MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

SZEPTEMBERTŐL 90%-OS KEDVEZMÉNYES BÉRLETTEL UTAZHATNAK A FELSŐOKTATÁSBAN TANULÓK

2007. augusztus 23. - georgejr
SZEPTEMBERTŐL 90%-OS  KEDVEZMÉNYES BÉRLETTEL  UTAZHATNAK A  FELSŐOKTATÁSBAN TANULÓK

2007. szeptember 1-jétől újra 90%-os kedvezménnyel válthatnak bérletet a felsőoktatásban tanulók a lakóhely és a tanintézet közötti utazásokhoz.  Számukra azonban, ezen bérletek elővételben történő megváltására a törvény alapján nincs lehetőség, ezért szeptemberi bérletüket csak szeptember 1-je után vásárolhatják meg.

A 2007. évi LXXVII. Törvény (4) pontja szerint szeptember 1-jétől újra a 90% bérlet kedvezmény illeti meg a felsőoktatásban tanulókat. A Törvény alapján szeptember 1-je előtt a MÁV-START pénztáraiban nem áll módunkban, a felsőoktatásban tanulók részére a 90%-os kedvezményre jogosító bérleteket kiadni, ezért Ők augusztus 31-ig csak a 67,5%-os kedvezményes hallgatói bérletet válthatják meg.
Az elővételben szeptember hónapra megváltott hallgatói bérlet és a tanuló bérlet ára közötti különbözet megtérítésére nincs lehetőségünk. A hallgatók részére ezért azt javasoljuk, hogy szeptemberi bérletüket, csak a hónap első napja után vásárolják meg.
Az általános és középiskolások számára a szeptemberi bérletek a megszokotthoz hasonlóan augusztus 27-től október 5-ig érvényesek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr81147085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.24. 14:35:11

Most én leszek a gonosz szörnyeteg, de én nem értek egyet ezzel a hatalmas kedvezménnyel a hallgatóknak. Én is voltam diák, de egyetem mellett dolgoztam, és szüleim is besegítettek, amikor kellett, (persze nem lakásra meg kocsira kell gondolni, hanem kisebb összegekre itt-ott: cipő, egy-egy tankönyv, stb).

Én egy olyan országból jövök, ahol a felsőoktatási hallgatóknak semmilyen kedvezmény nem jár, max 10% körül repülőre és hosszabb IC járatokra, de az is csak hétvégén és különleges feltételek mellett. Olyan, hogy minden járatra, mindenhova kedvezmény, ráadásul 90%, hallatlan. És nem kell azzal jönni, hogy bezzegagazdagnyugatiak megtehetik, mert egy diák minden országban a legárérzékenyebb csoporthoz tartozik, és megnézi, mennyit, mire költ. De szerintem a MÁV-nak mindenre van szüksége, csak ilyen bevételkiesésre nem.

A hallgatók dolgozhatnak egyetem mellett, én pl. netcaféban, könyvesboltban dolgoztam, idegenvezettem, szóval nem csak diákmunka létezik. Rengeteg diákot ismerek Magyarországon, akiknek a fejében meg sem fordul ez a lehetőség.

A szülők is besegíthetnek, persze sok család szerény anyagi körülmények között él, de ha valaki vállal egy gyereket, vállalja addig, amíg az a gyerek keresőképes, és segítsen rajta egy-egy vonatjegy árával.

Tessék, lehet venni a köveket. Én így gondolom.

Sheldrake (törölt) 2007.08.24. 16:01:45

Lehet, hogy igazad van, azonban csak részben.

"
Olyan, hogy minden járatra, mindenhova kedvezmény, ráadásul 90%, hallatlan.
"

Csak az iskola és a lakóhely között bérletjegy vásárlása esetén.

Amíg Magyarországon egy egyetemi/főiskolai hallgató 4,8-5 átlagra 14-25ezer Ft ösztöndíjat kap (egészségügyi főiskola vagy mérnökképzés) - ((((merketing büfésulikban persze 40-50ezer is van az ösztöndíj)))), addig szerintem elég irreális, hogy 8+3 ezer Ft-ot fizessen ki utazásra (előbbi egy 40km-es 67,5%-os támogatást élvező buszbérlet, utóbbi egy BKV bérlet).

Másik elég érdekes helyzet a nagy egységes vasút-volán tarifák közben, hogy ha vonattal megyek, akkor 60, ha busszal, akkor 40 km-es jegyet kell váltanom. Teljesárú jegynél ez 300 Ft különbség utazásonként.

