MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ha a vonatból kizuhansz inkább sétálj el csendben....

2007. szeptember 12. - georgejr
Ilyenkor elgondolkodok tényleg, hogy hol is élek... Paraszthegyek hova legyek..

A történet nem friss keletű, ha akkor tudom, hogy van egy olyan blog, ahol el is panaszolhatom sérelmem, már régen megtettem volna... Nos a történet a következő: ahogyan azt az eddigi írásokból tapasztaltam, sokan utaznak a rettegett Szeged- Budapest Nyugati vonalon. Én is ezen emberek közé tartozom, csak éppen Kistelektől Ceglédig, onnan pedig hála az új rendszernek Szolnokra átszállással.. Ez már csak a bónusz minden másra... A sztoriban mégsem ez a lényeg: 2006 május legvége, verőfényes napsütés, csütörtök késő délután akkor még közvetlen vonattal (!) út haza, hétfőn már vizsgaidőszak, egész hétre beosztott katonás vizsgákkal. A vonaton büdös van, kosz van, megszoktuk, meg sem lepődünk..
Jött a kalauz, jegyet nem ellenőrzött, a kedves kollegájával beültek az utolsó vagonban lévő utolsó fülkébe, késő volt már fáradtak voltak, nehogymár ketten a vonat két különböző végén tartózkodjanak ahogy azt a szabály megköveteli! A vonat természetesen jelentős késéssel érkezett Kistelekre, ha emlékeim nem csalnak 21-04re értünk Kistelekre, amikor már a vonatnak Szegeden kellett volna lennie. Mivel az ajtók rettentő jól záródnak, így az ember kénytelen még a mozgó vonat ajtaját kinyitni ha le akar szállni, pontosabban nyitná ha tudná, ha bírná! 2 kocsit rohantam keresztül, 4 ajtó nem nyílt ki, az 5.nél idős házaspár álldogált. Az ajtó kinyílt, előre engedtek, mondván majd leadják a csomagokat, mindketten 70 körüliek voltak, azt sem értem hogy tudtak felszállni, természetes hogy segítek... Pontosabban segítettem volna, ha ahogy megállt a vonat, leléptem az első lépcsőfokra, és a kedves vonat már el is indult... Így fél kézzel kapaszkodva, hátizsákkal, fél lábbal a lépcsőn állva a lendülettől annak rendje és módja szerint a peronra zuhantam, a vonat pedig tőlem kb. 25 cm-re elrobogott. Előre leszögezem, kezem lábam megvan, bár ez is csoda! A vicc az egészben hogy a "kedves" forgalmista hölgy mellé pottyantam fejjel a betonnak, aki ijedtében a felmenőimet emlegette, mindenféle jelzővel illetett, nekem pedig remegett kezem lábam, hiszen nem ugrottam, hanem egyszerűen leestem... az, hogy ő elindította a vonatot, természetesen az én hibám! Nem is azé a kedves két kalauzé, aki figyelmen kívül hagyta, hogy van még leszálló utas! Jah persze: hiszen ők együtt ültek, így hogyan láthatta volna szegény... (ez volt részemről az irónia)...Egyébként egészen addig nem éreztem semmit, amíg fel nem keltem, tapogattam magam, kezem lábam ép, telefonom igazolványom táskám megvan, lenézek a nadrágom felé, kis szédülés, a szemem előtt homályosan próbálom felfedezni a kiabáló "másik" vonásait. Az ijedtségem pillanatok alatt döbbenetté vált, hiszen a földre nézve csöpögő vér nyoma vált láthatóvá, a homlokomat szemem világát valami meleg folyadék árasztotta el, a fehér felsőmből és farmerkabátomból bíborvöröset festve. A hölgy természetesen mint valami hűséges eb folyamatosan kiabált, és a szolgálati iroda felé irányított, ahol én kértem hogy adjon valamit az arcomra, amivel esetleg kicsit javíthatnék a közérzetemen, és nem csak egy szemmel kellene felmérnem a dolgok állását. Kézségesnek nem mondható fintorral előkereste a '60-as évek beli mentőládát, telefonon jelentette hogy egy őrült nő (miután elkérte az igazolványom,már csak hülye diák) leugrott a vonatról most mi legyen? Javasolták hívjon mentőt ha az állapotom úgy kívánja (nem kívánta). Mivel ráadásul nem is kisteleki vagyok, így édesapám döbbent arca volt ami a kinézetemről leginkább árulkodott. Ügyeleten folytatódott az eddigre már jócskán későre nyúló este, majd újra az állomás, ahol is felvették az adataimat. Átadtam az igazolványom ugyanis annyi bizalma sem volt felém a hölgyeménynek hogy elhiggye tényleg X.Y.nak hívnak és ekkor meg ekkor születtem a fateromat pedig tényleg X.Z.-nek hívják nem csak blöffölök. Ezek után saját vesztére felajánlotta hogy ide adja a panaszkönyvet ha esetleg szeretném. Természetesen szerettem volna! A könyv közel 20 percnyi keresgélés után került elő, közben hangosan "gondolkodva" megjegyezte, hogy "De ez már a héten a második eset, és a hölgy aki ugyancsak kizuhant nem kérte a panaszkönyvet hanem csendesen elsétált!" Itt szakadt el igazán a cérna, és közöltem hogy én sajnos nem az a hölgy vagyok, és én akkor is kérném azt a bizonyos könyvet. Ezek után minő véletlen egyből előkerült: poros, sárga lapos, és üres... Panaszkönyvet már mindenki látott, na de üreset?! Erre az volt a válasz, hogy itt senki nem szokott ezzel foglalkozni...
A feljegyzésbe bekerült hogy mikor honnan miért, és hogy a hölgy mennyire "előzékeny, és kedves" volt, nos sajnos ez neki nagyon nem tetszett! Halk szitkok között bekötött fejjel elhagytam az állomás épületét annak reményében, hogy a történetnek itt nem lesz vége, és a MÁV majd még ha nem is tízezreket, de legalább a jegy árát kártérítésként visszatéríti. Sem az ez után történő majdnem egy hetes kórházi ápolást, az állandó vizsgálatokat, az ingajáratot Szeged és a lakóhelyem közt, de még a jegy árát sem térítették meg! Nem tudom igazából mit képzeltem... Ami a legszebb volt az egészben hogy a baleset után 1 héttel telefonhívás érkezett, miszerint majd rá 2 hétre felveszik a jegyzőkönyvet, és a baleset tárgyalásra kerül. A jegyzőköny megíródott a főiskolán a vizsgaidőszakkal eddigre már régen megcsúsztam, és érkezett egy "elbocsátó szép üzenet" miszerint nagyon sajnálják a történteket de az ügy nem kíván bármilyen további tárgyalást, a baleset saját hibámból történt, DE remélik hogy továbbira is elégedett utasaik között üdvözölhetnek... Nos igen, az ember szokott 20 évesen csak úgy vonatokról ugrálni... Erre a kedves jegyzőkönyv felvételi biztos csak annyit jegyzett meg halkan (az egész ügyben ő volt az egyetlen kedves ember) hogy örüljek hogy ennyivel megúsztam hiszen korábban egy hölgy a két lábát hagyta ott az egyik állomáson...mindezt tulajdonképpen 5 millió forintért...
Köszönöm ha írásom napvilágot lát!

