MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés hegyek hova legyek

2007. augusztus 17. - georgejr

Pali drákói szigort vezetne be japó mintára....

Üdv,

Az ezen a héten a Budapest-Győr vasútvonalon töt éntek kritikán aluliak és sajnos semmilyen személyi következmén yei nincsenek.

Kedd:

70 percet késik a Bp. Keleti Pu-ról in duló Báthory nemzetközi gyorsvonat.

Szerda:

Felsővezet ék szakadás órás késések

Csütötök:

Tegnap a 16:45-kor induló Báthory nemzetközi gyors nem indult el. Előszö kiirtak 20 perc késést, majd folyamatosan növelték véül már 40-nél jártak. A vonat sehol. Ekkor gondolván egy nagyot a 17:10 -kor induló IC-re pótjegyet vettem (MC1V tözsutas kedvezménnyel). Az IC természetesen nem indult el, mert nem volt hozzá mozdony. Sikerült keríteni 20 perc késéssel egyet és 17:30-kor elindult.

A pótjegy árát nem téritették vissza, mert hogy tözsutas kedvezményre nem jár. Kérdem én nem az utasból élnek? Aki tö zsutas, annak pont nagyobb kedvezmények járnának! Ráadásul szerin tem hátrányos megkülönböztetést alkalmaznak az utasokkal szembe n.

Ezt kéretik kivizsgálni!

Ami a vonaton tötént az me g egyenes széyen! Jött a jegyvizsgáló. Mondom neki a töténete t, és hogy ez egyenesen felháborító, hogy se vonat, se mozdony és emiatt nem érek Tatabányára egy megbeszélt találkozóra 18:00-r a, holott simán oda kellene érnem 2007-ben ha minden jól menne 30 per c alatt, bár a sok lassú jel miatt ezt mé 2100-ra se fogjuk el érni. Olyan hozzáállással meg ami a vasútnál uralkodik ne m is csoda.

Ahogy panaszkodtam a kalauznak a másik oldalról egy úr beleszól, hogy mit eléedetlenkedek öüljek, hogy megy a vonat . Kiderült, hogy vasutas az illető. Ráadásul IC-n első osztályo n szabad jeggyel utazik. Ez igazán felháborító. Amig ilyen állapo tok vannak addig én mint adófizető és utas maximum személyvonat 2 . osztályon engednék szabadjegyet! Mondtam neki ha vasutas lennék sz éyellném magam ilyen késések esetén nem leszólnám az utast, akiből elvileg élniük kellene. Ráadásul 42000 Ft-s havi jegyem va n. Az ilyen hozzáállású dolgozóktól én 5 perc alatt vékiel éités nélkül válnék meg.

A vasútnak vére fel kelle ne fognia, hogy ő egy szolgáltató cég!!!! és neki az utas a fonto s és nem fordítva!

Megjegyzem ha a milliókba kerülő kordon ok helyett amit most a Déliben is épitnek a pontosságra tisztaságra fordítánank pénzt a szinvonal is emelkedne. Ráadsául az a szem élyzet aki a ki/be léptető kapuknál lebzsel az simán utazhatna a vonaton is és ellenőrizhetne ott is jegyeket. C9s akkor kiderülne ho l is bliccelnek. Pl a töökbálinti, stb. felszállók. C9s volt va laha is személyi következménye a bliccelő utasnak? Mert amig egy is van, addig a szeélyzet a vonaton nem vézi el a feladatát. Ez esetbe n viszont vagy nincs rájuk szüksé, vagy jól meg kellene őket b üntetni.

Ja a Báthory véül 60 perc késéssel elindult:)

De hogy legyenek javaslatok is, ne csak a szidalmazás:

Be kell vezetni, hogy bármely vonalon 5 percnél nagyobb késés esetén az napra az azon a vonalon szolgálatot teljesítők nem kapnak 100% fizetést, hanem a késések alapján százalékosan csökken. Azaz 10 percnél 10% 100 percnél 100% fizetés elvonás. Ennél nagy obb késés esetén az éves jutalom ugrott. Havi két alkalom után elbocsátás. Amig késés van addig a vezeérigazgatóságon sincs prémium.

