra értünk, majd elkezdte ellenőrizni a jegyeket. Mivel közvetlenül mellettem voltak, így jól láttam, hoyg kalauz néni kiállít egy jegyet az ismerősnek, ám nem fizetett érte az ismerős, se a menetjegy árát, se a pótdíjat nem egyenlítette ki. Protekció.

b) Budaörsön láttam, hogy valamiféle pályamunkákat végeznek öten. Egy állítgatta, talán pucolta a váltót, a másik négy egy korlátnak támaszkodva cigizett és köpködtek, mind kukásmellényben feszített. Kérdezem én, ők a bezárt szárnyvonalak elbocsátott dolgozói, akik mégsem lettek elbocsátva?
c) Reggel láttam Szárligeten álldogálni egy tehervonatot. sok sárgára festett, lapos vagon volt rajta, a végén pedig konténerek. Amikor ma leszálltam Tatabányán (6 órával később), na, az a vonat akkor állt Tatabányán. Elég lassan halad szegény.
d) Tatabányán sétáltam hazafelé, sínek mellett, dettó Budaörsi mutyi. Egy váltót baszogat, másik hét (!) köpköd és dumál, cigizik. Miért fizeti őket az állam, a sok dolgozó polgár adója?
2.) A reggeli Győrtől Budapest Déliig közlekedő, Tatabányáról 6:27kor induló vonat az igazi marhavagon. Tényleg állnak az emberek a kerékpártárolóban, az előtereken, ami a nem becsukható ajtókkal több, mint balesetveszélyes. A vonat koszos, graffitis, büdös. Miért? Hogy lehet, hogy reggel Győr felé a 6:04-es személyen miért van 8 kocsi, a Déli felő közlekedőn meg miért csak 4? Előbbi teljesen üres, a másikon mindig nyomorogni kell. Miért nem lehet mondjuk két kocsit Tatabányán hozzácsatolni? Idő lenne rá, mert az oroszlányi csatlakozás sose jön be fél előtt, pedig 23-ra van kiírva...
3.) Egyik reggel szemtanúja voltam, hogy egy erős V63-as gép egyetlenegy barnára festett marhavagont továbbított nagy sebesen Bp. felé. Egyetlenegyet! Még ha ez a híres zsidó emlékvagon is lett volna (állítólag Tatán volt), akkor miért nem lehet egy másik szerelvényre tenni? Miért kell egy erős mozdonyt lefoglalni ehhez? Miért késsen emiatt az Oroszlányi vonat beengedése?!
4.) Ma valamiért egy InterPici kocsi zúzott végig Bp.-től nemtommeddig. Érdekes jelenség. Mondjuk ez nem baj, de mit kereshetett erre? Egyelőre ennyi. Biztos kell még írnom erről a vonalról...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr28193565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.10.12. 07:57:50

A Kádár-rendszerben kiváló népi ellenőr lettél volna...

Siendor_ (törölt) 2007.10.12. 09:06:13

1/c.) Valószínűleg különleges szerelvény, max. 15-40km/ó sebességre engedélyezve. Az 1-es elég forgalmas, így sokszor állhatott, hogy ne tartsa fel a forgalmat.

2.) Nincs elég kocsi. Kész. Nincs mit tenni, így is annyit kéne selejtezni hogy nem maradna sok... Hiába vett a MÁV a németektől egy csomó használtat, hiába jönnek a Flirt-ök, Talent-ek, az sem elég. Többszáz kocsit kéne azonnal selejtezni (és még annyit folyamatosan), ez a pár tucat nem fogja őket kiváltani...

3.) Még ha az emlékvagon is volt - mindegy, mert még így is jobb mintha a mozdony gépmenetben (azaz csak önmagát hozva) jött volna fel Pestre, nem? Sajnos van úgy hogy megy 3 mozdony Győrbe, visszafelé meg csak 1 kéne. A többi 2 nem tud teleportálni, így ha van, akkor akár 1-2 kocsit is rátesznek, csak ne egyedül menjen...

magocska 2007.10.12. 09:33:11

Azt én is utálom, mikor 4 kocsis IC-ket V63-as húz. Minek? Régen a Pannónia 12 kocsis volt, és V63 húzta. Azóta azt is lecserélték V43-ra. Egy mozdonyvezető rokon mondta, hogy hosszú vonatnál sokat számít. Mikor nagynehezen felgyorsul 120-ra (hogyha nincs lassújel:) ), már fékezhet is.

