MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Külföldről késve érkezik a halálvonat

2007. augusztus 25. - georgejr
TheElf értekezése alant:

A MÁVnak egy szép hosszú levélben írtam meg a panaszaimat, de úgy talán
kevésbé érdekes. Sokszor mondom: Szerencsére nekem nem kell minden nap
igénybe vennem a MÁV szolgáltatásait. De ettől függetlenül rendszeresen
utazom MÁVval, pl. munkahelyre is. Ahhoz elégszer, hogy elegem legyen a
sok problémából, de ahhoz is, hogy lássam milyen az amikor az utas a
problémás. Be tudom lőni az általában előforduló színvonalat, fel vagyok
rá készülve, és megértem ez máskor is ilyen volt. Nem akaszt ki, ha öreg
BHV nem klímás - nem is fizetsz komfortdíjat a vonaton - de a mérce
szerint tudom azt, mi az ami a normális helyzethez képest hiba.

Sosem állítanám, hogy bezzeg az olaszok a melegben nem késnek, elég
ránézni a Goldonira, és pontosan tudom, hogy a Hernád is már a határon
is késik, visszafelé pedig ugyanaz a mozdony viszi, hát ezért. Tudom azt
is, hogy a MÁV nem nyúlhat nagyon hozzá a szlovákok kocsijaihoz. De azt
is, hogy nem tiltja meg nekik, ha nem sikerül hozni a szintet, akkor
visszafizessék a pótjegy árát. Sőt(!) azért sem ölnék meg a MÁVosokat,
ha egy vonathoz magyar kocsikat is kapcsolnának, főleg, ha igaz amit a
kalauz mondott: Ezen a vonaton rendszeresek a hasonló problémák. A
korábbi panaszosok halálvonatnak nevezték.

Érdekes, hogy ezt egy olyan reklamálónak mondta a fülem hallatára, aki
egyik irányban elégedett volt, visszafelé viszont eldöntötte: Vonatra
soha többet. Nem csodálom. Nem csak a problémák miatt. Hanem azért, mert
hamar kiderült: Ne is számítson a pótjegye árára se, semmi
visszatérítés. A kalauz mentegetőzik, telefonál, de segíteni nem tud, és
a MÁVnál senki, de senki nem vállalja a felelőséget.

Mosolygok: Itt a blogon mindenkinek elege van, és panaszkodnak, az öreg
BHV nem klímás, a felújítás után sem, igaz ezt rövid távú járaton, ami
napi munkábajárásra való. Mint a BKV, csak egy betű a különbség, és
kevés kivételtől eltekintve az sem klímás, sőt a helyi volán járatai
sem. Sőt, úgy általában Magyarországon a rövid távon közlekedő járaok
döntő többsége nem az, függetlenül a szolgáltatótól. Panaszkodnak: Késik
a sűrűn járó személyvonat 20 percet. A BKV is volt ennyire
kiszámíthatatlan amikor azzal jártam, teszem azt az első metróállomásig.
Ilyen az élet, ha az ember rövid távon munkába jár. Tudom, legyen háztól
házig mint a taxi, klímás, másodpercre pontos, meg miegyéb. Na ez az ami
irreális elvárás, és amin csak mosolyogni tudok.

Legyen 30 kilométerre is dohányzó szakasz, mert nehéz kibírni pár
percet. Mert jár az extra kényelem sokak szerint mindenkinek. Jár, hogy
helyjegy váltás nélkül foglaljuk a helyet, és együt üljünk a
barátainkkal. Jár, hogy nekünk ne kelljen behúzni az ablakot magunk
után, hogy ne ázzon el a jármű ami ülünk, ami a miénk, elég az a pesti
embernek. Laktam én pesten és tudom ezt. Nos, ez nem feltétlenül jár.

A MÁV ilyen, de ilyen az élet, és láttam elég nemzetközi vonatot, hogy
tudjam, máshol sem sokkal különb az élet. Igen, hosszabb távú úthoz (2
óra +), a Balatoni csúcs kiszámíthatatlan forgalmához jobb az IC. Akkor
is, ha időnként az állomáson nekem kell elmayarázni, a nemzetközi
szakaszra kell a pótjegy, és akkor is, ha sokszor figyelmeztetnek. A
Goldoni késni fog. Minden nap késik. Már az olaszoknál. Persze lehet
gyorsvonatos történetem is. Volt 1, és lett mégegy.

Nem könnyű elérni, hogy valami nálam is kicsapja a biztosítékot. Most
viszont sikerült. Igaz, a vonatot nem én kereszteltem el halálvonatnak,
megtette ezt más korábbi panaszos, aki megismerte milyen az a Hernád IC.
Nem is egy, a kalauz is így ismerte a vonatot. Korábban is mentem vele,
akkor Balatonföldvárig, a másik irányba. Akkor éppen nem volt jelentős
késés, és megörültem: Az üléssoroknál akad konnektor, szinte mindenhol
jut asztal, van elég lábtér. Szóval az első osztályú IC nem volt gond.
Naná, 15 kilométerre, amikor éppen az jött, törzskártya van, és így nem
is drága.

Most sem volt sok a késés, amikor először bemondták: 15 perc. Merthogy a
szembe menő vonat késett, nem volt idejében mozdony. Miért késett?
Háááát a szlovákok... Valahogy mire megérkezett 30 perc lett belőle,
Székesfehévárra 36, és utána is lassan haladt. Persze az, hogy az IC
késik nem újság, és az sem, hogy a nemzetközi vonatok többet késnek,
amiből megtanulhatjuk, nem a magyar vasút a legrosszabb, bármit is
írjanak egyesek.

Megtanultam: A MÁVnál a klíma az csak légbefúvás, ami a külső
hőmérséklethez képest max 7 fokot hűt, de ha sokan vannak akkor inkább
csak 5öt. Többet nem is lenne egészséges. És a tiszta fülkés "spanyol"
kocsik kivételek. Semmi baj: Ugyanez van a szlovákoknál is, és ugyanez
van a BHVn is, csak éppen nem bírja a tömeget, meg az üvegházhatást.
Méghogy nem klímás a piros csíkos vonat, azon is ugyanilyen van, csak
ugye a tömeget mint mondtuk nem bírja. Érthető. A különbség: Ők nem
fizetnek komfortdíjat a pótjegyen, csak reklamálnak. Meg ugye többnyire
nem is elsőosztályon van a gond.

Nálunk ott is gond volt. De a "klíma" megy. Csak nem hűt eléggé, meg nem
cseréli eléggé a levegőt, tehát sok helyen az elhasználóidk, alíg lehet
levegőt kapni. No comment. De bekapcsolták, az pedig, hogy nem elég, nem
gond. És különben is, ahol nem fülkés a kocsi nem jó keringetni és csak
részben frissíteni a levegőt, mert elhasználódik, ez a fajta
klimatizálás meg ilyen. Gondolom a BHVn, tömegben még ennyit sem ér, és
a tömeg mindig segít, hogy melegebb legyen. Ha nem hiszed: télen keress
valakit akihez hozzáfújhatsz, olyan barátnő / barát félét, és megérted,
hogy az emberi test is bizony lead némi hőt. Az ablak meg üvegház ugye.
A nyitott ablak meg... A gond csak az: A pótjegy árában benne lenne a
kényelem, a hűvös. Amit nem kapunk meg. Az, hogy bekapcsolták az semmit
nem segít.