15 perc késés felett a teljesárú menetjegy visszat érítése + pótjegy. A havi bérlettel rendelkezőknék a követk ező havijegy ingyen biztosítása! A költséeket a dolgozóktól elvont fizetésekből lehet fedezni. És vis major esetén is ez vonatk    ozik nincs kibúvó.

Fokozott ellenőrzés a vonatokon (dohányz ás, tisztaság, jegy) és nem kordonok kiépítése.

Szeretnék mindenestre válasz kapni:

- mi az oka a Báthory rendszeres késésének és hova tud eltünni a szerelvény

- m iért nincs mozdony és aki felelős ezért mennyi kártéritést fizetett

- mit tesznek a jövőben a pontosságért

- miért nyűg nekik az utas akiből élniük kellene

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr98142313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.08.17. 15:40:00

vagy egy másik probléma is, mikor a vonat HAMARABB ér be az állomásra, és hamarabb is indul. Mert én, indulási idő elött 5percel indulok otthonról, és volt már egyszer, hogy 3-4 percel korábban ment el a vonat.

kiskicsicsiga 2007.08.17. 16:22:47

énis gyakran utazok azon a vonalon és tényleg felháborító amit művelnek!
a Báthory mindig késik.ha esik ha fúj.ha szikrázik, ha 20 fok van,mindig legalább 20 percet késik-miért nem kalkulálják bele a menetrendbe???-de van hogy 80-90 percet,s mivel ez nemzetközi,a 80percen felüli késésnél inditanak u.i.névvel általában szerencsére egy belföldi részt,ami nagyjábol időben indul.bár az az aranyos,mikor várjuk Komáromban hogy jöjjön, és az eleve indulás időpontjában bemondják hogy 60 percet késik...biztos senkinek nem tűnt fel az elmúl 60 percben,hogy még Győrben sincs a nyomorultja...felháborító.
és egyre gyakrabban tapasztalom,hogy pl a hétfői vonat is amivel jöttem ,20percet késik,de utközben 3-4szer megáll,vagy a gyaloglók sebességére lasssít, és mindenkülönösebb ok nélkül.sem vonat nem huz el mellettünk,sem semmi akadály nincs.és igy csinálnak az induláskor 20perces késésből érkezéskor30at...

egyszer kb egy hónapja felröppent a hír hogy a felújított szakaszokon a gyorsvonatok félórán túli késéséből is visszaperkálnánka valamit.ezzel a dologgal mi a helyzet?
ráadaásul az a legrosszabb,hogy,bár kereslet lenne rá,de valamilyen oknál fogva nem minden órában indul a vonat,van hogy kimarad 1-1 óra.
kelenföldről indul Győr fele 7,9,11órakor.közötte miért nem?
meg az is röhelyes,hogy este8kor megy az utolsó...