Minden jót: Zsuzsa

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr97163454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemirj 2007.09.12. 10:24:00

Kedves Zsuzsa,

Nem tudtad, hogy nem feladata a kalauznak az utassal való foglalkozás? Neki az utas teher. Nekik az lenne a kifizetődő, ha tök üres szerelvényeken furikáznának egész nap:)
Idézet a mai metro napilap olvasói oldaláról:
"Tévedésben van az úr, mert nem írja elő a munkaköri leírásunk, hogy mindenkit felrakjunk a vonatra, csak emberségből segítünk az idősebbeknek vagy a kisgyermekkel utazóknak"
Hát igen, amíg ilyen hozzáállás van a MÁV-nál addig ne is várjunk semmi jót. Ha én lennék a vezérigazgató ez a kalauz holnap reggel már nem dolgozna a cégnél.
Mert pont ez lenne a feladata a jegykezelésen kívül és nem a tiltott helyen dohányzás! És ha jól végeznék a dolgukat, akkor nem is lehetne összefirkáni a vonatokat!
A Balti vasúton pédául két állomás között végig tud menni a kalauz.
De hát mi inkább a Balkán felé megyünk ami a szolgáltatást illetti. Ezért kéne a MÁV-t privatizálni és üzleti alapokra helyezni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.12. 10:40:10

"Tévedésben van az úr, mert nem írja elő a munkaköri leírásunk, hogy mindenkit felrakjunk a vonatra, csak emberségből segítünk az idősebbeknek vagy a kisgyermekkel utazóknak"

Ez a mai metróban volt, egy olvasói levél.
G

hamisnero 2007.09.12. 10:47:49

Kedves Zsuzsa!


