MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pontatlanság

2007. október 03. - georgejr
Azt tudjuk, hogy a joker szöveg a műszaki okok:) Csak ha ennyi műszaki ok van, talán felül kellene vizsgálni a dolgot. Ki hibázott, megfelelően látják-e el a munkát stb.

Tisztelt MÁV Illetékesek !
 
 Megszólításomban azért szerepel az illetékes megnevezés, mert nem tudom mit takar az email cím és az észrevételem milyen fórum elé kerül.

 
   Több utazótársam kellemetlenségét idézi elő a  menetrendben  Rákoskertről  6.40-kor  induló járat szeptember elejétől  rendszeres késései, vagy teljes kimaradással párosuló  megbízhatatlan közlekedése.
A kimaradás szó azért lényeges, mert  meghaladja a késett vonat fogalmát, mivel például a mult hetet megemlítve 2007. szeptember 25-én kedden kb. 45 perccel, 26-án szerdán, egy órával később érkezett személyvonat a rákoskerti állomásra. A  Keleti pu.információja szerinti  legegyszerűbb hivatkozást többször meghallgatva - miszerint műszaki okok miatt történnek a  menetrenddtől való sorozatos eltérések - az nem  elfogadható.
Ezen egyszerű magyarázat elegendő egyedi eltérések esetében. Viszont ha a  szeptember elejétől való sorozatok  valóban műszaki okokra vezethetőek vissza,  akkor  a MÁV evvel  egy rendkívül nagymértékű műszaki szervezetlenséget vállal magára. 
 Levelem megírását az inspirálta, hogy tegnap október 1-én 10 percet és ma 2-án 15 percet késett a járat - még csak a hét  első két napja !.
Félretéve a várakozás, nem tervezettnek kívánt perceit vagy óráit, legfőképp az esetleges anyagi és egzisztenciális gondjai a még számottevőbbek. Ezekben az időpontokban túlnyomórészt munkahelyük megközelítése céljából veszik igénybe az utas jelöltek a vasutat. Ott viszont különböző módon reagálhatnak a
vonatok pontatlanságából adódó késésekre. Általános a bérlevonás, de előfordulhat súlyosabb elbírálás is.
 Ha pontosan  jön a szerelvény akkor is csak Rákoskerten 40-50 személy várja azt, ha késik, kimarad ennek arányában nő a várakozók száma, ami a többi állomásra is vonatkozik. Ebben az esetben viszont a várakozókból csak  kis létszám tud a már túlzsúfolt és késett vonatra felférni.   
A hétfői késett járaton a kalauztól kapott flegmatikus tanács nem kielégítő, hogy korábbi járatra kell átállni.
Ugyanis bölcs tanácsa mellett nem tudhatja, ki már a számára mennyivel előbbi járatot várja éppen a  pontlanságokat bekalkulálva.
Kérdésünk csak annyi, van-e remény a menetrend betartására, vagy ennek a járatnak a lassú hozzászoktatás utáni teljes kimaradására számíthatunk. Mindezt például a Rákoskertről - Kőbánya Felsőig  lévő 13 km-es szakaszon - a korábbihoz képest - több mint. 60%-os menetdíj emelése után.
 
                                                                                                                                                                                  Weiner Aurél

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr76183493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.10.03. 07:59:06

ez a szolnok/nagykáta/sülysápi vonal. ott min. 20 perc a mindennapos késés, de előfordul több is.

a gond az, hogy hőböröghet az ember itt, meg írkálhatja a panaszait, de amíg nem figyelnek fel a médiumok erre a problémára, addig nem lesz semmi sem. max. a sablon válasz, amit szoktak küldeni.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.10.03. 08:24:00

Ez a blog eléggé látogatott, sokan osztják meg itt a tapasztalataikat, rendszeresen kint van az Indexen is, ez már médium szinte.(olvasottságát tekintve nyomtatott sajtóval vetekszik, szeintem)
A megoldás a számonkérés, folyamatosan...georgejr elkezdte, többeknek kellene csatlakozni, folyamatosan és tömegesen, akkor elérhetünk változást.
És ezt megvalósíthatónak tartom.
Uff!

Blackmore 2007.10.03. 10:26:42

Pontosítanék: nem a "műszaki okok" az egyetlen joker szöveg, nemzetközi vonatoknál ott van "a vonat külföldi késése" is :D

Sheldrake (törölt) 2007.10.03. 19:39:43

Ma az 5507-es 9 percet késett, de semmi sem volt kiírva sem az 5-ös vágány végén a táblán sem a központi táblán, gondolom az utána kullogó 3057-es személy is késett.

Az 527-es csak 3 percet.

Mielőtt még valaki azt gondolná, hogy vonatokat lesek, egyikkel én a másikkal a haverom jött.

Jah, igen kalauzok voltak a vonaton, de sem az 5507-es sem pedig az 527-esen nem vizsgálták az utolsó 50 km-es szakaszon a menetjegyeinket.
süti beállítások módosítása