Meg aztán ugye a MÁV-Start dolgozók és nemdolgozók pereputtya ingyen utazik korlátlanul bárhova, jóllehet sok esetben közük sincs a vasúthoz. Azt esetleg már kiszámolta valaki, hogy ez mekkora bevételkiesést jelent? Kiszámolni persze nem lehet, mert nem logolja senki. Nyereséges cégek nem adnak ekkora jutattást dolgozóiknak, a családjaiknak meg aztán pláne nem. Nem sajnálom, csak ugye azt az adózó dolgozók fizetik ki aztán. Ha megvonnák az ingyenutazós kedvezményt, akkor meg eltűnne máshová a pénz és hónapokig sztrájkolna minden vasutas...

50%-os tarifáknál is 2 személyre már ugyanott vagy árban vonattal, mint autóval.

Meg őszintén szólva nem szívesen fizetnék teljesárú bérletet egy jelenleg még nem létező szolgáltatásért. Mindig, csak azt mondják, hogy majd jobb lesz meg szebb lesz, csak előbb fizessek többet... Mert bizony ott nyugaton jobb és szebb a tömegközlekedés és így méltán fizetnek többet, meg persze nem 350-500Ft-os órabérért mehet a diák dolgozni. :)

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.08.24. 22:29:04

Nem reális külföldhöz viszonyítani a magyar hallgatókat. A MÁV igenis irreálisan drága egy egyetemistának a mai Magyarországon. Tetszik, nem tetszik ez van sajnos. A diákmunkát meg kár felhozni, ez is magyar jelenség: Azzal mindenki jól keres kivéve a diák. Ott is csak a lenyúlás megy, nevetséges órabérért dolgoztatnak. A probláma öszetettebb.
Sajnos a legtöbb egyetemistának tényleg égetően szüksége van erre.

Arra viszont kíváncsi leszek mennyi lesz az új ára, mert az emelés nem 22,5 % volt valójában....

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.25. 14:42:39

Sheldrake!

Köszönöm, hogy elmagyaráztad a dolgokat az előtted kommentező mjumm-nak, aki kőkemény közhelyeivel (túl magas kedvezmény, diákmunka, stb) és nyílvánvaló tájékozatlanságával szétrombolta az idegeimet.

Én nem lettem volna ilyen higgadt...

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.25. 14:56:26

Nem, nem bírom ki...

Kedves mjumm! Kérdéseim irányodba:

1. Mit képzelsz te magadról?
2. Hány száz évvel ezelőtt voltál diák és melyik országban?
3. Melyik istenverte filmben játszottad a diákmunkás szerepét? (itt a valóságban, Mo-n ez nem működik ugyanis)
4. Mikor izzadtál le utoljára egy MÁV jegypénztárnál, a végösszegett hallva?
5. Mikor izzadtál le utoljára egy komfortos BHV műbőrülésén a nyári forróságban.
6. Mikor lépkedtél utoljára hóban egy BHV folyosóján?
7. Mikor ültél utoljára a puszta közepén egy vonaton, ami már órák óta vesztegelt?
8. Mikor késtél le utoljára valami fontos programot a 400 perces késés miatt.
9. Van-e fogalmad róla, hogy mi az egyszeri utazás és mi a bérlet?
10. Tisztában vagy-e az árakkal, az ár-érték arányokkal, illetve az ár-szolgáltatás arányokkal???

Ha mindezen kérdések megválaszolása nehézkes lenne számodra, akkor azt tanácsolom, hogy válts egy 500 km-es jegyet, amivel pár napig utazgathatsz a MÁV vonalain és hipp-hopp felvillan majd az a villanykörte.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.25. 16:10:55

repülnek azok a kövek :) borítékoltam.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.25. 16:11:51

nem baj, ne is gondolkozzatok el azon, amit írtam, fröcsögjetek csak tovább habzó szájjal, a kis maradi igazatokat védve, nehogy véletlenül fejlődjetek egy kicsit. Arra úgysem vagytok képesek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.25. 16:13:02

Tökfej: én kulturált hangnemben írtam a legelső kommentemben, a 'szerintem' szó mindenhol ki volt téve, szóval lehetett volna normális vitát is kezdeni, ahogyan pl. sheldrake tette. Gratulálok neked, igazi magyar vagy. Pföjj.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.25. 16:33:57

