5. mik a máv fejlesztési tervei a köv X évre (rövid távú tervek:)
Új járművek beszerzése
TALENT
Idén álltak/állnak forgalomba a Talent motorvonatok (jelenleg 9 van forgalomban, év végéig még egy fog forgalomba állni). Ez utóbbiak jelenleg a Budapest-Tatabánya-Oroszlány vonalon járnak, de jövőre a Győr-Rajka, és Győr-Wien (EuRegio) forgalomban tervezzük őket közlekedtetni.
FLIRT
havonta átlag 2 db érkezik, a teljes 30 db 2008. márciusig kerül leszállításra. Közlekedésük a Budapest-Tatabánya-Komárom-Győr, Budapest-Dunaújváros, Budapest-Sárbogárd, Budapest-Székesfehérvár viszonylatokban tervezett. Jelenleg 12 db van forgalomban, menetrendváltásig 21 db, év végéig 23 db áll forgalomba.
Német kocsikból 50 db érkezik a második félévben, és megkezdődik a német vezérlőkocsik forgalomba állítása is. A kocsik közlekedtetése a jelenlegi rendszerint várható.
Javasolt sajtóesemény: sajtókommüniké
Javasolt időpont: november
TAKARÍTÁS
A MÁV-START Zrt. kiemelt feladatának tekinti szolgáltatási színvonalának emelését, ezek között a személyszállító vasúti kocsik tisztaságának kérdését. Az újonnan alakult vállalat többek között a vasúti járművek tisztításában egy új szemlélet, országos hálózati szintű kiterjesztését és hatékony működtetésének megvalósítását tűzte ki célul. Ez magában foglalja a megfelelően tisztítható vasúti kocsik kialakítását, a tisztítási infrastruktúra fejlesztését, a Tisztítási Előírás szigorítását és olyan vállalkozók foglalkoztatását, akik elősegítik a tisztítási infrastruktúra fejlesztéseket. Első lépések között június elejétől bevezettük az új tisztítási előírást, mely olyan követelményrendszer, amely megfelel az utasok jogos elvárásainak, és a korábbinál szigorúbb ellenőrző- és értékelő struktúrát jelent.
Vasúti személyszállító járművek Tisztítási Előírásának szigorítását követően tendert írtunk ki. Ezzel csökkenteni kívántuk a fővállalkozók számát, és egy modern vasúti személyszállító szolgáltatásként, az utasok jogos igényeit figyelembevevő, a rendelkezésre álló forrásokat még hatékonyabban kihasználó szerződéseket kívántunk kötni a vállalkozókkal, 5–7 évre. Ez nem zárja ki, hogy a kisebb cégek alvállalkozásban tovább végezzék tevékenységüket, de így biztosítva látjuk a hatékony működésükhöz szükséges tőkeerős hátteret.
Tárgyalásos közbeszerzési eljárást hirdettünk, melynek kiírásakor a fent említett szempontokat tartottuk szem előtt. Az országot öt területre osztottuk fel, a jelentkezők ezen területekre külön-külön adhatták be pályázataikat. Jelenleg az országban három ilyen területen hirdettünk már eredményt, ahol az eddigi 5 vállalkozás helyett 2 végzi a tisztítást.
A nyertes vállalkozók 2007. május 29-én kezdték meg a munkát a Budapest-Déli, Győr, Székesfehérvár és térségeik, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és térségeik, valamint Szeged, Békéscsaba, Kiskunhalas és térségeik területén.
Az új Tisztítási Előírásunk összeállítása előtt felmérést készítettünk utasaink körében, hogy megismerjük az Ő véleményüket is. Az új, szigorú követelményrendszert részben, ezen vélemények, részben más európai vasúttársaságok tapasztalatait felhasználva alakítottuk ki, természetesen a MÁV-START Zrt. szakmai követelményrendszerének figyelembevételével együtt. A takarítását végző vállalkozásoktól elvárjuk, hogy a megrendelt munkákat az új Tisztítási Előírásban meghatározott követelmények maradéktalan betartásával végezzék.
