MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Minek van Elvira?

2007. augusztus 30. - georgejr
Bringa és MÁV már megszoktuk, hogy necces, de hogy sógorékhoz menjen valaki ezzel a kombinációval, na az tényleg missön impássziböl. De a legjobb a random módon működő pénztár:)

Minden évben el szoktunk utazni egy kis bicajozásra Ausztriába. Ez évről-évre nevezebb vonattal. Régen még az Elvira is képes volt kiköhögni magából átszállás nélküli, bicajszállítós vonatot. Idén már semmilyen bicajszállítós vonatot nem ad ki, ha a célállomás Ausztria. Így kénytelen voltam az ÖBB keresőjét használni, ami több magyar vonatot is kiadott persze. Na fel is hívtam a MÁV-ot, hogy akkor mondjanak ők egy vonatot, amin van bicajszállítás és Ausztriába megy. Közölték, hogy nincsen ilyen vonat. Mondom, hogy ez érdekes, mert az ÖBB szerint van és nem hiszem, hogy a Kálmán Imre ősi osztrák név lenne. (Ez volt a vonat neve). Erre a MÁV-os: "na akkor megnézem én is az ÖBB-n". (Akkor minek a saját rendszerük? Akkor minek az Elvira?). "Ja tényleg van itt... Hát akkor meg lehet..."

Szépen elmentünk jegyet venni (Sziget volt éppen, úgyhogy óriási sorok a Keletiben), sorra kerülünk és már mondja is a pénztáros, hogy nincsen olyan vonat, amivel bicajt szállíthatunk Ausztriába. Hiába mondtuk neki, hogy az ÖBB, sőt még az ő információjuk is (kis rásegítéssel) bevallotta. Nem adott. Beálltunk egy másik sorba. Az már elismerte, hogy van ilyen vonat, de azt mondta legközelebb hétfőre tud adni jegyet (ez csütörtökön volt és szombaton szerettünk volna menni). Kiálltunk a sorból, hogy megdumáljuk, végül úgy döntöttünk, hogy jó lesz a hétfő is. Újra beálltunk (egy harmadik sorba), ahol simán adtak bicaj- és helyjegyet is szombatra.
Most komolyan: nénikre van leosztva a helyegy? Ott ülnek egymás mellett fél méterre! Az egyik szerint nincs is vonat, a másik szerint nincs helyjegy, a harmadik szerint meg van minden?

De valami jót is meg akarok veletek osztani. A harmadik hölgy nem csak adott mindent, de el is számolta a visszajárót egy 10ezressel (persze a mi kárunkra), amit sajnos csak egy óra múlva a városban vettünk észre. (Oké, hülyék voltunk, de hát úgy örültünk, hogy mégis mehetünk bicajozni). Visszamentünk - bár én egy percig sem hittem benne, hogy valaha is viszontlátjuk a pénzünk. A hölgy nem tagadta, de meg sem erősítette a tévedést: elkérte a telefonszámunk, hogy este, a pénztárzárás után megnézi, hogy mi maradt. Én elég szkeptikus voltam és azt hittem, hogy ez a "majd kiértesítjük" MÁV-os verziója. De nem! Este csörög a telefon és sűrű elnézés közepette közli a hölgy, hogy megvan a 10-esünk és mehetünk érte holnap, vagy amikor utazunk és ott lesz a pénztárban a nevünkre leadva. És tényleg ott volt és tényleg visszaadták és tényleg bocsánatot kért.

Azt hiszem az egész MÁV arra szaródik, hogy olcsón privatizálhassák. De úgy látszik van még egy-két utolsó mohikán, akik próbálják megmenteni a vasút presztizsét.