Perelni kell. A vasút a polgári jogban létező objektív kárfelelősséggel tartozik, azaz neki kell arról gondoskodnia, hogy még a hülye utast se vágja el a vonat (bocs, ezzel nem arra céloztam, hogy Ön hibázott, hanem arra, hogy egy veszélyes üzemnek "bolondbiztosnak" kell lennie). Persze, ha valaki így jár, nem árt, ha tanúkat is szerez. Az írásban történő rögzítés persze jó ötlet volt. Megjegyzem, hasonló esetek miatt vannak az önműködő ajtók is (mostmár) a vagonokon.

Ariadne12 2007.09.12. 10:53:56

Sajnos messze nem minden vagonon van önműködő ajtó, sőt, tapasztalatom szerint a legtöbbön még mindig hagyományos van. Ha működik. De persze az automata ajtók sem mindig működnek, találd ki lentről, vajon melyik lesz nyerő. Múltkor egy olyat fogtunk ki, ami nyitás után kb. 10 másodperccel mindig becsukódott, de sietni kellett, így gyors gombnyomás - felugrás megoldással kellett boldogulnunk. Ez is veszélyes szerintem...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.09.12. 11:04:27

10000000000000%-ban igazad van, de mi ez a "bocsánat hogy élek, én egy rakás szerencsételnség vagyok" hozzáállás?! Ezen sürgősen változtass, saját érdekedben!

magocska 2007.09.12. 11:06:30

Hát erre csak annyit tudok mondani, hogy durva.
Sokkal rosszabbul is végződhetett volna ez a baleset.
Legrosszabb a tehetetlenség. Bármit megpróbált a levélíró, elnézést, sz*rtak a fejére.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 11:07:02

Ezen felül, ha a MÁV szabályzata máshol írja le, hogy ők segítenek, az is számít :)

A nem nyíló ajtó is gond.

amorph 2007.09.12. 11:29:14

hat ez kemeny...
ilyenkor nem szabad behuzni a veszfeket?.. marmint ha en egy allomason leakarok szallni, de a vonat nem akar megallni (pedig kellene), akkor siman elinteznem en a marhak helyett.. tolem szovegelhetnek, hogy fizessek utana.. elso az egeszseg..
amugy le kellene tepni az osszes ajtot a MAV-rol

mickrobi 2007.09.12. 11:39:39

Kedves Zsuzsa!

Szerintem ne hagyd magad és pereld be őket!
Én is , most már több éve a kisteleki állommásról indulok Budapestre, majd érkezem vissza minden hétvégén. Tudom, hogy miről beszélsz! Néha azt érzem, hogy ezek az emberek mindenkit gyűlölnek, aki utazni szeretne. Pláne, ha vannak a "problémás utasok", akik a nem éppen olcsó jegyükért még biztonságosan is szeretnének utazni. :)
Vagy amikor IC helyjegyet szeretnél kérni, akkor aztán van egy nézése a hölgynek, mert ugye minden ilyen jegynél, külön be kell telefonálni Szegedre. Hozzáteszem erről nem ő tehet! Kérdeztem is, hogy valami informatikai hálózat nem lenne egyszerűbb? Hiszen manapság minden gyors étteremben van hasonló!? Erre azt a választ kaptam, hogy van, de Kisteleken nem használja a Máv. Ezek után mi lehet a forgalmi irodában? :)
Persze vérző fejjel még nem beszélgettem velük, valószínűleg én nem lettem volna ilyen türelmes.
De nem akarom az Kisteleki állomás alkalmazottainak munkáját sem alábecsülni, hiszen nincs jogom ítélkezni, viszont abban a régióban örül az ember, hogy minimál bértért dolgozhat (vagy mi). Ebből adódik, hogy nem túl lelkes munkavállaló. Csak kár, hogy ennek is az utasok isszák a levét!
Ezért mondom, ha van joga az utasnak, akkor azzal élni is kell, magunkért és másokért is, hogy az ilyen esetek ritkábban, vagy éppen sohat se forduljanak elő!

