MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés, csere miegymás

2007. szeptember 06. - georgejr
Uzsgyival Szegedre bátor dolog.


Heyho!

Rutinos utazóként már sok mindent megéltem a vasúton. De ilyet én még nem láttam. Elképesztő egy eset.
Az útvonal a következő volt: Orosháza - Szeged - Budapest-Nyugati pályaudvar. Terveimnek megfelelően Orosházáról 15:18-kor elindultam a Szegedre közlekedő személyvonattal. MENETREND SZERINT INDULTUNK!!! Na nem is ez az érdekes, mert véletlenek bárhol akadhatnak (azon a vonalon állandóan felborul a menetrend). A menetrend alapján 16:40-re érkeztem volna Szegedre, ott 2 percem lett volna átszállni a 16:42-kor induló Hírös InterCity-re. A jegyeket szépen megvettem Orosházán. Nem mellékesen ott még nem nyomtatják a jegyet hőpapírra, hanem tépik (az a hosszúkás). Az InterCity-pótjegyet meg megírják egy készpénzfizetési számlára. Na ez volt a zárójel.
Folytassuk a történetet, mert még közel sincs vége. Eleve azzal a félelemmel indultam el, hogy az a 2 perc semmire sem lesz elég, s hogy elhúz majd mellettem szépen az IC. Így is történt... De nézzük, meg miért.

Az első sokk Hódmezővásárhelyen ért, amikor az állomástól a legmesszebb álltunk meg, a vonat vége ugyanott volt, ahol a peron vége. Ez hagyján, szakadt az eső, szerencsétlen ember, aki le akar szállni, jól megázik, de hát Istenem, megesik. De ami nagyon felbosszantott: a szembejövő vonatot be kellett várni. Ami rendben is van, egypályás vonalakon ez megszokott. De az, hogy ott álltunk 20 percet... Nem kellett nekem annyira örülni annak a pontosságnak, ugye. Mert a szembejövő mindent felborított.
Na elindultunk nagy nehezen, következő megálló: Hódmezővásárhelyi Népkert. Egy városon belül lévő két megálló, 2 km van köztük. 10 percbe telt ez az út, mert anno, amikor megépítették azt a bizonyos legkisebbet, ami ugye számít bevásárlóközpontot, át kellett építeni ott a vonalat a kapcsolódó úthálózat okán. Rendben, döcögjünk át. Népkertnél természetesen be kellett várni a makói személyvonatot, ami miért is ne, késett. Elindultunk Népkerttől, mentünk rendesen, pörgött is a drága kis orosz gép, reményt keltett bennem.
De ekkor jött a kés a hátamba, amitől végleg lehidaltam. Kapaszkodjon meg mindenki, mert ez az, ami elkpesztő a sztoriban. Elhagytuk már Szeged-Rókust, döcögtünk tovább, egy megálló választott el a Nagyállomástól, Szeged-Rendező. A történet a rendező pályaudvar előtt a vasút és a közút kereszteződésében játszódik. Kereszteződés előtt vonat megáll, kocsik mennek át szépen a vasúti átjárón. Kb. 10 percig...Konkrétan nem tudom, mi történhetett pontosan, de a sorompót nem csukták le, a villogó meg szépen fehéren ontotta a fényt az autósok felé. Az autósok mit sem törődve az egésszel, mentek szépen át. Nem baj, hogy ott virul mellettük az orosz barátainktól kapott Uzsgyi.
Szóval a várakozások és ez a különös szituáció bojkottálta az én Hírös IC-met. Emiatt Szegeden várakozhattam az egy óra múlva induló (17:42) Tiszavirág IC-re.
És némi öröm az ürömben. Gondoltam, joggal illet meg majd az IC-pótjegy kicserélése. Ugyanannyiba kerül, mit kell marháskodni. Odamentem a jegypénztárhoz, szimpatikus fiatalemberrel indult meg a diskurzus. Elmondtam, mi történt, meg hogy ki tudná-e cserélni nekem a pótjegyet. Fiatalember válasza: "Csak most és csak magának!" Megkérdeztem már ugyan, hogy ilyet valójában nem lehetne? Azt mondta, hogy nem. Mondom, akkor terjessze fel az Üzletszabályzat módosítását. Lényeg a lényeg, a pótjegyemet kicserélte, megvártam az IC-t, és végülis Pestig kellemes volt az utazás is, mert egy jó cimborával utazhattam együtt.

