Amikor a forgalmista megtagadja a név kiadását. Úgy látszik a szabályzatot semmibe veszik. Kedves Szakszervezet az ilyet ne tessék megvédeni!
Sziasztok!
A Budapest – Cegléd - Szolnok vonalon utazom, Monorról járok be dolgozni Budapestre. Tudom, hogy általánosításnak hangzik, de sajnos tényleg igaz, hogy nincs olyan nap, hogy legalább 3-5 percet, de inkább 15-30 perceket késnek a vonatok ezen a vonalon (sőt eleve késéssel indulnak!).
A ma reggeli történetem:
A Monorról menetrend szerint 7,23-kor induló vonattal szerettem volna bejönni Budapestre.
7,30-ig semmilyen vonatforgalom nem volt az állomáson, és ahogy ezt már Monoron „megszokhattuk”, a késésekről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk. 7,30-kor kijött a forgalomirányító úr azzal a szándékkal, hogy az állomáson várakozó egyik szerelvényt (mint azt később megtudtam, az a Budapest felé közlekedő, menetrendszerinti 7,10-es!!! vonat volt) elindítsa. Szerettem volna megtudni tőle, hogy érdemes-e felszállnom az éppen indulásra kész vonatra (mely minden állomáson és megállóhelyen megáll), vagy várjam tovább a menetrendszerinti 7,23-ast, amivel eredetileg szerettem volna utazni, mivel az csak a ferihegyi megállóhelyen áll meg, ilyen formán, ha az nem késik tovább, akkor talán hamarabb megérkezhet Budapestre. Ezért megkérdeztem tőle, hogy mikor érkezik a 7,23-as vonat. Sűrű váll és szemöldök húzogatás mellett azt a választ kaptam - idézem: „MAJD JÖN!”, és már indította is a 7,10-es vonatot.
Ezek után szerettem volna panaszt tenni az állomásfőnökségen, de sem az állomásfőnök, sem a helyettese nem tartózkodtak az épületben, illetve kérésemre a forgalomirányító úr a neve elárulása mellett a panaszkönyv kiadását is megtagadta.
Azt hiszem, ennyi is elegendő a történethez, igaz, számomra itt még nem fejeződtek be a ma reggeli megpróbáltatások, ugyanis a Monorra végül 20 perc késéssel érkező vonat Kőbánya-Kispest-ig már 30 perc késésnél tartott, úgyhogy a leszállás mellett döntöttem (nekem egyszerűbb lenne a Nyugatiból bemenni a munkahelyemre). Tettem ezt azért is, mert az eddigi tapasztalataim szerint a Nyugatiig még legalább 10 percet „szokott” késni a vonat, ráadásként pedig a peronos jegyellenőrzésnél további értékes perceket lehet veszíteni a sorban állással…itt rögtön feltenném a kérdést, hogy az én jegyemet/bérletemet miért ellenőrzik kétszer, a késéseket, tisztaságot, utas-tájékoztatást pedig senki, egyszer sem?
Úgy gondolom, hogy ha már a késéseket „kénytelenek” vagyunk elviselni (mivel arra mindig van magyarázat: kábellopás, vezetékszakadás, stb.), de annyit minimálisan elvárhatunk, hogy a késésekről időben és korrekt módon tájékoztassanak! Továbbá, ha már eleve késéssel érkezik be a Nyugatiba a vonat, akkor nyissák ki teljes szélességében a peronon a kapukat, hogy aki rohanással próbálná behozni a MÁV okozta késést az megtehesse!!!!
Üdv.:
eni