Pali drákói szigort vezetne be japó mintára....
Üdv,
Az ezen a héten a Budapest-Győr vasútvonalon töt éntek kritikán aluliak és sajnos semmilyen személyi következmén yei nincsenek.
Kedd:
70 percet késik a Bp. Keleti Pu-ról in duló Báthory nemzetközi gyorsvonat.
Szerda:
Felsővezet ék szakadás órás késések
Csütötök:
Tegnap a 16:45-kor induló Báthory nemzetközi gyors nem indult el. Előszö kiirtak 20 perc késést, majd folyamatosan növelték véül már 40-nél jártak. A vonat sehol. Ekkor gondolván egy nagyot a 17:10 -kor induló IC-re pótjegyet vettem (MC1V tözsutas kedvezménnyel). Az IC természetesen nem indult el, mert nem volt hozzá mozdony. Sikerült keríteni 20 perc késéssel egyet és 17:30-kor elindult.
A pótjegy árát nem téritették vissza, mert hogy tözsutas kedvezményre nem jár. Kérdem én nem az utasból élnek? Aki tö zsutas, annak pont nagyobb kedvezmények járnának! Ráadásul szerin tem hátrányos megkülönböztetést alkalmaznak az utasokkal szembe n.
Ezt kéretik kivizsgálni!
Ami a vonaton tötént az me g egyenes széyen! Jött a jegyvizsgáló. Mondom neki a töténete t, és hogy ez egyenesen felháborító, hogy se vonat, se mozdony és emiatt nem érek Tatabányára egy megbeszélt találkozóra 18:00-r a, holott simán oda kellene érnem 2007-ben ha minden jól menne 30 per c alatt, bár a sok lassú jel miatt ezt mé 2100-ra se fogjuk el érni. Olyan hozzáállással meg ami a vasútnál uralkodik ne m is csoda.
Ahogy panaszkodtam a kalauznak a másik oldalról egy úr beleszól, hogy mit eléedetlenkedek öüljek, hogy megy a vonat . Kiderült, hogy vasutas az illető. Ráadásul IC-n első osztályo n szabad jeggyel utazik. Ez igazán felháborító. Amig ilyen állapo tok vannak addig én mint adófizető és utas maximum személyvonat 2 . osztályon engednék szabadjegyet! Mondtam neki ha vasutas lennék sz éyellném magam ilyen késések esetén nem leszólnám az utast, akiből elvileg élniük kellene. Ráadásul 42000 Ft-s havi jegyem va n. Az ilyen hozzáállású dolgozóktól én 5 perc alatt vékiel éités nélkül válnék meg.
A vasútnak vére fel kelle ne fognia, hogy ő egy szolgáltató cég!!!! és neki az utas a fonto s és nem fordítva!
Megjegyzem ha a milliókba kerülő kordon ok helyett amit most a Déliben is épitnek a pontosságra tisztaságra fordítánank pénzt a szinvonal is emelkedne. Ráadsául az a szem élyzet aki a ki/be léptető kapuknál lebzsel az simán utazhatna a vonaton is és ellenőrizhetne ott is jegyeket. C9s akkor kiderülne ho l is bliccelnek. Pl a töökbálinti, stb. felszállók. C9s volt va laha is személyi következménye a bliccelő utasnak? Mert amig egy is van, addig a szeélyzet a vonaton nem vézi el a feladatát. Ez esetbe n viszont vagy nincs rájuk szüksé, vagy jól meg kellene őket b üntetni.
Ja a Báthory véül 60 perc késéssel elindult:)
De hogy legyenek javaslatok is, ne csak a szidalmazás:
Be kell vezetni, hogy bármely vonalon 5 percnél nagyobb késés esetén az napra az azon a vonalon szolgálatot teljesítők nem kapnak 100% fizetést, hanem a késések alapján százalékosan csökken. Azaz 10 percnél 10% 100 percnél 100% fizetés elvonás. Ennél nagy obb késés esetén az éves jutalom ugrott. Havi két alkalom után elbocsátás. Amig késés van addig a vezeérigazgatóságon sincs prémium.
15 perc késés felett a teljesárú menetjegy visszat érítése + pótjegy. A havi bérlettel rendelkezőknék a követk ező havijegy ingyen biztosítása! A költséeket a dolgozóktól elvont fizetésekből lehet fedezni. És vis major esetén is ez vonatk ozik nincs kibúvó.
Fokozott ellenőrzés a vonatokon (dohányz ás, tisztaság, jegy) és nem kordonok kiépítése.
Szeretnék mindenestre válasz kapni:
- mi az oka a Báthory rendszeres késésének és hova tud eltünni a szerelvény
- m iért nincs mozdony és aki felelős ezért mennyi kártéritést fizetett
- mit tesznek a jövőben a pontosságért
- miért nyűg nekik az utas akiből élniük kellene