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.08.17. 16:47:11

"Ahogy panaszkodtam a kalauznak a másik oldalról egy úr beleszól, hogy mit eléedetlenkedek öüljek, hogy megy a vonat . Kiderült, hogy vasutas az illető. Ráadásul IC-n első osztályo n szabad jeggyel utazik. Ez igazán felháborító."
Gondolom az illető MÁV Startos ruhában ült, különben nem lett volna ennyire könnyű ezt kideríteni.
Oké, egyetértek, akik tehetnek valamit, azok tegyenek is, de kérdem én a kaller meg mit tehet? Csak annyit, hogy szól, de akkor is, mire megy vele, ha meg sem hallgatják? Ezek helyett inkább járkáljon panaszkönyvvel, amit az utas tölt ki, és kész! A panaszok meg menjenek oda, de kérdés az is, hogy megnézik-e a panaszkönyvet.
Ezzel kapcsolatos a következő megjegyzés is, ami egyben az alábbi szövegre vonatkozó válasz:
"Be kell vezetni, hogy bármely vonalon 5 percnél nagyobb késés esetén az napra az azon a vonalon szolgálatot teljesítők nem kapnak 100% fizetést, hanem a késések alapján százalékosan csökken. Azaz 10 percnél 10% 100 percnél 100% fizetés elvonás. Ennél nagy obb késés esetén az éves jutalom ugrott. Havi két alkalom után elbocsátás. Amig késés van addig a vezeérigazgatóságon sincs prémium."
Na jó, utóbbival én teljes mértékben egyetértek, de lett írva a felsővezeték-szakadás is. Itt a mozdony-, illetve a vonatvezetőket csak akkor lehet felelősségre vonni, ha minden képes a villanyüzemre, és dízelre is, vagyis nem kell külön dízelmozdonyt keríteni. Nameg nem tudom, hogy egy dízelmozdony mennyire kompatibilis egy motorvonattal? Ha simán hozzá lehet kapcsolni, és a szerelvény számára energiát is előtállít (mert hát ugye áram kell a vonat ajtó vezérléséhez), akkor semmi gond. Nade nem hinném, hogy a MÁV-Startnak lenne mindig kellő mértékű dízelmozdonya.
A felsővezetékszakadás meg nem a személyszállítási céghez tartozik, hanem máshoz, akinek ez a feladata, hogy ellenőrizze, és karbantartsa, de hát ha ez nem történik meg, akkkor sajna ez van. Na igen, akkor őket kellene felelősségrevonni, ami szvsz. nem történik meg.

petya.bacsi 2007.08.17. 20:02:30

beszólt a melletted ülő úriember. ha pénzért utazna, akkor majd szövegelne. ja, de ingyenjeggyel, az első osztályon...

a felvetésed nem rossz, a prémium elvonás különösen tetszik. asszem tavasszal-nyáron-ősszel-télen egy vasutas sem kapna fizetést.

a felsővezeték szakadásról annyit, hogy ez a MÁV magánügye, hiszen szolgáltató, oldja meg, nem érdekel a problémájuk, nekem is van bőven. havi több tízezres bérletért cserébe elvárnám a majdnem pontos közlekedést.

petya.bacsi 2007.08.17. 20:03:40

bocs: ha pénzért utazna, akkor majd NEM szövegel (mondjuk a vasutas utazzon, nem érdekel, juttatás. de a családja NE!). így helyes.

Taurusz 2007.08.17. 22:26:30

Az egész máv ugy ahogy van, megéri a (majdnem pénzét írtam... de azt nem ér) cserét. Pl. Köki-Lajosmizse vonalon "nosztalgia" vagy mi a rák vonat járt évekig. A rendes személyvonatok meg késtek. Bemondás, előrejelzés nélkül, fél óra várakozás, mert jön szembe a hülye csühös. Mikor kérdeztem, kiderült, hogy vmi főmufti fiának van egy csehója, valahol Lajosmizse környékén, azért jár erre a vonalra a rontás. Már nem vonatozom, úgyhogy nem tudom, jár-e még errefelé. Remélem nem...

Fedup Sári 2007.08.17. 22:48:06

Egy ilyen felsővezetékszakadós, avonatnemmegytovábbos alkalomkor a gödi forgalmista azt állította, hogy a felsővezetéknél az egyik alkatrészt -- nyilván a porceláncsigát -- rendszeresen cserélni kellene, és akkor nem lenne szakadás. De nem cserélik. Nem egyszer volt már egy héten belül többször fvszakadás...

petya.bacsi 2007.08.17. 22:53:46

minek cserélnék, ugyanmár! akkor nem lehetne műszaki/forgalmi okra fogni a késést.

kiskicsicsiga 2007.08.21. 11:19:18

egyiknap lőttem egy képet
ha tudom majd elküldöm
kelenföld 11óra
"Báthory késik 120 perc felett..."

xszolixxx 2007.08.21. 15:06:18

Igen nem indok a felsővezeték szakadás, sin olvadás (+25 fokban), váltóelfagyás (-5) fokban.
A földrengés, tornádó, árviz stb. az vismajor, de a fentiek csak a MÁv elbaszásai, vállalják érte a felelősséget.
Amikor majd elveszik a vasutas fizetésést a késés miatt, leveri a vezeték karbantartókon.