Azt tudjuk, hogy a joker szöveg a műszaki okok:) Csak ha ennyi műszaki ok van, talán felül kellene vizsgálni a dolgot. Ki hibázott, megfelelően látják-e el a munkát stb.
Tisztelt MÁV Illetékesek !
Megszólításomban azért szerepel az illetékes megnevezés, mert nem tudom mit takar az email cím és az észrevételem milyen fórum elé kerül.
Több utazótársam kellemetlenségét idézi elő a menetrendben Rákoskertről 6.40-kor induló járat szeptember elejétől rendszeres késései, vagy teljes kimaradással párosuló megbízhatatlan közlekedése.
A kimaradás szó azért lényeges, mert meghaladja a késett vonat fogalmát, mivel például a mult hetet megemlítve 2007. szeptember 25-én kedden kb. 45 perccel, 26-án szerdán, egy órával később érkezett személyvonat a rákoskerti állomásra. A Keleti pu.információja szerinti legegyszerűbb hivatkozást többször meghallgatva - miszerint műszaki okok miatt történnek a menetrenddtől való sorozatos eltérések - az nem elfogadható.
Ezen egyszerű magyarázat elegendő egyedi eltérések esetében. Viszont ha a szeptember elejétől való sorozatok valóban műszaki okokra vezethetőek vissza, akkor a MÁV evvel egy rendkívül nagymértékű műszaki szervezetlenséget vállal magára.
Levelem megírását az inspirálta, hogy tegnap október 1-én 10 percet és ma 2-án 15 percet késett a járat - még csak a hét első két napja !.
Félretéve a várakozás, nem tervezettnek kívánt perceit vagy óráit, legfőképp az esetleges anyagi és egzisztenciális gondjai a még számottevőbbek. Ezekben az időpontokban túlnyomórészt munkahelyük megközelítése céljából veszik igénybe az utas jelöltek a vasutat. Ott viszont különböző módon reagálhatnak a
vonatok pontatlanságából adódó késésekre. Általános a bérlevonás, de előfordulhat súlyosabb elbírálás is.
Ha pontosan jön a szerelvény akkor is csak Rákoskerten 40-50 személy várja azt, ha késik, kimarad ennek arányában nő a várakozók száma, ami a többi állomásra is vonatkozik. Ebben az esetben viszont a várakozókból csak kis létszám tud a már túlzsúfolt és késett vonatra felférni.
A hétfői késett járaton a kalauztól kapott flegmatikus tanács nem kielégítő, hogy korábbi járatra kell átállni.
Ugyanis bölcs tanácsa mellett nem tudhatja, ki már a számára mennyivel előbbi járatot várja éppen a pontlanságokat bekalkulálva.
Kérdésünk csak annyi, van-e remény a menetrend betartására, vagy ennek a járatnak a lassú hozzászoktatás utáni teljes kimaradására számíthatunk. Mindezt például a Rákoskertről - Kőbánya Felsőig lévő 13 km-es szakaszon - a korábbihoz képest - több mint. 60%-os menetdíj emelése után.
Weiner Aurél