Persze van még egy vicces folytatása a sztorinak:
Az kevésbbé vicces, hogy ausztriában minden kalauz tudja, hogy az összes többi vonat mikor és melyik vágányról indul és mindezt angolul is képes elmondani, addig a Keletiben 10 perccel az indulás előtt sem tudják, hogy melyik vágányról indul majd a vonat. No de sebaj, biciklivel úgyis hamarabb értünk a vonathoz, mint a többi tanácstalan utas gyalog. Persze bicajos kocsi sehol. Megtudtuk, hogy még csak most fogják rákapcsolni. Közben persze múlik az idő. Már csak 5 perc indulásig. Amikor egy perce el kellett volna indulni, rátoltak a vonatra egy elég kultúrált IC kocsit. Kérdeztük, hogy hol a bicajkocsi? Hát ez az! És legyünk gyorsak, mert már egy perce elindultunk.
Bicajjal fel az IC kocsira (persze székektől nem lehet elférni) torlódás a szűk folyosón. (Még 5-10 bicajos próbált meg felszállni). Erre egy MÁV-os néni rámkiabál, hogy mit szerencsétlenkedek ott, tegyem fel a bicajt a (tényleg nagyon tiszta és kultúrált) ülésekre. Hát nekem nem volt kedvem hozzá, de a parancs az parancs: feltettem a sáros bicajt a szép tiszta ülésre. A többiek is követték a parancsot. Egyszercsak felszáll egy másik MÁV-os nő a kocsiba és elkezd üvöltözni, hogy mit képzelünk, hogy a szaros bringákat rátesszük a tiszta ülésre.
Ilyen még sosem történt velem, de egyszer nekem is lehet mázlim: az első nő még nem szállt le, úgyhogy összehoztam őket, hogy beszéljék meg. A vége persze ordenáré káromkodás lett, meg hogy "mit érdekel engem, szarjanak az ülésre, csak induljunk már el".
A kocsiban rajtunk kívül csak amerikaiak, olaszok, németek és osztrákok voltak. Kicsit csodálkoztak. Mi nem.

Üdv:
Sztrel

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr46152880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 13:49:29

ez az olcsón privatizálás gusztustalan. De szerintem jó meglátás.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.30. 14:13:51

Vágányszám megtudásához ajánlom az állomáson lévő papírmenetrendet, az azon lévő vágányszám nekem eddig mindig működött.

T. bátya 2007.08.30. 14:41:39

Az állomási papírmenetrenddel csak óvatosan! Támpontnak nem rossz, de mondjuk Cegléden, ahol ugyanaz a vonat minden nap más vágányról indul, sőt egy héttel később se onnan, ahonnan előző héten, hát...

efi 2007.08.30. 17:29:21

Az, hogy Ausztriában mindig tudják, hogy mi honnan indul, 2 titka van. Az egyik, hogy pontosak a vonatok, így nem kell a forgalmistának improvizálni. A másik, hogy az egész ország egy nagy ütemes menetrend 1 v 2 órás ciklussal és sűrű közlekedéssel így ismétlődik az egész, mindig minden ugyanarra ugyanonnan. Egyszer megcsinálták, jól. Nálunk ezzel 10 évig fognak szenvedni (kb 1-2 éve kezdődött ugye), aztán akkor majd rájönnek, hogy jobb lett volna 1 év alatt...

neobalance 2007.08.30. 20:15:40

Érdekes módon nekem 4 átszállás nélküli vonatot is sikerült találnom Bécsig kerékpárszállítással, úgymint Dacia, Avala, Wiener Walzer, Kálmán Imre...mindezt az Elvirával.

midrovertalt 2007.08.30. 20:30:20

A Kálmán Imre EuroNight-ot mindig kiadja az Elvira. Előfordulht, hogy csak rendszerhiba volt.

Egyébként efi!
Az hogy mindig pontosak, én aláírom. De semmi sem lehet tökéletes. Egyszer a Westbahnhof-ról akartam visszamenni Pestre a Dacia-val. Feljött az osztrák jegyvizsgáló, mondta, hogy késve fogunk indulni, majd utána a magyar közölte elünk, hogy minimum fél óra. 3/4 órát álltunk egy helyben a Westbahnhof-on.

Papíros menetrend? Felejtős. Békéscsabáról nem egyszer előfordult, hogy nem oda érkezett egy vonat, ahova ki van írva, és az is, hogy nem onnan indult vonat, ahova ki volt írva. Szal papír egy valamire biztos jó. A WC-ben hasznos lehet, ott sosem hagy cserben.
De még a hangosbemondó is sokszor mond baromságot...
Szal MÁV Állé! :S

Dobroczki Ádám voltam
_- railadam.spaces.live.com -_

exleprás 2007.08.30. 20:47:25

na csak annyit az elviráról, meg a mav.hu oldaláról, hogy amikor anyám vonata már eleve 40 perc késéssel indult a keletiból, véletlenül sem voltak képesek jelezni egy oldalon sem ezt.
a legjobb, hogy rákerestem az utóbbi oldalon a késés, késik stb. szavakra, de az oldalon ilyen kifejezés nem volt megtalálható... :)

NIL7 2007.08.30. 21:58:15

Hát bezony két hete majdnem Albertirsán kötöttem ki Manchester helyett, ami ugye nem mindegy. Elméláztam, hogy a Nyugatiban miért nem lehet kurva nagy betűkkel kiírni a táblára és a vonat végéhez, hogy FERIHEGY, amit ugyan lehet kérdezősködni (és nemigen tudja senki), de külföldinek az sem egyszerű. Egészen vicces beosztással a két vonat egymás melletti vágányról indul, ugyanabba az irányba, öt perc eltéréssel.