ÉS nem, nem a MÁVot szidom, nem csak a magyar kocsik ilyenek. Most is
szlovák kocsival van a probléma.

A lassújeleket is megszoktuk. A kocsik tervezője kevésbé. Ugye állomáson
nem lehetne a WCt használni a hagyományos kocsikon amik a sínre eresztik
az anyagot, de az IC sietne, és nem áll meg. Ergo nem lehet a
parlagfüvet trágyázni, tartályba kell gyűjteni az anyagot. Ha késik a
vonat, és gyűlik a késés, lassan haladunk, akkor a tartály szépen elkezd
megtelni, és a magyarok nem nyúlhatnak nagyon hozzá, tehát Nagykanizsán
sem ürül ki. Amikor a visszaúton már eleve akad illemhely ami
automatikusan lezárt: Tele a tartály, meg víz sincs elég, miegymás. No
az ciki. Ugye kevesebb működő hely között oszlik meg a terhelés, azok is
megtelnek. Siófoknál legalábbis akadt aki végigjárta a vonatot, hiába,
hogy elvégezhesse a dolgát.

Nem sokkal Székesfehérvár után már lehetett tudni: Gyerekek üvegbe,
idősebbek kérdezgetik a kalauzt: Ha kell, akkor az ülésre? Nincs válasz.
De a pályán párszor megáll a vonat, örüljenek az utasok. Rám várnak a
keletiben, így tudom: 20 perc késés van kiírva akkor is, amikor az már
éppen letelt, a vonat pedig még kelenföldtől is messzevan, pláne ebben a
tempóban. Utána 40 lesz belőle, hogy ezt túlléptük-e nem tudom. De
kellemetlen. Jaaaa, a WC hiánya, a klíma elégtelensége nem elég a
komfortdíj visszatérítésre, a pótjegyet nem váltják amúgysem vissza mert
nincs hozzá helybiztosítás, és különben is a 40 perc késés nincs 15
perces késés, mert eleve késő vonatra szálltál fel. Igaz amikor
bemondták akkor 15 perc volt, amikor megvetted a jegyet azt ígérték
pontos lesz, és amikor felszálltál: tudtad, mással sem érnél célba
hamarabb, tehát aMÁV miatti késésed boritékolható.

Ezek után mosolygok azon, ha valaki panaszkodik: A MÁV nem sokkal
pontosabb mint a helyi busz a Moszkva Térig, nem is klimatizáltabb, és
csak kicsivel kevesebszer marad ki. És milyen disznóság, hogy a
legelavultabb BHVk helyel közzeli felújításával csak ugyanazt a klímát
kapták meg - komfortdíj nélkül - amit az ICk utasai olyakor hosszútávon
elviselnek, komoly komfortdíj kifizetése után. Ahha.

Vannak problémák.
És vannak utasok akik szerint mindenből jobbra lenne joguk. Ők többnyire
megmagyarázzák, hogy a MÁV miatt késett a Goldoni már Olaszországban is,
a Hernád már szlovákáiban, mert a MÁV a legrosszabb. És különben is,
csak a szar MÁVos kocsik...

Tudod mit? Az aByee kocsikat utálom, mert általában zsúfoltak,
kényelmetlenek. De mit meg nem adtak volna sokan, ha egy ilyen MÁVos
kocsi lett volna a Hernád ICn, hogy ne csak a szlovák kocsikkal
szívtunk. Vagy egy piroscsíkos hasonló klímás BHV, vagy akár, uram
bocsáss, egy régi elavult, koszos, ócska, klíma nélküli normál BHV?

No ez a probléma, egy Magyarországon közlekedő de szlovák ICn álmodoznak
az utasok arról a szolgáltaásról amit a munkábajáró vonaton megkapsz.
Pedig a hosszú út elviseléséhez többre lenne szükség.

Minden rosszban van valami jó. Legalább van egy jó példám, amivel tudom
illusztrálni, mi a különbség a hisztis utas, és a valódi probléma
között. Ha belegondolsz abba, hogy ezen avonaton sokan hány órát
utaztak, és milyem körülmények között komfordíjért, akkor nem azon fogsz
keseregni, hogy miért nem kapsz SOKKAL többet mint akár az ICs utas,
akár a BKVval munkába járó. És nem fogod előadni, hogyha minden nap
mondjuk klimatizált talenten ülnék, és feleannyi problémám lenne
útközben mint addig volt, míg Budapesten laktam (1 éve költöztem Balaton
déli partjára) akkor mennyivel jobban utálnám a MÁVot, és mennyivel
lenne több probléma.

Mert sajnos eleget látok. De eleget látok utas miatt késő vonatot is.
Elégszer hallom, hogy a Goldonit nem ajánlja a pénztáros, mert minden
nap késik, tegnap is 120 percet... Már az Olaszoktól késve jön. Fedup
Sári ötletei ilyenkor nem dühítenek. Inkább jót mosolygok azon, hogy
mindenhol máshol rend van sokak szerint, csak éppen a MÁVnál... Akkor
vajon miért szopunk sokkal többet a nemzetközi vonatokon?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr14148589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.08.25. 13:30:46

Most mit is akartál mondani? Ennek a levélnek pontosan mi volt a lényege?
Kicsit elvesztél szeritnem a mondanivalódban.
Annak speciel örülök, hogy ilyen empatikus és beletörődő vagy, de azért mások szeretik megkapni azt amiért fizettek... Igenis legyen, pontos, tiszta stb a vonat akár 10 km-re is! Nem nagy kérés, szerintem az árba beleférne.
Vagy mi lenne ha ezentúl a pék neked minden reggel száraz és penészes kenyeret adna? Egy hét után beletörődnél, hogy ez van és azután boldogan azt fogyasztanád?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 13:55:16

Dzsimbo: Az adott vonat történetét érdemes megnézni, és összevetni azzal, miért hőbörögnek sokan.

A MÁV esetében a pontosság stb. szempontjából nem rosszabb a helyzet mint bárhol máshol. Nem azt kell mondani, hogy a MÁV így meg úgy a legrosszabb, mert az nem igaz.

Hanem azt kell moindani: Rendben a MÁV a jobbak között van általában, de ezen is fejlesztzeni kell lehetőség szerint idővel, de ahol durván hibáznak, durva gondok vannak, akár MÁVnál, akár máshol azt azonnal rendbe kell tenni.