petya.bacsi 2007.10.12. 11:13:28

az miért baj, hogy beszélget egy ismerősével a kalauz? basszus, miért ne beszélgetne? ebből milyen károd származott? szerintem nincs olyan ember, aki a munkája során néha lazulna egy picit.

petya.bacsi 2007.10.12. 11:14:30

helyesen az utolsó mondat:

szerintem nincs olyan ember, aki a munkája során nem lazítana néha egy picit.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2007.10.12. 12:59:43

A köpködő munkások mindenhol ott vannak. Útépítéseken is. Egy éppen lapátol a talicskába, a többi meg támasztja az ásót és pofázik. De mindenhol. Autópálya-építésen is.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.10.12. 14:48:50

" 4.) Ma valamiért egy InterPici kocsi zúzott végig Bp.-től nemtommeddig. Érdekes jelenség. Mondjuk ez nem baj, de mit kereshetett erre?"

Lehet, h kerékesztergáláson volt a Keletiben és ment vissza Hegyehalomba v Szombathelyre.
Láttam én már MDmot-ot is a Keletiben, ugyanezen okból kifolyólag :)

Ashi Valkoinen 2007.10.12. 16:39:16

Hoppácska:

Szükség van a kontrollra, ha már a MÁV nem képes erre. Aki nem végez érdemi munkát, vagy nem végzi e megfelelően a kötelességét, miért kapjon pénzt?

Siendor: De a tehervonat fele csak üres plató volt...

Magocska: Néha az ötkocsis belföldi gyorsvonatot meg Taurussal húzzák... bőség zavara.

Ashi Valkoinen 2007.10.12. 18:47:15

petyabácsi:

Közvetlen károm nem származott belőle, de ha neki akkor munkaidő van, akkor igenis az utolsó felszálló állomástól (Budaörs) kezdjen el jegyeket kezelni, és ne csak Törökbálinttól. (Bálinton már leszállnak, csomó potya is játszhat és játszik arra, hogy Délitől Bálintig úgyse ér végig a kalauz. De ha el se idnul...) Másrészt ismerős ingyé kapott jegyett. Efelett is hunyjunk szemet? Mutyi? Az meg, hogy a Délitől Törökbálintig nem csinál semmit, az luxus. Időben az út kicsit több, mint egyötöd része. Te napi 8 órából 1 óra 36 percet lazítasz?

petya.bacsi 2007.10.12. 21:18:57

Ashi: fentebb említették, hogy lehet, hogy ingyen kapta az ismerős, de a kalauznak le kell számolnia a kiadott jegyekkel. te írtad, hogy kiállított egy jegyet. ezt nem lehet "letagadni", hiszen nyoma van.

Igazad van abban, hogy a munkaidő alatt dolgozzon, de szerintem ez nem akkora vétség, hogy leült beszélgetni pár percet, igaz, nem utazom azon a vonalon, amit említettél, de ha tényleg 1/5-e az útnak amíg nem dolgozik a kalauz, akkor OK, igazat adok neked.

Peron8 2007.10.12. 23:16:04

Pár gondolat:
magocska: mert a 4kocsis IC egy fordában volt a V63mal. De ezt te úgy se tudod h mi...
Ashi: Te annyira ..... vagy hogy ehhez már nem lehet mit mondani. Nehogy megmond már a kallernak mikor hogy mettől meddig dolgozzon...amugy meg ök nem 8 órát dolgoznak hanem általában 12 órát...ááá komolyan mondom néhány hozzászólás olyan szinvonalatalan , hozzá nem értő akarja megmondani a dolgokat, csak hogy elmondhassa az ö véleményét...

Ügyeletes Megmondóember 2007.10.13. 02:49:18

40a vonalán az 3 kocsis elővárosit százhalombatta irányába szintén (osztrák!) Taurus húzza.

Gobbihilda 2007.10.13. 12:21:25

Újra kérek mindenkit, tegye a szívére a kezét, és mondja: "Végigdolgozom a munkaidőmet 100%-ban."
Ugye nem mondjátok? Én sem mondom.
Ennyi az egész.
Nem értem miért kell olyanoknak véleményt mondani a vasút dolgairól, akik a sivatagból csak egy homokszemet látnak.
Sokkal jobban tennéd, ha utánanéznél, utánagondolnál bizonyos, általad látott, tapasztalt eseményeknek. Akkor talán nem izzítanád feleslegesen a klaviatúrát mindenféle...
A dolgok nem mindig azok, aminek elsőnek látszanak. Ezt kell tudomásul venni, és csak akkor osztani az észt, amikor már teljesen körüljártad a témát, és nem csak egy futó pillantást vetettél rájuk, és úgy vontál le messzemenő következtetéseket.

