MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Büdös bácsi

2007. október 03. - georgejr
Azt szeretem, amikor a kalauz kioktat, ha véletlenül hozzáér a cipőm az üléshez, de ha koszos ember utazik, azt már nem merik megközelíteni.
Tímea tapasztalata tegnap reggelről:

Sziasztok!

Úgy tűnik, tegnap reggel - október 2-án - nagyon rossz ajtót választottam a felszálláshoz Vecsésen, a 7.09-kor a Nyugati felé tartó vonaton.

Miután bementem a fülkébe, örültem, hogy találtam egy üres helyet, ahol leülhetek. Vessetek követ rám, amiért már reggel le akartam ülni, de van egy átmeneti albérlőm, így némi lelkesedéssel tölt el, ha időnként megpihenhetek. Az első 2 másodperc még rendben volt, ám hirtelen megdöbbentem: visszatért a reggeli rosszullét? Ajjaj! Aztán kezdett gyanússág válni, hogy a rosszullét mellet igen kellemetlen szagokat érzek. Körbepillantván megtaláltam a szagforrást, a rosszullét okát. A mögöttem lévő üléssoron, a másik oldalon aludt egy idős férfi, a bűz kibocsátója. Úgy tűnt, utastársaim is nehezen viselik a helyzetet. Hozzáteszem, nem ez az első eset, amikor koszos, mocskos, bűzlő emberek tették elviselhetetlenné a vonatozást.


A tegnapi alkalom különösen felháborít, hiszen:
Mikor elhagytuk Szemeretelepet, megérkezett a 2 kalauz. Igen, mindkettő egyszerre, két teremtés koronája. Feltettem a kérdést, lehetne-e tenni valamit, mivel igencsak büdös van. Természetesen. 2 méteres távolságból visszaszóltak az alvó! bűzbombának, hogy a következő megállónál le kellene szállni, majd továbbmentek. Bűzbomba Kőbánya-Alsón le is szállt.

Kedves utastársunk sem jegyet, sem bérletet nem mutatott fel. Nem tudom, azért-e, mert már korábban mutatott (???), esetleg feleslegesnek tartotta meglobogtatni a személyi igazolványát - azt, hogy a 65 év felettiek még jelképes összeget sem fizetnek, amúgy is botrányosnak tartom, de ez egy másik történet. Lehet, hogy hivatástudatuk teljében lévő kalauzaink otthonhagyták a szolgálati piszkálóbotjukat, amivel az alvó, koszos utasokat fel lehet ébreszteni, vagy csak nem akarták megzavarni a pihenését. De sokan sokat fizetünk a szolgáltatásért, amiért cserébe legalább lélegezhető levegőt szeretnénk.

Üdv,

Tímea

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr41184611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.10.03. 14:20:35

A mi vonatunkon (Budaepst-Nagykáta) is rendszeresen utazik egy csöves kinézetű, rettenet büdös öregember. Általában az a kocsi, ahol fekszik, teljesen üres rajta kívül. De van egy kaller (jegyellenőr?), aki nagyon szigorúan leszállíttat mindenkit, aki nem a vonatra való. Láttam már, hogy az öreg mellett áll és a megállónál lekíséri a vonatról. A kisebbségek, zavargók nagy felháborodására mindenkit letessékel, aki jegy nélkül utazik vagy zavarja az utasokat. Le a kalappal neki!

A baj csak az, hogy a felújított (piroscsíkos) vonatok vastag plüss üléseibe beleissza magát a szag - nem csak a csöviszag, hanem az utasok ázott kabátjainak-cigis ruhájának szaga is - és a néhány éves vonatokban már sokkal büdösebb van, mint a régi szerelvényeken.

petya.bacsi 2007.10.03. 14:59:36

mjumm: ezért lehet szinte naponta mosni vonatozás után a ruhákat. mert a szag még itthon is érezhető a ruhánkból.

ha meg eláznak az ülések - nyitott ablak, felhőszakadás odakint -, akkor milyen büdös van :S ezért szeretem a régebbi vonatokat, mert ott nem plüss az ülés, és könnyű letörölni - igaz, a vonat eléggé koszos.

Sheldrake (törölt) 2007.10.03. 19:17:03

Hasonló esetre nekem azt írta a BKV, hogy szóljak a 4-6-os villanyos vezetőnek, ha nincs ellenőr a járművön...

Szerintem áthajtana rajtam.

A hajléktalanokra miért nem szállnak rá? Legalább a belvárosi vonalakat megtisztíthatnák.

Másrészt meg nem csak a lecsúszott emberek büdösek. Vannak akik nem fürdenek minden nap, nem mosnak fogat sem este sem reggel. Utóbbiak lustaságára tudom ajánlani a mentolos cukorkát vagy a rágógumit (illik elfogadni, ha kínálnak, mert valószínű büdös a szád, azért kínálnak).

Azoknak pedig, akiknek a hónaljmirigye túl sok tejsavat termel, zarándokoljon el egy patikába és kérjen "SOLUTIO ANTISUDORICA" nevű ecsetelőt. 250-350 Ft, fürdés után kell bekenni a hónaljat 2-3 este és 5 napig nem fogsz izzadni. Olcsóbb és sokkal hatásosabb, mint bármelyik hülye reklámban agyadbamagyarázott lötty!

Adani 2007.10.04. 10:03:15

"Ne fütgyé' le" :D De néha azért nem ártana. A büdös csövikkel egy dolgot leeht sztem tenni. Páran közrefoják és a köv. állomásnál levágják a vonatról. A kaller megi lyenkor sztem megteszi azt a szívességet, h nem néz oda. Sőt mindenki más is, aztán mehet a csóka ahová csak akar, nincs tanú, nincs mit tenni. Én is vonatoztam már úgy, h szarszag terjengett a levegőben, de kivételesen nem a retyó körnéykéről, hanem egy utastársunk szart be.
süti beállítások módosítása