MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Majd jön a vonat

2007. szeptember 25. - georgejr
Amikor a forgalmista megtagadja a név kiadását. Úgy látszik a szabályzatot semmibe veszik. Kedves Szakszervezet az ilyet ne tessék megvédeni!

Sziasztok!

A Budapest – Cegléd - Szolnok vonalon utazom, Monorról járok be dolgozni Budapestre. Tudom, hogy általánosításnak hangzik, de sajnos tényleg igaz, hogy nincs olyan nap, hogy legalább 3-5 percet, de inkább 15-30 perceket késnek a vonatok ezen a vonalon (sőt eleve késéssel indulnak!).
A ma reggeli történetem:
A Monorról menetrend szerint 7,23-kor induló vonattal szerettem volna bejönni Budapestre.

7,30-ig semmilyen vonatforgalom nem volt az állomáson, és ahogy ezt már Monoron „megszokhattuk”, a késésekről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk. 7,30-kor kijött a forgalomirányító úr azzal a szándékkal, hogy az állomáson várakozó egyik szerelvényt (mint azt később megtudtam, az a Budapest felé közlekedő, menetrendszerinti 7,10-es!!! vonat volt) elindítsa. Szerettem volna megtudni tőle, hogy érdemes-e felszállnom az éppen indulásra kész vonatra (mely minden állomáson és megállóhelyen megáll), vagy várjam tovább a menetrendszerinti 7,23-ast, amivel eredetileg szerettem volna utazni, mivel az csak a ferihegyi megállóhelyen áll meg, ilyen formán, ha az nem késik tovább, akkor talán hamarabb megérkezhet Budapestre. Ezért megkérdeztem tőle, hogy mikor érkezik a 7,23-as vonat. Sűrű váll és szemöldök húzogatás mellett azt a választ kaptam - idézem: „MAJD JÖN!”, és már indította is a 7,10-es vonatot.
Ezek után szerettem volna panaszt tenni az állomásfőnökségen, de sem az állomásfőnök, sem a helyettese nem tartózkodtak az épületben, illetve kérésemre a forgalomirányító úr a neve elárulása mellett a panaszkönyv kiadását is megtagadta.
Azt hiszem, ennyi is elegendő a történethez, igaz, számomra itt még nem fejeződtek be a ma reggeli megpróbáltatások, ugyanis a Monorra végül 20 perc késéssel érkező vonat Kőbánya-Kispest-ig már 30 perc késésnél tartott, úgyhogy a leszállás mellett döntöttem (nekem egyszerűbb lenne a Nyugatiból bemenni a munkahelyemre). Tettem ezt azért is, mert az eddigi tapasztalataim szerint a Nyugatiig még legalább 10 percet „szokott” késni a vonat, ráadásként pedig a peronos jegyellenőrzésnél további értékes perceket lehet veszíteni a sorban állással…itt rögtön feltenném a kérdést, hogy az én jegyemet/bérletemet miért ellenőrzik kétszer, a késéseket, tisztaságot, utas-tájékoztatást pedig senki, egyszer sem? 

Úgy gondolom, hogy ha már a késéseket „kénytelenek” vagyunk elviselni (mivel arra mindig van magyarázat: kábellopás, vezetékszakadás, stb.), de annyit minimálisan elvárhatunk, hogy a késésekről időben és korrekt módon tájékoztassanak! Továbbá, ha már eleve késéssel érkezik be a Nyugatiba a vonat, akkor nyissák ki teljes szélességében a peronon a kapukat, hogy aki rohanással próbálná behozni a MÁV okozta késést az megtehesse!!!!

Üdv.:
eni

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr92176355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peron8 2007.09.25. 12:44:52

Ime megint egy kötekedő utas...
ha tudja, hogy a 7,10es vonaot inditják 7,23 kor akkor miért arra száll?
amugy meg ha tudja h mindehol megáll az a vonat akkor meg eleve azt is kéne feltételeznie hogy a következö vonat mögötte fog kullogni...
esze aztán neki is van....