A halálvonatként említett Hernád IC kapcsán döntsd el: Ülnél-e rajta 4 órát... Nyilván nem. Nem választanád azt más helyett. Nincs ilyen alternatíva.

A klímásított BHV elővárosi vonat pedig jobb szolgáltatást nyújt mint BÁRMELYIK alternatívája ahol van, ergo a legtöbb helyzetben választanád. :) A saját autóhoz képest is célszerűbb a legtöbb helyzetben, az ilyen pedig NAGYON ritka a környéken.

Kismanó 2007.08.25. 14:03:04

Szerintem te semmit sem értettél abból, amit írtunk neked.
Újra leírom: nem tudom, hogy BHV vagy sem a vagon neve. De vagy nyitható ablakok legyenek rajta ( ez a jobb megoldás), vagy nem nyitható ablakok mellett klíma. Amikor kint 40 fok van, a vonat peronján meg 58, akkor ez már nem komfortkérdés.
Ha a szívbeteg anyád rosszul lesz rajta, mert nem kap levegőt, akkor is az a véleményed, hogy nem fizetett komfortdíjat, bírja ki?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 14:16:43

Kismanó: BHV, az ablakok nyithatóak részben (nem mind, de sosem volt mind) ráadásul klímás is.

Más kérdés, hogy alapvetően többféle megoldás van egy vagon klímássá alakításra. Az egyik megoldás, hogy a belső levegőt keringeted, szűrőd, szükség esetén pótlod egy összetettebb rendszerrel. Ha megnézed, akkor a normál klímaberendezés többnyire a belső levegő keringetésével dolgozik. Az ok igen egyszerű: Mert egyszer hűt rajta valamennyit, utána mégegyszer, és mégegyszer.

Ahol szellőztetni is kell, ott a kívülről bejövő levegő hőmérsékletét szabályozod, ez egyszer hűt a külső hőmérséklethez képest. Mivel a hűtést csak egyszer tudod megtenni, ezért ennek hatása korlátozott. Ideális esetben, ha bennt semmi sem melegíti vissza, akkor a belső hőmérséklet 7 fokkal alacsonyabb mint a külső.

Előnye: Kevésbé használódik el a levegő, kevésbé jelent problémát, ha nyitva van az ablak, stb. mivel a beszívott levegő miatt enyhe túlnyomás keletkezik és nem jönne be a meleg.

Hátránya: Érdemben csak járműveken lehet használni, hiszen a külső hőmérséklet emelkedik a klíma hatására, így egy megemelt hőmérsékletű levegővelé próbál hűteni.

Figyelembe véve, hogy sok vonat lassan halad, a sínek felett sokszor melegebb kicsit a levegő mint a környezetükben, ez a hátrány sok esetben zavaró lehet.

Elméletben lehetne egymás után többször hűteni a befúvott levegőt.

Akár hagyományos klímaberendezés, akár légbefúvás két gonddal számolni kell: A klímaberendezés meleget is termel, nem abba a térbe amit hűt, de ez a peronon problémát okoz. A másik: A kocsik szellőztetésére rendelkezésre álló hely meghatározza a szállítható és hűthető levegő mennyiségét, ha pedig ez nem elegendő, akkor probléma van.

Viszonta klimatizálás következménye akkor is az emelkedő külső hőmérséklet, az egyéb szellőztetés korlátozottságe (pl. az enyhe túlnyomás miatt), ha a klimatizálás nem tud hideget csinálni, sőt...

A BHV kapcsán nem az a baj, hogy nincs klíma, hanem, hogy az adott felépítésű kocsira felseelhető legjobb hatásfokú klíma, vagy légbefúvás is hatástalan, a szellőzést korlátozó hatás, a termelt hő pedig durva gond.

Ezt ki kellene kapcsolni, és a vagonokat át kellene szellőztetni.

Morozsgoványi 2007.08.25. 14:17:40

Na ez már a második bejegyzés,amivel megpróbálod kimosni magad.Újfennen nem sikerült.Mellesleg tele van helyesírási és stilisztikai hibákkal.Te beteg vagy..komolyan.Azért tart itt ez az ország,mert sokan a szarnak is örülnek.Mosolyognak,amikor a bakancs már a nyakukra nehezedik.Nem tudok megélni a pénzemből?A kaját is nehezen tudom csak megvenni?Egész életemet végigdolgozom a semmiért?Nem tudok gyereket vállalni,mert azt kockáztatom,hogy éhen halunk,ő meg a négy fal között nő fel nélkülözve?Igen,persze-máshol sokkal rosszabbul élnek.Gratulálok a gondolkodásmódodhoz.A családodnak pedig részvétem.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 14:31:15

Morozsgoványi:

A helyesírási és stilisztikai hibák: Igen, ha az ember hajnalban egy két napos hosszabb kitérő után ír valamit előfordul. De én veled szemben tudom azt, hogy bekezdésekre osztom a dolgot, és egy témát végigviszek nem keverek mindent. Ezen felül: Én magamtól is elvárom azt amit mástól (tagolás) te pedig aminimumot sem teszed meg de mindent elvársz. Nevezzelek én is betegnek? Mondjuk egomán, mindenbe belekötő közveszélyes elmebeteg jelző megfelel?

Azért tart itt az ország, mert a hozzád hasonlók úgygondolják: Nem baj, ha miattuk szar mindenkinek (maguknak is) ők nem tesznek semmit, de nekik mindenből a legjobb jár.

Kérlek szépen: Hazug embert hamarabb utólérik mint a sánta kutyát. Hazug ember aki a klíma meglétét hiányolja, amikor pont a klíma megléte miatt szar a vonat és ezt tudja.

Hazugember aki szerintcsak a MÁVnál gyűlik a késés, de egyértelműen kimutatható, hogy a nemzetközi vonatok késnek a legtöbbet és nem a magyar szakaszon jön a késés.

Hazug, követelőző, a másokat betegnek nevezve személyeskedő de észérvekkel való kultúrált vitára képtelen, követelőző emberek miatt tart ott az ország ahol. TE vagy a jó példa.

Tudod miért nem tudsz megélni a pénzedből? Mert a hozzád hasonlóknak JÁR, hogy a céges telefonnal, a fénymásolóval, a megrendelhető irodaszerekkel, stb visszaélve tönkretegyék a céget ahol dolgoznak, és utána sírjanak, mert nem jut több pénz.

Lehet így is. Jaaa, hogy a személyeskedés csak akkor tetszik, ha mást nevezel betegnek, amikor a te magatartásodat kritizálják konkrét példákkal, a hasonló emberek jellemző tetteivel akkor ideges vagy? Akkor nem kell elkezdeni a vita ilyen irányba terelését és lehet csendben lenned.
Bye.