A fennmaradó Budapest-Nyugati, Budapest-Keleti, Szolnok , valamint Pécs, Nagykanizsa, Szombathely és térségeik esetében új tendert írtunk ki, amelynek lebonyolítása folyamatban van. A két budapesti és szolnoki esetében várhatóan még ez évben sor kerül a szerződéskötésre, míg a Szombathely, Pécs és Nagykanizsa térségben a közbeszerzés kiírása és lebonyolítása miatt az csak a jövő év elején várható, amelyet követően a tisztítást végző vállalkozók már az új Tisztítási Előírásnak kell, hogy megfeleljenek az ország egész területén.
Az új Tisztítási Előírás a jelenleg érvényben levő utasításhoz képest tisztítási nemenként mintegy 20%-al több elvégzendő feladatot tartalmaz. Többek között az előírt többletfeladatok az utasok által kifogásolt hiányosságok megszüntetésére irányulnak. Kiemelt figyelemmel kezeljük a WC helyiségeket, a kilincseket és fogantyúkat, az ülések, a belső ablakfelületek és a csomagtartók tisztítását. Ez az új rendszer reményeink szerint az utasok szemszögéből nézve is azt eredményezi, hogy a kocsik tisztasága összességében komoly javulást mutat.
8. A Keleti pu. mikor lesz rendberakva, mikor tisztítják meg a galambürülékes sineket, mikor raknak ki annyi padot amin kultúráltan el lehet férni és nem kell a kijelzők előtt nyomorogni, mint egy marhavagonban. Mikor lesz a keletiben lévő kávéháznak konkurenciája, mert ami most van az rablás - iszonyú drága+bunkók a pincérek.
Sok mindenben igaza van a levélírónak, ez sem a mi területünk. A MÁV Ingatlan területe az illetékes.Itt jegyezném meg (szerk.), hogy a MÁV Ingatlan-t folyamatosan elemezzük és nyomozunk!
9. Mikorra lesznek hajlandóak megtanulni az órát, és a menetrendhez igazítani a vonatok indulását... Évek óta járok a Budapest-Tata-Tatabánya-Komárom-Győr vonalon és az a vonat a Keletiből még soha (de tényleg!) nem indult el pontosan! Kiszámíthatatlan!!! Néha 5 percet, néha 20-at, néha 35-öt késik. Gondolom ez más vonalakon is így van.
Az órát ismerjük :) Erre nem tudok mit válaszolni.
11. A fülkéket nem, hogy nem takarítják, de ha néha mégis, akkor sem segít, mert egyszerűen öregek és elhasználtak. Mikor lesz a jegyár arányos a szolgáltatás szinvonalával?
Lásd fent, tisztítás + új vonatok vásárlása,.
12. A MAV-nal létezik-e ON-LINE vonat haladast figyelö oldal,ahol figyelemmel lehet kisérni a személyszalito vonatok haladasat és késéseit. Pl.mint a cseh-szlovak www.pis.nfo.sk,vagy mobilrol a wap.poloha.eu cimeken. Tervezik-e ilyen oldal kialakitasat?
Igen, tervezzük.
13. 103 km-re kell havonta bérletet vennem, de mivel ilyen bérlet nincs, ezért 120 km-es bérletet vásárlok (vásárolhatnék 100 km-est is, de amekkora szerencsém van, első nap lebuknék). Érdeklődni szeretnék, hogy miért sávos a tarifaképzési rendszerük, és miért nem km után kell a bérletet fizetni (100 km majd 120 km). 17 km-nyi pénzt meg ajándékba a MÁV-nak adok (3600Ft-ot!!!!).
A folyamatos utazás díjszabási távolsága a MÁV-nál (hasonlóan más, távolsági tömegközlekedés lebonyolításában részt vevő közlekedési társaságok gyakorlatához) díjövezetenként kerül megállapításra, mely 1-50 km-ig 5-ösével, 51-100 km-ig 10-esével, 101-300 km-ig 20-asával, 301-től pedig 50-esével emelkedik. Mivel az egyre növekvő övezetekbe eső vasúti km-ek – esetünkben most a 100 és 120 km közé eső távolságok - viteldíja egyforma, ezért e 20 km (és minden egyéb övezet által meghatározott távolság) árát egy átlagáron határozták meg.
A menetdíjak megállapítása a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hatásköre