rowi 2007.09.12. 11:39:54

de...az az egyetlen megoldás. vészfék behúz, leszállsz, ha pedig utolérnek és/vagy nagyon ordibálnak elküldöd őket a búsba megmagyarázva egyszer hogy nem volt időd leszállni, nem nyílt az ajtó. ha nem értik meg elsőre, fogod magad és elsétálsz

Fedup Sári 2007.09.12. 12:00:34

Érdekes, én inkább arra gondolnék, hogy olyan helyen, ahol kevés a munkalehetőség, még a kevésbé "jó" állásokat is inkább megbecsülik az emberek. Egyébként meg miért lenne már olyan rossz forgalmistának lenni? Plusz valszeg nem is minimálbért kapnak érte.

Zsuzsa, szörnyű, ami történt veled, remélem, kiheverted azóta a dolgot minden tekintetben.

hayduck 2007.09.12. 12:36:55

Már csak arra napra várok, amikor az egész tetves MÁV Személyszállítást privatizálják és kibsszk ezt a sok nyomorékot.

mickrobi 2007.09.12. 12:37:52

Kedves Fedup Sári!

Való igaz, hogy nem tudom pontosan, a fitetésük összegét. Igazából nem is nagyon érdekel. Csak az okokat próbálom megkeresni, hogy miért nem kapja meg manapság az egyszeri utas azokat a szolgáltatásokat, amiért fizetett. Arról nem is beszélek, hogy ha az ember diák, akkor élből hülyének nézik.
Itt próbáltam rávilágítani a fásultság tényére, vagy a motiváció hiányára. mert azért az valljuk be őszintén, hogy ha Szegeden egy közalkalmazott vagy épp egy átlagos munkavállaló nettó 75-80eFt körül keres, akkor ne gondoljuk, hogy egy máv alkalmazott, (nem vezető) olyan cégnél, ami folyamatos hiányt termel, állami támogatás nélkül azonnal gyödeljárást indítana maga ellen, remek kis fizetést biztosít, egy kisteleki alkalmazottja számára. Bár így lenne, mert akkor az a bizonos illető, aki a fenti esetben még Zsuzsát tette felelőssé, talán azon lenne, hogy segítsen annak a lánynak, vagy épp embertársának aki vérző fejjel kér segítséget, de ez már másik szint!
Ha továbbgondolom a Mávnak sem lenne ilyen megítélése, ha az utas tudja, hogy segítenek rajta, ha baj van, vagyéppen egy mosoly várja a pénztárban, még ha az egy kicsit fagyos is, nem pedig fintor, hogy megint jegyet kell eladni! Hozzáteszem, hogy mostanában a Szeged-Budapest IC-n előre köszön a kalaúz, mosolyog és megköszöni, hogy odanyujtom a jegyem.
Lehet, hogy naív vagyok, de talán elindult valami...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 13:06:42

mickrobi: Szerintem tévedsz a kérdésben, egyfelől mert a MÁV esetében nem lehet minden településre lebontva más fizetést megállapítani, van helyette munkakörök -> besorolások -> besorolás szerinti bértábla. Ilyen van szinte minden országos szolgáltatónál, mert csak így működik, ebből következik, hogy a forgalmista jól keres. Ha az állomás forgalma csekély, akkor kevés munkáért kap sok pénzt.

A munka hiánya, az unalom lehet a fásultság oka. A bunkóság oka inkább az, hogy neki a céget kell kéoviselni, ha a cég általában ilyen, neki is ilyennek kell lenni.

Ha a HQn dolgozó mások kirőgatásához elég befolyásos emberektől ő is azt látja amit mi, és ezt követendő példaként állítják elébe, ezek mellett unatkozik, fásult, sokadsor küzd meg ugyanezzel a problémával, mert az ajtó máskor sem nyílik, stb. és tdja a végkimeneelét, tudja, mit várnak tőle...

No akkor baromira nem lesz empatikus.

Fedup Sári 2007.09.12. 13:21:05

Mickrobi: Lehet, hogy nincs igazam, de nem hiszem, hogy egy mávszerű képződmény helyfüggő béreket fizetne az alkalmazottainak. Felteszem, hogy egy adott munkakörben a fizetés a cégnél eltöltött évek számától, a képzettségtől, illetve valahogy az adott állomás forgalmától függ: biztosan többet kap a forgalmista a Nyugatiban, mint Dunakeszin, de nem hiszem, hogy különbség lenne két egyforma méretű és forgalmú állomás forgalmistafizetése között csak azért, mert az egyik az Alföldön, a másik meg a Dunántúlon van. Biztos van itt mávos, aki hozzá tud szólni ehhez.