Sheldrake (törölt) 2007.08.25. 15:05:16

A Tisza nemzetközi gyors néha szokott késni, de nem az a jellemző. Szerintem a legjobb gyorsvonat a keleti régióban. Van pótjegyes és nem pótjegyes része is. Alig több, mint 4 óra alatt van Pesten Záhonyból - cca: 340 km (az IC 3 óra 45 perc alatt). Ezt a vonatot Csapon még át is szerelik széles nyomtávról, meg kiszedegetik belőle néha a csempészárut ( www.indexkelet.hu/rovatkeret.php?r=2&cikk=22477 ).
Jah, és nem EU országból jön, hanem Ukrajnán és a Kárpátokon át Oroszországból, ha valakinek mond valamit. Egyszer volt alkalmam Moszkvától utazni rajta. Örök élmény. :)

Régebben sokat utaztam vele, na akkor még volt tömegjelenet is. Volt, hogy Nyíregyházánál lett csak ülőhely. Ekkor érte meg menettérti jegyet váltani, amit nem tudtak kezelni, akkora tömeg volt. Persze olyan élményből is jutott, amikor a plafonról is diákok lógtak és jöttek a piros karszalagosak. :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 15:39:57

Sheldrake: Igen, és érdekes módon a Román vasút például jobb helyzetben van mint a magyar. De a példaként oly sokszor említett Olasz vasút a Göröghöz hasonlóan sok szempontból rosszabb mint a MÁV. De az USAban sem éppen fényes a helyzet. Megjegyzem: Biztonsági szempontból sem az, de ugye ez nem is meglepő. Az oroszok pontosak :)

Távolkelet esetén a késések elkerülésére más eszközök vannak, és teljesen más egy késés következménye mint itt. Nem véletlen, hogy vannak különbségek.

Általában az az érdekes, hogy akadnak olyan nemzetközi gyorsvonatok amik kicsit többet állnának a magyar határ miatt, mint azt ésszerűnek tartanánk, hivatalosan mozdonyra várnak, de az esetek többségében a mozdony vár a késő vonatra, viszont a késés a menetrend ilyen kialakításával mérsékelhető.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.25. 16:09:41

szerintem is jobb lett volna a sztori 1/3 hosszúságban, lényegretörőbben, kevesebb kitérővel megírva. Itt sokszor elvesztél az általános helyzet taglalásában a sztori mesélése közben - ez is hiba.

Az a bekezdés viszont, ahol végigmentél azon, hogy mi minden is 'jár' nekünk (lehúzott ablakos eső beesős rész) az tetszett, kicsit mindenki elgondolkozhatna rajta.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.25. 17:01:31

A piros csíkos BHV-kon csak gépi szellőzés van, nem hűt. Az IC kocsikon van frisslevegős (lábnál v. ablakpárkányon), illetve belső keringtetéses (plafonon) klíma. A motorvonatokon meg az autókéhoz hasonló állítható üzemmódú klíma van.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.25. 17:02:31

Amúgy a frisslevegős is tud baromi hideget csinálni főleg termes kocsikban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.25. 17:03:42

Gondolj csak arra, hogy 40 fok alatt az autóban is frisslevegős üzemmódban használjuk a klímát, és mégis meg lehet fagyni ha minimumon van.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 17:19:08

Peti: A frisslevegős megoldás kapcsán: Perse, hogy tud hideget sinálni, ne feledd 5 fok hőmérséklet különbség elég drasztikus dolog. Máshogy öltözöl. A metrókat általában a nyári kánikulában fűteni, télen pedig hűteni kell. Miért? Mertaz ember a külső hőmérséklethez alkalmazkodik, aszerint öltözködik, és 5-6 foknál nagyobb különbsg könnyen megfázáshoz vezethet :) A BHVn biztos más a rendszer? Mondjuk ha friss levegőt fúj be, az az ablakot tökéletesen helyettesítheti, és azt nem kell szabályozni :)

mjumm: A kitérő nem véletlen, a MÁV felé amúgy egy sokkal tömörebb levél ment el :) Ez elsősorban az összehasonlítást szolgálja. Megjegyzem: A nem működik a WC egy ilyen hosszú úton az könnyen vezet fertőzésveszélyes helyzethez is, tehát ez a mostani alkalom igen kirívó volt. Kiváncsi vagyok, hogy a MÁV hogyan reagáll majd a kérdésre. :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.25. 17:35:54

A metrókat se nem hűtik, se nem fűtik. Télen a hideg miatt hideg van benne, nyáron emg a szelőzetlenség miatt meleg. Az állomásokat meg fűti a metrók ellenállása, de az új állomásokon már megcsinálták rendesen a szellőzést, és nincs olyan bazi meleg.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.25. 17:37:44

Na meg, az se mindegy, hogy egy 10 fokos hőkülönbséget egy vagy két lépcsőben kapsz meg. Az ic kocsikon az előtér miatt két hőlépcső van, tehát ha 10 fok nem is, de 5 foknál valamivel nagyobb hőküólönbség is megvalósítható egészségkárosítás nélkül.

Igen, a BHV-ban valóban más a rendszer. Klíma nincs, csak szellőzés.

Fedup Sári 2007.08.25. 17:43:02

Úgy látom, tényleg én lettem a főgeci, hogy ez:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/08/17/ez_nem_jegy_hanem_berlet_vazze
után itt már eleve a nyitóbejegyzésbe is belefoglaltattam.

Sebaj.

Kismanó 2007.08.25. 18:10:58

Teljesen mindegy mi van (lenne) a piros csíkos vagonokon. Egy a lényeg. Nem működik. Se klíma, se légbefújás/gépi szellőzés. Nem 1-2 alkalommal, hanem állandóan ez a helyzet. És az ablakot nem lehet lehúzni.
Nem először írtam ezt , nem én írtam egyedül. Ilyen előzmények után enyhén szólva is cinikus TheElf-től a következő:
"A klímásított BHV elővárosi vonat pedig jobb szolgáltatást nyújt mint BÁRMELYIK alternatívája ahol van, ergo a legtöbb helyzetben választanád. :) A saját autóhoz képest is célszerűbb a legtöbb helyzetben, az ilyen pedig NAGYON ritka a környéken."

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 20:49:22

Kismanó: nem cinikus. Gondold végig amit leírtam. Hosszú ideig minden nap busszal jártam, ismertem a környék buszjáratait, némelyik esetben a késés szinte törvényszerű volt, a tömeg is, és a fullasztó hőség is. Egyik sem volt légkondicionált. És ma sem az. És korábban sem volt az. Az öreg Ikarusok egy részén az ablak csak elméletben nyitható, gyakorlatban beragadt, nincs sok bejövő levegő, és amúgy sem haladsz, jön a szmog a dugóban, az aszfalt felett (a színe okán) nyáron sokkal nagyobb a forróság.

Nem lehet mindent egyszerre lecserélni. Új beszerzéseknél elvárható a klíma, az olyan hosszú távú járatoknál ahol ezt a hőmérsékletet tartósan kell bírni szintén. De nincs mindig meg.