Na de azért ilyet. Elaludt a vasúti bakteriológus vagy mi a frász???

Szívélyes üdvözlettel:
Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr67158663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kontraszt 2007.09.06. 19:29:32

Láttál már IC-t ami egy személyvonatot bevár? Láttál már pontosan közlekedő személyvonatot.
Hát rutinból nem kellett volna megpróbálni átszállni, mert már amikor a gondolatod megszületett az utazásra, már akkor sem volt semmi esélyed ...

krtek24 2007.09.06. 19:46:03

Nem hinném, hogy a fénysorompót kézzel állítják át vörös jelzésre...

Adani 2007.09.06. 20:16:22

Ez tényleg érdekes. Magam is utaztam már OH-ról, és valóban még a régi letépős jegy van. De tényleg minek kell 2 megálló egy városon belül 2km-re egymástól? És még a gyorsított InterPici is megáll mindkét helyen. A másik irányban Csorvásnál is kettő van, Csorvás alsó és Csorvás, szintén 2 km-re egymástól. A szembejövő vonatot bevárni meg nagy probléma ezen a vonalon, mi a múltkor Csbáról mentünk OH-ra és Telekgerendáson kellett 15-20 percig várni a szembejövő Uzsgyira ( de Csabán hívják ezt az orosz csodát paraszt metrónak is). Vagy több kitérő kéne vagy legalább részben duplavágányosítani kéne a pályát ( pl: Telekgerendás és Orosháza között jól jönne, vagy mondjuk Vásárhely és Algyő között).

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.06. 20:25:40

Brazil gépsor elkezdte bontani a rossz helyen lévő kábelt. Valaki úgy gondolta, értékesítés után a réztartalom jó lesz még máshol.

Adani 2007.09.06. 21:51:04

Igen, ilyesmi is volt. Csak ugye az ilyesmihez optikai kábelt használnak, abban meg nincs réz, nekik értéktelen, viszont sok kárt okoznak vele.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.06. 22:48:27

Nem tudom, nem hiszem, hogy mindehol optika lenne... De ha az, akkor sem hiszem, hogy ezt a gépsor pontosan tudja.

mechba · http://mechba.blog.hu 2007.09.07. 07:05:27

Felháborító, hogy nem cserélhető el a csatlakozás késése miatt az IC-pótjegy. Ezeken kéne elgondolkodni és nem parasztvakítással villogni.
Most már nem lehet a 150 éves hagyományokra fogni, hiszen csak 2 hónapos múltja van a cégnek. Ja, hogy ugyanazok az emberek? A nevek nincsenek kőbe vésve - sem fent, sem lent.

magocska 2007.09.10. 10:53:47

Nyilvánvaló, hogy az egyvágányú pályán az egyik vonatnak meg kell állnia, ha szembe jön egy másik. Az is OK, hogy a személy várja meg az IC-t.
De én már többször tapasztaltam, hogy a gyorsvonat megáll, az azonos irányból érkező IC elhúz mellettünk, és megyünk tovább. Múltkor ez a keleti előtt történt meg. Azt nem értem, hogy ez minek kellett, mikor a gyors se áll meg sehol? Ugyanarra megy mindkettő, ugyanolyan sebességgel. Nem mindegy a sorrend???

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.10. 13:07:18

magocska: Ez nem biztos, hogy ilyen egyszerű. A keleti előtt pl. a gyorsvonat várhat majd vágányra is ahova beállhat, míg az ICnek szabad a pálya.

magocska 2007.09.11. 07:59:12

Igaz, erre nem gondoltam. De nem csak a keleti előtt volt, hanem pl Nagylaposnál is. Mondjuk ott is lehet ez a helyzet...

Adani 2007.09.11. 12:01:56

Ott érthető, hiszen az IC Gyoma után már sehol sem áll meg, a gyors meg mindenhol. Ezért az IC megy előre, mellesleg a gyomai hídtól az állomásig az a pálya egyvágányú, a másik vágány, egy mellékvonalhoz tartozik és ha megnézed nincs is fölötte drót. Sőt Gyoma és Murony között az egyik vágány sokkal rosszabb, ott csak 60-al és 40-el lehet haladni, Murony után meg nem is használják hiáéba van végig duplavágány a bal oldalit sosem használják.

Peron8 2007.09.11. 21:29:35

A Szeged-Bp IC - k csatalkozásra nem várnak...
Ha várnának, kissé elverné ,a vonattalálkozásokat, ami Szatymazon van...
süti beállítások módosítása