MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Flirt tapasztalatok

2007. szeptember 06. - georgejr

Gábor megfigyelései alant.

Sziasztok,

a mai nap vonatoztam egyet Gárdonyba, majd vissza Budapestre. Odaút egy vadiúj Flirt szerelvényt volt szerencsém kipróbálni: A vonat modern, tiszta, csendes, és tényleg jól gyorsul, De hát a menetrend az menetrend, így a MÁV-nál megszokott tetvészkedést tartani kellett. Tárnokig az út szinte végig csigatempóban haladt, talán még gördeszkával is be lehetett volna előzni a vonatot. Ha valakinek kétségei támadnának, javaslom, hogy tanulmányozza az elvirás menetrendet. http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/vt?v=3716&d=07.09.05&language=1 . Nem tudom, hogy menetidő témában lett e már kérdéshalmaz feltéve a MÁV-nak, ha nem akkor most megteszem: Szóval miért van az, hogy egy csomó pályaszakaszon 20-30 km-es sebességgel döcögnek a vonatok?


Az állomásokon történt hosszú ácsorgás ideje alatt volt időm elszemlélni az egyes megállókat. Most ezeket kommentelem:

Kelenföld: A pályaudvar nagyon lepukkant állapotban van. Főleg a peronok fölötti vas tetőszerkezett rodhadása szembetűnő. Emlékeim szerint ez a tetőszerkezet a 80-as évek közepén készült el, azóta szemlátomást nem történt állagmegóvás. A tetőszerkezet lukas, az esővíz több helyen is ömlik be, ráfolyik a padokra, amelyek emiatt szintén hamar elrohadnak. Nem fér a fejembe, hogy a MÁV miért nem kezeli értékként azt, ami az adófizetők pénzéből vagy EU-támogatásból egyszrer megépült?

Budafok-Albertfalva: Ez egy nagyon pici megálló, egy sín az egész. Mégis úgy tűnik, szükség van itt egy vasutas dolgozóra, úgy láttam, hogy az ő dolga a vonatok indítása. Van e valakinek tippje, hogy arra az emberre miért van ott szükség? Hasolnó fölöslegesnek tűnő állás gondolom sokmás állomáson is van.

Budafok-Belváros: Itt az tűnt fel, hogy a MÁV tulajdonában lévő terület - egy 1-2 m-es sáv - iszonyúan el van hanyagolva, térdig áll a gaz. Ha egy picit távolabbra tekint az ember, már a helyi önkormányzat vagy más magántulajdonban lévő területeket látunk, természetesen mindegyik beépített, parkosított, gazmentesített. Itt is csak a miérteket tudnám feltenni?
A szóban forgó terület rendbetétele nem tűnik hatalmas költségnek. Pusztán gyomírtózni kellene, olyan vegyszerrel, hogy évekig ne nőjön meg ott a gaz. Ha valakinek esetleg lenne kedve, a takarítás kommandó mintájára lehetne szervezni egy gyomtalanítás kommandót is. Kiváncsi lennék, hogy egy néhány ezer m2-es területet hány ember, mennyi idő alatt, mekkora ktg-el tudna évekre gyommentesíteni.

Nagytétény: Ezt az állomást ugyebár a vonatok csak egy része érinti, a gyorsvonatok a Campona mellett haladnak el. A két egymástól kb. fél km-re párhuzamosan haladó pályaszakasz között van egy elhanyagolt terület. Ez multifunkcionálisan működik, vannak itt ezerszámra sörösüvegek rekeszei, sitlerakó, illetve illegálisan lerakott szemétdombok is. Ezekre szintén tojik a máv, szerintem az övé a terület (kié másé) A másfél méterre nőt gazt itt nem is említem.

Érd-Alsó: Ezt az állomást nemrégiben felújították: A járda mozaikkövekből van letéve, mégis nő a gaz a mozaikkövek között. Gyomirtózásnak itt sincs semmi nyoma. Nem tudom, hogy mi értelme van annak, hogy valamit felújítanak, aztán semmit sem tesznek az ellen, hogy ne menjen tönkre 5 év alatt? A gaz ugyanis a köveket megemeli, taán már most is el lehet botolni egyik-másik kőben. Ja, és a vonatból eldobált szemét szanaszét ott hever. Legalább a megállókban szedjék fel néhanapján.

Ennél a megállónál még egy anomáliát fedeztem fel: A vadiúj vonat óráját ekkor pillantottam meg, hogy 10 percet késik. De 1 perc múlva az óra valahogy észheztért, és beállította önmagát pontosra. De az állomást mutató szöveg megváltozott "kelenföld" -re. Aztán mikor a vonat elindult, ez a szöveg is megjavult, "tárnok"-ra. Érdekel, hogy mi lehetett ez a varázslatos erő, ami az utastájékoztató szöveget hol helyesen, hol hibásan mutatta?

A további megállókat azért nem részletezem, mert innen már beleuntam a szemlélgetésbe, végülis minden ugyanaz mint az imént felsorolt helyeken, csak pepitában.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr28158660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.06. 11:02:47

A varázslatos erő három betű: GPS. Az hogy hibásan mutatta, attól lehet, hogy észrevette a vezető hogy rosszul jár az óra, és beállította. Ezután viszont újra be kell tölteni a járatot, így amíg a GPS nem adott a vultronnak utasítást, addig az első megállót mutatta.

h@jmi 2007.09.06. 11:04:45

Minden személyvonat hasonlóan lassú szokott lenni egyes pályaszakaszokon, nem csak a Flirt. Ennek az az egyik oka, hogy a gyorsvonatok, IC-k elsőbbséget élveznek és vannak pályaszakaszok, állomások, ahol váltani kell (pl. Tárnoknál is). Lerágott csontnak vélem a személyvonatok menetidejét szapulni, el kell fogadni, hogy mindenhol megáll, és lassabban is közlekedik. Egymástól 3 km-re lévő állomások között nincs értelme 100-ra gyorsítani, a felénél már fékezhet is.