Az autó sem megoldás a legöbb embernek az elővárosi vonattal szemben. Mert a vonat késik, de még mindig jobban kiszámítható és gyorsabb mint a dugózás, és a plusz idő a városban, dugóban, amikor a munka után az átforrósodott autóba kell beleülni... Na az sem semmi.

Ezekkel a vonatokkal gyorsabban benn vagy a városban, és sok esetben kényelmesebben mint sok esetben a Budapesti helyi közlekedést használva mondjuk a II. kerületből

És rendszeres volt, hogy egy beparkolt autó miatt fél órán túli veszteglés egy helyben. Kellemetlen. Járok eleget MÁVval ahhoz, hogy lássam milyen az amikor szar, és jártam eleget mással, akad hogy ma is járok, hogy lássam milyen a többi. Ezért tudok összehasonlítani.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 21:12:39

Fedup Sári: Nem bántásból említem, tényleg jót mosolyogtam :) Felvidítottál :)

Te naponta jársz elővárosi vonaton, és látod, hogy kényelmetlen.

Én sokat jártam mással, és előfordul, hogy ilyenekre is fel kell szállnom (többnyire kelenföld és déli között), tehát látom ezeket eleget. És látom a hosszú távú vonatozást, látom a 15 kilométert. Látom Balatont, és látom Budapest környékét. Tudom mit hasonlítok össze mivel.

Nem mondom azt, hogy amit ti szívtok az kellemes, meg, hogy csak az utason múlik. Hanem, hogy többnyire sem a MÁV sem az utas nem tehet róla, adottak a körülmények, és az adott körülmények között a MÁV a legjobb alternatíva, ha nem az lenne, nem választanák annyian azok is akik választhatnak.

Ahhoz, hogy a MÁV javuljon elsősorban ott kell javulni, ahol a dolog a mezei vasutason is múlik. Korrupt kalauz, stb. kapcsán. Másodsorban ahol az utason múlik. Ha a MÁV ettől javul akkor több lesz az utas, és jobban lehet az elvárásokat támasztani.

A második dolog ahol javulást el lehet várni, és el lehet érni: az az észrevételek minősége. Ha ez javul, és az elvárások értelmesek, akad egy olyan út amit bejárva a szolgáltatás fejlődik akkor elérhető, hogy legalább értelmes és népszerű célokat válasszanak a látványos látszatcélok helyett amikor a vasútra költenek fejlesztési pénzt. Ettől még lopni fogak, nem lesz látványos fejlődés. De a vasút felértékelődhet.

Ha pedig a vasút felértékelődik, akkor nem csak autópályát, hanem sok esetben felújított, feljavított vasútvonalat fog igérni sok esetben egy-egy párt, kormány. Akkor meg már javul a pálya, javul a gördülőállomány.

Sheldrake (törölt) 2007.08.25. 21:30:33

Egy rövid kérdés:

A MÁV-nál mit csinál a marketing?

Ha tudja valaki ne tartsa magában, mert én csak az intercica magazint, a mávvándort, a intercica kártyát és a hozzá kapcsolódó hírlevlet és azt látom, hogy egy gyűjtögetős akciót sem tudnak megszervezni (a legutóbbi kilométergyűjtőnél kb. 3-szor javítottak a formon, de legalább, amit jeleztem azt megcsinálták korrektül, persze nem a marketing, de gondolom ők szervezték).

Jah, igen egyszer nyertem 1 db jegyet is a Brazil-Magyarra, csak annyi ész nem volt, hogy focimeccsre nem megy egyedül az emberfia-lánya és két jegyet lehessen már nyerni. :)

greggrant 2007.08.26. 00:27:44

Szerintem a levélíró az alapvetésben téved: attól, hogy máshol rossz, még nálunk se jó. Hogy demagóg módon egy analógiával éljek: ha a szomszédban an egy lumpen alak, aki nem dolgozik és szétrohad a háza/lakása, az még nem jogosít fel arra, hogy én is hagyjam a sajátomat szétesni. Még arra sem, hogy eltűrjem: rámboruljon a szomszéd fala, vagy csak éppen az onnan áradó bűzt elviseljem. Már csak a saját érdekemben is: teszek valamit érte. Akkor meg főleg, ha a saját portámon valamilyen szolgáltatást nyújtok.

Morozsgoványi 2007.08.26. 02:03:53

Hehe..jót mosolyogtam a mosakodásodon.Hja,hogy hajnalban írtad a levelet és ezért minden megbocsátható?Képzeld..én is hajnalban írtam,de téged nem érdekelt ennek lehetősége-rögtön elkezdted fikázni.Ennyit rólad.Én nem csak höbörgök,de neked öreg ezt nem fogom magyarázgatni.Miközben te a szarnak örülsz én próbálom azokat elkergetni,akik ezt csinálták.Aki meggyőződésből tüzel(te),azzal nem érdemes vitatkozni.Nem vagy vitapartner.Tapsikolj és visítozva ujjongj miközben rosszul leszel saját izzadtságodban fürödve a vonaton majd közlik veled,hogy bizonytalan ideig nem megy tovább és még a kalauz is megbüntet ok nélkül.Akkor tényleg saját kezüleg viszem hozzád a kényszerzubbonyod.

Morozsgoványi 2007.08.26. 02:05:56

És vedd már észre,hogy saját magadon kívül nem ért veled senki sem egyet.Ez pedig csak jelent valamit,vagy nem?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 11:03:45

Morozsgoványi: Ebben a rövid válaszodban alíg 3 hazugségit klehet rédbizonyítani.

1. Az írásiodra csak akkor reagálltam, amikor más embernek bunkó módon válaszoltál. Ha azt írod, elnézést hajnalban írtam, nincs gond.

2. Akkor is leírtam, helyesírási hiba, stb. belefér, de tagold a dolgokat bekezdésekre, mert úgy olvasható, és ez nem hibázás, vagy nem hibázás kérdése, hanem minimális emberi kultúráé.

3. Jeleztem, hogy a másik őrültnek nevezése nem érdemi vita, te azt állítod nem csak hőbögsz. Úgy látszik nálad a kurva anyádot tanították otthon érvként a szüleid.

A senki sem ért egyet is hazugság a részedről, de csak saját magadat, és az őrült személyeskedő hőbörgésedet + 1 társadat látod, aki szintén értelmes érvet még nem volt képes mondani.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 11:10:36

greggrant: Attól, hogy máshol rossz, alapvetően egy dolog változik: Ha máshoz hasonlítjuk, akkor nem mondjuk azt, hogy máshol jó, itt a legrosszabb.

Azt kell felmérni, hogy az adott lehetőségeket figyelembe véve, a nemzetközi példát figyelembe véve a MÁV hogyan próbál meg szolgáltatni.

Ha azt látjuk, hogy mások ennél több pénbzől, látványosan rosszabbat csinálnak, ismerjük azt, hogy mióta nincs miből fejleszteni, kevesebbet fizetünk mint a szomszéd, akkor ne panaszkodjunk, hogy nem kaptunk trabant áráért ferrarit.

