CSaba szerint minden a legnagyobb rendben.... :)
Üdv, pár hete történt:
Békéscsabáról utaztunk a feleségemmel hazafelé Pestre a Traianus IC-vel. Ez rendszerint nem sokat időz az állomáson, épphogy felszállunk rá és már indul is, de ezúttal kb. 20 percet vesztegelt a pályaudvaron (a kalauz elmondása szerint azért, mert mozdonyt kellett cserélni rajta meghibásodás miatt - de ez az info később még érdektelen lesz). A román-magyar határon összeszedett 20 perces késésével együtt így összesen már 40 percet magunk előtt görgetve csoszogtunk be a Keletibe. Emlékeztem rá, hogy volt valami hír nemrég arról, hogy változtatott a MÁV az eddigi pótdíj-visszafizetési metódusán ( http://index.hu/gazdasag/magyar/mav070627/). Nosza - gondoltuk -, teszünk egy próbát, csak úgy brahiból (de már előre vigyorogva), hisz tökéletes a konstelláció, adott minden: pótjegy a zsebben és a késés, melynek oka a Társaság volt, nem pedig vis maior és hát a MÁV is szimpatikusabb akar lenni újabban a terv szerint - lám, mit lépnek erre a Keleti kasszájánál.
Lesasszéztunk a lépcsőn és hallottuk, hogy az egyik pénztárnál épp ebben a témában kapta el egy nő a pénztárost. A nő vázolta a szituációt - késett a vonat, kérem a pótjegy árát stb, mire amaz rutinból visszakérdezte, hogy 500 forintos _helyjegyet_ vett-e, mert ha nem, akkor nem jár semmise. Nem vesztegette az időt olyasmivel, hogy vitázzon, milyen okból is késett a vonat, vagy hogy mennyi volt a 40 percbőll a MÁV hibája. Látszott, hogy már kész előírás van az ilyen esetekre: pótjegyre márpedig nincs visszafizetés, punktum. Innen meddő vita indult köztük, a nő kiabálta, hogy márpedig rendelet van rá ésatöbbi, a rezignált pénztáros viszont hajthatatlan volt és a főnökéhez tanácsolta az elégedetlenkedőt. Megnyugodva konstatáltuk a feleségemmel, hogy minden a legnagyobb rendben van, a dolgok úgy történnek, ahogy történniük kell, egymásra mosolyogtunk és elbékávéztunk a naplementébe.
Csaba