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.09.25. 12:56:10

Peron8
nálunkfelé is van gyorsított vonat meg mindenholmegállós is. Ha a gyorsított késik és a mindenholmegállós előtte fut be az állomásra, az nem jelenti azt, hogy a gyorsított egész Pestig mögötte fog kullogni. Hanem a következőnél simán megelőzi.

eninek igaza van. Ha mindenki így kiállna a jogos követeléseivel a mávval szemben, mint ő, akkor mára már jobb lenne a helyzet.

paráznabillegető 2007.09.25. 13:50:48

nem lenne jobb.
eni ugyanis annak ellenére felszállt a vonatra, hogy nem tetszett neki.
tehát: keresletet jelentet. mosolyog sír, mindegy - utas.

nekemirj 2007.09.25. 14:01:47

Múlt héten a Hegyeshalom-Budapest vonalon, ahol szintén rendszeresek a késések, -főleg az Oroszlámyi vonat esetén ami ha pontos az a véletlen műve, de 10 perc alá ritkán adja-, a legjobb bemondás az volt, hogy a vonat előre láthatólag késik. Hogy mennyit az szabadon választott

Én már többször hangoztattam azt az igényt, hogy késés esetén a percek arányában csökkenjen a vasutasok netto fizetése. Ez talán észhez téritené őket. De ebben a nettoban a vezérigazgatóság összes dolgozója is benne van, csak nekik a teljes hálózat késései adódnának össze. Lehet, hogy 1 hónap alatt nyereség lenne, mert a dolgozók fizetnének a cégnek és nem kapnának fizetést:)
Mellesleg az is hozzá tartozna az igényes szolgáltatáshoz, hogy a havijeggyel rendelkezők-akik ugye 1 hónappal is akár előbb kifizetik a menetjegyet- bizonyos késések esetén a következő havijegyet ingyen! kapnák

Peron8 2007.09.25. 14:05:15

mjumm:
eni leirta az esetet, amugy a vonat ami késett azért tett rá még plusz perceket, mert idöközben megjött a ic is, ilyenkor fontosság alapján azt engedik elöre, meg ugyebár 2vágány os pályán nem csak bp re van vonat hanem bp röl is..
azt meg hogy vonogatta a vállát inkább ez, mint az, hogy mondok egy idöt aztán meg nem lesz igaz...nah mindegy..legközelebb idöben ki kell menni, és ami jön azzal elmenni ha tudja h állandó késések vannak ezen a vonalon. nem de ?
vélemény?

nekemirj 2007.09.25. 14:06:47

Peron te nem vagy véletlenül egy vasutas? Mert a hozzáállásod olyan.

nekemirj 2007.09.25. 14:09:49

Peron te véletlenül nem vasutas vagy? Mert tisztára olyan a szöveged. Ismerjük már azt a hozzáállást, hogy ha nem tetszik akkor tessék mással menni. Inkább az utas -akiből élni kellene és nem az állami támogatásból- kellene még inkább visszacsalogatni a vasútra

Balage85 2007.09.25. 14:10:16

Úgy szar a máv ahogy van az a helyzet.. Lassan már mindennaposak a késések, az embereknek meg nincsen más választásuk, mert szar monopol cég ellen nincs esély...

Nekem a késések esetén mindig az fordul meg a fejemben, hogy Zürich, München, Berlin, Dortmund felől érkező vonatok hogy a jóistenben képesek mindig időben oda érni hegyeshalom / győr állomására? Ha átlépi a vonat ennek a szutykos országnak a határát miért szed össze minden 10. km-ernél legalább 1 perc késést? Jó esetben...
Talán valamin változtatni kéne itt, nem? Valamit tudhatnak oda kint, amit mi nem.
Szerencsére az elpvárosi vonatokkal kapcsolatban nincs tapasztalatom... be is baszna. :\

Peron8 2007.09.25. 14:11:06

nekemirj. nem tudom te mit szólnál, ha neked csökkentenék a fizetésed, ez egy elég gyerekes felvetés, a dolgokat kissé komolyabb oldalról kéne megközelitened...
ugyan miért lenne ez jó 5 let?

Balage85 2007.09.25. 14:12:06

Peron biztos nem vasútas, mert akkor tudná, hogy a személyt mindig megelőzi a gyors, még ha elötte zötykölődik is.. :)

nekemirj 2007.09.25. 14:14:49

Peron azért lenne jó ha csökkene a fizetés, mert akkor talán odafigyelnének arra, hogy pontosság legyen. Mivel nekik semmilyen kártérítési kötelezettségük sincs ezért a vasutas dolgozókat nem ösztönzi semmi a pontosságra, meg a többi feladat elvégzésére.

