Gábor megfigyelései alant.
Sziasztok,
a mai nap vonatoztam egyet Gárdonyba, majd vissza Budapestre. Odaút egy vadiúj Flirt szerelvényt volt szerencsém kipróbálni: A vonat modern, tiszta, csendes, és tényleg jól gyorsul, De hát a menetrend az menetrend, így a MÁV-nál megszokott tetvészkedést tartani kellett. Tárnokig az út szinte végig csigatempóban haladt, talán még gördeszkával is be lehetett volna előzni a vonatot. Ha valakinek kétségei támadnának, javaslom, hogy tanulmányozza az elvirás menetrendet. http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/vt?v=3716&d=07.09.05&language=1 . Nem tudom, hogy menetidő témában lett e már kérdéshalmaz feltéve a MÁV-nak, ha nem akkor most megteszem: Szóval miért van az, hogy egy csomó pályaszakaszon 20-30 km-es sebességgel döcögnek a vonatok?
Az állomásokon történt hosszú ácsorgás ideje alatt volt időm elszemlélni az egyes megállókat. Most ezeket kommentelem:
Kelenföld: A pályaudvar nagyon lepukkant állapotban van. Főleg a peronok fölötti vas tetőszerkezett rodhadása szembetűnő. Emlékeim szerint ez a tetőszerkezet a 80-as évek közepén készült el, azóta szemlátomást nem történt állagmegóvás. A tetőszerkezet lukas, az esővíz több helyen is ömlik be, ráfolyik a padokra, amelyek emiatt szintén hamar elrohadnak. Nem fér a fejembe, hogy a MÁV miért nem kezeli értékként azt, ami az adófizetők pénzéből vagy EU-támogatásból egyszrer megépült?
Budafok-Albertfalva: Ez egy nagyon pici megálló, egy sín az egész. Mégis úgy tűnik, szükség van itt egy vasutas dolgozóra, úgy láttam, hogy az ő dolga a vonatok indítása. Van e valakinek tippje, hogy arra az emberre miért van ott szükség? Hasolnó fölöslegesnek tűnő állás gondolom sokmás állomáson is van.
Budafok-Belváros: Itt az tűnt fel, hogy a MÁV tulajdonában lévő terület - egy 1-2 m-es sáv - iszonyúan el van hanyagolva, térdig áll a gaz. Ha egy picit távolabbra tekint az ember, már a helyi önkormányzat vagy más magántulajdonban lévő területeket látunk, természetesen mindegyik beépített, parkosított, gazmentesített. Itt is csak a miérteket tudnám feltenni?
A szóban forgó terület rendbetétele nem tűnik hatalmas költségnek. Pusztán gyomírtózni kellene, olyan vegyszerrel, hogy évekig ne nőjön meg ott a gaz. Ha valakinek esetleg lenne kedve, a takarítás kommandó mintájára lehetne szervezni egy gyomtalanítás kommandót is. Kiváncsi lennék, hogy egy néhány ezer m2-es területet hány ember, mennyi idő alatt, mekkora ktg-el tudna évekre gyommentesíteni.
Nagytétény: Ezt az állomást ugyebár a vonatok csak egy része érinti, a gyorsvonatok a Campona mellett haladnak el. A két egymástól kb. fél km-re párhuzamosan haladó pályaszakasz között van egy elhanyagolt terület. Ez multifunkcionálisan működik, vannak itt ezerszámra sörösüvegek rekeszei, sitlerakó, illetve illegálisan lerakott szemétdombok is. Ezekre szintén tojik a máv, szerintem az övé a terület (kié másé) A másfél méterre nőt gazt itt nem is említem.
Érd-Alsó: Ezt az állomást nemrégiben felújították: A járda mozaikkövekből van letéve, mégis nő a gaz a mozaikkövek között. Gyomirtózásnak itt sincs semmi nyoma. Nem tudom, hogy mi értelme van annak, hogy valamit felújítanak, aztán semmit sem tesznek az ellen, hogy ne menjen tönkre 5 év alatt? A gaz ugyanis a köveket megemeli, taán már most is el lehet botolni egyik-másik kőben. Ja, és a vonatból eldobált szemét szanaszét ott hever. Legalább a megállókban szedjék fel néhanapján.
Ennél a megállónál még egy anomáliát fedeztem fel: A vadiúj vonat óráját ekkor pillantottam meg, hogy 10 percet késik. De 1 perc múlva az óra valahogy észheztért, és beállította önmagát pontosra. De az állomást mutató szöveg megváltozott "kelenföld" -re. Aztán mikor a vonat elindult, ez a szöveg is megjavult, "tárnok"-ra. Érdekel, hogy mi lehetett ez a varázslatos erő, ami az utastájékoztató szöveget hol helyesen, hol hibásan mutatta?
A további megállókat azért nem részletezem, mert innen már beleuntam a szemlélgetésbe, végülis minden ugyanaz mint az imént felsorolt helyeken, csak pepitában.