De keressük meg azokat a dolgokat ahol a MÁV valóban hibázik, nem azért, hogy támadjunk, hőbörögjünk. Mert ha itt, ebben a mutyizóas, beleszarós rszágban ők jobbak tudnak lenni mint az olaszok, akkor igyekeznek. Ha igyekeznek, és tudják azt, hol lehet minimális odafigyeléssel sokat javítani, akkor fejlődik a MÁV.

Ha fejlődik, akkor el lehet érni, hogy a fejlesztések mögött megkövetelhető legyen a politikai akarat, ha lesz politikai akarat, akkora az EU fejlesztésre szánnt pénzből elmegy annyi a vasút értelmes fejlesztésére amit az EU vár. És akkor a szolgáltatás nem csak jobb, de jó is lehet.

Ha hőbörgünk, elűzzük azokat akik kis pénzért megteremtik, hogy jobb legyen a szolgáltatás mint máshol, akkor rosszabb lesz. Ha hőbörgünk és szidjuk a MÁVot, akkor egyértelmű lesz a kormány számára: Nem éri meg ebbe pénzt önteni. Rosszabb lesz.

Ergo: A fejlődés szempontjából kultúrált érvekre és a fontos feladatok azonosítására van szükség.

Ashi Valkoinen 2007.08.26. 13:01:29

Nem tudom, miért támadja mindenki TheElfet, de szerintem ezekben a kérdésekben igaza van. Amihez én is szeretnék hozzá tenni, azok pedig alant olvashatók.

1.) Elővárosi vonat vs. autó. Budapestre járok be egyetemre, mindennap, Tatabányáról. (Tatabánya - Bp. Kelenföld, 54 km) A reggeli 6:27-es győri vonat kivételével Talent jár, ami hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy egy éve még csak Bhv járt. De már azzal is szerettem bejárni. Hogy miért? Mert sosem késett 20 percnél többet, és ha késett is, 5-6 percet mindig tudott visszahozni. A gólyabálon apám úgy döntött, bevisz a suliba. Neki három és fél órába került, autópályán. Személyvonattal két óra nekem az út a házunktól a suliig, úgy, hogy fél órát sétálok vasútállomásig és fél órát villamosozok. Higyjétek el, a kötöttpályás közlekedés óriási előnyben van a többivel szemben. (És ha hazafelé jövök, akkor ugye IC kártyával és havibérlettel 230 Ft-ért igénybe vehetem az InterCity járatok valamelyikét, amivel az iskolától házig menetidő másfél órára csökken.)

2.) Az elvárásaink. Dohányzó-szakasz, ne legyenek vizesek az ülések, klíma. Igen. Törvény írja elő, hogy milyen távolságtól kell dohányzó szakaszt biztosítani. Aki meg nem bírja ki ezt a 100km-t, akkor az szálljon le, szívjon el cigit, nem egyet, tizenkettőt és menjen a következővel. Az ablakot meg mindenki húzza fel maga után. Nem? Nekem ez teljesen természetes, hogy ha lehúzom az ablakot, utána becsukom. És akkor éjjel nem esik be az eső. Klíma? Egyszer sikerült a Talenten elég csúnyán megfáznom. Vonaton 20°C volt, peronon 40°C. Felszállni még jó volt, jaj de jó hűvös van. Otthon este már elég szar volt.

3.) Nemzetközi vonatok, román vasút. Barátnőm Romániában él, és igen, a román vasút (CFR) messze veri a MÁVot. Az Ady Endre és a Corona (ezekkel szoktam hazamenni) sosem késik a román oldalról. (Pedig a Corona ugye Brassóból jön, 9 és fél óra a román vasúton.) Ja igen. És a román vasúton úgy adják a jegyet, hogy induló állomás, célállomás, indulási dő, érkezési idő, vonatszám. Ha lekésed a vonatod, beválthatod egy másik vonatra. (pl. Sepsiszentgyörgy 12:17 - Ditrau 15:13, P4144 vonat, ha érdekel valakit, szívesen beszkennelem.)

Tényleg nem tudom, mi bajotok TheElf meglátásaival, de amit leírt ebben a hosszabb posztban, teljesen korrekt volt. Minden. És ha egy kicsit figyelmesen olvas az ember, akkor azt is láthatja, hogy a poszt egyáltalán nem kalandozott el, pont jó így. Legalábbis nekem sikerült felfognom mindent ebből a kissé rezignált írásból.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 14:12:26

A románok tényleg jók :)

Most amúgy próbálok szerezni késési statisztikákat több országból, mert az érdekes.

Amúgy a különbség: nagyon sokan csak egy vonalon utaznak, és illúzióik vannak arról, hogy mi is a helyzet külföldön.

Áraknak, költségszámításnak is utánanézek. Nem tudom olvastad-e azt a korábbi írásomat ami leírta, miért drága a MÁV (effektív költségek szintjén)? Ha ehhez képest kevesebbet fizetünk, akkor szívesen álmodozom arról, hogy egyszer lesz railjet ár, railjet költség, railjet minőség, de tudom, hogy ennyiért, ilyen körülmények között...

Érdekes kiszámolni, kb. mennyivel drágul egy IC üzemeltetési költsége, ha egy 10 kilométeres szakaszon 40-re lassít 120ról.

Mekkora része megy el egy 100 kilométeres jegy árának EGYETLEN lassújel miatt. Ezért gondolom azt, hogy a legfontosabb dolog a pálya állapotának rendbetétele lenne.

A második: A korszerű pálya, korszerű mozdony esetén a szerelvény többi kocsija miatt ne kelljen lassítani. Ezek és a veszélyes helyetek megszüntetése fontos lenne, hogy változzon.

Ezek mellett azok a helyzetek is fontosak ahol a hozzáállás a problémás. Sok esetben a kalauz tényleg nem tehet semmiről, máskor viszont megy a mutyi.

Ashi Valkoinen 2007.08.26. 15:17:39

Olvastam a korábbi posztjaid is, és úgy is érzem, hogy valamit szeretnél tenni a vasútért, még ha szerencsére nem is utazol vele sűrűn, míg másoknak csak az anyázás marad, mindenféle jobbító szándék nélkül is. A másik még, a román vasúthoz, hogy nekik is többszintű díjszabás van, tehát más a személyvonat ára, az expresszé, a rapidé valamint az IC-é. Nálunk is ez kellene, valamitn "extrák".

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 15:46:17

Azt hiszem az utazás gyakoriságával félreérthetően fogalmaztam akkor. Nem utazok minden nap, ezért nem látok minden problémás utast, problémás járatot.

Ha emlékszel az egyik első történetemre, akkor ott kiderült: Siófokon lakom. Akár nagyszülőkhöz, akár édesanyámhoz, akár munkahelyre megyek: Budapest az uticél. Előfordul, hogy át kell szállnom Kelenföldön, hogy jó pályaudvarra érkezzem.