Az pedig, hogy hogyan viselkedik valaki, amikor balesettel szembesül, leginkább emberi kérdés, nem fizetésbeli, viszont a további felelősséghárítás a cég részéről már gyomorforgató. Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a cég felel az alkalmazottainak mindennemű mulasztásáért, vagyis azért is, ha az adott forgalmista bunkó volt, nem nyújtott segítséget, stb., ha igazolható, hogy az utasnak ebből kára származott.

Egyébként, igen, vannak normálisan viselkedő vasutasok is természetesen. Régebben is voltak, és lesznek is mindig. Ha a nyújtott szolgáltatás megfelelő lenne, akkor a bunkóbb típusúról is ritkábban derülne ki, hogy az, mert nem fordulnának hozzá a bajukkal az utasok. Talán ilyenkor alakul ki a legtöbb konfliktus.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.12. 13:48:11

"Mivel az ajtók rettentő jól záródnak, így az ember kénytelen még a mozgó vonat ajtaját kinyitni ha le akar szállni, pontosabban nyitná ha tudná, ha bírná! "

Volyan kocsitípusok, amelyek ajtajai menetközben le vannak reteszelve...pont amiatt, hogy azokat a vonat mozgó állapotában ne lehessen kinyitni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 15:44:37

De ezt nem mindenki tudja, ezért szaladgál végig a vonaton, de nem túl gyorsan a tömeg miatt, majd miután jelezték, hogy senki sem próbál leszálni (átkászálódsz éppen más közül) nyílik az ajtó, és emberünk próbál leugrani. Ahol felszálltál az az ajtó akkor nyitva volt, tehát nyithatónak kell lennie...

Berti86 2007.09.12. 16:18:49

Hát igen, érdekes és tanulságos egy történet.
történetesen a cikk szerzője az én kedves lakótársam:). Elég borzasztó volt szegényt látni a balesetét követően, sajnos emiatt az incidens miatt még a vizsgái se sikerültek úgy ahogy szerette volna. De ez egyszerűen felháborító, és elfogadhatatlan, hogy a mai korban ilyen sz@r vonatok vannak még mindig állományban. Kérdem én minek kellett a jegyárakat ilyen drasztikusan emelni, ha változatlan"szinvonalat" kap érte az ember, a logikus szerintem az lenne, ha már egyszer emelik a jegyárakat, akkor igeni gazdálkodja ki a "tiszteletre" méltó MÁV és cserélje le ezt a gyalázatos járműparkot, mert ilyen eset bármikor máskor megtörténhet, akárkivel aki használja "szeretett" államvasutunk szolgáltatásait, és lehet, hogy nem mindenki lesz olyan "szerencsés", mint az én kedves Zsum.
Még egy dolog, ami szerintem igazán jó lenne, mégpedig, ha a "tisztelt" állam embereink, csak egy hétig mindennap folyamatosan használnák a vasutat, akkor talán némi változás elérhető lenne.

Üdvözlettel Berti

krtek24 2007.09.12. 16:20:55

Persze ott, ahol még szenteste az ünnepi vacsorát is lekési az ember, csak azért, mert a váltót rossz irányba állítja a váltókezelő, és emiatt a vonat egyszerűen nem arra megy, amerre az úticélja van - nos annál a cégnél minden elképzelhető...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 16:48:19

Cserélik is a járműparkot.

Flirt
Talent

By sorozatú kocsik...

Subculture 2007.09.12. 17:12:29

siófok-sóstón én is így jártam pár éve. Ajtó nem nyilik , menjünk a következőhöz, az nagynehezen.(mi van a nyugdijasokkal)? ugrás hóó hopp. kisebb horzsolással megúsztam mer ügyes vagyok:D és megtanultam esni síeléskor. bár ez más tészta. de életveszélyes, az biztos.
az nem lehetne, hogy olyan legyen, mint a buszon, hogy legalább jelezhessem, hogy le akarok szállni aztán ha ajtót nem is tud nyitni, várja már meg mire leszállok?