SzigMa 2007.09.25. 14:25:42

Nekem most konkrétan az a japán példa jut eszembe, ahol, bár nem tudom, hogy a fizetést csökkentették-e, mindenesetre a késésekért alaposan megalázták a vasúti dolgozókat. Arrafelé tényleg nincsen sok késés. Cserébe van többszáz halottat követelő vonatbaleset, mert a vezető a kanyarban akarta behozni a menetrendet...
Szóval, nem ilyen mórickás gondolkodással kell ezt csinálni, nem a bakteron múlik. Menedzsmentváltás kell.

cephalus 2007.09.25. 14:26:44

Ez hihetetlen! A MÁV "szolgáltatást" nyújt, amiért fizetünk - nem is keveset. A szolgáltatás minőségéről ne beszéljünk. (Én sem megyek el könyvelőnek, mivel nem értek hozzá...) De nehogy már a károsult (eni) legyen a hibás! Majd különböző algoritmusok alapján fogom számolgatni, hogy melyik vonatra szálljak fel (még emlékszem a másodfokú egyenlet megoldóképletére, a "menetrend" és a késés nagyjából adott).
Ha hiszitek, ha nem, nem a MÁV dolgozók az egyedüliek, akiknek csökken a fizetése... Vagy ezzel újat mondok?

nekemirj 2007.09.25. 14:33:10

Ez a japán példa jó:) De előbb-utóbb nálunk is bekövetkezik a baleset. Amúgy késés esetén a mozdonyvezető is mehetne gyorsabban- a kocsik műszaki állapotától függően-, mint amire a menetrend tervezve van. Ez bele van kalkulálva a dologba.
Egyébként olyan cégeknél akik nyereség orientáltak ha a dolgozó nem hozza az elvárt szinvonalat, akkor vagy a fizetése csökken vagy percek alatt megválnak tőle. a MÁV esetében egyik sem igaz.

efi 2007.09.25. 16:26:02

A menetrendet kőbe vésik decembertől. Utána megszórják az összes vonalat évközben (további) lassújelekkel, ahogy kell és már kész is a baj.

baybee 2007.09.25. 17:18:47

Én 8 évig jártam ezen a vonalon naponta suliba. Tényleg egy kezemen meg tudnám számolni (na jó 8 év alatt lehet, hogy kellene mind a két kezem, de a lábujjaim semmiképp sem :O) ) hányszor volt pontos a vonat... És a legjobb az volt, amikor 20 perc késés után méltóztattak bemondani annyit, hogy 10 percet késik (persze az még legalább újabb 20 perc volt, dehát biztosan nem ismerik az órát). Vagy a bizonytalan ideig késik duma a legkorrektebb tájékoztatás. Azzal legalább igazat mondanak.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.25. 18:51:44

Ma angolórán épp egy olyan újságcikke olvastunk, hogy Svájcban nagy hó hullott és -42 fok volt, és 20 perc volt a legnagyobb késés a vonatoknál...

hattyú 2007.09.26. 07:15:13

Mikor el lettek küldve a MÁV-nak a kérdések, amiket itt lehetett feltenni, akkor én voltam olyan hülye, hogy megkérdeztem, hogy a Bp-Komárom vonalon miért indul a gyors (16:45-ös) szinte mindig késve és a 10-15 perces késések a célállomásnál teljesen normálisak, hiszen miért is ne. Nézd meg a választ rá... itt találod:

megintallunkvazze.blog.hu/2007/09/05/megjottek_a_kerdesekre_adott_valaszok_2

de bemásolom, rövidke...

"Az órát ismerjük :) Erre nem tudok mit válaszolni."

még vigyorog is, mert ez nagyon vicces...

kiskicsicsiga 2007.09.26. 11:13:04

hattyú,ez tényleg durva:)de mindig késik!és a mi a legbosszantobb,hogy minden utazásnál legalább egyszer(általában Tata előtt vagy után)lépésben halad 10percet.hogy miért azt nem tudni.de a vonatok 90%a megteszi.pedig 2sinpár van,és semmi sem halad el mellettünk.felháborító!
süti beállítások módosítása