Ezek mellett előfordul egy-egy Siófok - Balatonföldvár út is :) De azért mégsem azonos azzal, hogy mindennap, ugyanabba az irányba menjek.

Igen: akad olyan vonat errefelé, amin olyan utasok ülnek akiknek ez napi rutin, de akad olyan is amin elsősorba hosszabb távon utazó túristák, rutin nélkül. És akad Budapesten elővárosi is :) Akad nemzetközi, akad belföldi. Akad olasz kocsi, akad talán horvát, akad szlovák a MÁVos megoldás mellett... :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.08.26. 16:22:21

hngnemet vegyetek finomabbra! kulonben topic off lesz!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 17:04:51

Ha már itt vagy, akkor a post címéből hiányzó "d" betűt beletennéd a helyére?

Kiváncsi vagyok, hogy a másik a témához kapcsolódó levélre (te is kaptál asszem 1 példányt) érkezik-e válasz :)

Kismanó 2007.08.26. 20:14:16

Ashi Valkoinen: egyetértünk abban, hogy TheElf-nek vannak jó meglátásai. Néha viszont nem, és ilyenkor nem ott válaszol, ahol megcáfolták, hanem új topikon egy kicsit elferdítve az előző vitát.
Amúgy nem értem, hogy miért baj:
1. Szeretnék a vonaton is levegőt kapni. És még egyszer, nem klímát, csupán LEVEGŐT szeretnénk.
2. Száraz ülésre leülni
3. füstmentesen utazni.
Ha nem tudják betartatni a szabályokat az utasokkal(márpedig nem tudják), akkor oldják meg más módon.
Én a MÁV-nak fizetek, az ő feladatuk biztosítani számomra az emberhez méltó körülményeket a vonaton. Tehát vagy csukassa be az utassal az ablakot, de inkább a kalauz csukja be a félreállított vonaton.
A üzletben sem veszel meg olyan ruhát, amit már más összekoszolt, hiába mondja az eladó, hogy az előző vevő a hibás érte, neked csak ki kell mosni.
És szerintem sem érv az, hogy más szolgáltatónál is rosszak a körülmények.

Morozsgoványi 2007.08.26. 20:57:13

Bocsi georgejr!Már akartam írni,hogy befejeztem az osztást.Innentől csak kommentelek :-)
Még egyszer elnézést.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 21:06:15

Kismanó: Ott is válaszoltam, ha megnézed.

Nem az az érv, hogy más szolgáltatónál rosszak a körülmények, hanem az, hogy a vasúti közlekedésben, mint mindenhol máshol, megvan az egyes minőségi szintekhez tartozó ár, ami objektív okokhoz tartozik.

Igen. Én is szeretnék mondjuk használt Trabant árban kapni egy szép Lexus LS600h-t, de tudom, hogy az életben mindennek megvan az ára.

Nem igaz ami a Cilu megmondja topic kapcsán alapfelvets volt: Hogy az olasz vonat pontos. Mert nem az. A görög sem. A szlovák sem.

De az ICE pontos, a Railjet pontos. Cserébe drága. Engem nem az zavar, hogy Magyarországon lehet olcsón, de ennek megfelelő minőségben vonatozni, hanem az, hogy nem lehet jobb minőséget választani drágábban.

Miért? Mert teszem azt, ha a jelenlegi első osztályú IC kocsikat lecserélik jobb szolgáltatást nyújtókra, ezek egy kis részén kialakul egy "Premium" osztály (konnektorral, asztallal), a lecserélt IC kocsik jók lennének első osztályú gyorsvonati kocsiknak, a mostani első osztályú gyorsvonati kocsik pedig a személyvonatokon javítanák a szolgáltatást.

Ha a másodosztály is cserélődik, a gyengébb első osztályú kocsikat ezek után másodosztályként használnák, stb. akkor mindenkinek javulna a helyzet.

A BHVk felújítása ezért volt érzésem szerint egy rossz koncepció, hiszen nem minden szinten hoz javulást, csak egy szinten. A felújított BHVket sok panasz érheti, de nem rosszabbak mint a normál BHVk, vagy az alternatívaként felmerülő helyközi busz. Ugyanakkor, ha végre minden szinten lesz javulás ezek hamar kikerülnek a rendszerből, tehát ezekre költeni kidobott pénz.

Füst témában lesz mit olvasni, ha kikerül az aByee-s írás, és látni fogod, a felújított BHV messze nem a legrosszabb helyzet.

szociologus 2007.08.27. 12:41:05

Kedves Elf!

Azért néhány helyen sántít a mondandód:
1. A MÁV nem olcsó. Nem csak Magyarországon nem, hanem régiós összehasonlításban sem. A román vasutat leszámítva mindegyiknél drágább. (igen, az osztráknál, szlovénnál, olasznál is drágább)
2. Azt gondolom, ha valaki egy fél minimálbért kiad napi 1-1,5 óra vonatozásért egy hónapban, azért elvárhat alapvető dolgokat.
3. A budapesti agglomerációt leszámítva ár-érték-idő dimenzióban igencsak vesztésre áll. (pl a vidéki nagyvárosokban nincs, vagy vicces a dugó, a teljesárú vonatjegy drágább, mint egy középkategóriás autó benzinköltsége, ha egy család elindul hosszabb útra, az autó felébe-harmadába kerül, mint a vonat.)
4. Igen, én is nehezen viselem, hogy a családom kétheti kosztpénzének megfelelő összegért kosz van, budös van, késés van, bunkóság van.

Ashi Valkoinen 2007.08.27. 13:11:29

Szociológus:

1. A MÁV nem feltétlen drágább/olcsóbb, mint a CFR (román vasút). Attól függ, milyen vonatra szállsz, mert ott sokkal több kategória van, mint nálunk (személy, express, rapid, IC, teljesen más díjszabással). Azt is meg merem kockáztatni, hogy nem igazán vetted még igénybe az OVV/DB szogláltatásait, akkor tudnád, milyen árak is vannak ott.

2. Lehet elvárni alapvető dolgokat, igen. Van, ahol már sokkal jobb lett a helyzet (nemcsak az új vonatok mellett, hanem az ütemes menetrend is nagy előrelépés volt.), ám nem várhatod el, hogy mindenhol puff, jó legyen.

Az utolsó két ponthoz meg csak azt tudom fűzni, hogy TheElf nem védi ezeket a körülményeket, csupán arra próbál rámutatni, hogy nekünk nem kellene más vasúttársaságokra mutogatnunk, hogy bezzeg ott, mert nem.

Másrészről pedig volt itt pár értelmes javaslata TheElfnek arról, miként lehetne jobbá tenni a szolgáltatást, anélkül, hogy azok számára drágulna a vasút, akik esetleg egy prémium szolgáltatást nem tudnának megfizetni.

