MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Átruházhatatlanság szent törvénye

2007. szeptember 06. - georgejr
Csubi probált picit ügyeskedni. Megjárta...

Sziasztok,
 
Ma, szeptember 6-án büntettek meg elég rendesen, a történet extra röviden így szól:
 
Feleségem Görögbe utazott majd két hétre, addig én az ő bérletét használva utazgattam Cegléd és Budapest között (teljesárú bérlet egy hónapra 48.000 ft) gondolva, hogy egy kicsit spórolunk az amúgyis magyaros kasszán.

 
Ma viszont 25-30 rendőr szállta meg a reggeli vonatot (+ellenőrök), amikor is gyorsan kiderült, hogy nem az én bérletemről van szó (jelentem a BKV okosabb, mert fényképes igazolványt kell kérni/csináltatni hozzá). A bünti így 13.200 Ft lett, tehát a spórolásról ennyit, + elvették a feleségem havi bérletét, amit majd a Keletinél lehet felvenni.
 
Aláírom, nem volt szép dolog, az én saram.
Csak két dolog:
1. ismételten az derül ki, hogy kicsiben nem éri meg lopni-csalni-hazudni, milliókat és milliárdokat kell sikkasztani ahhoz, hogy az embert ne szúrják ki, vagy hogy fel se tűnjön.
2. egy havi szinten 48.000 ft-os bérletnél megkérdőjeleződik az "átruházhatatlanság szent törvénye", ugyanis egy bérlettel egyszerre EGY ember tud utazni (javítsatok ki, ha nem így van), akkor miért baj, ha más is használja, elvégre a MÁV nem károsodik meg.
 
További kellemes Utazást!
Csubi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr80159159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.09.06. 21:57:03

Ezt már én is kérdeztem többször is, tulajdonképpen értelmelten a dolog ,ki van fizetve, tök mind1 ki használja, pont.

krtek24 2007.09.06. 22:03:04

Sajnálom a büntetést, de sajnos:

- Az első kérdésre nem igazán lehet választ adni, kicsit demagógnak/elkeseredettnek tartom.

- Ami a második kérdést illeti: igen, egyszerre egy tud, de mondjuk két eltérő időbeosztású házastárs, vagy apu és felnőtt gyerek simán kihasználhatná egymástól függetlenül a két bérletet. Főleg egy BKV-t persze, de nem túl nagy távolság esetén a MÁV-bérletet is. Hogy miért is drágább a bejáró bérlet, mint az ÖBB-nél (lásd: index.hu), az már egy messzire vezető kérdés...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.06. 22:58:32

krtek24: Rosszabb eset: Cégen belül rotálnák a bérletek használatát.

BKV kapcsán van olyan bérlet ami nem személyre szól, így használható megosztva, és pl. az ideg érkező külföldi idegenvezetők használják így. És drágább, tehát, ha a másikat osztod meg akkor van effektív kár.

Ezen felül az átruházhatatlanság azt is jelenti: nem éri meg az utas bérletét ellopni. Ha nem így, lenne, akkor lopnák...

Az emberünk meg hülye volt. Ha rendőr + ellenőr jön, és mindent néznek, és nem a szokott kalauz, akkor:

1. vagy tudod hol kéne felszállni, hogy vehess a vonaton jegyet pótdíj nélkül
2. vagy nem volt időd pénztárra, és kifizeted a 2000 ft pótdíjat természetesen...

Aki okossággal akar spórolni ilyen módon, az nem árt, ha gondolkodik.

Adani 2007.09.06. 23:14:51

Ez is igaz. Előtte végig ám csekkleni az állomásokat hol nincs jegykiadás és addig húzni a dolgot, és mondani,h ott szálltam fel.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.07. 00:52:06

És hogy derült ki, hogy nem a te bérleted? Vagy rá kell írni a szig. számot?

Rocko- 2007.09.07. 09:48:15

ezt én se értem, hogyan derült ki. elvégre a bérletesekre a kaller csak ránéz, megnézi, h adott havi-e és kész.

efi 2007.09.07. 13:02:52

A BKV sem okosabb (meg a MÁV se) mert emlékeim szerint az előző havi bérletek vmilyen érthetetlen okból kifolyólag 5-éig érvényesek, így x megveszi elsején az újat, a másikat meg eladja fillérekért, mint 5-napos bérletet...mielőtt vki megkontráz, ezt úgy kellene csinálni, hogy a régiek 31-ig, az újak elsejétől érvényesek és előző hó 25-től árulnák.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 13:18:52

Rocko- a kalauz csak ennyit tesz, az ellenőr ami rendőrrel megy az többet :)

Adani 2007.09.07. 17:06:47

A kméti Kunság volánnál nekem fél évig mindig beszopták az előző félévi lejárt bérletet is ( az érvényes mögötte volt). Sőt 1 kivételével az összes ellenőr beszopta. A buszsofőrök 100%-ban.

magocska 2007.09.10. 10:42:18

Kb. fél évig jártam a Békéscsaba-Mezőberény vonalon (20 km), úgy, hogy oda-vissza megvettem a jegyet. Rá van írva, hogy 3 napig érvényes, tök jó. Hátulján: az utazást az érvényesség első napján meg kell kezdeni. Ez valahogy elkerülte a figyelmemet.
Fél évig egyetlen kalauznak nem tűnt fel, hogy érvénytelen jeggyel utazok. Aztán egyszer az egyiknek feltünt, csak azért nem büntetett meg, mert már éppen szálltam le. Ennyit a kalauzokról.

De a BKV ellenőrökröl is ugyanezt lehet elmondani. Annyian vannak a metróba, gondoltam megkérdezem az egyiket, hogy a 2 metroról pótlóbuszra való átszálláskor (még felújítás idején) kell-e új jegyet lyukasztani, vagy egyáltalán kell-e valamit csinálni.
Mondta, hogy SZERINTE kell új jegy. Utána elolvastam a falon a tájékoztatót, és kiderült, hogy nem kell, csak ki kell lyukasztani a másik oldalát is...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.10. 13:11:25

magocska: A 3 napos érvényesség, és az első napon megkezdés az ugye azért van, mert az egyik irányba akkor utazol amikor megveszed, a másik irányba pedig majd az érvénytartamon belül bármikor.

Apróság: Rövid távolság, egy hétre utazol, ugye nem jó a menettérti jegy...

magocska 2007.09.11. 08:02:35

Én ezt értem.
Itt az a lényeg, hogy a kalauzok figyelmetlenek és nem vették észre, hogy érvénytelen jeggyel utazok, egyet kivéve.
süti beállítások módosítása