Igen. Igaz a hír! Tegnap Daneelo-nak visszafizették a pénzt!
Kedves Megint Állunk Vazze!
Egy kis pozitívum is a sok ocsárlás közé, amikkel én is egyetértek, viszont nagyon sok múlik az emberi tényezőn is, amint ezt szeretném veletek megosztani. A tengapi nap folyamán (aug. 21) használtam a MÁV kegyes szolgáltatását a Sopron-Budapest vonalon. A Kékfrankos ICre szólt a jegyem, ami 19:10-kor indult Sopronból, és a menetrend szerint 21:48-ra érkezett volna meg Budapestre (ez most nem sikerült, de majd még később lesz róla szó).
A Sopron-Budapest útvonalon kétszer kezelik a jegyet, egyszer a GySEV kalauzai, másodszor a MÁV kalauzai, és ez a kis történet az ő emberségükről szól. A GySEV kalauza kezelte először a jegyemet, amire 33%-os kedvezmény volt, mivel Magyar Turizmus kártyámat használtam. Lusta voltam leszedni a felrakott csomagomból a kedvezményre jogosító papírt, miutéán elindult a vonat, előtte meg elfelejtettem. Jött az kalauz, átadtam a jegyeket, és már nagyban készülödtem, hogy leszedjem, mikor átadtam a jegyet, de a kalauz csak egyszerűen megkérdezte, hogy mire kaptam a kedvezményt. Megmondtam neki, hogy a Magyar Turizmus kártyára, és további jó estét kívánva már robogott is tovább.
Utána a MÁV kalauz is ellenőrizte a jegyeket, és ő is mindent rendben talált, majd rendben elköszöntünk (én reméltem, hogy ez lesz az első és utolsó találkozásunk).
Sajnos nem így történt, mivel Győr után a vonat hirtelen leállt a pályán, és 30 percen keresztül maradt egy helyben. Itt egy kis üröm kerül az örömömbe, mivel semmi tájékoztatást nem kaptunk az állás okáról, de gondolom nem akarták túlságosan elhasználni az IC-ken megtalálható elektronikai rendszert. Szóval 21:20 körül ismét elengedtük a ménest, és elindult a mozdony is. Már elég nagy volt a késés, és akkor hirtelen mellettem egy gyorsvonatot meghazudtoló sebességgel elhúz a kalauz, és tájékoztat minket, hogy visszakaphatjuk a helyjegy árát. Nem tudom, hogy erre a MÁVtól kapott felhatalmazást, vagy csak tájékoztatta az utasokat, de szerintem elég nagy figyelmesség volt. Persze ugyanerre a fent említett elektronikus információs rendszert is használni lehetett volna a bájos női hanggal, és a 3-szorra már idegesítő zenei aláfestéssel.
A legutolsó meglepetés akkor ért, amikor leértem a pénztárhoz, minden vita nélkül visszaadták a helyjegy árát.
Üdvözlettel,
Daneelo