Én Pécsre járok egyetemre, ahol is nincs munka. És ezt nem úgy kell értelmezni, hogy olyan munka nincs, ami nekem megfelelne, hanem úgy egyáltalán nincs. Másrészt a legmagasabb ösztöndíj, amit kaptam, az nem érte el a 12e forintot. Szóval Magyarországon nincs Hawaii.
Mostmár hazaköltöztem Pest megyébe, rögtön lett munkám,viszont így heti rendszerességgel le kell majd járnom.
És a MÁV irreális árakkal dolgozik. Egy oda-vissza út jelenleg elviszi kb. egy napi keresetemet...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.25. 16:35:01

Ja, mármint 4,85-ös átlag mellé kaptam azt a tizenegyezer-néhányszáz forintos 'ösztöndíjat'.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.25. 18:36:06

Egy jó megoldás lehetne, ha az állam minden diáknak adna egy minimálbérnyi támogatást havonta. És abból lehetne finanszírozni a tankönyveket, koleszt, utazást - amire telik. A többit pedig melóból vagy szülői támogatással megoldani. Ezek az adóforintok sokkal jobb helyre mennének, mint a mostani támogatási rendszer.

Én igenis sajnálom a diákoktól ezt az irreálisan magas kedvezményt (50% bőven elég lenne. Sajnálom az ingyenutazást a nyugdíjasoktól, a vasutasok családjaitól, a szerdán narancssárga zoknit viselőktől (biztosan erre is jár valami kedvezmény, hiszen a 10 millió kedvezményezett országában élünk). Sajnálom mindenkitől, akik miatt 18.000 forintba kerül a bérletem. Ha nem lenne ennyi kedvezményezett és 90%-os kedvezmények, talán mindenkinek egy kicsit olcsóbb lehetne. Ez lenne az igazi szolidaritás, nem az, hogy egyes csoportok szinte ingyen utaznak, míg mások fizetnek mindenki helyett.

Kismanó 2007.08.25. 18:47:42

mjumm: elárulnád nekünk melyik országból jöttél?
Pesten van lehetősége dolgozni egy diáknak. Csak nembiztos, hogy kap olyan munkát amit érdemes elvállalni. Vidéken viszont szinte semmi esély rá.
A szülők többsége nyilván vesz 1 pár cipőt vagy ilyesmit a gyerekének. De semmi többre nem képes, mert iszonyatos anyagi megterhelést jelent az egyetemi tanulmányok finanszírozása, főleg, ha több gyerek van.
A lakóhely és a felsőoktatási intézmény közötti 90%-os bérlet nem luxus, hanem ésszerű kedvezmény.
Inkább a nyugdíjasok ingyenes utazását kellene csökkenteni valamilyen formában. Nekik még jövedelmük is van.

Sheldrake (törölt) 2007.08.25. 20:40:56

Azzal egyetértek én is mjumm, hogy túl sokfajta kedvezmény létezik. Nincs az rendjén, hogy 53 féle jogon lehet menetjegyet váltani (elvira + MÁV arcképes + MÁV szabadjegy + nyugdíjas), de lehet van még néhány. Természetesen nem ennyi különböző %-ról van szó, de a pénztárosnak, kalauznak kb. ennyivel kell(ene) tisztában lennie.

Néhány hónapja volt az az újítás, hogy nem a kedvezmény mértékét írták a menetjegyre, hanem a kedvezmény kategóriát. Attól falra tudtam mászni. Most újabban ismét az van a jegyen, hogy 50%-os kedvezményű.

FLAME ON

Valaki írta, hogy egyszerűen nincs munka. Na, ilyet ne írjon senki sem. Van Borsodban, Szabolcsban, Somogy és Zala megyében is munka. Munka az mindig van, csak van jól fizető, kevésbé jólfizető, létfenntartó, megalázó, stb. Dolgoztam már sokféle helyen diákmunkásként, szabadúszóként, sokszor azért mert muszály volt, vagy csak azért, mert nem szerettem volna otthonról kérni, de a tapasztalatom az, hogy aki akar dolgozni, az azért tud. Bár lehet, csak nekem van olyan szerencsém, hogy olyasmik ragadtak rám az egyetemen, ami másra nem és ezt megfizetik, úgy ahogy.

A tanulányi átlag egyébként sem a tudás mércéje a felsőoktatásban. Szerintem.