Ha csak siránkozunk, akkor nem jutunk előre. Egy lépést sem.

szociologus 2007.08.27. 13:28:04

1. Ha figyeltél nem csak a románokról beszéltem. Megnéztem a szlovákot, a lengyelt, a ceht, a románt, a horvátot, a szlovént, az osztrákot és az olaszt. A szlovákkal kezdtem, Mindenütt a Kassa-Pozsony távolság volt az etalon. Ebben a MÁV a 2. legdrágább.
2. Nem nem várhatom el. Tényleg. Csak. Tőlem sem várhatja el senki, hogy ugyanazt a f*st adják el 2*-es áron. 3. Most nem BHV-Talent cserére gondolok. Ez tényleg pénzbe kerül. A takarítás már nem biztos. Az utastájékoztatás sem... Itt sem akarnék a padlóról enni és nem igénylek méterenként belógatott LCD-t. Nem, megkövesedett retket nem akarok és azt szeretném, ha nem lenne össznépi játék pl. a budapesti pályaudvarokon a vágányok közötti futkosás, mert a kedves Stop Zrt. indulás előtt két percel mondja be /írja ki, aztán az első vágányról a tizensokadikra módosítja, ha már mindenki az elsőnél van.
4. Másik vasúttársaságok... Hát nem tudom.. Csak annyit mondok, vonatra fel!

Kismanó 2007.08.27. 16:18:46

TheElf:
"Nem az az érv, hogy más szolgáltatónál rosszak a körülmények, hanem az, hogy a vasúti közlekedésben, mint mindenhol máshol, megvan az egyes minőségi szintekhez tartozó ár, ami objektív okokhoz tartozik."
Ez mit akar jelenteni? Ugye nem azt akartad ezzel mondani, hogy azért az árért, amit jelenleg kifizetek vonatjegyre ilyen szolgáltatás jár, ez az ellenértéke?
Most már tényleg olyan drága a vonat, hogy egyedül utazva sem kerül a benzin többe a vonatjegynél. Mi a cél? Kocsiba kényszerítjük az utasokat?
A legolcsóbb szinten (akármennyi is legyen) sem megfelelő a szolgáltatás, ha
1. nem megfelelően tájékoztatnak
2. több hónapos mocsok van
3. rendszeresen nem tartják be a menetrendet
füst, vizes ülés, levegőről már beszéltünk.
Én úgy gondolom, nem a pénz hiánya az elsődleges oka a kritikán aluli szolgáltatásnak. A felsoroltak nagy része pénz nélkül is megoldható.
Persze igazad van abban, hogy az extra szolgáltatásokat növelni kellene.Nagyon jó elgondolás, amit kifejtettél.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.27. 23:22:59

Kismanó: Az árak tekintetében alapvetően az osztrákoknál is akad olyan vonat - beleértve az olyan ÖBBs vonatot is, ami Magyarországra is eljut - ami színvonala nem jobb a magyarnál, és nem is olcsóbb.

Az ÖBB esetében alapvetően sok a szolgáltatási szint, és az elérhető árakat számos dolog befolyásolja. Jelenleg Magyarországon csak egy minőségi szintnek van alternatívája. Amúgy ha láttad milyen útvonalon utazom, akkor tudod, volt szerencsém sokféle nemzet vasúti kocsijaihoz, akad összehasonlítás.

Nem rosszabb a MÁV. Ennyiért, ennyit lehet adni.

Miért ne ülj kocsiba? Ideális esetben a vasút nem feltétlenül olcsóbb akar lenni az autónál, hanem jobb szolgáltatást akar nyújtani. Ezért hiányzik a jelenlegi MELLETT nyújtott jobb minőségű (feláras) szolgáltatás, és onnan a minőség fokozatos lefelé gyűrűzése.

szociologus 2007.08.28. 09:23:54

Elf Drága!

Egy kérdésem van: Mennyit fizet a Stop Zrt. a bértollnokságért?
Ennyiért ennyit lehet adni?
Gondolkodjál már!
Versenyképes szolgáltatás?
Szerinted versenyképes a Stop Zrt. a 3 óra alatt Szegedre érő vonataival? (Legutóbb éppen 1:40 perc volt kocsival). Mi a jobb szolgáltatás? A kosz? A bűz?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 10:17:02

szociológus:

1. busszal sem rövidebb, és a vonaton általában kevésbé rosszak a körülmények, ergo a közvetlen versenytársat megverik.

2. A legtöbb vonat 2:29 alatt ér le, és IC (méghozzá teljes helyjegy + pótjegy árral, tehát itt a késés esetén van visszafizetés)

3. Ha egy idegen városba mész le, ott van programod, stb. akkor nyilván az autós utazás költségeihez hozzá lehet számolni nem csak a benzin költséget, az autó amortizációját, a kötelező szervíz díj adott megtett útra eső részét, stb (sokan elfelejtik), de azt is amennyit ott parkolsz. Sok esetben így a vonat kevésbé drága.

4. Az ICken ha jól tudom jóval kevésbé általános a kosz és bűz, márpedig szegedre elég sok IC megy...

5. Cserében azon a vonalon tudsz végig olvasni, dolgozni, stb. a vonalon, ha ekkor is készülsz egy tárgyalásra, akkor érdemben ez a 2 óra 29 perc nem elveszett idő, míg az autó 1 óra 40 perce az. Számold nyugodtan rá 1 óra 40 perc munkaidő értékét irányonként.

szociologus 2007.08.28. 11:20:43

1. Rövidebb. VAn autópályán közlekedő busz, ami csak Kecskemétre megy be.

2. Vagy van visszafizetés, vagy nincs.

3. Hozzá kell számolnom. A vonathoz meg a 200 feletti tömegközlekedési jegyet. Az amortizációban és egyebekben igazad van, de ebben az esetben is 1,5 ember vonatjegyének árába kerül az út. A maradék 3-3,5 ingyé megy.

4. Nem, ebben igazad van.

5. Azt azért Te is tudod, hogy ebben a helyzetben az ember munka/olvasási hatékonysága nem teljes..

5+1. A bértollnokságra nem kaptam választ.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 16:03:50

1: Lehet, hogy csak kecskemétre megy be, de sokat áll a dugóban, a busz többet késik átlagban mint a vonat.

2: vagy van, vagy nincs, de nincs állandó késés.

3: Természetes, nem is ilyen helyzetre való igazán a vonat, pár kivételtől eltekintve.

5: Természetesen nem teljes, de ettől függetlenül az ez alatt elvégezhető munkának van értéke. Nyilván elmondható, hogy megspórolhaó az ebédidő is, ha van étkezőkocsi, stb.

Az, hogy nem teljes amúgy egy komoly probléma ezért lenne szükség az osztrák Railjet Bussiness Class és a Railjet Premium Class szintre is, természetesen ennek megfelelő áron.

5+1: Személyeskedő vádaskodásra minek válaszolni? Téged minősít.
süti beállítások módosítása