Balázs fejlesztési javaslatai...
Szia,
nem tudom mennyire közismert az a csoda bürokratikus folyamat amíg a MÁV eljutott a mai állapotig a peronzár-kapuknál. Mivel elég gyakran járok arra (Fehérvárról ingázom) ezért volt "szerencsém" megfigyelni, ahogyan a felelősök a jegyellenőrzési folyamatot szépen elbonyolították - bár alapvetően feleslegesen.
Tehát a peronzár első napjaiban a befelé ellenőrzés a következőképp zajlott: láthatóságimellényes "kolléga" a jegyet megnézi, majd továbbenged. Időigény kb 2 másodperc per fő.
Ez eddig még nem is tragikus annyira, és bár akkor annak éreztem, lehetett ezt fokozni. Néhány nappal később ugyanis zöld golyóstollak jelentek meg a "kollégák" kezében, és minden jegyre akkurátusan rávésték a "ZP" betűket, ez persze minden jegyellenőrzés átfutási idejét megháromszorozta. Amúgy a ZP - mint utóbb kiderült "Zárt Peron"-t jelent. Szegény kollégák persze a kezükben bénázva, a jegyeket időnként kilyukasztva tudták ezt a feladatot teljesíteni, persze feleslegesen. Időigény kb 6 másodperc per fő
Nemrégiben (2-3 hete) aztán megjelent a modern iroda nélkülözhetetlen kelléke, a bélyegző is, mely továbbra is zöld tintával a Zárt Peron kifejezést nyomtatja a jegyekre. Mivel asztal nem áll rendelkezésre, így most annyival bonyolodott a folyamat, hogy a jegyet a "kolléga" immár elveszi, megvizsgálja, ráhelyezi a fehér oszlopra (magára a kerítésre ugye) és lepecsételi. Újabb kb. 30%-al növelve az átjutás időigényét. Pecsételni ugyanis - a golyóstollas megoldással szemben - nem lehet kézben: a puha tenyér ugyanis nem támasztja alá a papírt eléggé ahhoz hogy működjön, ráadásul el is csúszik. Időigény kb 8 másodperc per fő.
Összefoglalás eredményhirdetés: ma már a bejutáshoz szükséges idő fejenként kb. 8 másodpercre nőtt a bevezetett pecsételési eljárásnak köszönhetően, és ezzel még nem is lenne baj ha valaki meg tudná magyarázni, hogy mi szükség van az érvényes jegyen egy bejegyzést tenni a kapun való áthaladásról?
"Továbbfejlesztési" ötleteim:
Dátumbélyegző használata (plusz 5 másodperc garantált)
Jegy sorszámának felvezetése az "ellenőrzési könyvbe", mely egyben az ellenőr teljesítmény-bérezésének alapjául szolgálhat (plusz 15 másodperc utasonként)
Átadás-átvételi eljárás a peronőrök és a kalauz közt az időközben elveszett utasok számának meghatározására (ehhez persze célállomásonkénti bontást kell készíteni az áthaladókról) - 20 perc vonatonként, plusz ugye vonaindulás előtt 20 perccel már nincs felszállás
Külön beszállókártya alkalmazása személyi igazolvány-ellenőrzéssel.
Hát csak ennyi. Üdv, Balázs