Végre hallottunk jó kis kifogásokat a légkondiról. Gyűtsétek össze a mávos aranyköpéseket:)
Üdvözletem!
Örömmel találtam rá erre az oldalra, végre valahol leirhatom, utazásaim rémtörténeteit.
Ime néhány az élményeim közül.
Rendszeresen utazom IC vonattal, sajnos egyre inkább meglehetős késésel érem el uti célomat, pl :2007.09 30 Tokaj-ból Keletibe, mintegy 0,5 órás késéssel. Bár pozitivum, hogy már a vonaton tájékoztatták az utasokat a késésről, aminek okát -gondolom - "szolgálati" titokként kezelték.
A vonaton az mondták, hogy majd a pályaudvaron a hangos bemondó fogja tájékoztatni az utasokat a helyjegy visszaváltási lehetőségeiről, ez elmaradt :-( . A másik számomra felfoghataln probléma, hogy ilyen esetekben, miért CSAK két pénztár van nyitva????
Ezen az IC vonaton 5 kocsi közlekedett - büfé kocsit vasármap eset már nem csatolnak fel- ha minden kocsiban van kb 100 ülő hely akkor számitásaim szerint kb 500 utas lehetett a vonaton. Szerintem a két pénztár kevés volt, bár lehet a MÁV üzlet politikája pont erről szól hiszen ki az aki sorba áll vasárnap este amikor időben kell beérnie a kollégiumba, hátán az egész heti cuccal, és még előtte áll a vasárnap esti BKV túra is. Lehet rosszindulati vagyok, de lehet a MÁV pont erre épit, hogy legalább nem áll mindneki sorba és kevesebb jegy árat kell visszafizetnie?
Egy valamit egyre nehezebben értek meg és, örülnék neki ha valaki meg tudná nekem mondani, hogy voltaképpen miért is fizetünk komfort dijat az IC vonatokon???
-A pontos indulásért és érkezésért? No igen ezt tudjuk, hogy a MÁV-nak nehézséget okoz betartani.
-Azért, hogy biztos helyünk legyen? Ez csak abban az esetben biztos ha már induláskor a vonaton vagyunk, volt már szerncsém egy út alatt két " helyfoglaló"-hoz, sajnos nekik is az én helyemet adták el.
-Netán a légkondiért? Ha-ha-ha. Hát igen ami télen hűt, nyáron füt.
Ezt talán az érti aki utazott már nyáron 40 fokos hőségben. Külön élvezet amikor a 2,5 órás utat kell megtenni, és már eleve 2 órás késéssel indul az IC.
És végül ime néhány " kifogás" az utasok reklamációjára:
Két óra késéssel induló vonat esetében, amikor rákérdezett egyik utatársam, a késés okára, a válasz a következő volt:- "Egy teher vonat lerobbant előttünk." Elég hosszú vonat lehetett, mert Kőbányától Tokajig nem tudtuk "kikerülni", és végig döcögtünk a nem létező lerobbant teher vonat után.
Nyáron miért nem működik a légkondi kérdésre adott frappáns válaszok:
- Ha nem nyitották volna ki az ablakokat, akkor bezzeg működne.
(Kérdezem én kint 40 fok a kocsiban legalább 50 semmi levegő, nem megy a légkondi, és ablakot sem lehet nyitni?)
- Be kellen húzni a függönyöket, a napsütéses oldal felől, akkor jobban hűtene a légkondi.
(Ez a buta utasnak nem is értem miért nem jutott az eszébe, kész öröm órákon keresztül a máv logóval elátott függönyt nézni)
- Azért nem megy a légkondi, mert túl sokan ülnek a kocsiban, ha csak fele ennyi ember volna akkor hűvösebb lenne.
( Nos ez volt utazásaim fénypontja, a gáz, hogy ezt tényleg komolyan gondolta a kalauz, mert ezután komoly eszmecsere történt, a mögöttünk lévő dohányzó kocsiba mennyivel hűvösebb van kontra miért adnak el ennyi jegyet, ha csak az utasok felénekkellene a kocsiban lennie)
-Ezek után már talán mindenki értheti annak a lánynak a válasz akitől a kalauz kérte a jegyét, és nem volt helyjegye IC-n csak annyit válaszolt: "Minek vegyem meg ha a végén úgy is visszafizetik az árát, igy legalább megspóroltam a sorba állást."
Nos igen ebben talán minden benn van.
UI: Ma este nem tudtam jegyet foglalni interneten keresztül mert nem elérhető a MÁV portál és az ELVIRA sem :-(
Üdvözlettel: Egy utas.