Ashi Valkoinen 2007.10.13. 15:20:19

Peron8: Aki 12 órát dolgozik, az 12 órára kapja a bért is, nem?

Gobbihilda: Nem lázítottam, csak leírtam (teljesen tényszerűen, a látottakra támaszkodva), hogy mi történt. Ismerősnek jegyet adni, hétből egy dolgozik, ezt akárhanyadszorra nézem meg, nem látszik másnak, mint mutyinak. Persze, biztos mindig az ebédszünetet látom. Jah. De legközelebb leszállok, odamegyek, megkérdezem, miért nem dolgoznak. Jó?

Petyabácsi: Lehet, hogy nyoma van, lehet, hogy nincs. Elvégre az emberek többsége elég kreatív.

Gobbihilda 2007.10.13. 18:18:15

Ashi!
Szerintem nem elég figyelmesen olvastad el, amit írtam. Ne sértődj meg, de merem állítani, te sem pörögsz végig teljes erőbedobással, amíg a munkaidőd tart.
A jeggyel kapcsolatban csatlakozom Petyabácsihoz, a kiállított jegynek vagy a tömbben, vagy a gépben nyoma van. A kallernek meg a munkaideje végeztével el kell számolni a vonaton - több jogcímen (jegyeladás, büntetés, pótdíj, stb.) - beszedett pénzzel. Ezt pedig a tömb, illetve a gép regisztere alapján számolják ki.
Egyébként a MÁV-nál (is) vannak olyan munkák, amihez egy ember NEM mehet ki elvégezni.
Elképzelhető, hogy tényleg pihenőidejüket töltötték. Ha az "irodakukacoknak" (bocsánat) lehet óránként tíz perc pihenőjük, akkor a fizikai munkát végzőknek miért ne lehetne? Ha másképp látod, egy nap próbáld ki milyen a pályamunkások élete.
Azért ne szállj le megkérdezni miért nem dolgoznak, mert lehet, hogy nagy pofon lesz a vége. De minimum elhajtanak a repedt f...ba.

grjak 2007.10.14. 14:10:49

valahogy az az érésem, hogy elég sokan nagyon okosak, úgy hogy semmi fogalmuk egy vasút működéséről..
miért megy osztrák taurus személyvoanotn? mondjuk lehet, hogy jön egy ec-vel bécsből, és egész nap álldogálna a keletibe, ehelyett keresnek egy vonatot, amit elhúzhatna! már ezért is hülye a máv?
egyébként máv-os taurus a bécs-salzbur vonalon szokott ic-t húzni, de már láttam city shuttlel st. pöltenben is.

Zsebenci Klopedia 2007.10.14. 14:44:23

1. Szvsz beszélgessen az ismerőssel, de a műszak végén, vagy a forduló állomáson, vagy akkor amikor utasként tartózkodik a vonaton. Igen, éri kár a becsületes utast, mert a nem fizetők által ki nem fizetett pénz is a jegyet váltók fizetik meg, már pedig a beszélgető kalauz nem akadályozza meg a bliccelést.
2. Nagyon szomorú, hogy a lapátot támasztó emberkék mindenhol ott álldogálnak, mert azt a legtöbb esetben mi fizetjük ki, különösen állami cégek, illetve beruházások alkalmával.
3. Peron8: A kalauzok munkában töltött ideje valóban 12 óra lehet, de ebből ténylegesen mennyit dolgoznak? Lehet, hogy csak 6 órát? Az pedig, hogy egy V63-as fordájában 4 kocsis IC-t írnak elő egyszerűen pocséklás.

Gobbihilda 2007.10.14. 17:13:16

Az az érzésem, egyik-másik hozászólás olyanoktól származik, akik a vasút működéséből csak azt veszik észre, amit észre akarnak venni. Ami a háttérben van, az nem érdekli őket, mert akkor nem lovalhatják bele magukat - az őrülettel határos módon - általuk kigondolt tévhitekbe.
Az EU-csatlakozás többek között a vasút területén is hozott változásokat. Ennek egyik látható jele a nem magyar felségjelzésű gépek, kocsik közlekedése a magyar hálózaton. Igen, vannak felvidéki, osztrák, oláh és a - jelenleg még - nem uniós tag Horvátország mozdonyai is a MÁV-nál szolgálatban.
Ez nem épp újkeletű dolog, hiszen a HŽ már a délszláv háborút követően, adósság fejében adott a MÁV-nak gépeket, miután törlesztette hitelét, néhány itt maradt bérben.
Ugyanígy vannak a Magyar Királyi Államvasutak gépei is külföldi szolgálaton. A GySEV-ről már nem is beszélek.
Csoda, hogy azt még nem vetette fel senki, mit keresnek itt.
Legközelebb remélem, azt fogja valaki felvetni, miért vannak külföldi személykocsik a vonalakon. A non plus ultra az idegen jelzésű teherkocsik itt közlekedése lesz...

