MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés contest

2007. október 05. - georgejr
Igaz ez a contetre jött, de annyir terjedelmes, hogy megérdemel egy postot.

Szia georgejr!

Ma utaztam a 527-es számú gyorssal, ami Aszódra 11:12-kor kellett volna érkezzen és 11:13-kor kellett volna Bp-Keleti pu. felé továbbindulnia. Nos, ez a gyorsvonat 11:19-kor érkezett meg Aszódra és 11:21-kor indult tovább, majd Gödöllőig ismét magára szedett némi késést 11:25 helyett 11:35-kor ért be és 1 perc múlva indult tovább. A Keletibe aztán 12:08-kor értünk be 11:57 helyett. Szerettem volna lefotózni a 6. vágánynál, hogy mit írnak a vonatomról, de semmi nem volt már kiírva.

Aztán fotóztam: 12:15:58-kor (8 perc volt leszállni a vonatról és az 5. kocsitól mozdonyon át a vágányok elejére érni.).


(Az 527-es vonat egyébként szerintem az előtte haladó 537-es Hernád IC miatt késhetett, mert az nem sokkal  az 527-es érkezése előtt haladt el. De a lényeg nem ez.)
Az 527-es vonat bár késett, csak annyit tudok, hogy Aszódon nem volt utastájékoztatás, hogy késne, a Keletiben pedig valószínűleg nem volt, mindenesetre sikerült lefotóznom egy kicsit nagyobb késést:

A tegnap (2007.10.03) is késő 5507-es most nem pár percet késett, hanem 100 perc késés volt neki kiírva, ami kb. 1,5-el szorzandó a sokat utazók által jól ismert ökölszabály szerint (a MÁV a késések időtartamának 2/3-át szokta csak kiírni). Hogy miért késett? Forgalmi okból. Biztosan az indiánok a bölényeket a sínekre terelték...

Aztán a fotón látható kiírás is érdemel néhány szót. Gondolom a gyengébbek kedvéért és a pontos utastájékoztatás miatt írták ki...
IKVA IC 11:48-kor érkezne, de 20 percet késik. Na, nézzük:
http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/af?i=2020&d=07.10.04&language=1
Itt én nem látok olyat, hogy Ikva IC létezne, bár lehet létezik, aki tudja, írja meg. Minden esetre vagy a tányér görbe vagy a leves nem egyenes.
Most jön az izgi, el ne aludjon senki:
914 - ISIS IC (2007.06.10-2007.12.08): http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/vt?v=5386&d=07.10.04&language=1
914 - IKVA-ISIS IC (2006.12.10-2007.12.08): http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/vt?v=5385&language=1
Olyat, hogy csak IKVA nem találtam, de ezek nem is 11:48-kor érkeznek. Apróság.

Majd haladjunk lejjebb:
Halászbástya IC, ilyen van és bármilyen meglepő a vonat eleje és vége is ugyanannyit késik (Jó tudom, biztosan azért írták két sorba, hogy kiférjen Graz, Zalaegerszeg és Szombathely is, de akkor is vicces).
 A probléma itt még annyi, hogy már 7 perce bent kellett volna állni a vonatnak a fotózáskor, ha a 20 perc késést is hozzávesszük (12:16-kor fotóztam, a gép órája szerint, ami 1 perces pontossággal a karórámhoz van igazítva, az meg szintén percre pontos). Biztos, ami biztos még ki volt írva, a szintén 12:08-kor érkező 527-es meg már nem.

Aztán az, hogy a 12:22-re kiírt Hatvanból érkező személy mennyit késett nem tudom, de valószínűleg késett, hiszen a 11:22-kor kellett volna Aszódon lennie, de akkor még csak az 527-es ért be Aszódra...

Néhány megjegyzés:
-----------------------------
- kicsit elavultnak tűnik az a központi tájékoztató pörgő-forgó tábla
- mintha rossz helyen lenne, mert a pályaudvar azon helyén van, ahol ha megállnak bámészkodni vonatra várva az emberek, akkor tuti bedugul a lépcsők előtti helyszín, igaz sehol sincs nagyobb hely, de több kisebb egymással szinkronban járó tájékoztató táblát talán ki lehetne tenni a TV-ken kívül (pl. a Keleti előtti gödörbe is lenne még hely), ekkor amolyan biztonsági tartalékot is képezne a MÁV, mert ha 1 elromlik még mindig marad működő kijelző.
- lehetne olyat csinálni, hogy ha felkerül egy vonat arra a bizonyos táblára, akkor jelenteni kellene, hogy éppen hol jár és a legutóbbi jelentés alapján kellene kiszámolni a menetrendben rögzített időponttól számított eltérést és kellene kiírni a késését? (Ez utóbbit lehetne automatizálni is, csak vannak most nagyobb gondok is MÁVéknál: GPS-Bluetooth-Wap).

Nah, mégis csak unalmas és kukacoskodó lett ez a post, de aki az 5507-esen ült majd írja meg, hogy miért és mennyit késett a vonat, valószínűleg tájékoztatva voltak és lehet megnyeri a "késés contest"-et.

Üdv.:

Sheldrake

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr70187013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efi 2007.10.05. 15:16:06

Az Ikva-Halászbástya IC azért 3 sor, mert van egy soproni rész (Csornáig:937 - Ikva) egy z.egerszegi rész (Szhelyig 987 a neve)és egy grazi rész (917). Ezért a 3 sor pontos csak kissé erőltetett. A 914-es még sohasem érkezett késve a Keletibe, ugyanis onnan indul. A jövő évi menetrendben egyébként rendbe lesznek téve a nevek, mert jelenleg az Ikva egyik párja a Halászbástya, a másik irányban pedig az ISIS.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.10.05. 19:20:42

Sziasztok!