Kedves mjumm, nem azzal van itt a gond, hogy nem dolgoznak a diákok vagy mindenki lógatja a lábát, bulizik éjjel és nappal és iszik, mint a kefekötő, hanem azzal, hogy az a kereset, amit össze tudnak hozni l*****-ra sem elég. Néhány szerencsésebb, képzettebb, több ismerőssel rendelkező diáknak összejön egy-egy jobb munka, de nem az az átlag. Egy komoly nappali iskola mellett nem nagyon lehet napi 8 órában dolgozni, de ha valakinek össze is jön, nem keres sokkal többet, mint a minimálbér, viszont akkor nemigen tudja hozni az ösztöndíjhoz (na jó, ne nevezzük annak, mert amit adnak az nem ösztönöz tanulásra) szükséges színvonalat. Egyszerűen szétcsúszik.

A héten jöttem fel a menyasszonyommal Pestre, 5600 Ft-ot fizettem a kettőnk jegyéért, jó igen IC-vel jöttünk. Ennyi volt diákáron. Ha teljesárú bérlettel kellene suliba járni, akkor az 36ezer Ft/koponya lenne vonatra az iskola és a lakóhely között! Ehhez még hozzácsapódna két BKV bérlet 3 ezer/fő áron, meg mondjuk teljesáron meglátogatnánk havonta egyszer a szüleimet (többször egyébként sem járok), az lenne 25 ezer. Szóval 100ezeret költenénk ketten utazásra, retekes, koszos, késő járműveken, ha jól összehúzzuk a nadrágszíjat, akkor nem megyünk a szüleimhez, megvagyunk 80ezerből. :) Abból már 5-ször meg lehet tankolni egy kocsit.
BKSZ bérlettel csökkenthetnénk a költségeket, de vonattal nemigen engedném egyedül utazni sem nappal sem sötétedés után a menyasszonyomat, utóbbi időpontokban még magamat sem.
Nagyon kezdő egyetemista koromban beadtam a szoctám kérelmemet, de később már mindenféle papír kellett hozzá (igazolás APEH-tól, önkormányzattól, munkahelyekről, testvérek iskoláitól, Jóistentől), hogy kapjak havi 4ezret, miközben a lakással rendelkező, vagy kocsival suliba járó őstermelő, veszteséges, nyugtamentes vállakozó évfolyamtársak 20ezreket kaptak. Egyszerűbb volt elmenni melózni.

Nem mehet mindenki külföldre, nem kaphat mindenki diákként banki munkát többszázezres fizetéssel, nem teheti meg mindeni, hogy ne vonattal járjon, nem születhet mindenki Pestre/nagyvárosba és nem lehet mindenki a szerencse fia/lánya. Ez egy ilyen játék.

Kiváncsi lennék mit kezdene magával egy angol, német vagy francia, ha magyar fizetésből kellene neki kijönnie. Londonban 1-2 font (380-760 Ft) egy buszjegy, Budapesten 230-300 Ft. Ha a keresetek is csak ilyen arányban különböznének, akkor nemigen lenne most kint Angliában több, mint 40ezer magyar.

Nem mástól kell várni a segítséget, hanem meg kell próbálni tenni a gödörből való kijutásért. Aztán vagy sikerül vagy nem, szerintem sokaknak nem fog sikerülni, lehet nekünk sem, de ha elengedném fülem farkam, akkor biztos nem sikerülne. Tisztán emlékszem rá, hogy az egyik választás előtt (nem most volt, hanem kb. 10 éve) az egyik csapat azt mondta, hogy nem lehet megfogni minden embernek a kezét, segíteni minden egyénnek. Most ez a csapat totál mást mond és az ő szövegüket most az mondja, aki akkor mást mondott. :) Kánaán nemigen lesz itt csak úgy magától, mert éppen a neked vagy nekem szimpatikus fog a bársonyszékekben ülni, max. jobban érzed magad, ha az általad szimpatikusnak tarottak vannak/lesznek épp a kormányrúdnál.