Ami a szemetet illeti az állomáson, részben igazad van, én is tapasztalom mindennap, el lehetne takarítani. Viszont a vonatból kidobott szemét többnyire az utasok, a mi felelősségünk is, rá lehet szólni arra, aki szemetel, 1 v. 2 kalauz nem lát mindig mindent. Sose értettem miért kell kidobálni az ablakon szemetet, van épp elég (kis) kuka a vonaton.
Gaz, parlagfű stb: valóban írtani kéne, de nyilván erre sincs pénz, hisz az ország több ezer állomása és a vasúti pályák gazmentesítése szerintem csődbe vinné a társaságot. Ehhez is inkább társadalmi összefogásra lenne szükség, a takarítókommandós dologhoz hasonlóan.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.06. 11:07:51

De ami elképzelhetőbb, hogy az ominózus eset előtt 10 perccel megszakadt a tábla kommunikáció, de akkor meg a Kelenföld felirat nem illik a képbe.

Rocko- 2007.09.06. 11:44:48

izé, minek GPS? az állomásokon kéne 1-1 adó, meg a vonaton vevő. az állomás óráját lehetne szinkronizálni egy atomórához, a vonatét meg az állomáséhoz. a szinkronizálás megtörténne minden megállóban, és a kijelzőt is ez pörgetné át. ha meg kell, akkor a vezető kézzel módosítja.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.09.06. 11:48:04

"a vasúti pályák gazmentesítése szerintem csődbe vinné a társaságot" - hát ha ez a helyzet, akkor valami nagyon hibásan működik a gépezetben.

A gazmentesítéssel kapcsolatosan a törvény egyértelműen fogalmaz, kivétel nincs. Nekem is van telkem, és ha nem írtom a gazt, az önkormányzat megbüntet. Vagy talán a MÁV kivétel?

A vasúti állomások területe a MÁV által hasznosított területek csak töredékét teszik ki. Legalább erre fordítson gondot a MÁV, szerintem.

Egy ilyen takarítókommandós dolgot össze lehetne hozni...

krtek24 2007.09.06. 19:24:56

Szerintem a GPS egyszerűbb, mint az adóvevős-atomórás változat.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.09.06. 23:23:57

"A vonat modern, tiszta, csendes, és tényleg jól gyorsul,"

tiszta és jól gyorsul. A csendessel vitatkoznék, a kocsikat összekötő gumiharmonika úgy nyegereg, mint egy szintetikus műselyempincsi, egy levegőhenger meg olyan hangerővel dolgozik egy utastérben levő panel mögött, hogy az sok. ettől eltekintve jó, és örülök neki, hogy van... csak már régen meg kellett volna ejteni a beszerzést.

"Kelenföld: A pályaudvar nagyon lepukkant állapotban van. Főleg a peronok fölötti vas tetőszerkezett rodhadása szembetűnő. Emlékeim szerint ez a tetőszerkezet a 80-as évek közepén készült el, azóta szemlátomást nem történt állagmegóvás. "

Emlékeim szerint azért át volt az festve. Az 5-6 közötti perontetőt pedig kb. 2 éve teljesen felújították. Hogy most milyen állapotban van, nem tudom, rég jártam arra.

WindowsNT 2007.09.07. 18:57:11

Azért lassú mert rossz a pálya és semmi köze az IC-khez, németoban 120-140-l, de ott is van olyan személy ami 160-l megy lásd DB BR146-os mozdonya és a nálunk is járt emeletes szerelvény, de itt is különböző pályasebességű vonalak vannak.

A hegyesi oldalba az euregio 120-130-as, ha jól tudom.

Itt nálunk rettentően laza a menetrend, hogy is lenne szoros amikor 60-80-l nem is tud gyorsabban menni, ezt a vonatot olyan vasúti pályákra találták ki mint Svájc, Németo stb.

Emlékeim szerint amikor villamosították a Székesfehérvári vonalat akkor átépítették, 120-as volt csak volt, emlékszem rá amikor elengették előttünk a Nohabos gyorsot és mi a Szilissel nem győztünk fékezni, mert mindig felgyorsultunk 120-ra, de a lassab Nohab feltartott. Mikor lesz újra 120-as azt nem tudni, de ha így megy tovább akkor soha.

Érdekesnek tartom, hogy pont a balaton felé vezető vasutat nem építik át, pedig szerintem érdemes lenne.

IPG 2008.03.23. 22:01:39

Kelenföldön a B peron teteje jó állapotban van, mivel nemrég lett felújítva.
Budafok-Albertfalva állomásnak jelenleg négy vágánya van, amelyből három lenne használható, de csak kettőt használnak. Lehet, hogy ti pont az elsőre jártatok be, és nem láttad a többit. Egyébként arrafelé a vonal egyvágányú, és itt találkoznak a vonatok.
Nagytéténynél pedig a rekeszes terület nem a MÁVé.