Mi történt kedden? Igen ezzel még adós vagyok. Sikeres találkozó volt. Ugyanakkor elég figyelemreméltó is. Sok felmerült kérdésre sikerült választ kapnom. Az általatok feltett kérdésekre folyamatosan küldik majd a válaszokat. És persze a kérdésekre adott választ megjelentetem itt a blogon. De addig is leírom a tapasztalatokat, új információkat.
Nagyon kötetlen hangnemben beszélgettem a MÁV Start kommunikációs igazgatójával, marketingeseivel. Megvallom komoly előítéletekkel mentem. Nagyon nagy fenntartásaim voltak a találkozóval kapcsolatosan, de kellemesen csalódtam.
Az átküldött kérdésekre a válaszokat folyamatosan küldik így azokra nem szeretnék kitért
Mi is a MÁV-Start és miért felelős. A MÁV-Start egyedül a személyszállításért felelős. Ehhez hozzátartozik a vagonok takarítása, a humán erőforrás minősége, a jegykiadás. Miért lényeges ez? Sokszor merülnek fel kérdések panaszok melyet egy állomást, egy adott szolgáltatást érintenek. Persze nem mindenben illetékes a MÁV-Start így szeretném lefesteni a megismert cégszerkezetet:
Az épületek, kiszolgáló egységek (hangosítás) a MÁV Ingatlan tulajdonában vannak, a vasúti sínek a Pályafenntartáshoz tartoznak, a menetrendet a MÁV Zrt határozza meg, a szállítmányozás a MÁV Cargohoz tartozik, stb, stb.
Tehát látható, hogy a vasúttársaság már nem egy társaság, hanem több leányvállalat tartozik egy cég alá. Ha ezt nézzük sok szempontból egyszerűbb az élet, hiszen saját hatáskörben dönthetnek rengeteg dologról, így a legtöbb döntési folyamat lerövidült. Persze ugyanakkor ezek a darabolások meg is nehezítik az életet. Hiszen lehet a MÁV-Start-nál világmegváltó ötlet, ha az éppen a Pályafenntartás hatáskörébe tartozik és szerintük az nem jó ötlet, vagy lehet pont fordítva is.
Nagyon sok nehézséggel kell megbírkóznia az Új seprűnek, a MÁV-Start-nak, időbe telik, hogy kiderüljön, hogy seper. De lehet érezni a tenni akarást. Mielőtt valaki megvádolna, hogy túl hiszékeny vagyok, biztosíthatom, a szokásos szkepticizmusom még megvan, de a javaslatok és a felvázolt célok azt mutatják, ott is vannak emberek, akik tennik akarnak valamit.
Néhány konkrétum:
Hamarosan bevezetésre kerül egy olyan hírlevél rendszer, amelyben feliratkozhattok az adott pályákat érintő változásokra. Kérték, hogy akinek van ötlete, építő kritikája a www.mav-start.hu oldallal kapcsolatosan azt küldje el számukra, hiszen olyan oldalt szeretnének, ami minden tekintetben megfelel az utasok elvárásainak. Ezt speciel nem felsővezető mondta.
Tájékoztatás: ezen, elismerték, van mit javítani, de mint elmondták, hozzájuk csak a vonaton lévő utastájékoztatás tartozik. Abban sokat ők sem tudnak segíteni, hogy a pályaudvaron időben tájékoztassák az utasokat, hiszen a pálya mint ilyen a Pályafenntartáshoz tartozik és sokszor ők is hatalmas késéssel kapják az információkat.
Nyugati karám:
A karám felállítása szükséges volt, azóta nyereséget termelt a vasútnak. Dr. Sági Zoltán elismerte, hogy vannak nehézségek (egy kapu nyitva stb.) ezeket kérte mindig jelezzétek.
Kérték segítségünket, egy amolyan civil kontrollt, hogy folyamatosan véleményezzük munkájukat, a változásokat. Ebben kérem segítségeteket.
Akinek van kedve segíteni jelezze. Szeretnénk egy összefogottabb csapatot létrehozni, hiszen egységben az erő. Aki benne lenne egy olyan csapatban, ami hivatalosan egyesületi szinten egyfajta civil kontrollt tud gyakorolni, illetve segítséget tudunk nyújtani akár károsultaknak is, jelentkezzen nálam. De erről később még részletesen írok.
Mindenesetre csodát senki ne várjon. Majd az idő igazol mindent, vagy nem....
Addig is néhány hasznos link.
MÁV Ingatlan:
http://www.mavik.hu/dok/terfom.html
MÁV Vagon:
http://www.mavvagon.hu/
Ja az új vagonokat (Talent, Flirt, Desiro) a MÁV-Start csak bérli a MÁV-tól.