FLAME OFF

De már túl sokat írkáltam. Mikor hová kell menni vasúti kocsit takarítani? :)

Gabyca 2007.08.29. 09:27:20

Kedves mjumm! hát ne haragudj,de ez tényleg felettébb gonoszság..de elmondok Neked valamit..érted azt a szót h bérlet????? az nem ugyanaz mint a vonaljegy..csak egy kis matek,nem nagy dolog,figyelj!!pl..én Miskolcon tanulok.Miskolcra egy havi BÉRLET 111000ft..ennek a 10%-a 11100ft.. ennyit kéne fizetnem a BÉRLETÉRT,ami szerinted hallhatatlan kedvezmény.. DE..egy retúr diák 50%-os JEGY 2780Ft..hónaponta 4x jövök haza,ha megszorzod 4-gyel,11120-at kapsz:):) látod,az a 20ft..huh,mekkora kedvezmény.. és képzeld a diákok többsége dolgozik..az helyett hogy örülnél hogy másnak könnyebb,még fel vagy háborodva..csak azt nem veszed számitásba,hogy most minden rengeteggel drágább mint pl 2éve volt..és ha jövőre bejön az a havi plussz 10000ft ami azért fizetünk hogy tanulhassunk..mindegy,csak ennyit akartam..

Gabyca 2007.08.29. 09:32:25

bocs,azt elfelejtettem irni,hogy Szolnokon tanulok,és ez a BÉRLET 200km-es!!! ez hozzátartozik a számitás valóságigényéhez!

TLR4 2007.08.29. 09:58:47

Kedves mjumm, ezzel egyszerűen nem tudok egyetérteni. A diákoknak az a feladata, hogy tanuljanak, munkára meg vagy van idejük vagy nincs (pl. orvosin ált. nincs), vagy van lehetőségük vagy nincs. Ja, és a szülők még családi pótlékot se kapnak, pedig az orvosi egyetemen 100 ezer forint a tankönyv egy évre, ami azért nem 1-2 fillér.

Az ösztöndíjak hallatlan alacsonyak, még a jó tanulóknak is, 18-20 ezer forintból mi marad ilyen árak mellett? A MÁV meg annyira drága, és az ár színvonala a szolgáltatásssal semennyire sincsen összhangban. Több ezer forintért kell a koszos gyorsvonaton utaznia egy diáknak is, ha mondjuk valaki fel akar jutni Debrecenből Budapestre.De akkor már inkább fizetek még 520 Ft-ot az IC-ért, mert azért az csak kulturáltabb. Ha meg valaki el akar jutni Szombathelyre onnan, akkor nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Igen, pl. Angliában megéri azért fizetni, hogy tanulhass, mert jóval többet fogsz keresni,mintha nem, de itt Magyarországon egyelőre nem ez a helyzet. Egy gyári munkás is össze tud annyit hozni (havi 180 nettót), mint amennyit egy egyetemi docens keres. Szóval itt valami nagyon nem stimmel...Ha majd nagy differencia lesz a bérek között, akkor majd lehet ilyen szöveggel előállni, hogy túl sok a kedvezmény, egyelőre ezaz 50%-os is nagyon drága egy hallgatónak.

vica_eva 2007.09.02. 22:14:06

Kedves mjumm!

Eléggé felháborított az írásod, mint sok más embert is.
Először is, nem mindenki a középiskola padjából ül át a felsőoktatás padjaiba, van, aki akár több év után megy egyetemre/főiskolára, nincs szülői támogatás, mert már neki magának is családja van. Elképzelhető, hogy valaki éppenséggel gyed-en gyes-en van otthon a gyermekével/gyermekeivel. Na most ha emellett még tanul is, nem valószínű, hogy munkát is tud vállalni. Persze kivételek azért vannak. Képzeld el, hogy azért nem mindegy, hogy esetemben pl. 300, 150 vagy 30 forintot fizetek ki a vonatjegyért. Nekem nincsenek olyan helyzetben a szüleim, hogy segítsenek, meg egyáltalán nincs olyan rokonom/ismerősöm, aki segíteni tudna. Nem hogy a tandíjjal, de még a 30 forinttal sem. Az, hogy te ennyire szerencsés vagy, hogy külföldön tanulhattál, meg még a szüleid segítettek is, egy más tészta. Örülj neki. Sokaknak még az sem adatik meg, hogy egyáltalán az életük során bármikor eljussanak külföldre. Magyarországon az átlagember nem igazán tud kicsengetni többtízezer forintot havonta az utazásra még a tandíj, meg a horribilis tankönyv és jegyzetárak mellett. Ezek az emberek meg hadd élvezzenek már legalább annyi előnyt, hogy az utazásért csak 50% vagy 90%-ot fizetnek. Tehát jó lenne, ha visszavennél a hangnemből, és nem onnan a magas lóról beszélnél le az embereknek. Kicsit magadba szállhatnál, mielőtt ilyeneket beírsz.

vica_eva 2007.09.02. 22:51:34

Kedves mjumm!