Visszafelé két szerecsétlen becsületes angol tudakolta a ferihegyi peronon, hogy hol lehet itt tickettet venni, hát "tudja a tököm" .. próbáltam mentegetőzni, lévén előreváltott retúrom nekem. Aztán jobb híján kussoltak a vonaton, mint akinek bérlete van ... de érdekes országimázs lett volna ha bírsággal kezdik. Fedezném egy kis táblácska megalkotásának költségét, hogy "jegy a fedélzeten váltható a vasutastól" ... mindezt kb 5 nyelven.

Az egy külön rejtély, hogy miért kellett 17 év ahhoz, hogy egy megállót építsenek a meglévő vágányok mellé a repülőtérhez ... mindezt mint nagy vívmányt kaptuk. (bas@ák meg már rég a metrónak kéne kijárni oda!)

Egy tipp annak aki vidékről megy Ferihegyre: Egybe kérje a jegyet, pl Miskolc-Ferihegy, oda-vissza. Egyrészt a retúr csak így érvényes 30 napik (Bp-Ferihegy külön csak 18 km és 3 napig érvényes!) másrészt a plusz 18 kilométer gyakran beleesik ugyanabba a sávba, tehát külön nem kell fizetni érte. Pl Miskolc-Bp ugyanannyi mint Miskolc-Ferihegy. Közömbös pénztárosnénik erre nem figyelmeztetnek, hanem úgy adják ahogy a naív utas kéri. Én egy tündért fogtam ki, aki végighallgatta utazási tervemet, és az optimumot javasolta.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.08.30. 23:27:18

"Visszafelé két szerecsétlen becsületes angol tudakolta a ferihegyi peronon, hogy hol lehet itt tickettet venni..."

Bent a terminál földszintjén. Kár, hogy erről szinte senki sem tud.

Jasperek 2007.08.30. 23:37:51

Nekem is sikerült kerékpár szállító vonatot találni az elvira-val.Valamit elronthattál:)
Az Elvira nem tudja a vágányszámot és nem is fogja tudni mert a vasutasok sem tudják:)
A pénztáros dologhoz nem tudok hozzászólni .Az információ pedig ugyan abból az adatbázisból dolgozik mint amiből az Elvira:)
Csak érteni kellene hozzá kicsit.Az Elvira mindig friss és naprakész!Max. nem jó az adatbázis tartalma amit a Máv-tól küldenek:) De ez fel is van tüntetve az oladalon ha jól tudom
"
Mennyire megbízhatóak, naprakészek az adatok?

Az adatokat a MÁV ZRt. Személyszállítási Információs Központja tartja karban, amely minden változást előre berögzít ELVIRA adatbázisába, a friss adatok pedig néhány órán belül kikerülnek az internetre, így az adatok mindig naprakészek.

Az adatbázis legutóbbi módosításának időpontja az oldalaink alján megtalálható. Az adatbázisban megjelenő módosító kiadványok, vágányzárak listája, valamint az azokban érintett vonatokat ITT tekintheti meg.

Persze rögzítési hibák előfordulhatnak; ha ilyet talál, kérjük, jelezze a makao@mavrt.hu címen. "

Kismanó 2007.08.31. 09:54:45

NIL7:Ferihegyen a reptér termináljában lehet jegyet venni az információs pultnál. Csak azt nem tudom, hogy ha valaki Ferihegyen száll fel és nem a reptérről jön és nem vesz ott jegyet, akkor kell-e büntetést fizetnie a vonaton.
Amúgy ezen a vonalon mindig ilyen szerencsétlenül indítják a vonatokat. 5 perc eltéréssel mentek régen is a gyorsvonatok. Egyik Szeged, másik Nyíregyháza felé. Az senkit nem zavart, hogy Ceglédig azonos az útjuk.

krtek24 2007.08.31. 15:40:39

Na jó, azért nehogy már szempont legyen az, hogy Ceglédig azonos az útjuk, mikor 5 megyeszékhelyt szolgálnak ki :)

Orfeus 2007.11.12. 10:16:01

ELVIRA tudna mondani vágányszámokat (lásd Keleti pu vonatai) de nincs miből. Talán 2007/08 menetrendben már több állomás vágánya lesz benne.