MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Elfogyott a pótjegy

2007. október 08. - georgejr
Hát ilyet, még a kalendáriomban sem láttam.


Kedves Megint Állunk Vazze!

Kérdéssel kezdeném írásomat: mit jelent pontosan az IC-pótjegy? Milyen ellenszolgáltatás várható ezért cserébe? Hely jegyet nem biztosítanak ezzel, akkor hogyan fogyhat el?!

Az történt ugyanis, hogy Pécsről akartam Szolnokra menni szombaton. Eddig a 13:55-kor induló IC-vel indultam Pécsről, a Keletiben voltam 16:53-ra. Simán elértem a 17:10-kor induló (azt hiszem már akkor is nemzetközi volt) gyorsvonatot, a Gerulátát. Ennek az indulási idejét előbbre hozták 17:00-ra, de még ekkor is elértem! (Ki hinné?!)
A nagy okosok azonban kitalálták, hogy óra 45-kor induljanak a vonatok, tehát a Gerulatát is 16:45-kor indítják. (egyszer értem el, mikor 20 percet késett)
Ez azt jelenti, hogy mehetek a 17:45-kor induló EuroNight-tal (Ister). Erre csütörtökön szerettem volna jegyet venni, már ekkor azt mondták, hogy elfogyott a pótjegy (na ide passzol a fenti kérdésem-ha nem biztosítanak vele helyet, akkor hogyan fogyhat el? Miért ne állhatnék a folyosón?)
Nem baj, szombaton még megpróbáltam, hátha eszükbe jutott még kocsit kapcsolni rá...
Nem, elfogyott-volt a határozott válasz. A pénztárnál és az információnál is ez hangzott el.
Egy ismerőstől azonban megtudtam, hogy 1. osztályra még van jegy. Gyerünk a pénztárhoz-és tényleg volt! (a pénztáros hogy lehet ennyire hülye-párdon, hogy alapból felajánlaná, hogy egy kicsit többért (390 a pótjegy, 380 volt a kiegészítő jegy) elmehetsz egy órával hamarabb!)
Természetesen egész úton nem kezelték a jegyet.
Miután leszálltam Szolnokon, megnéztem, hogy ugyan kik miatt fogyott el a jegy: az utolsó kocsi volt az 1. osztályú-alig pár utassal; ezt követte egy 2. osztályú-szintén pár utas; majd még 2 db kocsi, aminek az ajtaján tényleg volt olyan lefoglalós papír ragasztva, még egy román 2. osztályú kocsi, az se volt tele, ezután már csak étkező kocsi és hálókocsik voltak.
Tehát abszolút nem volt tele a vonat (Szolnok volt az első megálló).

Üdvözlettel:
Réka

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr90189424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.08. 08:14:01

Az IC pótjegy érdekes állat. Annyi darab van belőle, ahány ülés egy vonaton. Namost azok az állomások, amelyeken ez a vonat megáll, kapnak egy kvótát belőle (természetesen a célállomás nem kap). Ha ez elfogy, felhívhatják a következő állomást és megkérdezhetik, hogy az ő kvótájukból eladhatnak-e. Ez így működik kéremszépen.

DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2007.10.08. 13:14:51

"Milyen ellenszolgáltatás várható ezért cserébe?"

Definició szerint azt, hogy használhatod az IC-t, hogy ilyen szép, meg tiszta meg gyorsabb mint az expressz, gyors, sebes meg a személy.

Ashi Valkoinen 2007.10.08. 14:15:40

TCSA:

"Az Euronight vonat belföldi viszonylatban helybiztosítás nélküli InterCity-pótjeggyel vehető igénybe. Nemzetköözi viszonylatban helyjegy váltható. Az helyjegy nélküli utasok csak a szabadon maradt ülőhelyeket foglalhatják el."

Tehát én se értem, hogy a helyjegy nélküli pótjegy miként fogyhat el.

Peron8 2007.10.08. 17:40:33

Úgy látszik a Román vasút ennyi helyjegyet engedett eladni...volt ilyen anno a Dráa IC n is, amikor is az Olasz vasút meghatározta hogy a MÁV mennyi jegyet adhat el...
szerintem itt is ez lehetett a helyzet.

Balage85 2007.10.08. 18:15:18

Én erre egyszer az egyik győri eurocityn kaptam meg a választ, miszerint a máv nem kapja meg az összes helyet, hanem csak bizonyos százalékát, a többivel a külföldi vasúttársaság rendelkezik. Tehát mire beér mo-ra az eurocity lehet hogy tök üres, még sincs rá hely. Sokszor jártam már így, de mindig felszálltam. :)
Kallertől lehet venni pótjegyet 800 pénzért, vagy hasonló, de általában ha azt mondod, hogy megoldható-e valahogy olcsóbban, akkor 400-ért tovább megy és lehet még a menetjegyedet se kezeli :)

Adani 2007.10.08. 21:18:56

Nálam már volt olyan, h felszálltam IC jegy nélkül az IC-re mert elfogyott és nem tudtak adni. Én meg elővettem a mindeki bekaphatja mentalitást, ha nem adnak nem veszek, de akkor is utazni fogok. Volt hely a vonaton leültem, jött a kaller, de simán végigment és nem kérte a jegyet.

Egyik évfolymatársam is mondta, h ő is így járt, felszállt az IC-re, de nem ült le hanem állt a folyosón, a kallernek el is mondta, h nem vett helyjegyet, mert nem adtak, mert nincs. Nem büntette meg, sőt mondta, h üljön le van hely, max. átadja ha valakinek oda szól a jegye. Ilyen egyszerű ez. Amúgy meg a másik véglet, h ha nincs helyjegyed akkor ha nem akarosz venni, akkor leszállsz a következő állomáson, és akkor nem kell.

Ashi Valkoinen 2007.10.09. 10:56:59

De könyörgöm állóhelyeket (helybiztosítás nélküli pótjegyet) is már csak korlátozott számban lehet váltani? Memgondják a románok,hogy hányan legyenek a vonaton? Nevetséges felvetés. A helyjegyek adják el korlátozva, de nehogy már ne lehessen felszállni pótjeggyel állóhelyre!

rp_bubu 2007.10.13. 17:03:44

Kedves Ashi Valkoinen! Szerinted nem az lenne a következő héten a cikk ugyan itt, hogy ennyi pénzért vettem jegyet es pótjegyet meg mindent... és még a WC-re se tudok ki menni a tömegtől... pedig nekik pótjegyük sincs.
süti beállítások módosítása