Az alábbi mondatot tőled idézem:

"Egy jó megoldás lehetne, ha az állam minden diáknak adna egy minimálbérnyi támogatást havonta"

Csak kérdezem, nem kötekedni akarok. Belegondoltál te egyáltalán abba, amit írtál? Ha minden diák egy minimálbérnyi támogatást kapna havonta, az nem fájna az adózó zsebednek, de az, hogy valaki, én pl. 10320 forint helyett, 3900-at fizetek egy bérletért, az már igen? Elég érdekes meglátás, hiszen így csak 6420 forint támogatást kapok. Oké, 200 km-től már minimálbérnyi a különbség a hallgatói, és a sima bérlet ára között, de szerintem ha mindenki megkapná a minimálbért, biztosan rosszabbul jönne ki az állam, szerintem többen járnak be kisebb távolságból, hiszen sokan az iskola közelében laknak albérletben, koleszban. De lehet, én látom rosszul. Mindenesetre én nagyon örülnék, ha minimálbért kapnék, és nem 90%-ot.

A másik:

"Sajnálom az ingyenutazást a nyugdíjasoktól,"...

Te tudod, hogy mennyi a minimálnyugdíj, és hogy hány nyugdíjas kap annyit vagy csak éppen hogy fölötte? Gondolom nem, mert akkor ezt nem írtad volna le. Most megmondom, 27130 forint. Hát, nem egy nagy összeg ugye? Én inkább a képviselők ingyenutazását venném el. Keresnek ők annyit, hogy 3x is megfizethetnének egy utazást, mire fel az ingyenesség?
Egy BKV, vagy MÁV-START dolgozó pedig plusz juttatásként kapja a családja részére az ingyen bérletet. Ha nem kapnák ezt, akkor úgyis kiharcolnának ugyanennyit kp-ben, fizetésemelésként, vagy költségtérítés címen, úgyhogy teljesen mindegy. Tőlük sem venném el.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.03. 00:23:29

Tökfej: Amint látom nem vitakozni, hanem anyázni, nem valamiért tenni, hanem valami ellen magadból kikelni akarsz.

Kérem szépen, ilyen diákot mint te, ne kelljen mások adójából eltartani.

Nem az a baj, hogy a munka messze van, kényelmetlen, megalázó, meg nem fizet annyit.

Hanem az a baj, hogy ezek mellett bliccelésre szólítasz fel, anyázol, stb.

Neked minden "Jár" és mindenből jobb jár, és akkora úrnak képzeled magad, hogy neked akár a miniszterelnöki munka is lealacsonyító lenne.

No ezért kellene megszöntetni a sok támogatást meg a tandíjmentességet. Tudod, azt, hogy te ingyen utazz is megfizeti valaki.

Míg a MÁVosok ingyenes utazását megértem, mert nem arról szól, hogy egy nagypofájú ember azt mondja, hogy neki jár, hanem alapvetően 3 dologról: sokszor munkaeszköz is. Drágább annyi pénzt adni, hogy a kedvezményt kiváltsa, tehát pénzt spórolunk, nem többet veszünk ki az emberek kezéből, harmadrészt az utasként szerzett tapasztalatok, a családtól kapott vélemény hasznos a vasút fejlesztésére.

Addig a te semmittevésed támogatása mire jó? Tudod nagyon sok olyan ország van nyugatabbra ahol nem sokkal jobb a diákmunka, nem kedvezményes a hitel, nem könnyű az ösztöndíj, senki nem kap támogatást, drágább a megélhetés, és a diák ugyanúgy nem tud pénzt elhozni otthonról.

Tudod mit mondanak? Amit lehet megkeresnek, összeállnak, többen közös albérlet, stb. igyekeznek maguk is takarékoskodni, és ami máshogy nem megy, az hitelből támogatásból. És ott drágább a jegy, a bérlet, nem jár a kedvezmény.

És eszük ágában sincslógásra buzdítani, felismerik, hogy amit fizetnek mennyit ér, ergo nem követelőznek.

Ha neked megalázó a munka, akkor támogatást követelni, koldulni, lopni, stb. is legyen megalázó és lealacsonyító.