Siendor_ (törölt) 2007.10.15. 11:57:31

Ashi: sajnos a teherkocsik sem tudnak teleportálni :) Gondold el ha rendel a Bivalyröcsögei Traktorcsavargyár 3 db fedett teherkocsit 142t csapágyalátétlemez elszállítására és jelenleg szabad kocsi csak "Karakószörcsög-tároló 2"-n áll rendelkezésre, akkor azt el is kell juttatni oda, ezért besorozzák a legközelebbi olyan vonatba ami arrafelé megy. Van olyan, hogy 3-4 szerelvénybe sorozgatják ki-be, mire leér Bivalyröcsögére, sőt, még az is lehet hogy egy Taurus fogja levonszolni csak azt a 3 db-ot az utolsó szakaszon, mert épp arra jár, és ne üresen menjen már, 1 órával lehet hogy így később indul és a visszafelé hozandó 12 db gabonaszállító vár rá 1 órát, de még így is rentábilisebb mintha egy plusz gép (mozdony) jönne le érte.
Huhh, ez hosszú lett :)

Ashi Valkoinen 2007.10.16. 09:59:55

Gobbihilda: Nekem semmi dolgom nincs a Taurussal, az Euregiot Wien-Tatabánya vonalon is ált. Taurus húzza... (Sőt, Taurus szakadt ketté Komáromnál is)
Hogy leszállok és megkérdezem, az irónia volt. Azt Te pedig nem tudhatod, hogy én mikor és hogyan pörgök, 100%-ban vagy afelett, és az irodakukacokat sem védem. (Abból is van jópár felesleges.)
Másrészt szeretnélek megkérni, hogy a személyeskedést, a másokat vagy mások tájékozottságát minősítő szavaidat hanyagold, ez egy véleményblog. Máskülönben javasolt link: chat.hu.

Siendor: Rendben, vannak forgalomszervezési okok, vontatók felhasználásának keretei, de ha a vasúti teherszállítás néha ilyen lassú is tud lenni, akkor lehet, hogy elpártolnak tőle, és akkor megint jönnek a füstös kamionok.

Amúgy az épp eladási tenderre kiírt MÁV Cargo az egyetlen profitot termelő MÁV üzletág...

Gobbihilda 2007.10.16. 17:02:37

Ashi!
Légyszíves, homályosíts fel engem, ha már ennyire értesz a vasútgépészethez, különös tekintettel a vontatójárművekhez, hogy tud egy olyan gép szétszakadni, amelyik egy részből áll? Egy ilyen eseményt - több más egyéb mellett - balesetnek nyilvánítanak, amiről meg tudnom kéne...
Amit te személyeskedésnek vettél az is csak "irónia". Más kérdés, hogy vannak süket hozzászólások, amikről süt, hogy olyan írta, aki a vasútból csak annyit lát és - esetleg - ért meg, hogy megy, vagy nem megy a vonat, úgy, ahogy ő elképzelte. Néhány ponton a te leveled is ilyen volt.
Munkaidőkihasználás: Sztahanov ismét köztünk jár!

Ashi Valkoinen 2007.10.17. 18:48:15

Gobbihilda: Keress rá interneten. A Tatabánya-Wien vonalon közlekedő esti Euregio személyvonat utolért egy kivlágítatlan és vesztegelő tehervonatot, a jelzőberendezés nem működött, viszont a mozdonyvezető sem tartotta be a jelzőberendezés elégtelensége által kialakult körülményekre vonatkozó rendelkezéseket, így az osztrák felségjelzésű Taurus 90 km/h sebességgel rohant bele a vesztegelő tehervonat utoló kocsijába, a Taurus kocsiszekrénye pedig "szétszakadt". Tehát ami egy darab volt, ez kettéhasadt, és az egyik lehasadt darab le is vált. Ezt hívtam szétszakadásnak. Megfelel?

Másrészt az én vasútgépészeti ismereteimmel való élcelődés ismét személyeskedés, felhívnám ismételten a figyelmed, hogy ez egy véleményblog. Köszöntem.
süti beállítások módosítása