Ha kérdéses nap 04.-e, akkor az egri emiatt késett:

A Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalon 15-20 perces késéssel közlekednek a vonatok, mert délelőtt tíz óra előtt pár perccel az Egerből Budapestre tartó gyorsvonat Hatvan és Hort-Csány között, a nyílt vonalon egy ismeretlen személyt halálra gázolt - tájékoztatta lapunkat a MÁV kommunikációs igazgatósága.

(forrás: www.hirszerzo.hu)

Ez persze nem mentesíti a MÁV-ot a normális tájékoztatás alól!

Sheldrake (törölt) 2007.10.06. 10:27:12

Köszi az infót Mehelke!

Azt azonban nem értem, hogy miért nem lehet ezt bemondani normálisan: gyalogosgázolás miatt késik a vonat. Az ilyen pontosabb sablonszöveget még az automatának is meg lehet tanítani. Talán érthetőbb lenne, mint a mindenre ráhúzható forgalmi ok. Bár lehet az ilyen jellegű információ csak azoknak fontos, akik szeretik tudni, hogy mi miért van.

Még valamit azonban észre lehet venni a fotón:

Egyetlen vonatnál sincs kiírva, hogy melyik vágányra érkezik. Ez még akkor is bevett gyakorlat a MÁV-nál, ha nem késik a vonat. Nehogy véletlenül a vonatnál lehessen már várni a nagyit és segíteni levenni a csomagokat... Olyat is eljátszanak, hogy kiírják, hogy 6-os vágány, aztán meg bemondják, hogy 10-es. Ez a tömegben kb. 6-8 perc séta.

Az 5517-es 2007.10.05-én szintén 10-11 perc késéssel közlekedett, szintén forgalmi okból.

hattyú 2007.10.07. 09:23:29

Sziasztok, nem a késések témát szeretném "továbbfűzni", mert az természetes a MÁV-nál, bennünk a hiba, hogy ezt mi nem fogadjuk el. Majd megtörünk és belátjuk a hibáinkat! Inkább a Keleti pályaudvarban való várakozás és tájékoztatás az ami picit képes megpiszkálni az amúgy elfásult idegrendszeremet - a MÁV-al kapcsolatban. :) Pénteken utaztam utoljára és a fent említett pályaudvarnak nevezett izén kellett eltöltenem egy kis időt, kb. fél órát. Bátorkodtam inni egy 700 forintos almalevet a felső főkijárat mellett lévő "kávézóban", ahol 10 perc alatt az ottani pincérek körülbelül 3-4 külföldi turistát aláztak le (oda se figyeltek rájuk, bunkók voltak, nem azt hozták amit kértek stb.) - mindegy. Közben megfigyelhettem ahogyan 5 méterre ettől kettő "zimmer frei" táblás nő minden kifelé igyekvő, külföldinek kinéző ember arcába nyomja a tábláját, előre a vágányok felé tekintve 3-4 valutaüzér ácsorgott a pénzváltók előtt, hogy a pénzt váltani igyekvőknek még azelőtt felajánlja a feketén váltás lehetőségét, mielőtt odaérne a legális pénzváltóhoz. A rendőrök persze békésen járőröznek ide-oda. A középső részen lévő a postban is említett nagy kijelző előtt nagyon-nagyon sok ember nyomorog egymás lábát és csomagjait gyúrva mert ezt ők élvezik és kijelző csak itt van és csak ilyen (illetve a lenti pénztáraknál van 1 monitor, de ott annyian állnak sorban, miközben az aláírást gyűjtögető és pénzt kéregető emberek 3 percenként az ember arcába nyomnak valamit, hogy esély sincs azt a monitort figyelni, még mindig jobb felmenekülni a nagy kijelző elé és beállni lábgyúrásra és lökdösődésre...) A lent lévő jegykiadó automatákból kettő van, de 80%-ban csakis az egyik működik, az automata mellett szintén egy kéregető ember áll és minden jegyvásárló arcába belemondja a saját sanyarú sorsát, hiszen ráér egész nap, 35 éves korára inkább ez, mint a munka. Fent csakis a vágányok legvégén van kiírva, hogy éppen melyik vonat áll rajta és merre fog menni, tehát ha elindulsz és elfelejtetted meglesni, akkor vagy kérdezel vagy visszagyalogolsz legelőre. A piszokról, mindenféle színű, szagú árusokról és a váróteremről (és a benne ücsörgő, gumibotos őr IQ-járól) már nincs kedvem írni, viszont a lényeg az, hogy természetesen mindez az én hibám, hiszen nem kellett volna fél órát itt eltöltenem, meg amúgyis csak kényeskedek és rinyálok - valójában minden OK!!! :)

Gexxx 2007.10.07. 18:10:13

Ez marhaság...
Pörgettyűs kijelző van a Kerepesi út felöli beugrónál (9-es vágány mellett), ott szinte soha nem áll senki, a metró felől is kényelmesebb ott betérni a pályaudvarra, mint az aluljáróból (kivéve a Hatvan/Szolnok felé ingázókat, mert nekik az 1-4 vágányról indul a TGV rendszeresen...).
A másik oldalról az arabokl felől berohanva szoktam rápillantani a tv-re, de ha 1 bejárattal hártébb jöttök be, ott nincs tömeg, de tv ott is van...

Gexxx