És tudod miért nincs munka? Ha nem arra használnád az egyetemet, hogy bulizz, hanem arra, hogy megismerd a világot tudnád. Úgy hívják az okot: volumenhatékonyság. Ahhoz, hogy hatékonyan (versenyképesen) tudj termelni sokat kell termelni. Nem elég 1-2 mber aki dolgozik, hanem kell 100-200.

A gond az, hogy ebben az országban ez nehezen jön össze. AZ elcseszett lakástámogatás miatt az emberek nem mobilak, nem tudnak munkahelyhez költözni. A nemzetközi viszonylatban túl sok egyetemista, és túl sok viszonylag fiatal nyugdíjas miatt a participációs arány alacsony.

Túl sok a diák? Ezeknek büdös a munka, és sokkal jobb lehetőség is túl lealacsonyító nekik, mert túl jól élnek? Rontani kell a helyzetükön.

Amelyik diák viszont hajlandó dolgozni, hajlandó javítani a helyzeten, hajlandó előrébb lépni, befektetésnek tekinti az egyetemet, akkor is, ha hitelt kell felvenni, és értelmesen viszi előre az országot... Na azt célzottan kell támogatni.

Ha kevesebb ingyenélő, léhűtő péntek esti buliját kell támogatni, akkor több jut azoknak akiknél valóban haszna van a pénzre, és bizony tőlük nem sajnálnám a megemelkedő támogatást.

csege516 2007.09.07. 12:04:15

mjum,nemtudom,de szerintem élvezed,h Te vagy most itt a középpontban,veled foglalkozik mindenki.Lehet ez a jellemedből fakad.Talán amikor egyetemre jártál,ahogy állítottad,és egyik napról a másikra aztmondták vna neked,h namost 67,5-ről 50%a diákjegy,lesz egy kis FER,tuti veled magyarázták vna el a csoporttársaidnak,h ezmá mennyire igazságos.sokan+hívtak vna sörözni magukkal...

tatu30 2007.09.08. 09:01:16

Valaki tudna nekem segíteni?A helyzet ez:jelentkeztem fősulira,levelező tagozatra.Kérdés:a diákigazolványt az iskola és a bejelentett lakcím, avagy az iskola és egy általam megadott (tartózkodási)lakcím között állítják ki?Csak mert Pesten lakom albérletben és ez a címem nincs bejelentve.

stegoo 2009.02.06. 10:28:10

Tökfej talán nem válogatta meg eléggé a szavait, de attól ez cseppet sem lesz kevésbé igaz. Az a szörnyű igazság, hogy ez kajakra így van. 10 évet vonatoztam:középiskolában bejárós voltam (minden nap oda-vissza) fősuli meg az ország másik végén volt (majdnem minden hétvégén oda-vissza), vonatozgattam Győrbe, Pestre, Pécsre, ide-oda, és nyugodtam mondhatom, hogy egyetlen istenverte problémamentes utam sem volt. Mégpedig:
A MÁVnál az a legjobb eset, ha nem késik, úgy alakul minden, ahogy tervezted, kivéve, hogy:

-az ülést és a padlót ugyanazzal a retkes felmosófával és ronggyal mossák le, és van jópár ülés, képzeld el, hogy Te ülsz az utolsó ülésre(a saját szememmel láttam), és ez legalább takarítva van(de lehet,hogy jobb lenne, ha nem lenne).

-a kalauz egy paraszt, az ellenőrről nem is beszélve, és nincs vasúti dolgozó, aki 200ezer alatt keresne, és sztrájkolnak... állandóan... és 250ezret kérnek fejenként a MÁV-Cargo eladásából, mintha az övék lett volna(akkor én is kérek belőle.ugyanúgy közük nincs hozzá, mint nekem, akkor kapjak már én is)

-a vonatok kinézete és állapota az albán szintet sem éri el, hangos, szűk, retkes, csörög-zörög, télen nem fűtenek, szeptemberben viszont 46 fokot csinálnak, amikor még kint is 26 van.

-ha hosszú útra indulsz, jól ki kell raknod mindent, mert arra a wc-re garantáltan nem mész el(és nem is ajánlott), de ha mégis legyen saját papírod, szappanod, kéztörlőd(bár az a legkevesebb)

-az ablak vagy működik, vagy nem, ne fingj a fülkébe, mert lehet, hogy pórul jársz!

-világítanak, ha lehet, ha nem, akkor beszoptad, télen utazz 6 órát tök sötétben, nagyon izgi.