Attila31 2007.09.12. 17:20:29

Szart nem érsz a cserélt járműparkkal!Lesz 60+10 motorvonat?Mit ér az majd Kistelken szerinted,mikor arra büdös életben nem fog olyan vonat járni?Mert az kell a sok "elővárosi" vonalra...Mindez nagyon szép duma,csak ott ahol eddig 4-5 Bhv kocsival jártak a vonatok,most jár majd helyette 1(azaz egy darab) motorvonat,az eddigieknél is kevesebb ülőhellyel.Eddig is egymás hegyén hátán álltak,mi lesz ezután?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.12. 18:15:23

Ennél egyszerűbb megoldás is van. Úgy hívják, hogy papagáj szili. Ez a szilinek egy modernizált változata, amire a Bombi Bhv-k miatt ráraktak ajtóvezérlést, így ha ilyen viszi az IC-t (előfordul), akkor be tudja csukni indulá előtt az ajtókat. És még mikrofonj is van benne, így ha gebasz van, akkor be tud szóln i az utasoknak a mozdonyvezető. Már ha van vezérlési kábel, és össze is csatolják vele a mozdonyt a kocsikkal :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 18:25:13

A járműpark cseréje a kapcsán sokan nem gondolkodnak.

Lesz 60 + 10 új motorvonat
Erre jönnek a még mindig viszonylag jó Desirok, sőt sok más motorvonat típus is.
Ezek mellett jön a By sorozatú kocsi amit utálok.
Az IC kocsik különböző egymás után megjelenő generációi.
ÉS a felújított BHV

Mondjuk ez legyen olyan 150 szerelvény. Mi történik? Csak lesz 150 újabb, jobb dolog? Nem. Mert a régi expresszvonati kocsikat kiszorította az IC kocsi a fontos helyekről, ezek egyre inkább rendben tartott változataia kerülnek a gyorsvonatokra. Azaz 1 kategóriával itt is megugrik a szolgálaltatás.

A személyvonatokra pedig a maradék kocsik közül a jobbak maradnak meg, sokmindent cserélnek, ergo a legrosszabb kocsik kiesnek, és valami kicsit (vagy többet) szinte mindenhol javul a szolgáltatás.

Peron8 2007.09.12. 18:57:17

ez nagyon durva történet...
Mondjuk nem értem a forgalmista hozzáállását...
azonnal le kelet volna állitania a vonatot..A vasút veszélyes üzem.
Kicsi lány legközelebb nagyon vigyázz, látod csak magadra számithatsz...
Remélem meggyógyultál azota.

Blackmore 2007.09.12. 19:11:18

Önműködő ajtóból csak az biztos h jó, amire ki van írva h nem jó. Amelyik rossz, arra úgyse írják ki...

magocska 2007.09.13. 15:10:27

Lehet, hogy bővül a járműpark újabb kocsikkal, de a Budapest-Békéscsaba vonalra valahogy sose jut. Ez a különbség kelet és nyugat között. A Pannónián is mindig a román kocsikba szállok fel, sokkal különbbül néznek ki és kevésbé jön be a zaj. És valóban a Transbalkan a legjobb az erre közlekedő vonatok közül. Kényelmes fülkék (szintén román), és nem áll meg minden bokornál.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.13. 23:15:28

Hmmm. Újabb benyelt komment, látom a friss hozzószólások között, el is kellene olvasnom, mert válaszolnék rá, de itt még órák múlva sem jelenik meg.

Írni kell egy újabb kommentet, akkor majd megjelenik.

Utána válaszolhatok, akkor a mostani blog.hu működéssel kapcsolatos panasz fog megjelenni.

Majd megint panaszkodni kell, hogy az érdemi komment megjelenjen. Igazán remek :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.13. 23:25:25

magocska: Van ahova sosem jut új, ez tiszta sor.

De egy generációval újabb ami máshol felszabadult már jut.

És a máshol felszabadult olykor ilyesmi miatt szabadul fel :)

Jó hosszú a lánc.

king_one 2007.09.14. 12:15:43

a magyar ember génjeiből hiányzik a "szolgáltatás" készsége... talán egy-két generáció, és kinövi mindenki.

king_one 2007.09.14. 12:17:06

itthon a boltos "szivességből" szolgál ki, a rendőr "szivességből" véd, és ez mindenkinek őszintén az arcára van írva. csak kérdem én, ha szivesség akkor minek fizetünk?
süti beállítások módosítása