-tankolj fel kajával, ha van büfékocsi, 1300 Ft egy tükörtojás 2 tojásból kenyér nélkül, egy melegszendvics 800 (toastkenyér-méret félbevágva)

-jön egy sima személyvonat, amire ráfogták, hogy IC (mondom, sima személy, a vagonok sem olyanok, lassú, ezer helyen megáll, büfékocsi nincs, a világon semmi nem utal arra, hogy IC volna) a kaller mégis meg akar vágni fejenként (ketten voltunk) 6000Ftra (helyben...hagyjad már!), mert nincs pótjegy, mire én önmagamból kikelve elküldtem a vérbe, nem is büntetett meg, szerintem érezte, hogy gáz ez, hogy ez tényleg nem IC, csak vmi hülye ráfogta.

-a szerencsétlen, tájékozatlan amerikai öreget minden kérésem ellenére meg akarta büntetni a tetű kaller, mert az Európa körutas jegyén magának kellett volna beírni az állomásokat, amit ő nem tett meg, de egy db tollal bármikor csodásan 1,5 perc alatt megoldható. Nem volt hajlandó megengedni, hogy beírja, ragaszkodott a büntetéshez (5dollár lett volna átváltva), az öreg annyira felháborodott(nem is igazán értette a helyzetet), hogy inkább Győrben leszállt. Na,ez az ember, és akit csak ismer, ebbe az országba be nem teszik többé a lábukat, nem kell mondanom a pénzüket sem nálunk költik.

Most jön az, hogy késik:

stegoo 2009.02.06. 10:38:10

Ez a rosszabbik eset, mert mindezen ,amit felsoroltam ,már felhúztad megad, és most jön a hab a tortára: sietsz vizsgára, ezen múlik a diplomád, át is kell szállnod, imádkozol, hogy legalább ezegyszer ne késsen. Mi töténik? Hát persze: megáll a puszta kellős közepén, jobb esetben egy állomáson. Miután másfél órája ott ülsz, és 500/430as vérnyomással konstatálod, hogy a mellettetek lévő vágányon a vonatok folyamatosan mennek oda-vissza, kérdőre vonod a kallert, hogy mégis mi a búbánatért áll a vonat, amire ő nem túl szívélyesen azt feleli, hogy várni kell. Köszi baszd meg, kurvára megnyugodtam, épp elbukom a diplomámat, állunk, és ennyit mond:várni kell. Na ne mondd!
Szerencsére a diplomát nem buktam el, de nem rajtuk múlt.
Na, ez megtörténik minden második alkalommal.

-a pénztárnál 6kmes sor áll, a pénztáros meg egy balfék, lassú, mint a mozgássérült, nyugdíjas lajhár, és ha kérdezel vmi, ahelyett, hogy válszolna, elküld az információ ablakhoz, ami viszont be van függönyözve.

-és a legjobb:a késésből gyakran következik, hogy a csatlakozásodat(amire van jegyed, ICpótjegyed, meg minden 3000Ft értékben) lekésed, a pénzed elveszik ,és mikor visszaköveteled, a pénztáros azt mondja nem az ő hatásköre, akié meg igen, az nincs ott. Persze, én meg meg is eszem, nem? Nincs pofája kijönni a parasztnak.

A múltkor Pécsről utaztam haza Balcsira, Kaposváron szálltam volna át, egy órát álltunk a pusztán, emiatt lekéstem, és havernak kellett eljönnie értem, ami még 4000ftomba került.

Köszi szépen MÁV.

Ha ingyen utaznánk, nekik akkor sem lehetne egy szavuk sem, mert visszaélnek a monopól helyzetükkel, de a színvonal sehol sincs

Ákibard! 2009.02.06. 12:09:26

@stegoo:
"és nincs vasúti dolgozó, aki 200ezer alatt keresne, és sztrájkolnak... "

Barátom, te el vagy tévedve. Nem kicsit, nagyon. Ahogy ferkó is mondta...
Tudod mennyit keres egy váltókezelő? Vagy egy Forgalmni SZT? Egy ismerős Külsős Fsz mondta, hogy átlag 100-110-et visz haza bruttó, ha sok volt az éjszaka meg becsusszan egy-egy ünnep.

A sztrájkkal én sem értek egyet, mert nagy szemétség, de azért nem kell eltévedni a bérezések terén...
süti beállítások módosítása